JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Je moet altijd ff het origineel formaat van de foto checken en dan die verhouding wel aanhouden natuurlijk :p

@Wouter, heb je het nou nog steeds niet gekocht? Of kom je niet rond met die Chasin Denim truien :D
Le cock sportif truien werken ook niet, g-star ook niet, misschien iemand eens proberen in een bjorn borg broekie :wink: :D
Steven(stk)

Jp verzameld alleen maar, zodat wij het voor een leuk prijsje over kunnen nemen :P.

Wat voor remmerij zit er onder jp ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tom schreef:net ding JP. Overigens ooit nog plannen eens met die zooi te gaan rijden? :smoke:
Wat denk je nou zelf (0) :~ Je kent me toch (0)

Nee zonder flauwekul, de andere carros was net naar de straler toen ik deze tegenkwam. Dus ik zit met een gestraalde kas waar je meteen aan kunt lassen, en de nieuwe die ook nog eens in de goede kleurstelling is.

De nieuwe carros heeft een beetje aandacht nodig, en technisch was ik al een eind op weg qua onderstel. In de winter probeer ik hem wel zover af te krijgen zodat hij volgend jaar de baan opkan (Y) :) Volgens mij zitten hier dezelfde remmen op als op jouw Williams btw, zal een dezer ff een plaatje schieten (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven(stk) schreef:Jp verzameld alleen maar, zodat wij het voor een leuk prijsje over kunnen nemen :P.

Wat voor remmerij zit er onder jp ?
Hier is niet veel van te koop:

2 sets speedlines
bijrijdersstoel met schroth gordel
achterlichten

that's it.

Volgens mij dezelfde remmen als Tom z'n Williams, 25 v6 turbo ofzoiets? Ik heb net de lagers in de rs fusees geperst, en de rs remklauwen liggen momenteel op de werkbank met een revisiesetje.
Steven
Car: M536

Die 285mm schijven komen van een 21TXi, die set heb ik ook nog eronder zitten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Volgens mij heeft dat er bij deze niet lang onder gezeten. Is zgan. Wat voor klauwen heb jij dan?
Steven

Origineel, met GT zadel en spacer en dus die 21TXi schijf, net als Tom.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:
Steven schreef:@Wouter, heb je het nou nog steeds niet gekocht? Of kom je niet rond met die Chasin Denim truien :D
Le cock sportif truien werken ook niet, g-star ook niet, misschien iemand eens proberen in een bjorn borg broekie :wink: :D
Klinkt een beetje sloerie achtig worden (N) Ik kom binnenkort wel ff checken. Moet ook nog een cup-clio bij je afgooien
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Car: MB

Steven schreef:Origineel, met GT zadel en spacer en dus die 21TXi schijf, net als Tom.
Ik heb ook de spacer en het GT zadel maar niet de originele klauw. Maar eentje met grotere zuiger.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nou, bij mij is het dus een rs remmenset met een of andere spacer (niet die van Bart).

Afbeelding

Meteen even een foto van het bakhuis :~ :

Afbeelding
mark 5t
Contacteer:

verklein die fots effe ik zie niets.
Martijn Kool

zozo foto's!!

:lol:

mooi ding. bakolie? ik zie alleen wazige vette zwarte smurrie.

ligt er een 1.8 of 2.0 in? of zijn al die dingen 1.8?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mark,

hier ziet het relatief normaal uit?! Zal de instellingen van de camera eens nakijken, das niet echt mijn ding :~ (0)

Die zwarte smurrie is kit :wink: D'r zit ergens een scheur(tje), of de bout dicht niet. Maar dan zou je niet zoveel kit nodig hebben. Zal me eens omkleden en beginnen te demonteren :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vandaag zijn we al een beetje randmateriaal gaan demonteren. Bij het weghalen van het frontbalkje en radiateur was het motor typeplaatje beter te zien. Wat stond erop: f7r712, volgens wat google werk van Steven (DANKJE (Y) ) bleek het een Renault spider motor te zijn. Das nog eens een meevaller (0) :D

De cilinderkop is volgens mij ook van een Spider/Megane. Links van het thermostaathuis zitten bij de f7p en f7r Clio motoren 2 bouten in de kop gedraaid. Deze kop heeft dat niet, en de losse megane kop wat hier ligt heeft dat ook niet. Alleen raar dat ze wel het originele inlaatspruitstuk erop hebben gezet :~

f7r730

Afbeelding

F7p/r700

Afbeelding
Martijn Kool

beter, was het bekend dat er een 2.0 in zat of?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik vroeg het aan de vorige eigenaar, hij zei dat er een 1.8 inzat. Daar leek het ook het meest op, cup injectorrail, f7p uitlaatspruitstuk etc.

Nouja, verklaard wel meteen waarom de vorige eigenaar zei dat dat ding zo hard liep :p
Bart V

Ik denk dat er wel een gewone F7R, of misschien zelfs P kop op zit, en dus geen meganekop. Dat is ook de makkelijkste manier (niet de mooiste) om het compatible te houden met de originele ECU.

Als het toch een megane kop is, verlies je een hoop door de ongunstige flow in de inlaat vanwege het verschil in de afmetingen van het spruitstuk, en de inlaatpoorten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou doen... Bovendien zouden ze er dan een verdeler in geklust moeten hebben. (wat overigens prima kan)

Wel leuk om zo'n motor aan te treffen als je het niet verwacht (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Spider motor is toch gelijk aan die van de Williams?
Tom
Moderator
Car: MB

kop iig niet. Onderblok wel toch??? of is die ook net wat anders?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Als de motor eruit is zal ik de inlaat eraf halen. Verdeler is te pasmaken ja. De kop wat erop zit lijkt sprekend op de megane kop wat hier ligt.

Eerlijk gezegd snap ik het ook niet goed dat iemand een megane kop met Clio inlaat zou combineren, maar wellicht hebben ze er destijds niet op gelet (althans dat hoop ik wel :p).

Inderdaad, als je van een P uitgaat en je komt een R tegen, dan word je wel bij ja :) (Y)
Steven

Nee niet echt, beide zijn wel F7R motoren, maar de Williams is een F7R-700 die nog met een rotor/verdeler werkt.
De Megane en Spider zijn F7R-71x motoren, die met losse bobines werken. Verder is de cilinderkop ook aangepast (betere flow, door ander inlaatpoorten).
Lastig over te bouwen, gezien je hele kabelboom+contactslot moet meenemen.

@JPS, ik zou snel dat inlaatspruitstuk er eens affietsen, voor hetzelfde geld hebben ze die kop verneukt door em te portmatchen met dat inlaatspruitstuk :S
Laatst gewijzigd door Steven op ma 16 aug 2010 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tom schreef:kop iig niet. Onderblok wel toch??? of is die ook net wat anders?
Onderblok heeft als het goed is ketting aangedreven oliepomp. De kop van de spider is identiek aan de Megane kop, dus met andere ontsteking/verdeler dan de Williams. Dit wil je eigenlijk niet omdat je dan met de ecu/startonderbreker zit. Vandaar dat meestal een gat word gemaakt in de megane kop voor de verdeler.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 16 aug 2010 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Nee niet echt, beide zijn wel F7R motoren, maar de Williams is een F7R-700 die nog met een rotor/verdeler werkt.
De Megane en Spider zijn F7R-71x motoren, die met losse bobines werken.

@JPS, ik zou snel dat inlaatspruitstuk er eens affietsen, voor hetzelfde geld hebben ze die kop verneukt door em te portmatchen met dat inlaatspruitstuk :S
Ach, ik heb nog een mooie Megane kop he :D :D :D
Steven

Hou je kop ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Laat mij ook eens geluk hebben ja :wink: :p

Hier staat nog een cilinderkop te koop:

http://link.marktplaats.nl/368212110

Helaas zit er wel een auto aan vast |: Kun je wel meteen de 25mm stabistang meteen meepakken (Y)
Bart V

Steven schreef:
Als dat zo is kan je hem wegflikkeren...... |:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zou wel heel lomp zijn geweest (N) (N) (N) Zal de inlaat zsm demonteren, nu wil ik het weten ook :p
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Terug de schuur in dan, dag is nog niet om :p :grin:
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Steven schreef:Nee niet echt, beide zijn wel F7R motoren, maar de Williams is een F7R-700 die nog met een rotor/verdeler werkt.
De Megane en Spider zijn F7R-71x motoren, die met losse bobines werken. Verder is de cilinderkop ook aangepast (betere flow, door ander inlaatpoorten).

Iets zegt me dat je met die Megane ECU ook niets kan, is volgens mij niets aan te wijzigen.. behalve dat je met een stift er een toffe tekst op kan schrijven maar daar wordt ie niet sneller van..

Ik zoek ook nog steeds een Megane kop eigenlijk..

Spider motor heeft overigens wel een andere motorcode, maar is volgens mij niet heel erg anders.
Geert
Contacteer:

jammer dat het geen f7r-714 is. deze zijn door een andere legering 6 kilo lichter en hebben een ketting aangedreven olie pomp. Homologatie motor voor de megane maxi.

Wat er precies anders is aan een f7r-712 onderblok is mij niet bekend. Misschien ook de ketting aangedreven oliepomp?
Steven

Fijn dat je ook wat verder naar boven leest, dit vond ik gisteren:
MEGANE F7R 710 / 714

WILLIAMS F7R 700

SPIDER F7R 710 / 712 / 720
Denk dat de 710+ allemaal zo'n kettingpomp heeft?
Of zijn er ook 710+ met tandwielen dan...
Martijn Kool

Steven schreef:Fijn dat je ook wat verder naar boven leest, dit vond ik gisteren:
MEGANE F7R 710 / 714

WILLIAMS F7R 700

SPIDER F7R 710 / 712 / 720
Denk dat de 710+ allemaal zo'n kettingpomp heeft?
Of zijn er ook 710+ met tandwielen dan...
ik denk dat dat niet op een 710 zit, anders had geert dat wel gezegd gezien hij laatst nog een 16v heeft eengepast tot een 2L met een megane onderblok.

tenzij dat een 714 was dan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

de 710 heeft geen geen ketting aangedreven pomp inderdaad.
tutuur
Clubsponsor

zeker een meevaller zeg (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Geert schreef:jammer dat het geen f7r-714 is. deze zijn door een andere legering 6 kilo lichter en hebben een ketting aangedreven olie pomp. Homologatie motor voor de megane maxi.

Wat er precies anders is aan een f7r-712 onderblok is mij niet bekend. Misschien ook de ketting aangedreven oliepomp?
Dat zien we binnenkort wel of de pomp via ketting word aangedreven. Opzich maakt het niet veel uit, mits de tandwielen van de vorige generatie in goede staat zijn.

6kg, das best veel ja. Verder zit er natuurlijk niks speciaals aan? Waar zat deze motor in, gewoon std. 2.0 16v meganes?

Zal zometeen de inlaat er eens afhalen trouwens (Y)
Plaats reactie