De Megane RS 250 cup van Ed
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
kvind die met het geel erop mooi ,. juist omdat je auto ook geel is..
duidelijk de bbs 

dumpvalve voor de rs... prijs valt wel mee, kan ik geen bult aan vallen lijkt me zo... als ie me niet bevalt kan ie er zo weer af.
http://www.powerkings.nl/catalog/produc ... ts_id=8583
http://www.powerkings.nl/catalog/produc ... ts_id=8583
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 8:30
- Locatie: Belgium, Scherpenheuvel, Bredene
Zou een chiptuning geen betere investering zijn? Het resultaat is toch steeds merkbaar en geeft veel rijplezier.Ed87 schreef:dumpvalve voor de rs... prijs valt wel mee, kan ik geen bult aan vallen lijkt me zo... als ie me niet bevalt kan ie er zo weer af.
http://www.powerkings.nl/catalog/produc ... ts_id=8583

Kwestie velgen voor de RS heb ik het zoeken opgegeven en heb besloten
Dixie in zijn goede keuze voor de TSW te volgen

Als je een dumpvalve van Forge wil,kan ik het eens vragen aan een maat van mij die nog ééntje heeft liggen ,slechts een maand gebruikt..Ik heb ook een dumpvalve geprobeerd die ik nog liggen had maar ik vond dat het langer duurde voor de turbo terug op volledige druk was na het schakelen en mijn maat vond dat ook daarom hebben we ze terug verwijderd..Ed87 schreef:ja chippen ga ik denk ook doenmaar zo'n dumpvalve geeft ook wel een gaaf geluid he
maar ook ik moet eerst nog ff sparen... moet nog een beetje over de aankoop van de auto heen komen
Hier is de dyno run van mijn Megane voor en na het chippen:Bertmegane schreef:Zou een chiptuning geen betere investering zijn? Het resultaat is toch steeds merkbaar en geeft veel rijplezier.Ed87 schreef:dumpvalve voor de rs... prijs valt wel mee, kan ik geen bult aan vallen lijkt me zo... als ie me niet bevalt kan ie er zo weer af.
http://www.powerkings.nl/catalog/produc ... ts_id=8583![]()
Kwestie velgen voor de RS heb ik het zoeken opgegeven en heb besloten
Dixie in zijn goede keuze voor de TSW te volgen.( Eerst nog een beetje sparen)
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... edited.jpg[/img]
Ik heb ook de tijd gemeten met een Racelogic performance meter van 100 tot 200 km/u
Origineel: 17.05 sec en 200 km/u bereikt na 759,11 meter
Getuned: 14.87 sec en 200 km/u bereikt na 654,34 meter
Als je de 2 samen zou laten vertrekken zou de getunede Megane ongeveer 60 mt voorsprong hebben op de originele bij 200 km/u wat toch wel een heel pak is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
fastchip huistuner van de RTC rollenbank staat in Goes. blijf hier rond hangen en je ziet vanzelf wanneer er weer een dynodag isEd87 schreef:dat scheelt zeker behoorlijk veel ja, is echt de moeite waard he.
waar heb je dit laten doen?

edit: zie pagina 4
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=105

RCB Is de zusterclub van ons, Jo hangt hier ook rond.

Project: GTT Blue Sport
Ik heb het laten doen bij BR Performance in Willebroek,den baas Bruno heeft jaren hoofdtuner geweest bij Heinz,dan is hij verhuist naar Shiftech en nu is hij zelfstandig begonnen in Willebroek,Bruno heeft al pakken Meganes gedaan, en hij heeft een spiksplinternieuwe testbank,je kan er ook intercoolers en uitlaten laten monteren als je wil.Ben zeer tevreden van de chiptuning en als er een probleem is kan je altijd bij hem terecht.Ed87 schreef:dat scheelt zeker behoorlijk veel ja, is echt de moeite waard he.
waar heb je dit laten doen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O ik dacht toch zeker te weten dat FASTCHIP je auto heeft gedaan 2x zelfs ivb een" foutje" van Renault.
Heb je het daarna nog een x laten veranderen ?
Heb je het daarna nog een x laten veranderen ?
Inderdaad,daarna heb ik hem nog eens laten chippen in Belgie bij BR Performance.Jochem de Haas schreef:O ik dacht toch zeker te weten dat FASTCHIP je auto heeft gedaan 2x zelfs ivb een" foutje" van Renault.
Heb je het daarna nog een x laten veranderen ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zie je ik dacht al ..word ik nou gek...
Is er duidelijk veel verschil ?
Is er duidelijk veel verschil ?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wil ik ook weleens weten, dus de 2 uitdraaien van naast elkaar.Jochem de Haas schreef:Zie je ik dacht al ..word ik nou gek...
Is er duidelijk veel verschil ?
Fastchip ( Henk ) en Bruno.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Uitdraaien ga ik niet posten omdat er teveel discusies gaan op volgen maar ik heb met een racelogic performance meter de tijd gemeten van 96km/u tot 209km/u (60 tot 130 miles) en de BR tuning is 1 sec rapper aan 209 km/u dan met de Fastchip tuning wat ongeveer een 25 meter voorsprong betekend .Arno17 schreef:Wil ik ook weleens weten, dus de 2 uitdraaien van naast elkaar.Jochem de Haas schreef:Zie je ik dacht al ..word ik nou gek...
Is er duidelijk veel verschil ?
Fastchip ( Henk ) en Bruno.
Meting is gebeurd op dezelfde baan bij dezelfde buitentemperatuur
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Oke, te verwaarlozen verschil dus.
Voor en tegen komt natuurlijk pas echt tot zijn recht als je meer metingen verricht.
Je dus van beide zeggen dat ze goed werk afleveren...
Voor en tegen komt natuurlijk pas echt tot zijn recht als je meer metingen verricht.
Je dus van beide zeggen dat ze goed werk afleveren...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja ik denk ook altijd wel dat het naar "eigen" inzicht is van een tuner ( chipper ).......wat hij denkt dat goed voor het rijplezier is.AnthonyR schreef:Je kan het denk ook niet nu op een vergelijking trekken.. afstelling kan compleet anders zijn.
Voorbeeld: Sommige laten het vermogen er in springen en sommige laten het geleidelijk en breed gespreid opbouwen.
Had dit zelf met de diesel toen de 1e mapping er in zat ( zonder rollenbank ), had meer pk en koppel maar normaal wegrijden was er niet bij in 1 en 2 e versnelling.
Dit aan Henk verteld en daarna aangepast door hem, scheelde wel 3pk en wat nm's minder.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hm de verhoudingen kloppen niet helemaal volgens mij
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dat wou ik ook zeggen, is de Megane te heet gewassen ofzo?paulvanrooij schreef:hm de verhoudingen kloppen niet helemaal volgens mij

VLK Groep
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ff er op klikken en klaar
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Die moet je dan even uitleggen!AnthonyR schreef:Je moet hem in dezelfde verhouding verkleinen
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gewoon 800.600 d'r in zetten, en klaar is Kees.. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
800 x 600 is een verhouding die niet op elke camera wordt gebruikt.
Als je de originele maten weet die je naar de 800 breed verhouding wilt zetten moet je wel in de juiste verhouding ook de hoogte maat aanpassen.
Deze foto's zijn geschoten met een spiegelreflex die meestal een 3:2 verhouding kennen. Dus dan kom je op een hoogte uit van 533.
Zijn verhouding moet dus 800*533 worden. 800/3 * 2. Maar dit kan je het beste eerst bekijken met de originele formaten.
Bij beide posts hoefde hij eigenlijk niks aan de verhoudingen te doen gezien de foto's al 800 breed geupload waren.
Als je de originele maten weet die je naar de 800 breed verhouding wilt zetten moet je wel in de juiste verhouding ook de hoogte maat aanpassen.
Deze foto's zijn geschoten met een spiegelreflex die meestal een 3:2 verhouding kennen. Dus dan kom je op een hoogte uit van 533.
Zijn verhouding moet dus 800*533 worden. 800/3 * 2. Maar dit kan je het beste eerst bekijken met de originele formaten.
Bij beide posts hoefde hij eigenlijk niks aan de verhoudingen te doen gezien de foto's al 800 breed geupload waren.
nou ze zijn geupload in de maat 670x456 volgens mij hoor, maar verder heb je helemaal gelijk Anthony
bedankt voor je tip!
ik had ze op 800,600 gezet omdat ik dat hier vaak lees zoals arno16v schrijft dat dat altijd goed is, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
maar op die 2e post is het idd wel goed, zo staan ze ook op imageshack

ik had ze op 800,600 gezet omdat ik dat hier vaak lees zoals arno16v schrijft dat dat altijd goed is, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
maar op die 2e post is het idd wel goed, zo staan ze ook op imageshack

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Heerlijke bak 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je was al huiverig voor de aanschaf van de reputatie van de Renault en de kwaliteit?Ed87 schreef:nou het is zover... eerste defect aan de wagenelektrische stoelverstelling aan de bestuurderskant doet helemaal niks meer
![]()
zal van de week maar ff langs de dealer gaan, heb gelukkig nog garantie
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
die fiestaman heeft ooit zijn deur laten spuiten? hij is wat anders van kleur volgens mij..(net als mijn twingo achterklep hahaha) mooie fotos hoor !!
nou, ik was niet zo zeer huiverig voor de aanschaf van deze vette bak want ik moest m gewoon hebbenArno17 schreef:Je was al huiverig voor de aanschaf van de reputatie van de Renault en de kwaliteit?Ed87 schreef:nou het is zover... eerste defect aan de wagenelektrische stoelverstelling aan de bestuurderskant doet helemaal niks meer
![]()
zal van de week maar ff langs de dealer gaan, heb gelukkig nog garantie

daarbij komt ook dat als je veel optie's heb er ook eerder wat kapot kan gaan dan bij auto's met minder opties.
maar toch als je dan een renault gekocht hebt, en veel mensen beginnen over die reputatie en je zegt dan van jaa maar dat was vroeger en je verdedigd renault een beetje omdat je er wel vertrouwen in hebt, en dan gaat er na 2 maanden al iets kapot..... ik bedoel is toch lullig dan he....