mag ik er ook 2???????

JP, hoe heb jij dat gemonteerd ??? Ringen tussen homokineet en naaf ?? Of andere fuseekogel ??Jean-Paul-S schreef:Achteraan aansluiten![]()
De fusees van jacques vind ik wel gek, ik heb hier 2.0 16v megane fusees die toch echt 22mm dik zijn, heb alleen ff geen boutgat gemeten.
Wat Arco nu gedaan heeft is hetzelfde als wat ik gedaan heb, affrezen en busjes erin zodat je std schokbrekers kunt gebruiken.
Ga je naar 14mm blijft er aan het onderste boutgat van je schokbreker weinig materiaal over (aan de kant waar het wiel zit). Dat vond ik geen optie.
EDIT: Jacques, de fusee wat je hebt is in elk geval niet van een megane 2.0 16v van voor 2000, deze hebben zeker weten GEEN afstand van 60mm, maar 55mm. De diesels hadden 60mm, net als de 1.6 16v Clio's NA 2000, en RS ph2 vanaf 2002![]()
Ik zou bijna zeggen dat jij daar een set Ph2 Clio rs OF megane 1 diesel <2000 fusees hebt gezien de boutgatafstand en dikte.
Wat een gedoe![]()
![]()
![]()
he dat is die goser die ook zijn williams stabi had verslepen. dit doettie dan wel weer netjes.Arco schreef:
JP, hoe heb jij dat gemonteerd ??? Ringen tussen homokineet en naaf ?? Of andere fuseekogel ??
Lijkt erop zoals Jacques al zei dat fusee van Megane iets verder naar buiten komt ...
Zie ook dit : http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D36976
extra ring van 5 mm is nodig om aandrijfas passend te maken t.o.v. fusee en lengte as.
Arco schreef:![]()
Net even op de site van Fabory gekeken ...
Daar hebben ze ringen M24 en M27 van 4mm dik en zelfs 10mm dik met een diameter van +/- 50mm. Daarmee zou ik dus uit de voeten kunnen.
Ivm homokineet wellicht het "hart" iets meer laten verzinken... dat kunnen zij wellicht doen.
Zal vanmiddag ook de maten eens nemen van wat er nodig is en zaterdag meenemen.![]()
Rest alleen dan weer een "probleem" waar ik gister met Heine op stuitte... Mijn aandrijfas rechts past nu namelijk net. De moer past net en er is geen "vlees" meer over over achter het fusee een opvulling te doen van +/- 8 mm ...
Of een andere as zoeken die wel goed is (er vanuit gaande dat deze die er nu onder zit niet goed is ...)
Of de aandrijfas op de prise-as iets meer naar buiten zetten en dus de beveiligingsgaatjes voor de splitpen +/8 mm meer naar buiten boren zodat op die manier de as verder naar buiten komt...
Al met al gaat er weer wat denk en zoekwerk inzitten die ik met een setje brackets niet had gehad ...![]()
Bijkomend voordeel is dan weer dat de spoorbreedte ook iets breder gaat worden (zoals jullie wellicht op de link hebben gezien)