JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
zitten vaak wel op golfjes type 2 past dat niet?
vindt je op elke sloop.
vindt je op elke sloop.
-
- Über-Spammer
Spatbordverbreders zoals Mark aangeeft moet dan jouw oplossing worden. Misschien universeel zelfs wat te verkrijgen. Relatief beun maar kan ook: binnen/buitenscherm scheiden, buitenscherm flink naar buiten buigen/trekken, en dan een plaat tussen binnen/buitenscherm kitten of lassen.Bart V schreef:@JP: Ik heb 15 mm spacers achter. Ik heb er ook een "cup" achteras onder, maar die is volgens mij niets breder.
Breder kan ik niet helaas, want dan gaan de wielen (als ik slicks van 200 breed monteer) echt aanlopen (heb zowieso al de schermen moeten uitrollen). Plaatwerk is niet echt mijn hobby, dus vooralsnog heb ik weinig zin om de achterschermen te gaan verbouwen.
Mijn plan is om er tzt simpele schermverbreders op te zetten (weet iemand waar je die dingen kan krijgen btw?? Niet mooi, wel simpel en effectief.
-
- Über-Spammer
Nachtdienst is niet echt mijn ding, ben pas 10 minuten wakker
Het subframe voor de Clio staat ondertussen in elkaar. Was wel even pielen om de stabistang vast te krijgen door de stijve rubbers. Uiteindelijk een dikke lijmklem genomen en de boel bijelkaar getrokken. Wist trouwens niet dat de rs cup draagarmen gelagerd waren
[img]http://img257.imageshack.us/img257/558/1002221.jpg[/img]
De achteras is ook klaar, met camberplates en al
[img]http://img714.imageshack.us/img714/5583/1002220b.jpg[/img]
Afgelopen weekend ook een begin gemaakt met het achterscherm blank manken. Dit geeft zoveel rommel dat ik momenteel overweeg om het te laten stralen. Al met al niet echt opgeschoten de afgelopen 2 weken
[img]http://img715.imageshack.us/img715/3996/1002217.jpg[/img]

Het subframe voor de Clio staat ondertussen in elkaar. Was wel even pielen om de stabistang vast te krijgen door de stijve rubbers. Uiteindelijk een dikke lijmklem genomen en de boel bijelkaar getrokken. Wist trouwens niet dat de rs cup draagarmen gelagerd waren

[img]http://img257.imageshack.us/img257/558/1002221.jpg[/img]
De achteras is ook klaar, met camberplates en al

[img]http://img714.imageshack.us/img714/5583/1002220b.jpg[/img]
Afgelopen weekend ook een begin gemaakt met het achterscherm blank manken. Dit geeft zoveel rommel dat ik momenteel overweeg om het te laten stralen. Al met al niet echt opgeschoten de afgelopen 2 weken

[img]http://img715.imageshack.us/img715/3996/1002217.jpg[/img]
subframe is netjes geworden zeg
camberplates en ook gelijk meer spoorbreedte? 

-
- Über-Spammer
Meen dat er nu niet zoveel meer spoorbreedte opzit in vergelijking met standaard. Hooguit een cm schat ik. Wat je ziet zitten is de astap, deze heeft een standaard achteras niet demontabel. Qua dikte van de astap win je wel wat, dat klopt.
ooohhh wacht eens, die camberplate is dat hele dunne vliesje tussen de astap en brug?
oeps!

-
- Über-Spammer
Goed gezien 

-
- Über-Spammer
Hey Bart
Het allerbeste was natuurlijk geweest om de gaten in de as onder 1 graad te boren, maar dit was voor mijn bankwerker nagenoeg onhaalbaar om dat netjes te krijgen.
Wanneer je aan de kant waar de boutkop zit een correctieplaat zou zetten kom je zo goed als niet weg met je schijf/lager. Je zou dan te ver naar buiten komen.
De komende tijd ga ik nog eenzelfde as maken maar met remklauw bevestigingsdelen van een std Clio II met schijfremmen. Deze hebben 4x m8 gaten met verzonken kop. Hiervan moet je er 3 naar m10 boren, en dat is wat makkelijker schuin te boren met een verzinkboor.

Het allerbeste was natuurlijk geweest om de gaten in de as onder 1 graad te boren, maar dit was voor mijn bankwerker nagenoeg onhaalbaar om dat netjes te krijgen.
Wanneer je aan de kant waar de boutkop zit een correctieplaat zou zetten kom je zo goed als niet weg met je schijf/lager. Je zou dan te ver naar buiten komen.
De komende tijd ga ik nog eenzelfde as maken maar met remklauw bevestigingsdelen van een std Clio II met schijfremmen. Deze hebben 4x m8 gaten met verzonken kop. Hiervan moet je er 3 naar m10 boren, en dat is wat makkelijker schuin te boren met een verzinkboor.
-
Je kunt meen ik nog wat spelen met verschillende astappen ,van verschillende types om meer of minder spoorbreedte te krijgen.Jean-Paul-S schreef:Meen dat er nu niet zoveel meer spoorbreedte opzit in vergelijking met standaard. Hooguit een cm schat ik. Wat je ziet zitten is de astap, deze heeft een standaard achteras niet demontabel. Qua dikte van de astap win je wel wat, dat klopt.
Ik blijf er toch bij dat het geen donder uit maakt of je die bouten nu scheef of recht tov je astap hebt.Jean-Paul-S schreef:Hey Bart![]()
![]()
In de clio2 cup , dsc en rally rijden ze ook met plaatjes achter die astappen en daar gaat het ook prima.
Op diverse sites wordt er zelfs melding gemaakt dat de standaard clio2 rs astapbevestiging achter ook al verre van recht is.
Maareh lekker bezig jp , wat was je trouwens kwijt voor die boutjes ?
(ik moet er nog steeds achteraan

-
- Über-Spammer
Clio rs ph2 zou het breedst moeten zijn, die heb ik er in elk geval opzitten. Misschien komt dat doordat de et van de rs ph2 ook 48,5 is ipv 37. De dikte scheelt 5mm tussen ph1. rs en ph2. rs
Zie afbeelding hieronder:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
Hoe zit het met de Dci tappen, hier zie ik geen verzonken deel inzitten voor de bouten. Opzich is dat ook wel een makkelijke upgrade en wellicht makkelijker te verkrijgen qua onderdelen
Wat hebben jullie voor koppeling, geveerde of ongeveerde sinterplaat? Het is bedoelt voor een jb3 in elk geval.
Verder zoek ik nog steeds iets/iemand waar ik steelflex leiding+koppelingen kan kopen om het remsysteem te maken. Iemand een idee?
Zie afbeelding hieronder:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
Hoe zit het met de Dci tappen, hier zie ik geen verzonken deel inzitten voor de bouten. Opzich is dat ook wel een makkelijke upgrade en wellicht makkelijker te verkrijgen qua onderdelen

Ik heb ze ook gewoon vastgedraaid en het lijkt geen probleem te geven. Natuurkundig zal het natuurlijk wel wat uitmaken qua belasting of niet Bart?! De bout zit met de kop immers niet 100% gelijk in het verzonken deel.Ik blijf er toch bij dat het geen donder uit maakt of je die bouten nu scheef of recht tov je astap hebt.
In de clio2 cup , dsc en rally rijden ze ook met plaatjes achter die astappen en daar gaat het ook prima.
Op diverse sites wordt er zelfs melding gemaakt dat de standaard clio2 rs astapbevestiging achter ook al verre van recht is.
Maareh lekker bezig jp , wat was je trouwens kwijt voor die boutjes ?
(ik moet er nog steeds achteraan clown )
Wat hebben jullie voor koppeling, geveerde of ongeveerde sinterplaat? Het is bedoelt voor een jb3 in elk geval.
Verder zoek ik nog steeds iets/iemand waar ik steelflex leiding+koppelingen kan kopen om het remsysteem te maken. Iemand een idee?
pritech.nl maakt rvs ommatelde leidingen op maat.
-
- Über-Spammer
Op maat maken wil ik zelf doen, zeker omdat het niet "standaard Clio" is wat ik wil gaan maken. Je moet zoiets toch ook per meter kunnen kopen met koppeling en al
Zal ze wel eens contacten of ze dat doen
Bedankt voor de tip 

Zal ze wel eens contacten of ze dat doen

biesheuvel verkoopt die spullen ook.
heeft heine ook door de race 5 liggen.
heeft heine ook door de race 5 liggen.
-
- Über-Spammer
Het staat niet op hun site of wel Mark? Tenminste ik zie het niet 

hier wat foto's zoals bert-jan van pritech het kan leveren
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6087.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6086.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6087.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6086.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
Dat is een mooi voorbeeld
Zoiets heb ik in gedachten om zelf te maken
uitbesteden doe ik liever niet, zo heb ik zelf alles precies in de hand mocht ik een kleine wijziging toepassen. Hoe ziet dat uit bij jullie hrc? Direct steelflex of eerst de std leiding?

Zoiets heb ik in gedachten om zelf te maken

-
Je gaat door voor de koelkast .. het is inderaad 1 cm meer , (23 cm tov de wielkast , vs 24 cm )Jean-Paul-S schreef:Meen dat er nu niet zoveel meer spoorbreedte opzit in vergelijking met standaard. Hooguit een cm schat ik. Wat je ziet zitten is de astap, deze heeft een standaard achteras niet demontabel. Qua dikte van de astap win je wel wat, dat klopt.
Ik heb het er nu aan 1 kant helemaal op zitten , het is dus te doen terwijl de achteras gemonteerd is.

we missen nog wel de ring aan de achterkant van de remschijf , deze is bij een clio 1 anders (dikker) als bij een clio 2.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op zo 18 jul 2010 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
Ding ding
De Cup Clio rs heeft trouwens een soort van losse naaf met lager waar de schijf weer op word vastgebout. Dat zegt het Renault Sport boekje in elk geval.
Heb jij die ringen al liggen? Twijfel nu of er wel iets tussen zit wat meer dikte heeft dan een stofring?

De Cup Clio rs heeft trouwens een soort van losse naaf met lager waar de schijf weer op word vastgebout. Dat zegt het Renault Sport boekje in elk geval.
Heb jij die ringen al liggen? Twijfel nu of er wel iets tussen zit wat meer dikte heeft dan een stofring?

-
Niet veel dikker nee denk ik, ik heb nog niets liggen , wordt volgende week zaterdag dat ik tijd heb om langs de dealer te rijden.Jean-Paul-S schreef:Ding ding![]()
Heb je trouwens nummers van die rs-cup naaf ?
-
- Über-Spammer
Zal ze ook deze week eens bestellen, dan moet het ver compleet zijn.
Nummers heb ik niet, zijn wel makkelijk te achterhalen. Zal ze je vanavond doorsturen van de rs cup fase 2.
Nummers heb ik niet, zijn wel makkelijk te achterhalen. Zal ze je vanavond doorsturen van de rs cup fase 2.
-
- Über-Spammer
Even afstoffen
Vandaag lag er een groot gedeelte remonderdelen klaar bij Dinosport, dus even op en neer gereden
Het volledige std. circuit gaat eruit en maakt plaats voor een rvs omvlochten systeem. De laguna HRC is er nog niet, daarom even een plaatje met oude HRC.
Paar plaatjes voor de plaatjeskijkers
:
[img]http://img695.imageshack.us/img695/5046/1002231s.jpg[/img]
[img]http://img838.imageshack.us/img838/1074/1002232s.jpg[/img]
[img]http://img134.imageshack.us/img134/518/1002234.jpg[/img]
Het enige wat nog mist is de remdrukverdeler en het t-stuk om de achterremmen te aan kunnen sluiten. De rs en 16v klauwen worden ook meteen gereviseerd
Schrikken was het wel, de prijs van de koppelingen is toch wel enorm
Vrijdag gaat de carros naar de straler, het schuren/slijpen gaf me toch echt teveel rommel in de garage. Daarna word al het laswerk gedaan, dus het gaat nog steeds sneller dan normaal bij mij

Vandaag lag er een groot gedeelte remonderdelen klaar bij Dinosport, dus even op en neer gereden

Het volledige std. circuit gaat eruit en maakt plaats voor een rvs omvlochten systeem. De laguna HRC is er nog niet, daarom even een plaatje met oude HRC.
Paar plaatjes voor de plaatjeskijkers

[img]http://img695.imageshack.us/img695/5046/1002231s.jpg[/img]
[img]http://img838.imageshack.us/img838/1074/1002232s.jpg[/img]
[img]http://img134.imageshack.us/img134/518/1002234.jpg[/img]
Het enige wat nog mist is de remdrukverdeler en het t-stuk om de achterremmen te aan kunnen sluiten. De rs en 16v klauwen worden ook meteen gereviseerd

Vrijdag gaat de carros naar de straler, het schuren/slijpen gaf me toch echt teveel rommel in de garage. Daarna word al het laswerk gedaan, dus het gaat nog steeds sneller dan normaal bij mij

Shit, die michel.s heeft me die koppelingen pas laten zien en had het ook over de prijs én ik meen dat ie ergens iets wist daarvoor. Wel mooi systeem, al was dat van hem volgens mij geen RVS omvlochten maar een ander sterk spul?
Voor los in de auto is dat wel prettig. Ik denk er ook aan dit te gaan gebruiken...
Voor los in de auto is dat wel prettig. Ik denk er ook aan dit te gaan gebruiken...
-
- Über-Spammer
Het is een soort van teflon leiding met een metaalwikkel, dat is hetzelfde bij iedere soortgelijke leiding. Of heeft iemand al wat anders gehad?
Dit adres had specifiek hier de nippels voor. Er zijn meerdere bedrijven die bijvoorbeeld de rood/blauwe alu delen verkopen, meestal in grotere diktes.
Dinosport is volgens mij het eerste bedrijf wat bij ons in de buurt uit voorraad kan leveren.
Dit adres had specifiek hier de nippels voor. Er zijn meerdere bedrijven die bijvoorbeeld de rood/blauwe alu delen verkopen, meestal in grotere diktes.
Dinosport is volgens mij het eerste bedrijf wat bij ons in de buurt uit voorraad kan leveren.
-
- Moderator
- Car: MB
Biesheuvel zal dit spul ook ongetwijfeld hebben. Grote kans op voorraad zelfs. Mijn voorremleidingen zijn nu op maat gemaakt (het laatste stukje bij de klauw dus) en hebben eigenlijk koppelingen die exact gelijkt werken. Handig zelf te doen en werkt goed. Dat van dat teflon is volgens ook altijd idd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Bij Biesheuvel zie ik het gewoon niet, of het is er niet. Ze hebben wel connectoren voor olieleiding (blauw/rood alu spul) maar de varianten die ik nu heb zie ik nergens.
-
- Moderator
- Car: MB
Biesheuvel heeft volgens mij veeeeel meer liggen dan op de site staat. Vooral dat kleine spul hebben ze toch echt veel van liggen. Dan zou je eens moeten bellen of langs moeten gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Kan zijn, maar Dinosport is voor mij een half uurtje, Biesheuvel is ver weg voor ons limbo's he
Nu nog afwachten op de hrc, stond in backorder bij de leverancier.

ik heb gewoon lekker nieuwe koperen leidingen getrokken....
als je er geen rally mee rijd snap ik niet waarom je dit in de auto wilt hebben?
als je er geen rally mee rijd snap ik niet waarom je dit in de auto wilt hebben?
-
- Über-Spammer
Omdat ik toch alles ga veranderen kan ik het beter in een keer echt goed doen
Een koperen leiding door de auto heen vind ik trouwens ook wel gevoelig, je zal er maar eens in blijven hangen als je aan het sleutelen bent

ik bedoel meer, wat is het voordeel van de boel in de auto leggen?
edit: je gaat er mee op circuit rijden? dan kan ik er wel inkomen dat het in de auto minder gevoelig is ivm grindbak of dergelijken
edit: je gaat er mee op circuit rijden? dan kan ik er wel inkomen dat het in de auto minder gevoelig is ivm grindbak of dergelijken
Laatst gewijzigd door tutuur op wo 4 aug 2010 8:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
Omdat ik er een remdrukverdeler tussen zet, waar je de rembalans voor/achter mee kunt stellen.
En vergezocht: iets wat onder de auto doorloopt heeft meer kans op schade dan iets wat door de auto heenloopt.
Deze Clio heeft geen kenteken en zal ook alleen voor circuitdoeleinden gebruikt worden
En vergezocht: iets wat onder de auto doorloopt heeft meer kans op schade dan iets wat door de auto heenloopt.

Deze Clio heeft geen kenteken en zal ook alleen voor circuitdoeleinden gebruikt worden

Dat is DE reden dat het verplicht is in de rally.Jean-Paul-S schreef:
En vergezocht: iets wat onder de auto doorloopt heeft meer kans op schade dan iets wat door de auto heenloopt.![]()
-
- Über-Spammer
In de racerij heb je er dan weer minder last van, evengoed is dit veiliger dan onder de auto door. Misschien dat andere eigenaren van Cup Clio's dat ook hebben: Bij onze Cup Clio zaten er overal beplatingen over de leidingen aan de onderkant 

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je zou maar met circuit ergens overheen rijden met 150 km/h dan pakt ie je remleiding mee en kan je niet meer remmen
Wel een veilig gevoel dat de remleidingen IN de auto zitten

Wel een veilig gevoel dat de remleidingen IN de auto zitten