
Clio III RS R27 van Remi: Megane II RS velgen gemonteerd! :)

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Naafdopjes krijg je er toch wel bij ??


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Heel veel leuke en veilige kilometers gewenst Remi!
Mooi apparaat!

Mooi apparaat!
Nogmaals bedankt! 
Net nog even naar de garage geweest. Maandag gaat de Clio een nachtje daar overnachten.
Hij word dan helemaal gewassen en dinsdag zetten ze er een speciale (soort lak) laag overheen.
Die word zo hard als glas en dan is de lak meteen verzekerd.
Het is ook niet meer nodig om de auto dan nog in de was te zetten.
Alleen wassen met shampoo is dan genoeg!

Net nog even naar de garage geweest. Maandag gaat de Clio een nachtje daar overnachten.

Hij word dan helemaal gewassen en dinsdag zetten ze er een speciale (soort lak) laag overheen.
Die word zo hard als glas en dan is de lak meteen verzekerd.

Alleen wassen met shampoo is dan genoeg!

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik dacht al, vorig jaar heb ik op een meeting bovenstaande foto gemaakt en bewerkt. Ik dacht even dat Rammi die Clio had gekocht.Ivo van Achthoven schreef:Ik heb er ook 2 gehad in J37...., heb deze alle 2 besteld met de elipsoide koplampen.....,
En hier met Xenon....
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 05-170.jpg[/img]
De onderste is wel een bekende RTC Clio....
Maar het is een 'versere'

Gefeliciteerd en een erg goede keus! Die kleur is fantastisch!

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Zo'n FLON4000 behandeling ofzo? dan heb je ook 4 jaar glansgarantie etc. zit bij mij ook op mijn [spoiler]Opel[/spoiler] eeh autoRammi schreef:Nogmaals bedankt!
Net nog even naar de garage geweest. Maandag gaat de Clio een nachtje daar overnachten.
Hij word dan helemaal gewassen en dinsdag zetten ze er een speciale (soort lak) laag overheen.
Die word zo hard als glas en dan is de lak meteen verzekerd.Het is ook niet meer nodig om de auto dan nog in de was te zetten.
Alleen wassen met shampoo is dan genoeg!

werkt wel goed (y)
enneh gelfeliciteerd met de auto natuurlijk, als ik tijd heb kom ik hem zondag zeker bekijken
Gistere bij de openingsmeeting nog een miniatuur model gekocht van mijn auto! 
Hier de foto ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... lio002.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... lio001.jpg[/img]

Hier de foto ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... lio002.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... lio001.jpg[/img]
Vandaag een leuk detail thuis gekregen! 
Hier de foto's ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0012.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0022.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0032.jpg[/img]
Ik vind het er wel leuk uit zien!

Hier de foto's ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0012.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0022.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... je0032.jpg[/img]
Ik vind het er wel leuk uit zien!

Als ik deze koplampen zou willen monteren komt er dan ook nog een extra kastje bij voor het meedenken van de koplampen of kan ik ze meteen monteren zonder dat er iets externs bij komt?Ivo van Achthoven schreef:Ik heb er ook 2 gehad in J37...., heb deze alle 2 besteld met de elipsoide koplampen....., ziet er zo uit zonder xenon, maar wel donkere units
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 87-210.jpg[/img]
Is het eventueel ook mogenlijk om er achteraf nog xenon in te monteren? Want dat heb zit er nu ook al in. Dat wil ik toch wel graag houden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb een vraagje. Als mijn auto een beurt moet dan wil ik graag mijn remmen aanpakken.
Door er andere remschijven op te laten leggen en nieuwe remblokken.
Dat wil ik omdat deze enorm veel remstof veroorzaken.
Nu wil ik Brembo remschijven en Ferodo blokjes. Maar nu vraag ik me af wat het beste is gegroefde schijven of geboorde schijven??
Alvast bedankt!
Door er andere remschijven op te laten leggen en nieuwe remblokken.
Dat wil ik omdat deze enorm veel remstof veroorzaken.
Nu wil ik Brembo remschijven en Ferodo blokjes. Maar nu vraag ik me af wat het beste is gegroefde schijven of geboorde schijven??
Alvast bedankt!

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ik denk dat gladde schijven minder remstof zullen geven dan gegroefde of geboorde schijven.
Gebruik je de auto alleen op de weg dan maakt het volgens mij niet zoveel uit en zou ik gladde nemen of geboorde voor de looks.
Ga je het circuit op dan moet je oppassen met geboorde schijven.
Heb al heel wat schijven met scheurtjes gezien.
Welke wel en welke niet scheuren moeten de kenners maar vertellen.
Gebruik je de auto alleen op de weg dan maakt het volgens mij niet zoveel uit en zou ik gladde nemen of geboorde voor de looks.
Ga je het circuit op dan moet je oppassen met geboorde schijven.
Heb al heel wat schijven met scheurtjes gezien.
Welke wel en welke niet scheuren moeten de kenners maar vertellen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Scheuren in remschijven is niet erg zolang ze niet kompleet doorscheuren naar buiten.
In gegroefde of geboorde schijven zitten al vrij snel haarscheuren.
In gegroefde of geboorde schijven zitten al vrij snel haarscheuren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dus je wil eigenlijk 'sportieve' remschijven, met remblokken die slecht remmen zodat je velgen schoon blijven? ik volg em even niet 

Er zit erg veel verschil in het stof afgeven van remblokken.
Een groter remsysteem zal meestal ook beter remmen terwijl het vaak minder rotzooi geeft.
Het is ook niet altijd zo dat blokken die minder stof afgeven ook minder goed remmen.
Ik heb op een straatauto liever grotere 4-zuiger remmen met iets hardere blokken dan een origineel setje met zachte blokken omdat ze beter zouden remmen. Je poetst je lijp, haha!
Ga je veel op het circuit rijden, ja.....logisch dat je dan niet op vuile wielen let. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
vb;
Op mijn Corsa had ik bijvoorbeeld 298x28 Girling remmen van de Omega 24V met harde Opelblokken zoals de politie ook gebruikte.
Veeeel minder remstof maar remmen als een anker. Remde niet merkbaar minder dan de zachte blokken en nog de helft goedkoper ook.
Maar ik zit pas in de Renault wereld dus het fijne over remsystemen moet ik ook nog allemaal uitzoeken. Ik ga het ook upgraden.
Een groter remsysteem zal meestal ook beter remmen terwijl het vaak minder rotzooi geeft.
Het is ook niet altijd zo dat blokken die minder stof afgeven ook minder goed remmen.
Ik heb op een straatauto liever grotere 4-zuiger remmen met iets hardere blokken dan een origineel setje met zachte blokken omdat ze beter zouden remmen. Je poetst je lijp, haha!
Ga je veel op het circuit rijden, ja.....logisch dat je dan niet op vuile wielen let. Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.
vb;
Op mijn Corsa had ik bijvoorbeeld 298x28 Girling remmen van de Omega 24V met harde Opelblokken zoals de politie ook gebruikte.
Veeeel minder remstof maar remmen als een anker. Remde niet merkbaar minder dan de zachte blokken en nog de helft goedkoper ook.
Maar ik zit pas in de Renault wereld dus het fijne over remsystemen moet ik ook nog allemaal uitzoeken. Ik ga het ook upgraden.
Zoiets? Mijn remschijf na afgelopen weekend...Luco/Alpine-racer schreef:Scheuren in remschijven is niet erg zolang ze niet kompleet doorscheuren naar buiten.
In gegroefde of geboorde schijven zitten al vrij snel haarscheuren.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 12-710.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Riël op za 31 jul 2010 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik heb nog een set f1 wielen voor deze auto, goed te gebruiken als sportwielen of winterwielen
Verder zou ik niet voor gegroefd/geboord gaan. Dit zijn allemaal punten waarop een schijf eerder stukgaat zoals je kunt zien aan de foto van Tim.


Verder zou ik niet voor gegroefd/geboord gaan. Dit zijn allemaal punten waarop een schijf eerder stukgaat zoals je kunt zien aan de foto van Tim.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
niet met de auto rijden 

Het beste wat je kan doen is de velgen waxen met special rimwax.Rammi schreef:Ok. Maar geven die sportievere blokken dan nog meer remstof? Ik heb ze laatst gepoetst maar dat is niet echt het leukste werk...
Dus dacht mishien is daar een oplossing voor!
Hierdoor wordt het poetsen veel makkelijker.
Ook kan je een soort spray kopen, bijvoorbeeld Wet&Protect bij de Halfords. Daar kan je de banden mee inspuiten en meteen de velgen meepakken. Schoonmaken wordt dan ook iets makkelijker maar ook stof en zand blijft er makkelijk aan plakken dus goed afspoelen voordat je begint te poetsen!!
Dat gaat hem niet worden!paulvanrooij schreef:niet met de auto rijden

Ok dan ga ik zoiets maar eens proberen!Cliogek1970 schreef:Het beste wat je kan doen is de velgen waxen met special rimwax.Rammi schreef:Ok. Maar geven die sportievere blokken dan nog meer remstof? Ik heb ze laatst gepoetst maar dat is niet echt het leukste werk...
Dus dacht mishien is daar een oplossing voor!
Hierdoor wordt het poetsen veel makkelijker.
Ook kan je een soort spray kopen, bijvoorbeeld Wet&Protect bij de Halfords. Daar kan je de banden mee inspuiten en meteen de velgen meepakken. Schoonmaken wordt dan ook iets makkelijker maar ook stof en zand blijft er makkelijk aan plakken dus goed afspoelen voordat je begint te poetsen!!


Agressievere remstof. Mijn velgen krijg ik niet meer schoon.Rammi schreef:Ok. Maar geven die sportievere blokken dan nog meer remstof? Ik heb ze laatst gepoetst maar dat is niet echt het leukste werk...
Dus dacht mishien is daar een oplossing voor!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De "gewone" Ferrodo zal echt geen super agressieve stof produceren. Bij normaal straat gebruik icm regelmatig schoonmaken is er niets aan de hand. Vooral bij Circuit gebruik heb je veel kans op inbranden of als je gewoon nooit je auto schoon maakt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Of gewoon je velgen goed in de velgenwax zetten! Dan zijn ze met een simpel sopje weer supersnel schoon. 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Laatst een paar spullen besteld via internet en vandaag zijn ze eindelijk aan gekomen!
Hier al een paar foto's van de spullen.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun001.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun002.jpg[/img]
Meteen de matjes maar in de auto geplaatst!
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun003.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun004.jpg[/img]
Ik vind het nu al beter! Dat gele wat erin gestikt is staat veel mooier bij de auto als het zilver/witte wat er origineel in zit.
De armsteun komt er zondag denk ik in!
Daar is het nu al te donker voor.
Dan volgen er ook weer meer foto's.
Hier al een paar foto's van de spullen.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun001.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun002.jpg[/img]
Meteen de matjes maar in de auto geplaatst!

[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun003.jpg[/img]
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... eun004.jpg[/img]
Ik vind het nu al beter! Dat gele wat erin gestikt is staat veel mooier bij de auto als het zilver/witte wat er origineel in zit.

De armsteun komt er zondag denk ik in!

Dan volgen er ook weer meer foto's.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
haal eens een stofzuiger door die auto voor je die matten er in legt.
Ha, je maakt je druk om de buitenkant maar binnen zou ik mee beginnen, zit je met bagger/zand voetjes in de auto ofzo.
Ha, je maakt je druk om de buitenkant maar binnen zou ik mee beginnen, zit je met bagger/zand voetjes in de auto ofzo.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87