[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vandaag een paar uurtjes gemaakt.

Blok hangt erin. :D

Viel me niet echt tegen.. al met al gaat er best wel wat tijd zitten in overbouwen / monteren...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... eeruit.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... ruimte.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... elkaar.jpg[/img]

Verse riemen & rollen. (Y)
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... rollen.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... worden.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... ijnain.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... maalin.jpg[/img]

Komende week versnellingsbak vullen, koelsysteem installeren en vullen, uitlaat aansluiten, motorolie erin, elektra aansluiten en alles nalopen of ik het goed heb gedaan ... zo ja, APK regelen en rijden. :D

Ook vandaag de 2 computers opengeschroefd om te kijken ..

Chippie oude blok met hoge compressiezuigers.
Zou dit een originele Achterberg zijn ???
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... mputer.jpg[/img]

Chippie van het "nieuwe" Achterberg-blok
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... mputer.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ziet ergoed uit man ik vroeg me al af wanneer er meer plaatjes kwamen om te kijken :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hij zit erin en loopt !!! :pompom:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 010330.jpg[/img]

En de eerste seconden na de start ....

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_Video028.jpg[/img]

Tik is eruit.. hydr. klepstoters zaten wat vast ... :p

Morgen koelsysteem verder ontluchten en front dichtbouwen.

Daarna de remmerij loshalen en gangbaar maken en de rest nalopen i.v.m. APK.

I'm happy. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

arie scoor effe een ander hitteschildje dat oude ding ziet er toch niet uit!

verder top dat ie weer klaar is om te knallen (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Goed bezig,Arie! (Y)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

top man!! (Y) , succes met de laatste loodjes
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Mark : Tja ... bij Renault vind ik ze te duur .. :wink:

Enne.. thanx, maar is al geregeld. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mooi man, klik boem lopen zeker :p

Je hebt wel veel km's met die motor gereden in korte tijd :wink: (0)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Arco schreef:@ Mark : Tja ... bij Renault vind ik ze te duur .. :wink:

Enne.. thanx, maar is al geregeld. (Y)
Je had eigenlijk bij DPT van die plakfolie moet halen en erin moeten plakken voor de motor erin ging.

Maar ja, das achteraf wat lastiger.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:Mooi man, klik boem lopen zeker :p

Je hebt wel veel km's met die motor gereden in korte tijd :wink: (0)
Net ff de eerste meters gereden ...

Vanmorgende de distributie iets minder strak gezet ... klonk gister niet zoals het hoorde, nu wel. Net de eerste meters gereden .. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Toch wel ff meteen een burn outje gedaan he ..... :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(0)

Eerste reacties van collega's :"Sjezus .... wat een herrie".

:bang:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:foto: filmpje ...

Laatst gewijzigd door Arco op zo 10 okt 2010 9:35, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ook nog even wassen he Arie ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jochem de Haas schreef:Toch wel ff meteen een burn outje gedaan he ..... :lol:
In stijl 8) :D

Goed bezig Arco! :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tim schreef:
Jochem de Haas schreef:Toch wel ff meteen een burn outje gedaan he ..... :lol:
In stijl 8) :D

Goed bezig Arco! :)
Verse koppeling he ... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ff naar Nijkerk?? 8) :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wouter de Wit schreef:ff naar Nijkerk?? 8) :lol:
Winterbanden zitten er nog niet onder he .. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Feli Arco, geniet ervan. ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

voor mekaar!

Nou op de testbank kijken wat zo'n echte Achterberg doet :wink:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

of naast jou zetten en kijken wie er nou wel een achterberg heeft (0)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

word dit apparaat nu weer de 'daily' of blijf je in de x-90 rondhobbelen.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Clio daily, X-90 voor erbij in de winter o.a. 8)

Vandaag ff de APK gedaan ... niet goed. :-(

Ik heb een CO van 4,5 % .... :( :smile:

Ff de andere computer 1 dezer dagen eraan vastmaken en kijken wat ie dan doet ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja euh niets anders .................das het probleem met een achterberg.
Tenminste dat heb ik weleens gehoord van een oud medewerker
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vacuumslang lostrekken?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

net het filmpje gezien...ik dacht dat zo'n blok wel wat agressiever liep stationair ? Lijkt wel std toerental ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja idd, dat vroeg ik me ook af, watvoor nokkenassen zitten hierin?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:Vacuumslang lostrekken?
Welke van de paar die erop zitten :D ... ??
-jo- schreef:net het filmpje gezien...ik dacht dat zo'n blok wel wat agressiever liep stationair ? Lijkt wel std toerental ?
Mwoah... loopt mooi stationair ja.

Andere (lees : scherpere) nokkenassen hebben alleen de blokken die voor "iets" meer geld zijn aangepast toch ?? (als ik ff terughaal wat er ooit hier op het forum door Steven is verteld over een Achterberg blok)
Dit blok wat ik nu erin heb zitten, heeft los toen bijna 3 mille ex. BTW gekost. Een compleet aangepaste 2.0 was toen zo'n 14 mille (als ik terughaal wat JP heeft vermeld op dit forum...)

"Mijn faktuur" heeft het over een "cup motor".

Zal van de week eens bellen met Achterberg of er nog wat te achterhalen valt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Een cupmotor zou ook cupnokkenassen moeten hebben die de 'beloofde' 165pk spec zouden moeten halen. Als je alleen standaard nokkenstokken hebt, is d'r ws. weinig meer aan gedaan verder.

Ik dacht ooit ook heel gelukkig te zijn met een blueprintblok, maar uiteindelijk zijn de blauwe kapjes alleen goed voor een Achterbergchip, waar die met kat vrolijk mee door de apk gaat.


En voor die slangetjes, trekken, en kijken naar die CO-meter :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:Een cupmotor zou ook cupnokkenassen moeten hebben die de 'beloofde' 165pk spec zouden moeten halen. Als je alleen standaard nokkenstokken hebt, is d'r ws. weinig meer aan gedaan verder.

Ik dacht ooit ook heel gelukkig te zijn met een blueprintblok, maar uiteindelijk zijn de blauwe kapjes alleen goed voor een Achterbergchip, waar die met kat vrolijk mee door de apk gaat.


En voor die slangetjes, trekken, en kijken naar die CO-meter :p
Dit blok is de ex. van JP. Ik heb JP er nooit over gehoord en op dit forum er niets over gelezen ...

Met scherpere nokkenassen, tussen welke toerentallen zou de motor moeten pendelen ??
Vandaag bleef ie mooi in de buurt van de 1000 en met warme motor ivm APK bleef ie hangen op de 1500 ... Motor uit en opnieuw starten resulteerde op een stationair van 900 tot 1000 rpm ...

Maar om terug te komen op dit blok. Of ie het vermogen levert, weet ik niet en ik vind het alleen maar leuk als ie meer levert dan verwacht. Blok heb ik gekocht omdat het goed en compleet was met weinig km's.
De rest is een leuke bijkomstigheid.

Ben voor mijzelf als tot de conclussie gekomen dat dat hele Achterberg "gedoe" meer marketing dan werkelijkheid is/was ... (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zoals Stevo zegt, het is meer een stijgen en dalen van het toerental indien er een paar deftige stokken inzitten. Gevalletje kleplift, tractor sound.

Jah, dat achterwerk gedoe is al jaar en dag aan de gang. Gewoon hopen dat hij het goed gaat doen :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kheb een kok motorsport blok in me cup clio die een gemeten vermogen van 160 pk geeft.
loopt warm ook ongeveer 1500rpm stationair.
vraag me niet wat er voor nokken inzitten kheb het blok nog nooit losgehad.
feit is wel dat het ding hard loopt :D

voor de APK gewoon effe ergens een valse lucht lekkage maken en klaar :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Arco schreef:
Steven schreef:Een cupmotor zou ook cupnokkenassen moeten hebben die de 'beloofde' 165pk spec zouden moeten halen. Als je alleen standaard nokkenstokken hebt, is d'r ws. weinig meer aan gedaan verder.

Ik dacht ooit ook heel gelukkig te zijn met een blueprintblok, maar uiteindelijk zijn de blauwe kapjes alleen goed voor een Achterbergchip, waar die met kat vrolijk mee door de apk gaat.


En voor die slangetjes, trekken, en kijken naar die CO-meter :p
Dit blok is de ex. van JP. Ik heb JP er nooit over gehoord en op dit forum er niets over gelezen ...

Met scherpere nokkenassen, tussen welke toerentallen zou de motor moeten pendelen ??
Vandaag bleef ie mooi in de buurt van de 1000 en met warme motor ivm APK bleef ie hangen op de 1500 ... Motor uit en opnieuw starten resulteerde op een stationair van 900 tot 1000 rpm ...

Maar om terug te komen op dit blok. Of ie het vermogen levert, weet ik niet en ik vind het alleen maar leuk als ie meer levert dan verwacht. Blok heb ik gekocht omdat het goed en compleet was met weinig km's.
De rest is een leuke bijkomstigheid.

Ben voor mijzelf als tot de conclussie gekomen dat dat hele Achterberg "gedoe" meer marketing dan werkelijkheid is/was ... (F)
Hoe komen jullie erbij dat een cupclio andere nokkenassen heeft? Dat heeft een cupper nl. niet, Achterberg heeft wel wat andere zaken gedaan met de 2.0 motoren die hij voor klanten opbouwde, zoals grote kleppen, andere nokkenassen etc. Wat dat brengt weet ik niet.

Verder is zo'n 1.8 cupmotor blueprint en aangepast management. Ik twijfel even of de kop geflowd is, meen dat ze dat ook wel eens deden in de cuptijden.

Arco, met een std. ecu en Kat moet je het redden, zo heb ik het ook altijd gedaan.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

1500toeren na rijden is gewoon een brakke aansluiting van je snelheidssensor op je ecu.

die stekker zit achter je tellerpaneel aan je km teller kabel. je km teller werkt wel?

je ecu krijgt dan geen signaal dat je stil staat en houdt het toerental dan wat hoger.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:1500toeren na rijden is gewoon een brakke aansluiting van je snelheidssensor op je ecu.

die stekker zit achter je tellerpaneel aan je km teller kabel. je km teller werkt wel?

je ecu krijgt dan geen signaal dat je stil staat en houdt het toerental dan wat hoger.
Volgensmij niet, als de sensor stuk is dan zakt bij gewoon direct naar 900rpm. De sonsor zorgt er puur voor dat hij 1100 rpm aanhoud bij stationair lopen tijdens het rijden.

Blijven steken bij 1500 rpm klinkt meer als een vieze stappenmotor.
Gesloten