Handig lijstje Spir@l
Ga zelf maar een paar bussen Tectyl ML halen voor de kokerbalken denk ik, als ik alle opties zo bekijk lijkt dat me het makkelijkste en goed zat
Roestbehandeling
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Hoe kan ik hier een "sticky" van maken?
Of kan ik dat niet zelf?
Lijkt me toch dat deze wel bovenaan mag blijven in het carrosserie gedeelte van een Renault forum....
Zeker met die ouwe dingen waar wij stug in blijven rijden.
Of kan ik dat niet zelf?
Lijkt me toch dat deze wel bovenaan mag blijven in het carrosserie gedeelte van een Renault forum....
Zeker met die ouwe dingen waar wij stug in blijven rijden.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag paar roestige plekken behandelt met Fertan.
(had het spulletje helaas al besteld voordat Cannonballman met zn bevindingen aan kwam zetten...)
Morgen eens kijken of het wat heeft uitgehaald.
(helaas geen foto's want mn camera heeft het sinds het afscheid van mn gtt kas niet meer gedaan)
(had het spulletje helaas al besteld voordat Cannonballman met zn bevindingen aan kwam zetten...)
Morgen eens kijken of het wat heeft uitgehaald.
(helaas geen foto's want mn camera heeft het sinds het afscheid van mn gtt kas niet meer gedaan)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Waarshijnlijk helemaal niets.............
Heb het laatst ook ff snel getest ..wel goed laten drogen enz
Jammer joh geen verbetering roest zat er nog steeds
Heb het laatst ook ff snel getest ..wel goed laten drogen enz
Jammer joh geen verbetering roest zat er nog steeds
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag het resultaat van de Fertan mogen aanschouwen...
Het is werkelijk wonderbaarlijk!
Zo magisch! Fantastisch en miraculeus!
oftewel: Alles wat nog een beetje bruin was (roest) is nu zwart.
Geen idee of het spul nu iets gedaan heeft.
Voor hetzelfde geld heeft het de roestvorming compleet gestopt!
Maar ik kan het niet zien. Ziet er echt precies hetzelfde uit alleen dan zwarter.
Maar goed, gevalletje baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen...
Netjes schoongemaakt met water, laten drogen en de epoxyprimer eroverheen gegooid. Ziet er puik uit al zeg ik het zelf.
Zometeen als de primer droog is op een paar plekken nog maar een laagje tectyl erover voor de zekerheid en dan moet het wel weer effe goed zitten.
Kan je tectyl (Bodysafe) ook in je motorruimte gebruiken?
Of kan het niet goed tegen hitte?
Het is werkelijk wonderbaarlijk!
Zo magisch! Fantastisch en miraculeus!
oftewel: Alles wat nog een beetje bruin was (roest) is nu zwart.
Geen idee of het spul nu iets gedaan heeft.
Voor hetzelfde geld heeft het de roestvorming compleet gestopt!
Maar ik kan het niet zien. Ziet er echt precies hetzelfde uit alleen dan zwarter.
Maar goed, gevalletje baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen...
Netjes schoongemaakt met water, laten drogen en de epoxyprimer eroverheen gegooid. Ziet er puik uit al zeg ik het zelf.
Zometeen als de primer droog is op een paar plekken nog maar een laagje tectyl erover voor de zekerheid en dan moet het wel weer effe goed zitten.
Kan je tectyl (Bodysafe) ook in je motorruimte gebruiken?
Of kan het niet goed tegen hitte?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dat dacht ik dus ook.
Had namelijk ook hittebestendige zooi van Motip gekocht.
Kwam er alleen achter dat dat warmgestookt moet worden voordat het uithardt.
Vroeg me daarom af of Tectyl ook zou kunnen.
Het gaat me vooral om de voorste balken.
Had namelijk ook hittebestendige zooi van Motip gekocht.
Kwam er alleen achter dat dat warmgestookt moet worden voordat het uithardt.
Vroeg me daarom af of Tectyl ook zou kunnen.
Het gaat me vooral om de voorste balken.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Je kunt een auto met de beste spullen spuiten (lak, spuitpistool, cabine) maar als de ondergrond niet goed is, wordt het resultaat köt.
Niet goed ontvet bijvoorbeeld, of een grondlak die slecht is.
Wat mij betreft valt Fertan onder die laatste: geen goede grondlak. Hoop niet dat alles (epoxy en tectyl) er over een jaar weer af valt omdat de gronding niet goed was...
Ik betseed liever meer tijd, moeite en geld in de ondergrond zo goed als roestvrij maken, en knal daar dan die epoxy op.
Niet goed ontvet bijvoorbeeld, of een grondlak die slecht is.
Wat mij betreft valt Fertan onder die laatste: geen goede grondlak. Hoop niet dat alles (epoxy en tectyl) er over een jaar weer af valt omdat de gronding niet goed was...
Ik betseed liever meer tijd, moeite en geld in de ondergrond zo goed als roestvrij maken, en knal daar dan die epoxy op.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heb je volkomen gelijk in.
Fertan wel met water afgespoeld. Hopelijk heeft het de boel niet verneukt.
De epoxyprimer had ik dus ook van hetzelfde merk als die Fertan. Stond zelfs op dat roestige plekken eerst voorbehandeld moeten worden met Fertan. Hopelijk hecht het daar dus ook gewoon op.....
Kan er op dit moment effe niet meer van maken.
Hopelijk blijft het allemaal zitten.
Ik hou het in de gaten.
Fertan wel met water afgespoeld. Hopelijk heeft het de boel niet verneukt.
De epoxyprimer had ik dus ook van hetzelfde merk als die Fertan. Stond zelfs op dat roestige plekken eerst voorbehandeld moeten worden met Fertan. Hopelijk hecht het daar dus ook gewoon op.....
Kan er op dit moment effe niet meer van maken.
Hopelijk blijft het allemaal zitten.
Ik hou het in de gaten.
roestomzetters werkten bij mij niet, het maskeert maar paar maanden later roest het gewoon verder
stralen, zinkprimer en lakken is het beste.
roestige oppervlakten tectyleren is ook niet zo zinvol, voor autos zonder roest is tectyleren wel preventief, dinitrol is naar mijn ervaring beter spul dan tectyl
stralen, zinkprimer en lakken is het beste.
roestige oppervlakten tectyleren is ook niet zo zinvol, voor autos zonder roest is tectyleren wel preventief, dinitrol is naar mijn ervaring beter spul dan tectyl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Effe een update:
Heb Teroson HV400 gebruikt: goed spul lijkt me, voornamelijk voor holle ruimtes.
Heb ook hier en daar wat tastbare delen (draagarmen) ingespoten hiermee, maar dat is een minder succes; de hechting is goed, en het zal ook wel goed werken, maar het BLIJFT hartstikke plakkerig, en zacht. Daardoor heb je vette plakhanden als je die onderdelen vast moet pakken, moet sleutelen dus.
Tectyl ML wordt ook niet echt (kei)hard, maar droogt wel zo dat het niet plakkerig is.
Tectyl ML is in eerste instantie voor holle ruimten, maar er wordt gezegd dat je er ook gerust de bodem en wielophanging mee kunt inspuiten.
Teroson HV400 is daar veel minder geschikt voor is mijn mening. Puur alleen voor holle ruimtes.
Heb overigens een drukbekerspuit gebruikt van http://www.rustbuster.nl, kostte wel de lieve som van 99 euro, maar ding werkt ECHT goed.
Veel beter als de normale 15 euro spuit van de automaterialenzaak. Drukbekerspuit verneveld beter.
Op de verpakking van Teroson hv400 staat ook min of meer dat je een drukbekerspuit moet gebruiken.
Heb nu 6 literbussen Teroson besteld (normaal alleen per tray van 12 bussen te bestellen, maar ik had geluk), dus ik kan aan de gang met het wagenpark
Ik kreeg ook een mooie aanbieding voor een vat van 60 liter, maar wordt me iets te gek...
Tenzij dat jullie allemaal een litertje of 5 willen, dan kunnen we een mooie groupbuy maken
Heb Teroson HV400 gebruikt: goed spul lijkt me, voornamelijk voor holle ruimtes.
Heb ook hier en daar wat tastbare delen (draagarmen) ingespoten hiermee, maar dat is een minder succes; de hechting is goed, en het zal ook wel goed werken, maar het BLIJFT hartstikke plakkerig, en zacht. Daardoor heb je vette plakhanden als je die onderdelen vast moet pakken, moet sleutelen dus.
Tectyl ML wordt ook niet echt (kei)hard, maar droogt wel zo dat het niet plakkerig is.
Tectyl ML is in eerste instantie voor holle ruimten, maar er wordt gezegd dat je er ook gerust de bodem en wielophanging mee kunt inspuiten.
Teroson HV400 is daar veel minder geschikt voor is mijn mening. Puur alleen voor holle ruimtes.
Heb overigens een drukbekerspuit gebruikt van http://www.rustbuster.nl, kostte wel de lieve som van 99 euro, maar ding werkt ECHT goed.
Veel beter als de normale 15 euro spuit van de automaterialenzaak. Drukbekerspuit verneveld beter.
Op de verpakking van Teroson hv400 staat ook min of meer dat je een drukbekerspuit moet gebruiken.
Heb nu 6 literbussen Teroson besteld (normaal alleen per tray van 12 bussen te bestellen, maar ik had geluk), dus ik kan aan de gang met het wagenpark
Ik kreeg ook een mooie aanbieding voor een vat van 60 liter, maar wordt me iets te gek...
Tenzij dat jullie allemaal een litertje of 5 willen, dan kunnen we een mooie groupbuy maken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Voor een aantal kleine plekjes op de Cup Clio wil ik eens roestomvormer proberen. Op internet lees ik dat de verschillende merken (Fertan, Novorox etc) niet echt werken. Heeft iemand hier andere ervaringen mee of advies over een middel wat wel werkt?
Mocht er niks positiefs uitkomen zal ik alles laten meestralen zodra het laswerk klaar is.
Mocht er niks positiefs uitkomen zal ik alles laten meestralen zodra het laswerk klaar is.
heb is een topic voorbij zien komen waar een test van een of ander stond.
daar hadden ze dichte buizen ingespoten en jaren op het dak van een pand laten liggen, drna gekeken en er was er 1 als beste uitgekomen, maar welk?
daar hadden ze dichte buizen ingespoten en jaren op het dak van een pand laten liggen, drna gekeken en er was er 1 als beste uitgekomen, maar welk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat heb ik zelf gepost tuut
ik zoek niks voor bescherming van holle ruimten, maar een roest-omvormer.
ik zoek niks voor bescherming van holle ruimten, maar een roest-omvormer.
sorry edit: heb goede berichten gelezen over fertan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik juist niet, over de roestomvormer dan. dat is het hem
toch denk ik dat het uiteindelijk alsnog verder zou roesten, misschien heb je wat te hoge verwachtigingen van een roestomvormer?
anders zou een hele auto er als basis wel mee gespoten worden, dan roest ie nooit meer
anders zou een hele auto er als basis wel mee gespoten worden, dan roest ie nooit meer
De roest "omvormer" is eigenlijk bedoelt voor oppervlakkig roest.
Maar de echt roest plekken ontstaan vanuit de binnenkant.
De beste oplossing om er langdurig vanaf te komen, is het verroesten plek te vervangen.
Maar de echt roest plekken ontstaan vanuit de binnenkant.
De beste oplossing om er langdurig vanaf te komen, is het verroesten plek te vervangen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ondertussen is de carros in kwestie compleet gestraald en in de epoxy gespoten
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Rust-buster heeft dat toch?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
rust-prutser?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
- Car: dauphine
roestomvormer van welk merk dan ook is zooi zo simpel is het.
er is maar een remedie en dat is stralen.
chassisbalken openen indien mogelijk en ook stralen.
en daarna niet met vette vingers erop maar schoonmaken en zo snel mogelijk een paar lagen epoxi.
binnen 24 uur een HB epoxi erop en het is 100% luchtdicht.
onderkant aflakken desnoods een beetje kunstof middel erdoor zodat de lak niet keihard Word en daarna scheepsteer erop.
kijk maar in het Project van Sebastiaan zijn 17 Gordini.
Heb ik gerestaureerd, krom gereden en weer gerepareerd maar niet behandeld.
die auto heeft bijna jaren in allerlei garages en hokken gestaan en roest alleen op de kale plaat die ik nooit behandeld heb.
er is maar een remedie en dat is stralen.
chassisbalken openen indien mogelijk en ook stralen.
en daarna niet met vette vingers erop maar schoonmaken en zo snel mogelijk een paar lagen epoxi.
binnen 24 uur een HB epoxi erop en het is 100% luchtdicht.
onderkant aflakken desnoods een beetje kunstof middel erdoor zodat de lak niet keihard Word en daarna scheepsteer erop.
kijk maar in het Project van Sebastiaan zijn 17 Gordini.
Heb ik gerestaureerd, krom gereden en weer gerepareerd maar niet behandeld.
die auto heeft bijna jaren in allerlei garages en hokken gestaan en roest alleen op de kale plaat die ik nooit behandeld heb.