Arno's Megane RS....afscheid nemen..
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
moet ongeveer zo klinken toch:
wow das best heftig als het maar niet overheerst binnenin je auto.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Bij mij is het niet zo heftig, maar in het filmpje is het ook een R26, die heeft naar wat ik vernomen heb ook al een andere demper standaard d'r onder zitten.mark 5t schreef:wow das best heftig als het maar niet overheerst binnenin je auto.
In de auto hoor je het lang zo goed niet, is behoorlijk stil van binnen in een Megane RS!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dit is een trophy. Verder het zelfde als die van jouw.ARNO16V schreef:Bij mij is het niet zo heftig, maar in het filmpje is het ook een R26, die heeft naar wat ik vernomen heb ook al een andere demper standaard d'r onder zitten.mark 5t schreef:wow das best heftig als het maar niet overheerst binnenin je auto.
In de auto hoor je het lang zo goed niet, is behoorlijk stil van binnen in een Megane RS!
Je hoort aan de buitenkant meer als in de auto. Dus ik gok dat je auto hetzelfde klinkt aan de buitenkant. Dit is de trophy van charles en hij heeft niets anders gedaan als jij. (correct me if i am wrong!? )
en ik w8t je pm morgen af

-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
Ik heb alleen de tussen demper vervangen door een rechte pijp met de zelfde diameter.
Ik ben er heel tevreden mee, binnen klinkt hij net iets sportiever en als je er normaal mee rijd heb je geen herrie bak. Ook buiten klinkt het iets bruter maar niet asociaal.
Ik heb geen verschil gemerkt qua rijden/vermogen kan ook niet eigenlijk het is een absorptie demper en die geeft niet zo veel restrictie.
Ik zou zeggen maak een filmpje van je oranje bolide en vergelijk het geluid.
Ik ben er heel tevreden mee, binnen klinkt hij net iets sportiever en als je er normaal mee rijd heb je geen herrie bak. Ook buiten klinkt het iets bruter maar niet asociaal.
Ik heb geen verschil gemerkt qua rijden/vermogen kan ook niet eigenlijk het is een absorptie demper en die geeft niet zo veel restrictie.
Ik zou zeggen maak een filmpje van je oranje bolide en vergelijk het geluid.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ja ik ben echt overtuigd ik wil dit ookClioCharly schreef:Ik heb alleen de tussen demper vervangen door een rechte pijp met de zelfde diameter.
Ik ben er heel tevreden mee, binnen klinkt hij net iets sportiever en als je er normaal mee rijd heb je geen herrie bak. Ook buiten klinkt het iets bruter maar niet asociaal.
Ik heb geen verschil gemerkt qua rijden/vermogen kan ook niet eigenlijk het is een absorptie demper en die geeft niet zo veel restrictie.
Ik zou zeggen maak een filmpje van je oranje bolide en vergelijk het geluid.

arno heb nog niets gehoord

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
arno hoe lang is die demper precies?
Want ik heb ff geen beschikking voor een brug omdat ding op te meten.
Volgens mij iets minder dan een meter toch?
ZOu dit niets voor bij mij zijn?:
http://www.bkcustoms.nl/product_info.ph ... 9f582e6eff
Ik zit een beetje op tegen de afstand
Want ik heb ff geen beschikking voor een brug omdat ding op te meten.
Volgens mij iets minder dan een meter toch?
ZOu dit niets voor bij mij zijn?:
http://www.bkcustoms.nl/product_info.ph ... 9f582e6eff
Ik zit een beetje op tegen de afstand

-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
De demper is 80 cm lang en heeft een diameter van 55 mm uitwendig.
Maar hoe wil je dat gaan doen dan?
Maar hoe wil je dat gaan doen dan?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
geen flauw idee. MAar vind meppel zo ver wegClioCharly schreef:De demper is 80 cm lang en heeft een diameter van 55 mm uitwendig.
Maar hoe wil je dat gaan doen dan?

Ik las net in de megane rs kennismaking boek voor de garage dat de diameter 66 mm zou zijn??
Laatst gewijzigd door Patrick RS op zo 16 jan 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
66 cm
66 mm zou wel kunnen dan zou het 2.5 inch zijn maar de aansluiting bij mij op de demper is echt 55 mm.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ClioCharly schreef:66 cm66 mm zou wel kunnen dan zou het 2.5 inch zijn maar de aansluiting bij mij op de demper is echt 55 mm.



ik wacht arno zijn pm nog maar even af

Vandaag de RS onderhanden laten nemen door Henk van Fastchip!!
De kneiters!! Dat is een wereld van verschil zeg!!! Het ding trekt aan 1 stuk door!!
Het uitlaat geluid lijkt zelfs anders/beter te zijn geworden!!
Nogmaals Henk superbedankt!!
Nu maar eens opzoek naar een dumpvalve
De kneiters!! Dat is een wereld van verschil zeg!!! Het ding trekt aan 1 stuk door!!
Het uitlaat geluid lijkt zelfs anders/beter te zijn geworden!!
Nogmaals Henk superbedankt!!

Nu maar eens opzoek naar een dumpvalve

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tja stond in twijfel of het op zo'n gezinsbak leuk is, maar ben nu wel overtuigd dat het wel gaaf klinkt idd!!
Ennuh... 5 deurs Megane RS Rules!!

Ennuh... 5 deurs Megane RS Rules!!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Hij stond er lekker bij zo met de 5 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ja die ken je niet weer die auto, kvond het geen straf om de terugrit te rijden gister
Istie goed van opgeknapt, hij leek er voor de tuning wel lui bij...

Istie goed van opgeknapt, hij leek er voor de tuning wel lui bij...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Idd 5 deurs
Nu nog de psst psst en je bent klaar!

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Bewijsje (het kantoor van Henk die dag, op de passagiersstoelen):ARNO16V schreef:Vandaag de RS onderhanden laten nemen door Henk van Fastchip!!
De kneiters!! Dat is een wereld van verschil zeg!!! Het ding trekt aan 1 stuk door!!
Het uitlaat geluid lijkt zelfs anders/beter te zijn geworden!!
Nogmaals Henk superbedankt!!![]()
Nu maar eens opzoek naar een dumpvalve
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KCX3CJGI.jpg[/img]
Top, dat het zo positief uitvalt Arno!

Kreeg btw van Henk nog een compliment dat de RS d'r nog zo mooi/netjes uitzag!! (altijd leuk!)
Heerlijke foto dit!!
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_8196.jpg[/img]
Heerlijke foto dit!!
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_8196.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Nou vandaag een pakketje binnen gekregen:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0222.jpg[/img]
Gelijk maar gemonteerd:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0224.jpg[/img]
Iemand een idee waar die "blanking plate" moet worden gemonteerd?
Als ik het op google opzoek, kom ik een site tegen waar een Forge dv op een RS225 wordt gemonteerd, maar daar komt dit onderdeel niet in voor...
Dit is em:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0223.jpg[/img]
Moet hij toevallig hierzo worden geplaatst?
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0226.jpg[/img]
Even iets duidelijker:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0225.jpg[/img]
Noujah eindresultaat tot dusver:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0227.jpg[/img]
Klinkt wel aardig, in de auto hoor je hem nauwelijks (is dat gekke ding dan zo goed geisoleerd??) de uitlaat hoor je in de auto ook haast niet, maar als je buiten staat dan hoor je de uitlaat toch behoorlijk brullen!
Wat het geluid van de DV betreft, tja ik kan het totaal niet vergelijken met de DV van de 5GTT, lang niet zo hard.
Wat vinden de mensen met ervaring mbt DV's en Megane RSen ervan??
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0222.jpg[/img]
Gelijk maar gemonteerd:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0224.jpg[/img]
Iemand een idee waar die "blanking plate" moet worden gemonteerd?
Als ik het op google opzoek, kom ik een site tegen waar een Forge dv op een RS225 wordt gemonteerd, maar daar komt dit onderdeel niet in voor...
Dit is em:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0223.jpg[/img]
Moet hij toevallig hierzo worden geplaatst?
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0226.jpg[/img]
Even iets duidelijker:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0225.jpg[/img]
Noujah eindresultaat tot dusver:
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... CF0227.jpg[/img]
Klinkt wel aardig, in de auto hoor je hem nauwelijks (is dat gekke ding dan zo goed geisoleerd??) de uitlaat hoor je in de auto ook haast niet, maar als je buiten staat dan hoor je de uitlaat toch behoorlijk brullen!
Wat het geluid van de DV betreft, tja ik kan het totaal niet vergelijken met de DV van de 5GTT, lang niet zo hard.
Wat vinden de mensen met ervaring mbt DV's en Megane RSen ervan??
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
voor:
[img]http://img820.imageshack.us/img820/4323/p1030465x.jpg[/img]
Na:
[img]http://img709.imageshack.us/img709/767/1fk054.jpg[/img]
En volgens mij moet je hem monteren want de originele kan je niet afsluiten. Nu heb je een open pin. Dat kan nooit goed zijn.
Maar wel een leuke update.
Enuh rij is een stukkie met je raam open
En ik moet zeggen bij het begin klonk die van mij ook niet heel hard. Maar na een remap bij Henk

[img]http://img820.imageshack.us/img820/4323/p1030465x.jpg[/img]
Na:
[img]http://img709.imageshack.us/img709/767/1fk054.jpg[/img]
En volgens mij moet je hem monteren want de originele kan je niet afsluiten. Nu heb je een open pin. Dat kan nooit goed zijn.
Maar wel een leuke update.
Enuh rij is een stukkie met je raam open
En ik moet zeggen bij het begin klonk die van mij ook niet heel hard. Maar na een remap bij Henk


-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Bij nader inziens zit hij bij jou echt niet goed.
Hij blaast nu op 2 manieren af. Intern en extern.
Dus at verklaart ook meteen waarom je het niet zo hard hoort.
Hij moet zo:
[img]http://img853.imageshack.us/img853/2173/dscf0226y.jpg[/img]
Hij blaast nu op 2 manieren af. Intern en extern.
Dus at verklaart ook meteen waarom je het niet zo hard hoort.
Hij moet zo:
[img]http://img853.imageshack.us/img853/2173/dscf0226y.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Oh ja en die blaking plate plaatsen is een hoeruh klus.
Je moet echt van alles weg halen om er een beetje bij te kunnen.
Je moet echt van alles weg halen om er een beetje bij te kunnen.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
dar zal hij vast en zeker mij voor inschakelen ben ik bang...... 

Renault 19 1.8 16V Cabrio


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh Mark bedoel je ?
Tenminste als ik hem moet geloven ..
O jij rijd de auto naar binnen

Tenminste als ik hem moet geloven ..
O jij rijd de auto naar binnen

Nou heb het toch echt zelf gedaan!!Wel met hulp van Mark idd
Maar inderdaad een enorme klote klus zeg!! En afblazen doettie goed nu!!


Maar inderdaad een enorme klote klus zeg!! En afblazen doettie goed nu!!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mooi dat het gelukt is. En geniet van het psssssssssssssssssssssst 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ding blaast inderdaad mooi, maar niet extreem overdreven af!
Heb vandaag zelf even in de Meg gestuurd, maar man, wat een raket is dat ding toch!


Heb vandaag zelf even in de Meg gestuurd, maar man, wat een raket is dat ding toch!

-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Mooie update! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Vorige week 4 dagen Normandie (Frankrijk) gedaan met de Megane, maar moet toch eerlijk zeggen dat de auto op de lange afstanden best nog wel zuinig loopt!
Op de cruise control 140 km/h is het verbruik 1 op 11 ( wel met de Franse RON98) vind ik opzich nog niet zo verkeerd!
Verschil met brandstof van exelium en 98 is niet merkbaar vind ik btw... dan bedoel ik met vermogen en/of verbruik.
Zit zowiezo na chiptuning op een gemiddeld verbruik van 1 op 11.5 bij "normaal" gebruik. (daar zitten de volgas stukken bij in gerekend) en kan dus eigenlijk wel zeggen dat de Megane iets voordeliger is gaan rijden na de chiptuning van Fastchip!! Raar maar waar!!
En nogmaals die chiptuning heeft het apparaat zo'n goed gedaan zeg! Hij gaat echt als de brandweer, en heerlijk lui schakelen met het apparaat, altijd voldoende koppel voorhanden!
Het was wel wennen hoor, als je uit een hoogtoerige Clio RS komt, oftewel dat je eigenlijk altijd wel ff moet terugschakelen, maar dat is bij deze motor helemaal niet nodig, vanaf 2000 tpm gelijk volledig vermogen beschikbaar!
Op de cruise control 140 km/h is het verbruik 1 op 11 ( wel met de Franse RON98) vind ik opzich nog niet zo verkeerd!
Verschil met brandstof van exelium en 98 is niet merkbaar vind ik btw... dan bedoel ik met vermogen en/of verbruik.
Zit zowiezo na chiptuning op een gemiddeld verbruik van 1 op 11.5 bij "normaal" gebruik. (daar zitten de volgas stukken bij in gerekend) en kan dus eigenlijk wel zeggen dat de Megane iets voordeliger is gaan rijden na de chiptuning van Fastchip!! Raar maar waar!!

En nogmaals die chiptuning heeft het apparaat zo'n goed gedaan zeg! Hij gaat echt als de brandweer, en heerlijk lui schakelen met het apparaat, altijd voldoende koppel voorhanden!
Het was wel wennen hoor, als je uit een hoogtoerige Clio RS komt, oftewel dat je eigenlijk altijd wel ff moet terugschakelen, maar dat is bij deze motor helemaal niet nodig, vanaf 2000 tpm gelijk volledig vermogen beschikbaar!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Lekker hoor!!
is toch nog aardig zuinig dan
maar niemand overtreft mijn 9! die gebruikt al een tijdje niks

maar niemand overtreft mijn 9! die gebruikt al een tijdje niks
