De afspraak met de lasser was al gemaakt hoord ik.

Op donderdag zeker??? Dan werk ik niet zo langpaulvanrooij schreef:zag em vorige week nog staan toen ik in nieuwegein was. maar toen wij om 16u naar huis reden was je al weg?
Dat heb ik weggeslepen , en vanaf de binnenkant een hoekje terug gepuntlast voor dat de dorpel weer dicht ging.Martijn Kool schreef:wat heb je nu met dat opstaande deel achteraan gedaan?
Dat hoekje net boven die achterasbout zegmaar, dat was een klein raar overlappend hoekje,dat heb ik uiteindelijk weg geslepen en 't plaatje daarachter was nog goed dus dat heb ik gewoon weer aan de binnendorpel afgelast.Martijn Kool schreef: en met de roest richting achterasophanging? binnendorpel in het stukje halverwege? of zie ik dat verkeerd op de foto's?
Ik slijp eerst 't ruigste eraf,dan hou ik 'm erbij, teken 'm over net zo lang tot ie pas is....Martijn Kool schreef: hoe pak jij dat aan overigens? je plakt de overzetdorpel er tegen aan met lijmtangen en slijpt het deel uit? of maak je na de tijd de overzetdorpel pas zodat deze er tegen aan gezet kan worden ipv eroverheen?
ik probeer ook altijd zo veel mogelijk te overlappen idd, dat last iets makkelijker. vroeg het met gewoon af omdat ik de plekjes nog zag op een paar foto's.Florus schreef:Dat heb ik weggeslepen , en vanaf de binnenkant een hoekje terug gepuntlast voor dat de dorpel weer dicht ging.Martijn Kool schreef:wat heb je nu met dat opstaande deel achteraan gedaan?
Dat hoekje net boven die achterasbout zegmaar, dat was een klein raar overlappend hoekje,dat heb ik uiteindelijk weg geslepen en 't plaatje daarachter was nog goed dus dat heb ik gewoon weer aan de binnendorpel afgelast.Martijn Kool schreef: en met de roest richting achterasophanging? binnendorpel in het stukje halverwege? of zie ik dat verkeerd op de foto's?
Ik slijp eerst 't ruigste eraf,dan hou ik 'm erbij, teken 'm over net zo lang tot ie pas is....Martijn Kool schreef: hoe pak jij dat aan overigens? je plakt de overzetdorpel er tegen aan met lijmtangen en slijpt het deel uit? of maak je na de tijd de overzetdorpel pas zodat deze er tegen aan gezet kan worden ipv eroverheen?
De achterste (lange) las, daar heb ik 'm een paar mm laten overlappen, en de rest,dus waar ie omhoog loopt enzo, daar is ie er tegen aan gelast.
't voordeel van dat lange deel laten overlappen,is dat je 't veel mooier gelast krijgt,in mijn ogen ook iets sterker en 't trekt iets minder krom..... das mijn ervaring teminste