Jochem de Haas schreef:Jochem de Haas schreef:Jack Quaak schreef:Was een leuke leerzame dag, ondanks dat een 4wd niet kon worden gerold erg genoten van de aanwezige voitures en eigenaren.
Enne Jochem, veilig thuis gekomen zonder oliebrandje ?

Had je overigens wel een brandblusser aan boord ??
Anyway, voor een herhaling vatbaar, tot een volgende keer.
Ja rustig aan gedaan....is goed gegaan.
Brandblusser ligt er ook in.
Nieuwe olieaanvoerleiding laten fabrieken....deze sloot niet meer optimaal af en aangezien alles weg gebouwd zit onder afdek kappen valt dat niet direct op tenzij je zonder die afdek kappen rijd maar das heet en gehorig.
Vandaar ook dat het pingelen niet gehoord is.
En zorgen dat de ontsteking op tijd komt te staan.Her en der pingelde de auto wat terwijl de AFR goed was/is.
( het membraampje heb ik even snel getest met slang en die bleef gewoon vacuum, ook bewoog het plaatje onder de verdelerkap gewoon als ik aan het slangentje zoog)
Toch een run gedaan her en der nog een pluimpje....
147,5 pk...5969,6 rpm
195,9 nm... 4474,8 rpm
Niet slecht maar zeker nog werk aan de winkel ...ouwe zooi

Up date..
Einde van de middag T2 in de schuur gereden en foetsie naar huis toe Bart thuis gedropt en ik het werkplaats handboek ingedoken van de T2, geheel in het frans met wat vertalingen van Siem er bij...best handig.
Na wat dingen gevonden te hebben ivb het afstellen van de ontsteking dat ff uitgeprint en dan zien we met de tijd wel hoe en of wat.
Tja en dan loop je thuis te denken over hoe en wat ....
GVD wat doe ik thuis hop weer naar de schuur ....florus was er ook alweer druk bezig met het diezelpower project.
Toch samen maar ff gekeken bij de dikke...ding weer half uit elkaar gesloopt.
Oke waar zitten de merktekens ivb bdp? op de bak en het vliegwiel..ff zoeken en na wat geduw en getrek tegen/aan de 5 hebben we ze gevonden.
Goed die zitten er de merktekens en afleesbaar.
Volgende vraag ...hoe verstel je de ( hoe heet dat ding eigenlijk wat onder je verdelerkap zit waar je je roter op vast klikt en wat je blok in gaat ?) .....
Nouja Florus raakte hem aan en hij verdraaide iets.....mmmm iets aanraken tja die zit gewoon "los"....oftewel hij is gewoon van z'n onstekingstijd afgelopen, door dat het moertje is los gelopen oid.
Goed ding ff gestart en dat ding waar het verdelerkapje op zit voorzichtig gedraaid en er was meteen verschil merkbaar in hoe de auto ging lopen.
Helaas geen stroboscoop lamp in huis ....maar a.s vrijdag gaan we een poging wagen om hem op tijd te zetten.
Word vervolgd.