Startprobleem Twingo Cinetic 2001

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingo-girl
Contacteer:

Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een Twingo Cinetic uit 2001. Van te voren was me meegedeeld dat ie af en toe niet startte, maar dat dit verholpen kon worden door de auto te grendelen/ontgrendelen. Sinds september tot vorige week werd er tijdelijk door andere klant ingereden, die had dit niet meegemaakt..
Ik krijg de auto en wil deze starten.. en deze start niet. Na vijf keer ontgrendelen/grendelen start ie eindelijk wel. Dit probleem herhaalt zich gedurende de afgelopen dagen. De auto gaat uiteraard terug, echter niet meer deze week. Eenmaal gestart rijdt deze prima, dus dat is het probleem niet.
Moet wel even opmerken dat ik woonachtig ben in de Randstad en de auto dus altijd op slot doe, vorige eigenaar woonde in omgeving waar het niet nodig was auto op slot te doen, wat mogelijk het probleem verklaart waarom die het bij mij wel doet en bij hem niet.
We denken dat het ligt aan de startonderbreking, echter misschien heeft iemand anders dit probleem al 's bij de hand gehad en weet meer..?

Sleutel wisselen geprobeerd, is het probleem niet. Handmatig op slot (dus niet elektronisch) ook meerdere malen getest en dan geeft ie zelfde probleem. .. anyone?
Robke
Car: Lexus IS250

Er is een tijd geweest dat bij verschillende Renaults de startblokkering er alleen af te halen was door de auto te ontgrendelen met de handzender, of dit bij jouw Twingo ook het geval is durf ik niet te zeggen.
Mocht je de auto ontgrendelen en niet binnen 30 seconden starten, springt de startblokkering er weer op, dan moet je dus opnieuw ver- en ontgrendelen om de auto te kunnen starten.
Misschien is dit het probleem, aangezien de vorige berijder er geen last van heeft gehad de laatste maanden?
Tom
Moderator
Car: MB

die moet wel ver weg gewoond hebben wil je de auto nooit op slot hoeven te doen :lol:

Welkom hier overigens. Doet hij het enkel op een plek niet of op meerdere plaatsen hetzelfde probleem. Wellicht een "stoorzender" in de buurt.

En kun je ergens iets "aflezen" wat betreft de strartonderbreking door middel van een ledje ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

Welkom! (0)
twingo-girl
Contacteer:

Dank jullie voor het welkom!

Nee, plek/locatie maakt niet uit....
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Als je rode "alarm " lampje snel knippert tijdens het niet aanslaan , is het een start onderbreker probleem
Anders ga je denken aan een bdp sensor of een ordinaire kabel breuk
Hebben meerdere types Renault last van gehad.
Midden in de kabelboom van de ecu naar de relais kast onder de motor kap , werdt de stuurdraad van het ontstekings relais dan af en toe niet bediend,
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie