RTC Kartavond 30 oktober 2004
Onderweg worden de herinneringen opgehaald van vorig jaar, weet je dit nog, dat nog, wie was dat ook alweer met die champagne, wie won er, ik was sneller, ik heb die gebeukt, die stond achterstevoren, die ken niet rijden, kortom echt men’s talk. Crime scene is de kartbaan in Huizen. Aangekomen blijken sommige auto’s niet over de gemene drempels te kunnen, lekker kartvriendelijk dus. Binnen is het beter, bier is koud en de sfeer is al snel goed. We splitten in groepen, kaartjes worden gekocht en er zijn een hoop intellectuele gesprekken links en rechts. Dat mag ook wel want het is zaterdagavond. Tijd om de pakken aan te kleden en het kind komt in menig RTC’er omhoog. Hebben ze ook XXL? Neem jij maar een S’je! Zwarte Piet a.k.a Piet Paparazzi is ook al gesignaleerd, het is immers al bijna Sinterklaastijd! Pakken aan, helmen op, motoren lopen en de laatste afspraken worden gemaakt. De eerste bochten zijn geweest en alle afspraken zijn van tafel, het is nu vrouwen en kinderen als laatst en raggen maar! Wat was die kleur vlag ook alweer? Wat voor kleur helm had die en die? Wat is me tijd? Hut in deze bocht verlies ik tijd! Wat staat die gast nou naar me te vlaggen?? Ineens is het voorbij en als je helm afgaat merk je pas hoe bezweet je bent. Meteen zoek je bekenden en het stoere gepraat komt weer los. Zo ik heb jou echt vet gebeukt man! Ik had echt een piepkart zeg…. Sommigen zijn sneller met bier bestellen dan op de baan en de groep verplaatst zich naar binnen, om zich goed te doen aan verschillende verfrissende versnaperingen en meer geneugten des levens. Na verschillende fotosessies is het tijd voor de tweede ronde en hetzelfde verhaal. We zijn nu alleen goed opgewarmd en onderling worden er wat persoonlijke vetes rechtgezet. Bepaalde iemanden krijgen bepaalde kleuren vlaggen, toch gaan we lekker door. Eenmaal terug in de pits wordt er links en rechts een soort van waarschuwing uitgedeeld, maar ach, we zijn er voor de lol. Nog ff een bakkie doen en op voor de derde en laatste rit. Nu komt het er op aan, na deze rit hoeven we niet meer dus nu gaan echt alle remmen los! Het hek is van de dam, de beer is los maar we hebben dikke fun. Zo hoort het ook! Als de laatste rem geremd heeft en de laatste helm afgegaan is, wordt de hele avond onder het genot van een drankje geëvalueerd en na goed overleg worden er nog prijzen uitgereikt ook. Al met al een enorm geslaagde avond met veel lol en gekkigheid. 2005 wederom op herhaling???
Ray