ik heb een vraag over de turbo timer.
Zou deze graag op mijn megane willen zetten. kan ik heb contact gelijk uitzetten en blijf het blok nog een paar minuten lope. Is beter voor de levensduur en kwalitijd van de turbo
Is elke willekeurige turbotimer van een goed merk goed voor mijn renault of moet ik er 1 hebben die speciaal voor de renault is.
Alvast bedankt
turbo timer
-
In mijn GT Turbo zit er 1 van Apexi. Die werkt perfect.
Volgens mij zijn ze niet merk gebonden maar universeel.
Volgens mij zijn ze niet merk gebonden maar universeel.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
Standaard staat die op 30sec geprogrammeerd maar dit kan je heel makkelijk verzetten.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Een maatje van me heeft zo'n ding in z'n auto. Ik werk nog wel eens aan z'n auto, en een turbotimer is echt ZO IRRITANT. Misschien dat ze bestaan met een beetje intelligentie, zodat de motor alleen blijft nadraaien als je ook echt daadwerkelijk hebt lopen rammen en trappen, maar deze, van Apexi, doet het gewoon altijd, erg vervelend.
Maaruh: ja, het kan met een universele timer, alhoewel 't me bij een auto met startkaart wel even zoeken lijkt, naar de juiste draden om 'm aan te sluiten.
Maaruh: ja, het kan met een universele timer, alhoewel 't me bij een auto met startkaart wel even zoeken lijkt, naar de juiste draden om 'm aan te sluiten.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Huh of bedoel je dat pompje wat er koelvloeistof door heen laat pompen, Robert....
90 graden water door iets van +/-700 graden laten lopen
90 graden water door iets van +/-700 graden laten lopen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
30 seconden nalooptijd, dat is ook niet echt de moeite.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
heb hier wel eens gelezen dat het niet eens gaat om de warmte oid maar meer om het uit laten spoelen van de turbo....
gewoon voor je de auto gaat stoppen even rustiger rijden en drna zelf nog 30s laten stabiliseren voor je hem uit zet. zoveel moeite is dat toch niet?
gewoon voor je de auto gaat stoppen even rustiger rijden en drna zelf nog 30s laten stabiliseren voor je hem uit zet. zoveel moeite is dat toch niet?
dat doe ik nu ook al de laatse 3 km rustig aan en als ik er ben nog 2 min in de auto zitten in de vrij en niet op de rem. mmar meestal als ik flink doorstamp heb ik ook echt haast en daarna geen tijd om die paar min te zitten wachten.
Want als de remmen warm zijn is het ook niet goed op de handrem erop te zetten heb ik gehoort
Want als de remmen warm zijn is het ook niet goed op de handrem erop te zetten heb ik gehoort
-
- Moderator
- Car: MB
Als je zoveel haast hebt dat je niet effe 30 sec. kunt blijven zitten (wat dus ook alleen nodig als je echt flink hebt zitten stampen) dan kun je beter een vliegtuig kopen denk ik in plaats van een turbotimer
Zoals dus al vaker gezegd. Gewoon de laatste km rustig rijden. Tenzij je op een boerenlandweg woont in verweggiestan kan het toch geen kwaad niet volgas door een woonwijk te blazen.

Zoals dus al vaker gezegd. Gewoon de laatste km rustig rijden. Tenzij je op een boerenlandweg woont in verweggiestan kan het toch geen kwaad niet volgas door een woonwijk te blazen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Je kan em ook te lang laten nadraaien he, een minuut is al vrij lang als je daarvoor al een tijdje rustig hebt gereden.
Je hebt ook trouwens van die olieflesjes die zich met warme olie kunnen vullen en zodra je je motor uitzet nog even wat olie door het lager squirten voor een seconde of 30.
Je hebt ook trouwens van die olieflesjes die zich met warme olie kunnen vullen en zodra je je motor uitzet nog even wat olie door het lager squirten voor een seconde of 30.