Aansluiting spruitstuk -> voorpijp
-
M'n Kangoo is afgekeurd op lekkage bij de koppeling tussen spruitstuk en voorpijp. Het is een soort van trompet waar de voorpijp in wordt geklemd met een ring op 2 draadeinden. Beide delen zitten koud op elkaar, dus geen ring, dit schijnt te horen. Maar hoe krijg ik deze luchtdicht?
-
- Moderator
- Car: MB
zit daar niet zo'n gevlochten ring tussen? Even los halen en schoonmaken kan al voldoende zijn. Eventueel een klein beetje uitlaatcement ertussen. Probleem is alleen dat het daar iets moet kunnen bewegen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zit inderdaad een gevlochten ring tussen. even een nieuwe er tussen en een beetje kopervet er aan. heb dat met m'n Clio toendertijd ook gehad. 

yeps, nieuwe ring ertussen en wat kopervet om het goed dicht te krijgen en te houden en om piepen tegen te gaan 

-
nee, er hoort juist geen ring tussen. ik ben bij de dealer geweest voor die betreffende ring. daar wisten ze me te vertellen dat beide delen koud op elkaar zitten, zonder ring.
van de clio die ik heb gehad weet ik ook dat die ring gemonteerd werd met bouten en veren. in dit geval zijn het slechts draadeinden met moeren, zonder veren.
van de clio die ik heb gehad weet ik ook dat die ring gemonteerd werd met bouten en veren. in dit geval zijn het slechts draadeinden met moeren, zonder veren.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon wel een ring monteren ..en presto
-
Geen ring gemonteerd, maar gewoon uiteindelijk alles goed aangedraaid en hij is door de keuring
Waarschijnlijk zat de koppeling toch een beetje scheef waardoor hij lekte. opgelost dus.