ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

antoine schreef:olie aan het blok
Weet je zeker dat er wel olie in zit ? :p
Jeff rsi

Riël schreef:MOtorje moet ver genoeg naar boven uitgetrokken worden voordat deze signaal geeft naar de rest. Haal hem es los en bedien servomotortjes es met de hand.

Stangetjes wat aanpassen.
Heb ik al gedaan, beweegt ook ver genoeg. Behalve als je dus met het knopje op het midden bedien....
Nou gisteren wou opeens de bijrijdersdeur ook neit op slot die ging ook niet ver genoeg omlaag (N)
Als ik hem met de hand bedien komt er wel 12V op 1 pootje te staan...

@ Martijn, ik Had het ook over het mechanisme (Y) Slotjes zelf is niks mis mee (Y) Hij draait wel veeeel makkelijker nu ik dat mechanisme en motortje vervangen heb.

En nog nooit iemand zo'n ontvanger uitgewisseld ofzo?
R19 16V '91
Vos

ontvanger + zender is gewoon uit te wisselen! :wink:
Jeff rsi

dan is er dus wat anders mis (N)
R19 16V '91
Martijn Kool

ik denk dat je het bij je tankvlotter moet zoeken :lol:

tja, wat kan er aan mankeren, weinig, of het motortje of/en het mechnisme gedeelte.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
alexs
Contacteer:

goede ontvanger + sleutelverzender moet ik ook nog eens ergens vandaan pikken... Doet t hier ook niet, denk dat de ontvanger geroosterd is door regenwater.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Rolkooi gemonteerd incl de nieuwe stoelen.. :worship: :thumbsup:
[img]http://94.100.114.3/1008300001-10083500 ... _-uVW.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.75/1008300001-1008350 ... _Ckxn.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.65/1008300001-1008350 ... _lBDm.jpeg[/img]

De rest komt binnenkort, eerst ff uitrusten. :bigcry:
Jeff rsi

Martijn Kool schreef:ik denk dat je het bij je tankvlotter moet zoeken :lol:

tja, wat kan er aan mankeren, weinig, of het motortje of/en het mechnisme gedeelte.
Die zijn al vervangen, dus word lastig dan als dat het zou moeten zijn....
R19 16V '91
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

alexs schreef:goede ontvanger + sleutelverzender moet ik ook nog eens ergens vandaan pikken... Doet t hier ook niet, denk dat de ontvanger geroosterd is door regenwater.
Ik heb ze nog liggen hier :wink:
Mikey

Vreemd trouwens dat de kooi vooraan op 'bokjes' staat...
Riël
Über-Spammer

Naja, anders komt ie niet aan de grond he:) Waarom de poten niet langer zijn weet ik niet eigenlijk. In het midden zie je dit ook. Ik vraag me af of daar ook het zetten op bokjes niet beter is (bevestiging aan de bodem ipv aan de zijwand). Die zijwand is relatief zwak daar net onder het deurgat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Siem

Kooi staat inderdaad wat apart hoog. Wij hebben deze kooi ook in de eigen auto's. Was voor ons ook schrikken dat we de kooi de eerste keer zagen. oeps te kort..
Contact gehad met biesheuvel, schijnt een normaal iets te zijn dat een kooi soms op een verhoging staat. Misschien makkelijker met bouten? Omdat de kooi verder erg mooi strak langs de koets zit heeft later ook Rick die kooi besteld.
Onderaan de B stijl staat de poot van de Kooi van Ant1 op een steun die andersom gemonteerd staat als die van Rick en mij. Dit omdat Ant1 de kooi er graag met bouten in gemonteerd wil hebben. Wij hebben het zelf gelast(ook aan hoger op de a stijl en de b stijl ivm stijfheid)
Tim
Car: E36 M3

Dat zie je wel vaker, ook met zelfbouw kooien. De reden is mij ook niet helemaal bekend.
Tom
Moderator
Car: MB

als je een degelijke "kubus" last dan verbind je dus bodem en zijkant waarna je daar vervolgens je kooi weer op last. Denk dat het (indien goed uitgevoerd) beter is dan de kooi op de bodem zetten op een dun lasplaatje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Car: E36 M3

Zoiets was het wel maargoed, met een goede lasplaat gebeurd er ook niets. Dik genoeg, bodem aan zijkant/dorpel vast en rondom aflassen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Het was voor het eerst dat ik deze zag, maar na wat zoekwerk blijkt dat deze conststructie veel vaker word toegepast, ook in Clio's.
antoine

Dat is dezelfde kooi als dat ik heb. Bij de B style ga ik nog met iets maken voor extra ondersteuning. Ik ben nu iig erg tevrede ebn blij met de hulp die ik gehad heb van Siem en Rick!

Wanneer je naar de laskooien kijkt en de bij behorende certificaten zie je ook dat er eerst een kubus of bakje op de grond gemonteerd dient te worden.
Jeff rsi

zo'n ooi die op 3 punten vast zit met bouten, helpt dat evengoed nog aan de stijfheid mee?

lijkt mij dat er toch rek in bouten zit.
Of zie ik het verkeerd?

NIET GELIJK AANVALLEN IK VRAAG HET ME ECHT AF!!
R19 16V '91
Tom
Moderator

een laskooi las je en een schroefkooi schroef je..............Een goede laskooi is sterker denk ik maar een geschroefde kooi kun je nog eens verwijderen als het nodig is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Een laskooi vormt 1 geheel met de kas, een schroefkooi heeft dat in mindere mate ondanks je hem vastbout. Tenminste, zo heb ik het "geleerd" :beer: :p

Alle beetjes helpen, maar als je hem echt zou gebruiken voor race-doeleinden las je meteen de hele kas door, inclusief subframe etc etc etc.
antoine

ik heb ook die extra stang laten maken van links naar rechts. Ik denk dat die ook veel doet qua stugheid. of de auto echt stugger is geworden dat weet ik nog niet. Het was te warm en er lagen teveel onderdelen in de auto om het te testen.
Jeff rsi

ja, maar een extra stang zal toch niet helpen als je evengoed nog de rek van die bouten hebt?

ik heb voor de rest geen verstand van kooien hoor :wink:
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer

Zoveel rek heb je niet omdat de belasting relatief laag is. 3 bouten per poot dat zit gewoon moervast, minstens even vast als een las.

Een geboute kun je er weer uithalen. Ik vind het ook netter, ipv je kooi stomweg vastlassen.
Martijn Kool

Tom schreef:als je een degelijke "kubus" last dan verbind je dus bodem en zijkant waarna je daar vervolgens je kooi weer op last. Denk dat het (indien goed uitgevoerd) beter is dan de kooi op de bodem zetten op een dun lasplaatje.
das onzin, bij een kooi op de bodem krijg je een gezet stuk plaat. die las je aan de bodem EN aan de zijkant af. minstens net zo goed en makkelijker dan dit denk ik. vind dit ook maar vreemd, heb het ook wel vaker gezien.

kreeg je de lasplaten/zetwerk er bij dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

Riël schreef:Zoveel rek heb je niet omdat de belasting relatief laag is. 3 bouten per poot dat zit gewoon moervast, minstens even vast als een las.

Een geboute kun je er weer uithalen. Ik vind het ook netter, ipv je kooi stomweg vastlassen.
Schroef kooien zijn over het algemeen vrij eenvoudig. Deze vast lassen heeft volgens mij ook geen meerwaarde.

Maar een uitgebreide fia gekeurde las kooi met bevestigingspunten op de veerpoten, a-stijl en b stijl is kwa stijfheid niet te vergelijken.
Tom
Moderator

@ Martijn, ik zei ook dun lasplaatje. Denk dat het beiden sterk genoeg zal zijn in de juiste uitvoering.
Mrtn
Car: R5GTT

zoveel rek zit er niet op bouten hoor :lol:

wel geloof ik dat bouten een zwakke schakel zijn als de kooi echt werk moet leveren, dus wanneer de auto echt plat wordt gereden...

Bij 3x over de kop gebeurd er nix, dat vangt elke kooi op, geschroeft of niet
Mrtn = Maarten
Jeff rsi

komt omdat de belasting er dan recht op komt.

als je vol ergens op rijd gaat de belasting overzij op de bouten en zullen ze het vast wel zwaader hebben.
R19 16V '91
Haas
Car: Megane RS

denk dat de bouten dan nog wel heel blijven, maar de bouten gewoon uit de carrosserie scheuren.
je kunt je afvragen wat je als mens inwendig/uitwendig al aan schade oploopt, als het zo hard gaat.....
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:je kunt je afvragen wat je als mens inwendig/uitwendig al aan schade oploopt, als het zo hard gaat.....
Als je binnen 1 seconde van 100/120 naar 0 gaat, scheuren je organen kapot. Een mens is daarvoor niet gemaakt om zo snel tot stilstand te komen.

Dan kan je auto nog zo veilig zijn.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Riël
Über-Spammer

da's 10G, sommige mensen doen dat :)
Jeff rsi

week terug ofzo 3 duitsers....

met 90 met de tank van de vrachtwagen op een viaduct, zijn door het voorraam naar buiten gevlogen en vertellen het ook niet meer na.

Weet niet hoeveel G's dat zijn, ik had toch liever me gordel om dan.
R19 16V '91
Haas
Car: Megane RS

wat typ je nou eigenlijk, ik snap er geen hol van in elk geval! :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

hahaha... Ik dacht hetzelfde, maar vond het teveel moeite om erop te reageren. :lol:
Plaats reactie