ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:Doet dat ding 't nou ook wel eens een maand zonder dat er wat kapot gaat? :lol:

Nouja, je hebt wel (weer) een goed excuus nu.... (0)
heb jij niks beters te doen op vakantie??

en is niet kapot maar de koppeling kan het vermogen niet aan... :grin: :grin:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Okkie schreef:
Merijn schreef:Jij rijdt in de Xantia? :S Anders heb je volgens de cijfers niet gewonnen. :P
Ik reed inderdaad in de Xantia.

Heb nu de rollerbank uitdraai en die loopt op 176pk op de wielen in plaats van de 127pk op de wielen..

ik weet zeker dat ik van 0 naar 100 van hem zou verliezen heb dit helaas niet kunnen proberen.
176+15%= 200+pk aan de krukas.......dit vraagt om uitleg en details van de Xantia.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Het betreft een 2.0 turbo
Die gechipt is door Rica, en voorzien is van een groter uitlaat systeem van rvs met een race katalysator,.
Hij draait op 1 bar, en ik begreep dat het 0.4 was.
Alleen heb ik bij max toeren dat de mapsensor denk ik stopt en hij hem terug drukt naar 0.8 bar dit is ook heel duidelijk te zien op de grafiek die ik heb liggen.

En als de 5 die ik heb staan zich een beetje goed blijft houden komt er misschien nog een andere turbo op..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

of de turbo houdt het niet bij om op dat toerental nog zoveel lucht onder druk te verpompen :beer:
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

tutuur schreef:of de turbo houdt het niet bij om op dat toerental nog zoveel lucht onder druk te verpompen :beer:
Ik weet dat mijn oude Motormanagement was voorzien van een andere mapsensor, en toen gaf hij het probleem niet. maar bijde waren origineel dus moet even kijken of het misschien aan te passen is door een andere mapsensor te plaatsen...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Joost van der Hammen schreef:
Florus schreef:Doet dat ding 't nou ook wel eens een maand zonder dat er wat kapot gaat? :lol:

Nouja, je hebt wel (weer) een goed excuus nu.... (0)
heb jij niks beters te doen op vakantie??
Jij nu iig wel blijkbaar.... :smile:

Anton heeft er iig een goede vast klant bij :p (Y)

Maar wat voor koppeling ga je nu monteren?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

21 turbo vs lambo diablo.....( apart ding om te zien )
Euh allebei op het gas de /invoegstrook/snelweg op veel zwarte pluim eruit bij de lambo en een 21 op zijn bumper ..... tot de 140

Zal wel een bankje cilinders uitgeschakeld hebben staan :smile:
Daarna reed ie weer rustig
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

21 turbo vs A3 Turbo 180 pk ....

Ook deze persoon had een psst psst op de bumper ...

Nils je audi word lui ...zwarte pluim tot te met :smile:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

"uncontrolable if floored 1st gear...."

Ben benieuwd of er een beetje mee te rijden is,zal dit niet zo'n "aan/uit" koppeling zijn....

Wel serieus geld,met verzenden volgens mij bijna €500,- :~
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:
"uncontrolable if floored 1st gear...."

Ben benieuwd of er een beetje mee te rijden is,zal dit niet zo'n "aan/uit" koppeling zijn....
schijnt mee te vallen hier zitten nog veren in de plaat dus zal iets van de klap opvangen.

en vol in zijn 1 weg gaat toch niet.............
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Florus schreef:
"uncontrolable if floored 1st gear...."

Ben benieuwd of er een beetje mee te rijden is,zal dit niet zo'n "aan/uit" koppeling zijn....

Wel serieus geld,met verzenden volgens mij bijna €500,- :~
Dutch Power Trading levert 'm ook wel, volgens mij voor nog minder geld ook. :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ik heb 'm ook en deze kan het vermogen tenminste aan... :-)

Het is wel even wennen met de zeer korte koppeling, maar het gaat me steeds beter af...!

Vóórdat ik 'm besteld heb heb ik bij Biesheuvel nagevraagd wat de totaalprijs zou zijn, maar dat verschilt zga niks uit met invoeren vanuit de UK. Zij passen hun prijzen aan wanneer je de spullen uit de UK besteld...

Deze koppeling houdt het eindelijk, in tegenstelling tot de andere koppelingen die ik tot nu toe heb gehad....Het is wel aan-uit als je voor het eerst rijdt maar hij houdt het wel... ! En als je eerst een keer zou willen testen, laat het me even weten en we komen er wel uit... ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

3 posts achter elkaar, mooi tijdstip... Ik heb wel een vermoeden hoe Bart eraan toe was toen ie dit typte. :P

Maareh, zo slecht was het toch niet met de koppeling die je hiervoor had? Die heeft het toch 20K uitgehouden of zo? :) Was dat geen Powerclutch of zo?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik wil wel testen :D :p Ik heb die van anco overgenomen. Volgens hem is het idd even wennen maar is er nog wel goed mee te rijden. Hopelijk gaat de koppeling het houden want de volgende stap word vrij kostbaar volgens Maurice.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

duur ? :lol:

ik heb een dubbelplaats koppeling van Helix + vliegwiel laten maken voor de 21. Kost je minimaal 2500.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

clio 16V VS Mercedes sprinter......

rustig even snel optrekken en dan gas geven om er langs te gaan.
blijft leuk om te doen :lol:

die gasten stonden telkens dik te gassen etm dat ding en lagen zelf ook al helemaal dubbel :lol:
R19 16V '91
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Jeff rsi schreef:clio 16V VS Mercedes sprinter......

rustig even snel optrekken en dan gas geven om er langs te gaan.
blijft leuk om te doen :lol:

die gasten stonden telkens dik te gassen etm dat ding en lagen zelf ook al helemaal dubbel :lol:
Ik heb het vorige week net maar ook net gewonnen van een Mercedes Sprinter :lol: :p
Moest trappen voor het leven om um voor te blijven :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Renault 5 1.9TD vs Ibiza 1.9TDI, ging 2x gelijk op.... (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

RS182 vs S450CDI

In de bocht A12-A18 lekker op zijn bumper zitten (hadden even daarvoor al even gesport) en ik zat klaar in de juiste versnelling (3 @ 90km/u)
Hij trok eerst een aardig gat, maar terwijl hij druk was met schakelen liep ik een fractie in. Boven de 160 was het kansloos :~

730nM aan koppel :worship:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 0&cache=no

Wel in maar 6,6s naar de 100.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Naar de 100 kun je het zo'n ding nog een klein beetje moeilijk maken dus :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zie net dat de auto er alleen is als sequentiële automaat, dus druk met schakelen was hij vast niet in het 'dipje'.
Misschien wilde hij me nog even een kans geven bij te komen om me daarna boven de 160 achter zich te laten?

Bij het stoplicht kun je het hem aardig moeilijk maken denk ik ja. Die sloep weegt 1990kg :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

lol, daar valt dan ook geen bocht mee te nemen :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nee, daarom ging het ook 90 door de bocht, waar je met normaal droog weer de 130 ook wel aan kunt houden (Y) Vindt het sowieso een beetje overdreven auto, de nieuwe S.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maarten-Jan schreef:lol, daar valt dan ook geen bocht mee te nemen :p
Heb je er ooit wel eens in gereden? Ik heb een tijdje geleden in een S400 Hybrid (geloof ik) gereden en dat ding lag echt prima in bochten! Tuurlijk is het geen racer, maar ik denk dat je versteld zult staan van zijn wegligging!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat denk ik ook. Voor lange doordraaiers zijn die dingen prima (voor krappe bochtige bergweggetjes wordt het een ander verhaal). Die onderstellen met achterwielaandrijving zijn prima en blijven heerlijk lang neutraal.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Luchtvering is het toverwoord. Geen idee of deze het had, maar anders kun je inderdaad wel flink door een lange doordraaier kachelen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

luchtvering houd de koets wellicht wat beter horizontaal maar wil echt niet meteen zeggen dat hij strakker stuurt!! Bij MB is luchtvering met name een comfort gerichte optie die je niet moet nemen om te hoeken, dan kun je vaak beter het gewone onderstel nemen (wat wellicht iets meer overheld, maar dat is niet altijd hinderlijk). Van de andere kant koop je daar waarschijnlijk geen S voor (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Merijn schreef:
Maarten-Jan schreef:lol, daar valt dan ook geen bocht mee te nemen :p
Heb je er ooit wel eens in gereden? Ik heb een tijdje geleden in een S400 Hybrid (geloof ik) gereden en dat ding lag echt prima in bochten! Tuurlijk is het geen racer, maar ik denk dat je versteld zult staan van zijn wegligging!
Moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit in gereden heb nee :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

net stond er een zwarte meg rs 250 achter me: 14-lvl-8
in 1ste gingen we gelijk op, 2de begon ie naast me te komen en de 3de versnelling hoorde ik alleen nog maar zwaar gegorgel :worship:

mooi apparaat maar heeft z'n gewicht gewoon niet mee.... oja vs de williams
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:net stond er een zwarte meg rs 250 achter me: 14-lvl-8
in 1ste gingen we gelijk op, 2de begon ie naast me te komen en de 3de versnelling hoorde ik alleen nog maar zwaar gegorgel :worship:

mooi apparaat maar heeft z'n gewicht gewoon niet mee.... oja vs de williams
Ik snap er niks van!

In 1e gelijk op ( dat kan)
in 2e begon ie naast me te komen ( je ging toch al gelijk op? )
in 3 hoorde ik alleen gegorgel ( van wie dan en waar was de Meg toen )
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hij stond achter me, in de 1ste versnelling kwam hij niet dichterbij.
toen ik naar 2de schakelde ging ik ook gelijk een baan naar rechts en kwam ie er dus meer naast rijden, toen we allebei ongeveer gelijk naar de 3 gingen trok ie door en hoorde ik alleen nog dat gegorgel uit z'n auspuf

laatst ook een sunny gti op de snelweg, ging ongeveer gelijk op. bleef net iets voor hem hangen.
bij de 210 toch maar besloten om af te kappen :p

edit: was een gti geen gti-r
bij het stoplicht trok ik hem er wel dik uit.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:hij stond achter me, in de 1ste versnelling kwam hij niet dichterbij.
toen ik naar 2de schakelde ging ik ook gelijk een baan naar rechts en kwam ie er dus meer naast rijden, toen we allebei ongeveer gelijk naar de 3 gingen trok ie door en hoorde ik alleen nog dat gegorgel uit z'n auspuf

laatst ook een sunny gti op de snelweg, ging ongeveer gelijk op. bleef net iets voor hem hangen.
bij de 210 toch maar besloten om af te kappen :p

edit: was een gti geen gti-r
bij het stoplicht trok ik hem er wel dik uit.
Zeg dat dan.................Gamma


Afgelopen week nog het volgende:

Reed een blauwe Twingo met witte streep voor me en aan de bandjes kon je zien dat het een "gewone" was. ( 1.2 16V )

Deze man reed flink door en was aan het duwen en zig zag over de weg, kon het niet laten om deze man vol in de 2e versnelling ff in de begrenzer en door naar 3 te passeren toen hij naar rechts ging.

Had de man zijn gezicht weleens willen zien maar helaas ging hij van het gas af daarna..... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik denk dat hij moest huilen.
Plaats reactie