[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

op veel sites worden de federals eerder vergeleken met de r1r's dan de r888's. Ook hebben de federals vrij zachte wangen vergeleken met de r1r's
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou Bert Ansink, ook wel bekend van NBR.nl, BDC.nl en nog diverse trackgerichte websites claimt het omgekeerde. En dat is toevallig iemand waar ik een wat hogere pet van op heb dan de doorsnee straatragger.

R1R heeft ook geen hardere wang dan een doorsnee T1R of wat dan ook.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de wang van een r1r is echt flink harder dan een t1r. houd ze maar eens naast elkaar.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 50-15.html

zou het wat zijn voor op het circuit tijdens de DNRT race dagen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

't lijkt meer op een slechte kopie van een setje Yokohama Parada's :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

daarom ben ik ook zo benieuwd naar de ervaringen van diverse mensen voor ik ze aanschaf.
steefie kijkt wel op andere sites toch?
wat lees hoor denk je daar?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geert schreef:de wang van een r1r is echt flink harder dan een t1r. houd ze maar eens naast elkaar.
Nou ik heb iig wel R888, Volslicks, R1R, T1R etc. op m'n bandenapparaat gehad, maar een R1R is misschien wel wat stugger dan straat normaal, maar (semi) slick is echt een wereld apart qua wang.

Wat jij Ronald, jij klaagde ookal over de zachte wang van de RSR. Maar ik vind de prijs toch niet zo heel gek voor Ringbandjes, die R1R rul ik nog steeds te hard op.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:
Geert schreef:de wang van een r1r is echt flink harder dan een t1r. houd ze maar eens naast elkaar.
Nou ik heb iig wel R888, Volslicks, R1R, T1R etc. op m'n bandenapparaat gehad, maar een R1R is misschien wel wat stugger dan straat normaal, maar (semi) slick is echt een wereld apart qua wang.

Wat jij Ronald, jij klaagde ookal over de zachte wang van de RSR. Maar ik vind de prijs toch niet zo heel gek voor Ringbandjes, die R1R rul ik nog steeds te hard op.
Ik heb voor Martijn inderdaad een setje RSR's er op gerold en die rolden er net zo makkelijk op als een setje hummiegummie straatbanden. daarbij is de prijs/kwaliteit van die dingen wel aardig. heb laatst een sessie op CPZ met Martijn z'n 5GTT gereden op die Federals maar dat viel me niet tegen. al is het niet echt een vergelijking aangezien ik de 19 gewend ben er dat compleet anders rijd. :)

Ik zit er ook sterk aan te denken om wat anders te proberen, Ik heb nu een stuk of 4 setjes R888's opgebrand en moet zeggen dat die dingen bijna onder je auto vandaan smelten, ze zijn weer op overigens.. dat is me nu in 4 uurtjes Zandvoort en 10 ronden Ring gelukt en een klein beetje straatgebruik. daarbij worden de R888's weer duurder, Ik kreeg van Erwin (Trackdaygadgets.com) al een mail dat de laatste R888's op vooraad er uit gingen en er een nieuwe lading kwam, maar weer duurder omdat Toyo weer wat bij de prijs opgedrukt had. ze kwamen nu op 115 euro p/s bij hem wat 112 euro p/s was, ik heb er 2 jaar geleden nog 90p/s voor betaald.

Mischien toch eens een setje RSR's proberen en de full-slicks maar meenemen en wisselen mocht het echt droog worden. :)

R1R heb ik overigens nooit geprobeerd. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

R1R is voor ons echt niet intressant, zodra je in de buurt van Zandvoort komt rolt het profiel er al spontaan vanaf.

Ring gaat wel, maar ook met doorduwen rijd je met blauwe randen. (die overigens wel mooi bij de auto kleuren).

Timmie&ik gaan binnenkort een set Federals bestellen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ben benieuwd naar de ervaringen van die federals.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor full trackday is het ws. niet ideaal, maar straat/ring combi lijkt me wel aardig.

Jij moet gewoon een knappe volslick scoren Mark, niet ergens een partijtje S9B's op te kopen? Vraag Luco anders eens, misschien weet hij nog wat moois.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

steven, je mag mijn federals wel is proberen anders..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Is altijd 195-50 toch...?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:R1R is voor ons echt niet intressant, zodra je in de buurt van Zandvoort komt rolt het profiel er al spontaan vanaf.

Ring gaat wel, maar ook met doorduwen rijd je met blauwe randen. (die overigens wel mooi bij de auto kleuren).

Timmie&ik gaan binnenkort een set Federals bestellen.
Ik zit nog een beetje in m'n maag met een setje bijna nieuwe R888's op de achterkant, die zijn achter niet op te krijgen en daarom wissel ik ze meestal met voor als die op zijn om dan nieuwe achterop te gooien. om die heat-cycle van die dingen een beetje onder controle te krijgen.

Denk dat ik die achterbanden maar op MP zet en ook voor een setje Federals ga. :)

Eerst maar eens de 2.0 er in, 2 nieuwe dorpels, regelbare remdrukverdeler en wat nieuwe leidingen en de achterremklauwen fixen.. ben nog lang inet klaar. :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ivo van Achthoven schreef:Is altijd 195-50 toch...?
(Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

mark 5t schreef:ben benieuwd naar de ervaringen van die federals.
heb op 195/45/15 gereden... was er niet ontevreden over.... wel een harde band maar ik kon er prima mee hoeken...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vos schreef:
mark 5t schreef:ben benieuwd naar de ervaringen van die federals.
heb op 195/45/15 gereden... was er niet ontevreden over.... wel een harde band maar ik kon er prima mee hoeken...
Dat was vast niet de RSR want die is niet leverbaar in 195/45 :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

s9b`s zijn natuurlijk de beste slicks die er zijn voor een clio echter bijna niet te vinden voor een normale prijs.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 011634.jpg[/img]

Zaterdag de zomerbanden er onder gezet nadat ik de velgen opnieuw zwart had gespoten en tegelijktijd had voorzien van een blauw biesje :D

Komende week maar "ff" een wiellager LV vervangen... :-( Zit wat speling op. Blijkbaar niet goed gemonteerd vorige keer of gewoon klote budgetzooi ?? :( Tevens de remmen maar weer eens nalopen ... lichte trilling dankzij het wiellager vermoed ik ... :evil:
Laatst gewijzigd door Arco op ma 14 mar 2011 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je wielen zijn te schoon arcie

maarre nice, wanneer kooi?? :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hey... Dat hoekie ken ik :D

Hoekt het lekker? :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kooi ?? De enige die er ooit komt is voor de 5 8)

Wielen zijn na een 600km rijden weer een beetje Schmutsig :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nog geen idee dankzij dat gammele wiellager LV ... maar heb het idee dat de winterbanden iets meer grip hadden ...

Bekend hoekie he. Altijd fijn een eigen werkplek (Y) . Binnenkort maar dat andere blok opentrekken wat daar achterin staat ivm die hoge compressiezuigers :( (of iemand moet zeggen dat ie wel wat over heeft voor het complete kale blok met verse distributie :D )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Miss krijg je ze nog niet lekker warm :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wat is dat nou voor Ali Illegali nummerplaat?
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:smile:

Bretagne

Afbeelding
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

breezah

past wel bij je :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

De Slet staat weer eens stil ... :evil:

Gisteravond ff wielager LV vervangen, reed gister weer als een zonnetje ... tot vanmorgen ... koppelingspedaal op de bodem... |:

Paar weken geleden al een kraak gehoord met koppelen en toch geen nieuw stelmechanisme halen als je nieuwe wiellagers besteld (0)

Morgen maar eens kijken of ik het ff proffesorisch kan fixxen zodat ie op de zaak kan komen :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als ik me niet vergis heb ik nog een koppelingspedaal voor een clio liggen. Ik zal vanavond even kijken en dan hoor je wat van me. :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

incl. kachelweerstand & 4-polige stekker ?? :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Arco schreef:De Slet staat weer eens stil ... :evil:

Gisteravond ff wielager LV vervangen, reed gister weer als een zonnetje ... tot vanmorgen ... koppelingspedaal op de bodem... |:

Paar weken geleden al een kraak gehoord met koppelen en toch geen nieuw stelmechanisme halen als je nieuwe wiellagers besteld (0)

Morgen maar eens kijken of ik het ff proffesorisch kan fixxen zodat ie op de zaak kan komen :-(
de plastic delen van een koppelingspedaal van een vijf passen ook.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Oja die kachelweerstand :lol:

Pedaal heb ik ook wel voor je arcie (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:smile: (Y)

|: Pedaalstoel met koppelingspedaal van de 5 heb ik 3 maanden geleden weggegooid ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tsja, dat hou je :p

Zal je zien dat volgende week me eigen koppeling mechanisme breekt :D
Gesloten