Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!
wat heb je aangepast dan ronald?
alleen einddiff of zo?
wat voor bakcode gebruiken jullie?
alleen einddiff of zo?
wat voor bakcode gebruiken jullie?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
is gewoon een jb3 van een clio 16vmark 5t schreef:wat heb je aangepast dan ronald?
alleen einddiff of zo?
wat voor bakcode gebruiken jullie?

Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 23 apr 2010 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
wat is er dan korter???
al die 16V bakken zijn toch hetzelfde?
of was de oude een willie bak ofzo met langer eind diff?
al die 16V bakken zijn toch hetzelfde?
of was de oude een willie bak ofzo met langer eind diff?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
williams jc5 zal wel langer zijn (moet je ff in dat pdje kijken wat ik ooit online heb gegooid)mark 5t schreef:wat is er dan korter???
al die 16V bakken zijn toch hetzelfde?
of was de oude een willie bak ofzo met langer eind diff?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
jb3048 of jb3053 meen ik?Steven(stk) schreef:is gewoon een jb3 van een clio 16vmark 5t schreef:wat heb je aangepast dan ronald?
alleen einddiff of zo?
wat voor bakcode gebruiken jullie?, jochem heeft er ook eentje onzer zijn gtt dacht ik
ja ok dan snap ik het wel
hij heeft dus een gewone 1800 16V bak onder de willie gezet.
hij heeft dus een gewone 1800 16V bak onder de willie gezet.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Juist, bij gebrek aan een fatsoenlijke bak voor een fatsoenlijke prijs en omdat er gewoon niet veel tijd was is het een Clio16V bak geworden.. voor zover ik er na gekeken heb is het een JB3-058..mark 5t schreef:ja ok dan snap ik het wel
hij heeft dus een gewone 1800 16V bak onder de willie gezet.
Er zit overigens nog wel eens verschil in die versnellingsbakken, maar volgens mij komt dat meer omdat iedere Clio wel eens de bak stuk gehad heeft...
Clio is overigens klaar en is morgen weer te bewonderen op de Ring, net als de 19 16V overigens


Ronald, echt super bedankt voor de tijd en zin die je er in gestoken hebt!
Alle credits bij deze
Super bezig geweest! Zelf ook een paar kleine dingetjes gedaan maar de frustratie slaat wat te snel toe als ik het zelf doe en dan staat het hele zaakje al snel op het spoor te wachten op de 1e trein
Daarom nu ook maar even uitgeslapen in plaats van toertocht richting Ring, anders was ik nog in dezelfde bui geweest als gisteren

Alle credits bij deze

Super bezig geweest! Zelf ook een paar kleine dingetjes gedaan maar de frustratie slaat wat te snel toe als ik het zelf doe en dan staat het hele zaakje al snel op het spoor te wachten op de 1e trein

Daarom nu ook maar even uitgeslapen in plaats van toertocht richting Ring, anders was ik nog in dezelfde bui geweest als gisteren


Na afgelopen ringweekend toch wat kleinigheidjes 
- Wiellager linksvoor stuk
- Remblokken niet zo fris meer en bijna op
- Remschijf is niet helemaal meer wat het moet zijn...
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 12-710.jpg[/img]
Tijd voor RS remmerij, heb alles op een setje schijven en blokken na al liggen dus maar een setje fusee's af laten draaien en dan met nieuwe wiellagers en RS remmen weer terug naar de ring!

- Wiellager linksvoor stuk
- Remblokken niet zo fris meer en bijna op
- Remschijf is niet helemaal meer wat het moet zijn...
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 12-710.jpg[/img]
Tijd voor RS remmerij, heb alles op een setje schijven en blokken na al liggen dus maar een setje fusee's af laten draaien en dan met nieuwe wiellagers en RS remmen weer terug naar de ring!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
gaten van rs fusees moeten aangepast worden, verder is het een top upgrade
Pak je ook gelijk je hrc mee van een Laguna?

Het is een BartV setje, gewoon met originele fussee's dus maar dan iets afgedraaid zodat de adapter erop gemonteerd kan worden.Jean-Paul-S schreef:gaten van rs fusees moeten aangepast worden, verder is het een top upgradePak je ook gelijk je hrc mee van een Laguna?
Uiteraard met grotere HRC. Die ligt al een jaar in de kast

@ Steven
Ik zei toch dat ik het goed stuk gemaakt had

1 noodstop en hij was gebroken met alle gevolgen van dien...

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Was toch wel een highscore waardig zo die scheur, ik heb ook al heel wat gesloopt en spul gefixed voor anderen die het nog harder gesloopt hadden dan ik maar deze is nieuw.
Binnenkort die rommel er maar eens op klatsen.

Binnenkort die rommel er maar eens op klatsen.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mooie schijf voor aan de muur 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
vervaldatum apk: 19-11-2011


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Het probleem met het slecht lopen stationair en inhouden is ook opgelost! Dat zat er al vanaf het begin in en is nu dus eindelijk verholpen 
Probleem zat hem in een slechte massakabel. Die is nu vervangen en er is 1 bij gemaakt
Blij als een kind!


Probleem zat hem in een slechte massakabel. Die is nu vervangen en er is 1 bij gemaakt

Blij als een kind!


beter!! wat moet er gespoten worden?
gewoon een beetje primer erop en gaan! Desnoods met de roller wat kleur erop.....
Of gaan wij dadelijk uit de toon vallen met ons multicolor ding?!
Of gaan wij dadelijk uit de toon vallen met ons multicolor ding?!

heb nog wel een volledig 16v rechter achter scherm liggen.
Ik heb nog wel een complete 16v staan 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
* kuchkuch...
Zo, de Clio van Tim maar eens uit het stof getrokken. die stond na een dagje ring ergens vorig jaar al stil met de nodige problemen. op de terugweg viel die tijdens het rijden spontaan uit, liep stationair voor geen meter en er rammelde van alles.
Ineens kwam het Ringweekend in zicht en hebben we maar besloten dat de Clio mee moest, Tim zou 'm naar mn loods toe brengen maar nadat de afspraak stond werd ik gebeld dat ie niet wou lopen dus ik ben maar even gaan helpen. Hij starte en pakte aan op een paar cilinders en viel dan meteen weer uit. Ik dacht eerst aan een paar leeg gelopen stoters maar na 2 accu's leeg gestart te hebben deed ie uit eindelijk helemaal niets meer. bougie's er uit en daar kwam een af en toe wel af en toe niet vonk vanaf dus de verdeler losgehaald e.d. maar daar was niets aan te vinden en zijn we maar even naar de loods gereden om wat onderdelen te halen. uiteindelijk alle massa's gecontroleerd, bobine en BDP sensor vervangen en tijdens het starten merkte ik dat hij ook al opgehouden was met inspuiten dus hebben we 'm maar achter de Polo geknoopt en naar de loods gesleept.
De volgende dag nog maar eens gekeken, de pomp werd wel aangestuurd vanaf de ECU maar verder geen teken van leven, dus besloten om de stekker van de ECU even te controleren.. toen ik de ECU er uit trok liep er meteen een liter water uit dus toen had ik al zoiets van.. oke, die is dood.
Uiteindelijk een 1.8 16V ECU gepakt met los IC voetje en daar de Williams chip in gedrukt, direct starten en lopen maar bleef op 3000 RPM stationair lopen. stappenmotor er uit gehaald en gewisseld met een andere, bedrading doorgemeten, gare TPS-sensor gewisseld maar kreeg 't niet voor elkaar. uiteindelijk de stekker van de stappenmotor afgetrokken en met een paar tikken op het juiste toerental gezet en een rondje gereden. reed eigenlijk prima dus alleen dat stationair kwam niet echt door. de pinbezetting op de ECU heb ik nagekeken en die komt overeen met een Williams ECU en aangezien mijn 2.0 met 1.8 kabelboom prima liep met die computer begreep ik het niet echt. uiteindelijk de Williams computer maar weer gepakt en de volgende dag op het werk maar even mee bezig gegaan. Eerst de oude laklaag er af gehaald en de print helemaal schoongemaakt en daarna diverse solderingen hersteld, het IC voetje was zwaar belabberd er in gesoldeerd dus die ook hersteld. uiteindelijk een uurtje in de oven bij 80 graden om het laatste vocht te laten verdampen, een nieuwe laklaag er over en weer een uur in de oven om de laklaag goed uit te laten harden. op de terugweg van mijn werk even langs de loods gereden, ECU er aan.. sleuteltje om en starten en lopen en netjes 900 RPM stationair. rondje gereden, even gekeken of de begrenzer nog op 7000 RPM zat, buren over de zeik. ik blij, Tim blij... wat willen we nog meer.
Naja, even een checklist dan maar:
- Wiellager linksvoor (centrale moer losgelopen, Kool.. PRUTSER.
)
- Multiriem ligt er een tandje naast (Kool.. PRUTSER
)
- Stuurhuisrubbers
- Drijfstanglagers+bouten
- Banden rondom
- Dimlicht rechts
- Lampjes uit de mistlampen halen voor de APK (glas gaar linksvoor)
- Brandstofslang komt tegen de kooibevestiging bouten aan
- Uitlaat lekt bij de katalysator
- Uitlaatrubber achter
- Hitteschild einddemper vastzetten
- Uitlaatspruitstuk vervangen (lek)
- Spoorstangen en stuurkogels vervangen
- Wisserbladen
- Stekker kachelmotor repareren (afgebrand)
- Olie verversen+filtertje
Eigenlijk moet de kop er nog een keer af vanwege hevig roken zowel bij gas geven als gas los en olielekkage van de nokkenaskappen richting bougieschachten maar dat komt na het Ringweekend wel weer een keer.
Moet lukken in 2 weken.
Naja, paar foto's dan maar.
De ECU nadat ik het water afgetapt had.
[img]http://www.freebits.nl/images/917IMG_0527.jpg[/img]
Het werk dat ik doe lijkt allemaal heel geheim maar we hebben gewoon een simpele oven om de electronica in af te bakken.
[img]http://www.freebits.nl/images/654IMG_0522.jpg[/img]
Het resultaat na een nieuwe laklaag en wat soldeerwerk en een uurtje in de oven.
[img]http://www.freebits.nl/images/668IMG_0523.jpg[/img]
Even testen..
[img]http://www.freebits.nl/images/141IMG_0526.jpg[/img]
Yeah! It's Alive!
[img]http://www.freebits.nl/images/328IMG_0517.jpg[/img]
TPS-sensor was ook stuk.. even tijdelijk die van mij er op gezet, iemand nog een TPS sensor liggen ?
[img]http://www.freebits.nl/images/344IMG_0516.jpg[/img]
Het zonnetje was verdwenen en een brug was ook wel handig dus de Clio maar eens binnen neer gezet.
[img]http://www.freebits.nl/images/311IMG_0531.jpg[/img]
Tim kwam ook nog even buurten om te kijken hoe 't met z'n Clio ging en was wel benieuwd of ik de ECU nog goed gekregen had, meteen maar even gekeken of het uitlaatspruitstuk los wou en dat viel niets tegen, met een half uurtje lag ie er naast.
[img]http://www.freebits.nl/images/623IMG_0528.jpg[/img]
De oude lekte eigenlijk al bij aanschaf en stond al een tijdje op de nominatie om vervangen te worden maar het was niet storend dus is hij er een paar jaar op blijven zitten. ik had toevallig nog een Williams spruitstuk liggen dus dat kon mooi zo. De oude hadden ze al een keer proberen te lassen en met uitlaatkit dicht proberen te smeren maar dat was schijnbaar niet zo'n succes.
Oud
[img]http://www.freebits.nl/images/492IMG_0529.jpg[/img]
Nieuw
[img]http://www.freebits.nl/images/258IMG_0530.jpg[/img]
Morgen weer een dag, tot die tijd staat ie in ieder geval in goed gezelschap met z'n grote broer.
[img]http://www.freebits.nl/images/998IMG_0532.jpg[/img]
Zo, de Clio van Tim maar eens uit het stof getrokken. die stond na een dagje ring ergens vorig jaar al stil met de nodige problemen. op de terugweg viel die tijdens het rijden spontaan uit, liep stationair voor geen meter en er rammelde van alles.
Ineens kwam het Ringweekend in zicht en hebben we maar besloten dat de Clio mee moest, Tim zou 'm naar mn loods toe brengen maar nadat de afspraak stond werd ik gebeld dat ie niet wou lopen dus ik ben maar even gaan helpen. Hij starte en pakte aan op een paar cilinders en viel dan meteen weer uit. Ik dacht eerst aan een paar leeg gelopen stoters maar na 2 accu's leeg gestart te hebben deed ie uit eindelijk helemaal niets meer. bougie's er uit en daar kwam een af en toe wel af en toe niet vonk vanaf dus de verdeler losgehaald e.d. maar daar was niets aan te vinden en zijn we maar even naar de loods gereden om wat onderdelen te halen. uiteindelijk alle massa's gecontroleerd, bobine en BDP sensor vervangen en tijdens het starten merkte ik dat hij ook al opgehouden was met inspuiten dus hebben we 'm maar achter de Polo geknoopt en naar de loods gesleept.

De volgende dag nog maar eens gekeken, de pomp werd wel aangestuurd vanaf de ECU maar verder geen teken van leven, dus besloten om de stekker van de ECU even te controleren.. toen ik de ECU er uit trok liep er meteen een liter water uit dus toen had ik al zoiets van.. oke, die is dood.

Uiteindelijk een 1.8 16V ECU gepakt met los IC voetje en daar de Williams chip in gedrukt, direct starten en lopen maar bleef op 3000 RPM stationair lopen. stappenmotor er uit gehaald en gewisseld met een andere, bedrading doorgemeten, gare TPS-sensor gewisseld maar kreeg 't niet voor elkaar. uiteindelijk de stekker van de stappenmotor afgetrokken en met een paar tikken op het juiste toerental gezet en een rondje gereden. reed eigenlijk prima dus alleen dat stationair kwam niet echt door. de pinbezetting op de ECU heb ik nagekeken en die komt overeen met een Williams ECU en aangezien mijn 2.0 met 1.8 kabelboom prima liep met die computer begreep ik het niet echt. uiteindelijk de Williams computer maar weer gepakt en de volgende dag op het werk maar even mee bezig gegaan. Eerst de oude laklaag er af gehaald en de print helemaal schoongemaakt en daarna diverse solderingen hersteld, het IC voetje was zwaar belabberd er in gesoldeerd dus die ook hersteld. uiteindelijk een uurtje in de oven bij 80 graden om het laatste vocht te laten verdampen, een nieuwe laklaag er over en weer een uur in de oven om de laklaag goed uit te laten harden. op de terugweg van mijn werk even langs de loods gereden, ECU er aan.. sleuteltje om en starten en lopen en netjes 900 RPM stationair. rondje gereden, even gekeken of de begrenzer nog op 7000 RPM zat, buren over de zeik. ik blij, Tim blij... wat willen we nog meer.

Naja, even een checklist dan maar:
- Wiellager linksvoor (centrale moer losgelopen, Kool.. PRUTSER.

- Multiriem ligt er een tandje naast (Kool.. PRUTSER

- Stuurhuisrubbers
- Drijfstanglagers+bouten
- Banden rondom
- Dimlicht rechts
- Lampjes uit de mistlampen halen voor de APK (glas gaar linksvoor)
- Brandstofslang komt tegen de kooibevestiging bouten aan
- Uitlaat lekt bij de katalysator
- Uitlaatrubber achter
- Hitteschild einddemper vastzetten
- Uitlaatspruitstuk vervangen (lek)
- Spoorstangen en stuurkogels vervangen
- Wisserbladen
- Stekker kachelmotor repareren (afgebrand)
- Olie verversen+filtertje
Eigenlijk moet de kop er nog een keer af vanwege hevig roken zowel bij gas geven als gas los en olielekkage van de nokkenaskappen richting bougieschachten maar dat komt na het Ringweekend wel weer een keer.

Moet lukken in 2 weken.

Naja, paar foto's dan maar.

De ECU nadat ik het water afgetapt had.

[img]http://www.freebits.nl/images/917IMG_0527.jpg[/img]
Het werk dat ik doe lijkt allemaal heel geheim maar we hebben gewoon een simpele oven om de electronica in af te bakken.

[img]http://www.freebits.nl/images/654IMG_0522.jpg[/img]
Het resultaat na een nieuwe laklaag en wat soldeerwerk en een uurtje in de oven.

[img]http://www.freebits.nl/images/668IMG_0523.jpg[/img]
Even testen..
[img]http://www.freebits.nl/images/141IMG_0526.jpg[/img]
Yeah! It's Alive!
[img]http://www.freebits.nl/images/328IMG_0517.jpg[/img]
TPS-sensor was ook stuk.. even tijdelijk die van mij er op gezet, iemand nog een TPS sensor liggen ?
[img]http://www.freebits.nl/images/344IMG_0516.jpg[/img]
Het zonnetje was verdwenen en een brug was ook wel handig dus de Clio maar eens binnen neer gezet.
[img]http://www.freebits.nl/images/311IMG_0531.jpg[/img]
Tim kwam ook nog even buurten om te kijken hoe 't met z'n Clio ging en was wel benieuwd of ik de ECU nog goed gekregen had, meteen maar even gekeken of het uitlaatspruitstuk los wou en dat viel niets tegen, met een half uurtje lag ie er naast.

[img]http://www.freebits.nl/images/623IMG_0528.jpg[/img]
De oude lekte eigenlijk al bij aanschaf en stond al een tijdje op de nominatie om vervangen te worden maar het was niet storend dus is hij er een paar jaar op blijven zitten. ik had toevallig nog een Williams spruitstuk liggen dus dat kon mooi zo. De oude hadden ze al een keer proberen te lassen en met uitlaatkit dicht proberen te smeren maar dat was schijnbaar niet zo'n succes.
Oud
[img]http://www.freebits.nl/images/492IMG_0529.jpg[/img]
Nieuw
[img]http://www.freebits.nl/images/258IMG_0530.jpg[/img]
Morgen weer een dag, tot die tijd staat ie in ieder geval in goed gezelschap met z'n grote broer.

[img]http://www.freebits.nl/images/998IMG_0532.jpg[/img]
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
goed bezig zeg!! wat voor werk doe jij eigenlijk? behalve 16kleppertjes restaureren haha.. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog aardig wat werk voor de boeg ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mits je hem nu heel houd 
