ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
Hoe zit dat nou precies met wegenbelasting?
Kan nergens terugvinden dat auto's van vóór 1986 oid moeten zijn om uberhaupt in aanmerking te komen...
van de RDW site;
Voor een personenauto van 25 jaar en ouder betaalt u geen motorrijtuigenbelasting. Als uw auto 25 jaar wordt, dan krijgt u (automatisch) bericht dat u geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Hebt u geen bericht ontvangen en is uw auto 25 jaar of ouder? Stuur dan een brief naar: Belastingdienst/Centrale administratie Postbus 9047 7300 GJ Apeldoorn
Kan nergens terugvinden dat auto's van vóór 1986 oid moeten zijn om uberhaupt in aanmerking te komen...
van de RDW site;
Voor een personenauto van 25 jaar en ouder betaalt u geen motorrijtuigenbelasting. Als uw auto 25 jaar wordt, dan krijgt u (automatisch) bericht dat u geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Hebt u geen bericht ontvangen en is uw auto 25 jaar of ouder? Stuur dan een brief naar: Belastingdienst/Centrale administratie Postbus 9047 7300 GJ Apeldoorn
Mrtn = Maarten
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hij heeft inmiddels toch wat met Bridget? Die zat ook in 'Waar is de mol'tutuur schreef:Schijnt een flinke ladiesman te zijn
Lekker samen kamperen.. jaa jaa.
Wel een mooi programma overigens en die Lieke blijft toch


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
dat is bevestigd, door beide.Adinsx schreef: Hij heeft inmiddels toch wat met Bridget? Die zat ook in 'Waar is de mol'
Lekker samen kamperen.. jaa jaa.
relatie kwam lang nadat ze in waar is de mol zat.
Nee ik lees geen roddelbladen, zit te veel in de auto met de radio aan.
Project: GTT Blue Sport
bij haar programma hoe vind ik een vent zijn ze bij elkaar in bed belandt
uhm ik zal ook eens zoeken over dat wegenbelasting vrij verhaal maar weet vrijwel zeker dat ie van of voor 86 moet zijn.....
edit: bron autobelastingen.nl
Toekomst oldtimer
De regeling voor de “oldtimers” (25 jaar en ouder) wordt in de toekomst beperkt. Vanaf 1 januari 2010 vallen alleen nog auto’s van voor 1987 onder de “oldtimerregeling”. De leeftijdgrens van 25 jaar wordt dus verlaten en wordt vervangen door auto’s van voor 1987. Er komen dus geen nieuwe oldtimers meer bij.
edit: officiele amendement staten-generaal
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbe-
lasting 1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;
Toelichting
Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en
onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de
catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die
meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt
daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als
gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari
2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt
jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaat-
regelen, zoals een sloopregeling, per 2010.
Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de
vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25
jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbe-
lasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren.
Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn
onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum
jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een
beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen
rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere
auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van
de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de
kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012.
Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg vanaf 2012. Het
vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor
de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in
2012, € 10 miljoen in 2013, € 16 miljoen in 2014, € 22 miljoen in 2015 en
€ 28 miljoen in 2016 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is
rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen
tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de
provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2012, € 4,5
miljoen in 2013, € 7,5 miljoen in 2014, € 10,5 miljoen in 2015 en € 13,5 in
2016.
conclusie: geldwolven!

uhm ik zal ook eens zoeken over dat wegenbelasting vrij verhaal maar weet vrijwel zeker dat ie van of voor 86 moet zijn.....
edit: bron autobelastingen.nl
Toekomst oldtimer
De regeling voor de “oldtimers” (25 jaar en ouder) wordt in de toekomst beperkt. Vanaf 1 januari 2010 vallen alleen nog auto’s van voor 1987 onder de “oldtimerregeling”. De leeftijdgrens van 25 jaar wordt dus verlaten en wordt vervangen door auto’s van voor 1987. Er komen dus geen nieuwe oldtimers meer bij.
edit: officiele amendement staten-generaal
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbe-
lasting 1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en
die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig
worden gebruikt;
Toelichting
Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en
onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de
catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die
meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt
daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als
gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari
2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt
jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaat-
regelen, zoals een sloopregeling, per 2010.
Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de
vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25
jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbe-
lasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren.
Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn
onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum
jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een
beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen
rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere
auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder
energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van
de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de
kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012.
Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg vanaf 2012. Het
vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor
de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in
2012, € 10 miljoen in 2013, € 16 miljoen in 2014, € 22 miljoen in 2015 en
€ 28 miljoen in 2016 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is
rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen
tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de
provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2012, € 4,5
miljoen in 2013, € 7,5 miljoen in 2014, € 10,5 miljoen in 2015 en € 13,5 in
2016.
conclusie: geldwolven!

[img]http://images.endandit.net/files/Liekev ... ayboy2.jpg[/img]
Oeps, verkeerde topic?
Hmm dat is inderdaad wel grappig dat de RDW dat nog niet vermeld heeft staan, of ze wachten tot eind 2011?
Oeps, verkeerde topic?

Hmm dat is inderdaad wel grappig dat de RDW dat nog niet vermeld heeft staan, of ze wachten tot eind 2011?
mijn ochtend is weer goed steef



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
staat daar even lekker te wezen 

Veel beheerders zijn wel bezig met aanvallen/hackers en weetikveelwatnogmeer van buitenaf maar denk ook aan alle hufters binnen je netwerkMerijn schreef:Niet waar... Ik laat hier op het werk gewoon bijna geen verkeer toe naar buiten (en al helemaal niet naar binnen!). Alleen HTTP, HTTPS, FTP en nog een aantal protocollen en dan alleen maar van specifieke machines. No way dat je dan torrents binnen kunt trekken.Maarten-Jan schreef:Torrent is best moeilijk te blokkeren, dan zit je al aan een proxy of packet inspection.
Maar dat vergt wel wat onderhoud. Ik heb het er graag voor over! Ze doen hier de vreemdste dingen, als je ze de mogelijkheid biedt.

Wordt nog wel eens een beetje vergeten bij sommige bedrijven...
Koud kunstjeJeff rsi schreef:geslaagd voor de rijvaardigheid op de motor.
En ook nog een mooi plaatje.
Mijn dag ken niet meer stuk

Ik ga volgende week woensdag de theorie even doen. Moet alleen nog beginnen met leren. Vanavond met frisse tegenzin maar

wie weet waar ik het postadres van een antwoordnummer terug kan zoeken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Je weet de (bedrijfs)naam toch die bij dat antwoordnummer hoort? kan je het daarop niet vinden?Haas schreef:wie weet waar ik het postadres van een antwoordnummer terug kan zoeken?
Project: GTT Blue Sport
antwoordnummer en postcode komen niet overeen met postadres + postcode toch? Das toch hetzelfde als een antwoordnummer en postadres?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
nee.Haas schreef:antwoordnummer en postcode komen niet overeen met postadres + postcode toch? Das toch hetzelfde als een antwoordnummer en postadres?
antwoordnummer komt altijd terrecht op een postkantoor waar het opgehaald wordt of evt. weg gebracht.
postadres kan een huisadres zijn.
en dus kan er verschil in zitten.
Project: GTT Blue Sport
nouja, het zal wel... dat ze het ff lekker uitzoeken bij kpn.....Gerald schreef:nee.Haas schreef:antwoordnummer en postcode komen niet overeen met postadres + postcode toch? Das toch hetzelfde als een antwoordnummer en postadres?
antwoordnummer komt altijd terrecht op een postkantoor waar het opgehaald wordt of evt. weg gebracht.
postadres kan een huisadres zijn.
en dus kan er verschil in zitten.

Is het bij jullie ook zon lekker weer ? Laatste dag alweer van mijn vakantie in mexico. Echt fantastisch geweest! Nu nog even genieten van ons laatste stekje, playa del carmen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Al verbrand ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Je kunt ook over https torens trekken, desnoods VIA een proxy. Utorrent heeft niet perse portforward nodig. Gaat wel langzamer.Tim schreef:Veel beheerders zijn wel bezig met aanvallen/hackers en weetikveelwatnogmeer van buitenaf maar denk ook aan alle hufters binnen je netwerkMerijn schreef:Niet waar... Ik laat hier op het werk gewoon bijna geen verkeer toe naar buiten (en al helemaal niet naar binnen!). Alleen HTTP, HTTPS, FTP en nog een aantal protocollen en dan alleen maar van specifieke machines. No way dat je dan torrents binnen kunt trekken.Maarten-Jan schreef:Torrent is best moeilijk te blokkeren, dan zit je al aan een proxy of packet inspection.
Maar dat vergt wel wat onderhoud. Ik heb het er graag voor over! Ze doen hier de vreemdste dingen, als je ze de mogelijkheid biedt.
Wordt nog wel eens een beetje vergeten bij sommige bedrijven...
Inderdaad niet heel erg moeilijk ofzoTim schreef:Koud kunstjeJeff rsi schreef:geslaagd voor de rijvaardigheid op de motor.
En ook nog een mooi plaatje.
Mijn dag ken niet meer stuk
Ik ga volgende week woensdag de theorie even doen. Moet alleen nog beginnen met leren. Vanavond met frisse tegenzin maar

Ook gewoon alles in 1x goed
Ik moet maandag even m'n theorie halen...
De 20ste december examen op de weg.....
R19 16V '91
Je kunt ook over https torens trekken, desnoods VIA een proxy. Utorrent heeft niet perse portforward nodig. Gaat wel langzamer.Tim schreef:Veel beheerders zijn wel bezig met aanvallen/hackers en weetikveelwatnogmeer van buitenaf maar denk ook aan alle hufters binnen je netwerkMerijn schreef:Niet waar... Ik laat hier op het werk gewoon bijna geen verkeer toe naar buiten (en al helemaal niet naar binnen!). Alleen HTTP, HTTPS, FTP en nog een aantal protocollen en dan alleen maar van specifieke machines. No way dat je dan torrents binnen kunt trekken.Maarten-Jan schreef:Torrent is best moeilijk te blokkeren, dan zit je al aan een proxy of packet inspection.
Maar dat vergt wel wat onderhoud. Ik heb het er graag voor over! Ze doen hier de vreemdste dingen, als je ze de mogelijkheid biedt.
Wordt nog wel eens een beetje vergeten bij sommige bedrijven...
Wauw bedankt!!!!!Haas schreef:energyspaarstand? je comp schakelt je netwerkkaart uit?


Is nog serieus zo ook.
Staat zo'n optie: de pc mag deze kaart uitschakellen om energie te besparen.
Dat vinkje is nu weg dus kijken of het geholpen heeft

R19 16V '91
Direct. Ondanks alle voorzorgArco schreef:Al verbrand ??

Logje op reislog.riksja.nl/rielenrianne
wist het eerst zelf ook niet, beetje zoeken met google en toen kwam ik dit tegenJeff rsi schreef:Wauw bedankt!!!!!Haas schreef:energyspaarstand? je comp schakelt je netwerkkaart uit?![]()
![]()
Is nog serieus zo ook.
Staat zo'n optie: de pc mag deze kaart uitschakellen om energie te besparen.
Dat vinkje is nu weg dus kijken of het geholpen heeft


Dat zou inderdaad kunnen... Proxy laat ik niet toe, installeren van programma's gaat ook niet op Citrix, dus de kans is klein. Ze hebben er ook weinig aan, want de USB poorten op de Thin Clients werken niet, dus kunnen ze niks mee naar huis nemen. Enkel naar zichzelf mailen en daar zitten ook weer restricities aan. Al met al wordt het je niet makkelijk gemaakt hier.Riël schreef:Je kunt ook over https torens trekken, desnoods VIA een proxy. Utorrent heeft niet perse portforward nodig. Gaat wel langzamer.

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
En zo hoort het 
In de stijl van root, god, what's the difference?

In de stijl van root, god, what's the difference?

Ook ideaal voor thuis. Mijn ouders hebben jaren gewerkt met een 7cm dikke pentium 150 laptop. Deze maakte verbinding met mijn citrix server. helemaal dicht geknalt met RES Powerfuse en nooit gezeur gehad.
al die bende zit hier ook op de pc's. wat een kutzooi is dat! die res powerfuse blijft vet vaak hangen! dan ben je dus gewoon een kwartier bezig voor je ingewlogd bent, daar ging je koffiepauze 

Dat heeft weinig met Powerfuse te maken... Wel met degene die het ingericht heeft, waarschijnlijk.tutuur schreef:al die bende zit hier ook op de pc's. wat een kötzooitje is dat! die res powerfuse blijft vet vaak hangen! dan ben je dus gewoon een kwartier bezig voor je ingewlogd bent, daar ging je koffiepauze

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Maar een storing van 7:00 -> 11:30 is toch wel heeeel irritantTim schreef:Wachten op de automatisering is toch juist koffietijd?![]()
