
Mark 5T cup Megane
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gefeliciteerd Mark , nog meer RTC'ers in het noorden straks 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gefeliciteerd met jullie 2de.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gefeliciteerd Mark! (en vrouw natuurlijk) 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
allemaal badankt voor de felicitaties!
beschuit met muisjes kan altijd wel effe belle vantevoren.
hier een foto van Lisa.
![Afbeelding]()

beschuit met muisjes kan altijd wel effe belle vantevoren.
hier een foto van Lisa.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje.
Tis een knappe meid!

Tis een knappe meid!
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Van harte gefeliciteerd 

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd! 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bij deze ook gefeliciteerd mark 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hehe!
eindelijk mijn upgrade goodies binnen.
![Afbeelding]()
eindelijk mijn upgrade goodies binnen.
zo aangezien ik eindelijk weer wat ruimte in de werkplaats heb en nog wel graag effe wil gaan rijden dit jaar heb ik de cup clio maar weer eens naar binnen gehaald.
Na de laatste circuitdag vorig jaar op Assen kwamen er toch wel wat dingetjes naar boven die ik wil gaan aanpakken.
- Koppeling af dus vervangen voor sinterplaat en sterkere drukgroep
- Bak vervangen (schiet uit de 2)voor de gereviseerde versterkte cup bak
- Drijfstanglagers vervangen (preventief) voor ACL racing lagers
- Alle wiellagers vervangen auto raast enorm in elke bocht.
-achterkant omhoog brengen vanwege aanslaan achteras op de balk met
bijbehorende enorme harde knallen op hoge snelheid en lange
doordraaiers.
Helaas en gelukkig vanwege bedrijfsdrukte en gezinsuitbreiding steeds geen tijd gehad.
Ook de nieuw op te bouwen 2,0L motor laat nog even op zich wachten vanwege tijdgebrek.
Ik heb dus maar besloten om bovenstaande dingen eerst te gaan aanpakken zodat ik eerst weer kan racen.
inmiddels is de achterbrug al 2,5cm hoger dus dat is al klaar.
Met zelgemaakte tool
Hieronder is de schade door diep inveren duidelijk zichtbaar.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Torsie er uit makkie!
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Bilsteins ook effe gedemonteerd en schoongemaakt natuurlijk zien er weer als nieuw uit
Nu de motor er dus uithalen en de voortrein aanpakken.
Na de laatste circuitdag vorig jaar op Assen kwamen er toch wel wat dingetjes naar boven die ik wil gaan aanpakken.
- Koppeling af dus vervangen voor sinterplaat en sterkere drukgroep
- Bak vervangen (schiet uit de 2)voor de gereviseerde versterkte cup bak
- Drijfstanglagers vervangen (preventief) voor ACL racing lagers
- Alle wiellagers vervangen auto raast enorm in elke bocht.
-achterkant omhoog brengen vanwege aanslaan achteras op de balk met
bijbehorende enorme harde knallen op hoge snelheid en lange
doordraaiers.
Helaas en gelukkig vanwege bedrijfsdrukte en gezinsuitbreiding steeds geen tijd gehad.
Ook de nieuw op te bouwen 2,0L motor laat nog even op zich wachten vanwege tijdgebrek.
Ik heb dus maar besloten om bovenstaande dingen eerst te gaan aanpakken zodat ik eerst weer kan racen.
inmiddels is de achterbrug al 2,5cm hoger dus dat is al klaar.
Met zelgemaakte tool

Hieronder is de schade door diep inveren duidelijk zichtbaar.
Torsie er uit makkie!

Bilsteins ook effe gedemonteerd en schoongemaakt natuurlijk zien er weer als nieuw uit

Nu de motor er dus uithalen en de voortrein aanpakken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Goed werk
Bij mijn oude carros waren de achterste stukken waar jij de deuken hebt aangepast, beetje beun maar wel geen klappen meer
Heb je in je wielkast geen grove slijtsporen?


Heb je in je wielkast geen grove slijtsporen?
ja die slijtsporen zitten er inderdaad wel in.
ik heb er nog over gedacht om die stukken er uit te slijpen maar ga eerst effe proberen met een kleine verhoging van de cas.
geeft dit niet het gewenste resultaat of een beroerdere wegligging dan gaat ie gewoon weer naar beneden en slijp ik die hoeken er uit.
wie weet trouwens dat adres van die aandrijfassen had luco die niet of zo?
ik wil misschien ook nog wel 2 gereviseerde ruil willie aandrijassen kopen.

ik heb er nog over gedacht om die stukken er uit te slijpen maar ga eerst effe proberen met een kleine verhoging van de cas.
geeft dit niet het gewenste resultaat of een beroerdere wegligging dan gaat ie gewoon weer naar beneden en slijp ik die hoeken er uit.
wie weet trouwens dat adres van die aandrijfassen had luco die niet of zo?
ik wil misschien ook nog wel 2 gereviseerde ruil willie aandrijassen kopen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Was dat niet drenth?
Revisie/ruil is niet zo makkelijk te krijgen meen ik. Niemand ooit eens geprobeerd om 16v assen in te leveren voor een set williams ruil-assen?
Revisie/ruil is niet zo makkelijk te krijgen meen ik. Niemand ooit eens geprobeerd om 16v assen in te leveren voor een set williams ruil-assen?

staan niet in de H-base in elk geval die willie assen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zonde van je tijd, dop 30 doet hetzelfde markie 
maar das wel de manier ja.

maar das wel de manier ja.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik verkracht geen gereedschap
en deze tool maak je binnen 5 minuten.

en deze tool maak je binnen 5 minuten.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
doppenset van aldi=15 euromark 5t schreef:ik verk^4@t geen gereedschap![]()
en deze tool maak je binnen 5 minuten.
ik heb m al 3 jaar en doet t nog steeds, meerdere assen mee los gehaald.
alsof je die dop ff afbreekt...

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
principes he!
ik waag mijn gedore set er liever niet aan.

ik waag mijn gedore set er liever niet aan.
zojuist geprobeerd mijn phantomgrip diff te monteren met upgraded springs past het dus niet omdat de phantomgrip dan iets dikker is als met de originele veren.
ben benieuwd hoe ik dat nu weer pas moet krijgen.
denk zelf aan beide kanten 2 mm van de grote diff tandwielen af laten slijpen.
ben benieuwd hoe ik dat nu weer pas moet krijgen.
denk zelf aan beide kanten 2 mm van de grote diff tandwielen af laten slijpen.
die veren zijn veel dikker en dus moeilijker in te duwen.
doordat de windingen dikker zijn kan je hem minder ver induwen als de originele veren.
doordat de windingen dikker zijn kan je hem minder ver induwen als de originele veren.
Ik ben toch nieuwschierig naar eventuele maatverschillen van de diffs. Iemand daar een idee van? Het kroonwiel is een andere maat, de kooi waar je sattelieten inzitten is dan ook een andere maat?
Je hoort vanmiddag nog van me
Je hoort vanmiddag nog van me

hierbij de foto
![Afbeelding]()
linker is de upgrade met groene veren is 28,8mm breed
rechter is met de originele veren is 25,8mm breed
ruimte in het diff tussen de tandwielen is 24,6mm
dus die originele krijg je er met wat persen wel tussen maar die upgrade dus niet.
phantom adviseerd echter een clearance tussen de phantomgrip en de tandwielen van ,003 tot,005
beetje vreemd dit allemaal.
linker is de upgrade met groene veren is 28,8mm breed
rechter is met de originele veren is 25,8mm breed
ruimte in het diff tussen de tandwielen is 24,6mm
dus die originele krijg je er met wat persen wel tussen maar die upgrade dus niet.
phantom adviseerd echter een clearance tussen de phantomgrip en de tandwielen van ,003 tot,005
beetje vreemd dit allemaal.
zojuist antwoord gekregen van phantom.
The gears will need re-surfacing. This can be done on a bench grinder, smooth and flat. It is also recommended to do this even to refresh the gear face that mates with the Phantom Grip.
The gears will need re-surfacing. This can be done on a bench grinder, smooth and flat. It is also recommended to do this even to refresh the gear face that mates with the Phantom Grip.