120 pk.coupe16v schreef:100pk? die heeft een brandstof opvoerpomp die wel eens problemen kan geven.
Kan ook de bdp zender zijn.
Maar goed als het een van beiden is kan ik er vanavond toch niets meer aan doen. Morgen met licht eens rustig kijken.
120 pk.coupe16v schreef:100pk? die heeft een brandstof opvoerpomp die wel eens problemen kan geven.
Kan ook de bdp zender zijn.
Maarten-Jan schreef:Als de startblokkering nog actief is start die sowieso niet (startmotor gaat dan ook niet rond), dus dat zit wel goed.
Ik ga met Martijn mee, start toerental te laag
Tom schreef:start toerental kan toch alleen te laag zijn als de strartmotor er niet hard genoeg aan trekt? En die doet alleen als hij te weinig prik krijgt volgens mij. Accu dus nog wel in orde?
Maarten-Jan schreef:Als het start toerental echt te laag is zal de accu niet helemaal fris zijn, maar zoals Ronald zegt, even uitlezen en je hoeft niet te zoeken.
Wat Riel zegt gaat over DTI's en geen DCI's.Steven schreef:Ik zou dus niet die BDP vervangen, ik zou nog maar eens kijken naar wat Riël zegt over die startmotor, die veroorzaakt die storing en dat ligt op zich wel op dezelfde lijn als 'te lage accuspanning'
Heb je het nu ook geprobeerd met startkabels en een lopende auto?
Afgelopen zondag getanked, nu nog half vol?. niet compleet leeg gereden, en vol gegooid bij het tankstation waar ik normaal ook tank.Tom schreef:toch is het vreemd. Heb weinig verstand van die motoren maar wat ik bij MB wel eens heb meegemaakt: Een "gasklep"/"luchtklep" die dicht blijft staan. Geen lucht dus. Of een verstopping in het brandstof systeem (erg vuile brandstof getankt of compleet leeg gereden). Krijg je wel brandstof druk tot aan je verstuivers? Leiding tijdens het starten tikkie lossen en je weet genoeg als je een straal diesel in je smoel krijgt
diesel overstarten gaat nog maar aan duwen in 20 cm sneeuw en ijs? Geen 4x4 in de buurt.Steven schreef:In de sneeuw?
Mag je wel ff een knappe 4x4 op winterbanden regelen met fatsoenlijk gewicht, om em naar wat gripvoller terrein te krijgen?
Maargoed als je die mogelijkheid hebt, is dat vreemde spanningsverhaal van de startmotor wel uitgesloten. Riël kraamt veel vreemde dingen uit, maar deze is best aannemelijk
Een 19 16V op semi-slicks aantrekken in de sneeuw na een falende startmotor ging ook niet echt geweldig toen.Steven schreef:In de sneeuw?
Mag je wel ff een knappe 4x4 op winterbanden regelen met fatsoenlijk gewicht, om em naar wat gripvoller terrein te krijgen?
Maargoed als je die mogelijkheid hebt, is dat vreemde spanningsverhaal van de startmotor wel uitgesloten. Riël kraamt veel vreemde dingen uit, maar deze is best aannemelijk