Interessante meuk op marktplaats - Deel 1
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Even voor de helderheid. Ik post het alleen maar hier om een ieder die interesse heeft op de hoogte stellen van dit.
Het is namelijk zo dat geen enkele verkoper erbij zet of zegt dat de auto schade heeft gehad.
Dit stoort mij. Ze vragen namelijke wel de hoofdprijs.
Het is toch lullig als je zo'n auto koopt en dat je er dan later achter komt dat hij een fikse schade heeft gehad. In mijn post geef ik geen mening over wat ik er van vind dus hoe bedoel je negatief?
Ik denk als een auto netjes word hersteld dat dit echt geen probleem hoeft te zijn. Maar het punt is gewoon dat schades gewoon niet vermeld worden.
Het is namelijk zo dat geen enkele verkoper erbij zet of zegt dat de auto schade heeft gehad.
Dit stoort mij. Ze vragen namelijke wel de hoofdprijs.
Het is toch lullig als je zo'n auto koopt en dat je er dan later achter komt dat hij een fikse schade heeft gehad. In mijn post geef ik geen mening over wat ik er van vind dus hoe bedoel je negatief?
Ik denk als een auto netjes word hersteld dat dit echt geen probleem hoeft te zijn. Maar het punt is gewoon dat schades gewoon niet vermeld worden.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Vind ik een goeie vraag.Merijn schreef:Zou jij het melden? (en ben effe eerlijk!)


Ik denk als ik heel eerlijk ben misschien wel niet. Nu zit ik niet in zo'n situatie dus kan ik er niet over oordelen. Nogmaals wat ik net al zei als een auto goed hersteld is hoef dit geen probleem te zijn.
Het blijft natuurlijk altijd een discussiepunt. Want als jij die gene was die zo'n auto koopt en er later achter komt dat hij er zo bij heeft gestaan voel je, je zwaar gedupeerd.
Voor beide is dus wat te zeggen voor verkoper en voor de koper.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je hoort gewoon niks achter te houden. Als het niet weet alla, dan kun je het ook niet melden. Maar als je het wel weet dan meld je het gewoon, en daarbij meld je uiteraard dat het correct hersteld is.
Ik ben ook flink belazerd met me 16v, de dorpel is achter he-le-maal weg geroest zo schijnt.. Opgevult met pur en een plaat van 35cm met 2 laspuntjes.. Tyctyl eroverheen en niemand zit er iets van.. je kan tikken met je schroevendraaier wat je wilt.
Vind t echt jammer dat er mensen zijn die je zo belazeren.. De hele neus en motorruimte was netjes gedaan.. tot ze bij de achterkant kwamen..
Ik weet héél zeker dat het de vorige eigenaar is geweest, tyctyl op die plekken was nog niet helemaal uitgehard..
Vind t echt jammer dat er mensen zijn die je zo belazeren.. De hele neus en motorruimte was netjes gedaan.. tot ze bij de achterkant kwamen..
Ik weet héél zeker dat het de vorige eigenaar is geweest, tyctyl op die plekken was nog niet helemaal uitgehard..
ga je dat nou vergelijken ? In de eerste plaats moet jij je ogen opentrekken, je koopt immers een roestbarrel van begin jaren 90. Wat heb je betaald ? De magische 500 ? Kom op zeg, zoiets kan je toch niet vergelijken ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Alles was verder netjes mister,, het was een magische 1500,-. Er zijn 4 APK meesters die het niet gezien hebben, gozer van de van de RDW wel. Dus kom nou niet wéér ontzettend wijs doen., er zijn 6 man die het niet gezien hebben.. En wat het ermee te maken heeft? Verkopers die ernstige gebreken bewust achterhouden. Dat heeft het ermee te maken.-jo- schreef:ga je dat nou vergelijken ? In de eerste plaats moet jij je ogen opentrekken, je koopt immers een roestbarrel van begin jaren 90. Wat heb je betaald ? De magische 500 ? Kom op zeg, zoiets kan je toch niet vergelijken ?

Nou denk eens aan de situatie, als dat ding netjes hersteld is heb ik in ieder geval een paar NIEUWE onderdelen erop. Als dat onder de kap ook gewoon netjes zit dan zou ik de verleden schade persoonlijk niet erg vinden.Patrick.B schreef:Merijn schreef:Zou jij het melden? (en ben effe eerlijk!)
Het blijft natuurlijk altijd een discussiepunt. Want als jij die gene was die zo'n auto koopt en er later achter komt dat hij er zo bij heeft gestaan voel je, je zwaar gedupeerd.
Overigens weet ik neit hoe je dat 'voelt' met een auto van 10.000 plus. Je kunt je voorstellen op de safranes en 19 die ik heb gereden, ik dit nooit echt een issue vond

blijkbaar niet want je voelt je "belazert"alexs schreef: Alles was verder netjes mister,,
bij deze heb je dus 1000 teveel afgetiktalexs schreef:het was een magische 1500,-.
Ik ken zo onderhand de APK wel dus daar kijk ik al niet van op. Zoals eerder gezegd, ik vrees de dag dat jullie onderworpen worden aan hetzelfde systeem als BE. (waar trouwens sprake van is)alexs schreef:Er zijn 4 APK meesters die het niet gezien hebben, gozer van de van de RDW wel.
je zei net 4, dat terzijde. Ben ik dan wijs omdat ik kan tellen ?alexs schreef:Dus kom nou niet wéér ontzettend wijs doen., er zijn 6 man die het niet gezien hebben..
Wat het ermee te maken heeft ? Nieuwe auto vs oud barrel ? Als je een begin 90'r gaat kopen moet je al achterdochtig zijn vanaf het moment dat je bij de auto aankomt.alexs schreef:En wat het ermee te maken heeft? Verkopers die ernstige gebreken bewust achterhouden. Dat heeft het ermee te maken.
blijkbaar toch ni zoalexs schreef:![]()


Nog iets ? Je hoeft niet zo op je achterpoten te gaan staan, je weet dat hetgeen ik zeg gewoonweg de harde waarheid is. Wat Riel hierboven zegt klopt ook als een bus.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
de meeste weten wel dat ze men gezever niet persoonlijk moeten nemen. Feit blijft dat je toch geen vergelijk kan maken tussen een nieuwe auto waar nog geen sprake is van roest tov een oud barrel waar we dagdagelijks op lopen te vloeken ? Je hebt het over schade die zich door de jaren heen ingevreten heeft. Ik vind dit helemaal geen vergelijk hoor, my bad !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ik vind 1500 euro vrij normaal voor een "snelle" Clio 16V verkeerslicht racer.
En waarom vermelden dat hij schade heeft gehad, je gaat toch ook niet zeggen dat je er altijd mee hebt gehoekt, stoepranden geraakt, verkeersdrempels met te hoge snelheid nemen.....etc....etc.
Hij is immers van een oud dametje geweest.
Mocht de koper er om vragen of hij schade heeft gehad is het wat anders, dan mag je wat mij betreft dit niet bewust achterhouden.
Je kan dan immers weer iets van de prijs af halen...( Hollander ) en beslissen of je wel of geen kreukelaar wilt hebben.
En indien correct gemaakt zal je er niks van merken of zien.
En waarom vermelden dat hij schade heeft gehad, je gaat toch ook niet zeggen dat je er altijd mee hebt gehoekt, stoepranden geraakt, verkeersdrempels met te hoge snelheid nemen.....etc....etc.
Hij is immers van een oud dametje geweest.
Mocht de koper er om vragen of hij schade heeft gehad is het wat anders, dan mag je wat mij betreft dit niet bewust achterhouden.
Je kan dan immers weer iets van de prijs af halen...( Hollander ) en beslissen of je wel of geen kreukelaar wilt hebben.
En indien correct gemaakt zal je er niks van merken of zien.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Oeh lekkere discussie weer jongens 
+10 voor Merijns vraag, keer het allemaal eens lekker om!
Verder vind ik een dorpeltje beunen nou niet iets heel verschrikkelijks, je ziet het zo veel mensen doen. De doorsnee hobbybob maakt er vaak nog wel wat van, het zijn vaak de mensen die denken het te weten die er een bende van maken. Het is algemeen bekend dat dorpels rotten, dus net wat Jo zegt, dan maar wat zorgvuldiger zijn.
Bovendien zijn dorpels prima te repareren met niet alteveel geld, hoef je in ieder geval de auto vaak niet eens voor over te laten spuiten. Nou peanuts toch?

+10 voor Merijns vraag, keer het allemaal eens lekker om!
Verder vind ik een dorpeltje beunen nou niet iets heel verschrikkelijks, je ziet het zo veel mensen doen. De doorsnee hobbybob maakt er vaak nog wel wat van, het zijn vaak de mensen die denken het te weten die er een bende van maken. Het is algemeen bekend dat dorpels rotten, dus net wat Jo zegt, dan maar wat zorgvuldiger zijn.
Bovendien zijn dorpels prima te repareren met niet alteveel geld, hoef je in ieder geval de auto vaak niet eens voor over te laten spuiten. Nou peanuts toch?
2 ervan zijn geen apk meesters.-jo- schreef:blijkbaar niet want je voelt je "belazert"alexs schreef: Alles was verder netjes mister,,
bij deze heb je dus 1000 teveel afgetiktalexs schreef:het was een magische 1500,-.
alexs schreef:Er zijn 4 APK meesters die het niet gezien hebben, gozer van de van de RDW wel.-jo- schreef: Ik ken zo onderhand de APK wel dus daar kijk ik al niet van op. Zoals eerder gezegd, ik vrees de dag dat jullie onderworpen worden aan hetzelfde systeem als BE. (waar trouwens sprake van is)
je zei net 4, dat terzijde. Ben ik dan wijs omdat ik kan tellen ?alexs schreef:Dus kom nou niet wéér ontzettend wijs doen., er zijn 6 man die het niet gezien hebben..
Het gaat niet om een oudbarrel of een nieuwe, het gaat erom dat relevante informatie bewust achter gehouden word. Dat er met de auto's gehoekt word mag je 100% aannemen, dat snap ik ook wel.-jo- schreef:Wat het ermee te maken heeft ? Nieuwe auto vs oud barrel ? Als je een begin 90'r gaat kopen moet je al achterdochtig zijn vanaf het moment dat je bij de auto aankomt.alexs schreef:En wat het ermee te maken heeft? Verkopers die ernstige gebreken bewust achterhouden. Dat heeft het ermee te maken.
Het gaat erom dat de verkoper claimde dat alle inwendige roest weg gewerkt was, wat ervan te zien was, was ook gedaan, de motorruimte bijvoorbeeld.-jo- schreef:blijkbaar toch ni zoalexs schreef:![]()
want je bent belazert, dus
![]()
Nee, wat zwam je nou eigenlijk, ik haal t er ff bij-jo- schreef: Nog iets ? Je hoeft niet zo op je achterpoten te gaan staan, je weet dat hetgeen ik zeg gewoonweg de harde waarheid is. Wat Riel hierboven zegt klopt ook als een bus.
Je begint gelijk te blaaskaken over 500 euro, iets wat ik niet betaald heb, me ogen waren open, zoals hierboven, de hele auto was verder netjes, ik heb geen xray ogen dat ik door tyctyl kan kijken, jij schijnbaar wel. En nogmaals, de vergelijking is de verkoper die bepaalde informatie bewust achterhoudt, niet de auto. Je trekt de discussie een hele andere kant op.-jo- schreef:ga je dat nou vergelijken ? In de eerste plaats moet jij je ogen opentrekken, je koopt immers een roestbarrel van begin jaren 90. Wat heb je betaald ? De magische 500 ? Kom op zeg, zoiets kan je toch niet vergelijken ?
Ik weet inmiddels wel dat je een provocateur bent.. please je spreekt voor je beurt..
over wlke clio gaat dit nu eigenlijk? je huidige of een nieuwe?
dat bedoel iktutuur schreef:over wlke clio gaat dit nu eigenlijk? je huidige of een nieuwe?

m'n tungsten grey

Ik gooi er even een bak water op.
PSssssj

waar is hessel als je m nodig hebt?
PSssssj

waar is hessel als je m nodig hebt?
wat een gezelligheid toch weer 

alexs schreef:Nee, wat zwam je nou eigenlijk
alexs schreef:Je begint gelijk te blaaskaken
zow, verbaal gaat het ook wel goed met je.alexs schreef:Ik weet inmiddels wel dat je een provocateur bent.. please je spreekt voor je beurt..
Verder alles ok of ben je nu al je frustratie aan het wegknabbelen omdat je clio rot is ? Als je dan toch scherp wil gaan, ik kan niet door tectyl kijken maar dat zal me ook niet overkomen want ik koop geen barrels met de hoop uiteindelijk eentje te vangen die door de apk komt.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Die keuring in Plopsaland is misschien wel streng alleen de boete is weer om te lachen. Mijn vriendin was een half jaar te laat met keuren: 5 euro boete 
Maar ja, wij zitten als domme Hollanders braaf te wachten totdat we een oproep voor de keuring krijgen (zoals je dat van de RDW krijgt). Maar dat werkt dus niet zo. Daarnaast is het idd strenger, maar wel onafhankelijker. En dat is ook wel weer fijn. Want hier naaien ze je meestal bij de APK-keuring.

Maar ja, wij zitten als domme Hollanders braaf te wachten totdat we een oproep voor de keuring krijgen (zoals je dat van de RDW krijgt). Maar dat werkt dus niet zo. Daarnaast is het idd strenger, maar wel onafhankelijker. En dat is ook wel weer fijn. Want hier naaien ze je meestal bij de APK-keuring.
HIer naaien? De regels zijn, naja duidelijk, maar voor iedereen gelijk. Niet alles wordt gecovered, maar over het algemeen is de nederlandse APK wel functioneel en geen compleet ongemak.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Staat al een tijdje te koop-Ray- schreef:zo, zullen we weer ontopic?
Clio 16V met een B18FT
http://link.marktplaats.nl/375655501
Project: GTT Blue Sport
dat had netter gekund idd, dat had ik zelfs netter opgelostGerald schreef:Staat al een tijdje te koop-Ray- schreef:zo, zullen we weer ontopic?
Clio 16V met een B18FT
http://link.marktplaats.nl/375655501Maar om nu te zeggen dat het een super oplossing is met die 3 losse schakelaars.....

Immer wieder die verdammte Holländer
neen, dat afbouwproject. Der zaten veel nieuwe onderdelen op.
http://link.marktplaats.nl/375514059
(is sinds gisteren verwijderd na ik de eigenaar gemaild had)
http://link.marktplaats.nl/375514059
(is sinds gisteren verwijderd na ik de eigenaar gemaild had)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Vraag jochem maar eens hoe dat ding er bij stond.-jo- schreef:neen, dat afbouwproject. Der zaten veel nieuwe onderdelen op.
http://link.marktplaats.nl/375514059
(is sinds gisteren verwijderd na ik de eigenaar gemaild had)
Of ie hem uiteindelijk gekocht heeft weet ik niet.
Project: GTT Blue Sport