ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Jeff rsi

ik bedoel dat je daar toch ook snelle blinde bochten heb?
zal je dan niet een beetje risico lopen?
R19 16V '91
Tom
Moderator
Car: MB

als jij als een aap die bocht in ramt op 100% van je kunnen dan loop je idd risico. Neem je een blinde bocht zo dat je nog een correctie mogelijkheid hebt dan kom je waarschijnlijk WEL weer terug op Dottinger Hohe.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeff rsi

ik heb er zelf dan ook totaal geen ervaring mee hoor :wink:

denk dat ik de 1ste keer erop veel zal worden ingehaald :lol:

zo in zo heb ik het idee dat je met een renault 19 16V, 1 van langzaamste op de baan bent?
Of valt dat nog mee?
R19 16V '91
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Jeff rsi schreef:ik heb er zelf dan ook totaal geen ervaring mee hoor :wink:

denk dat ik de 1ste keer erop veel zal worden ingehaald :lol:

zo in zo heb ik het idee dat je met een renault 19 16V, 1 van langzaamste op de baan bent?
Of valt dat nog mee?
Niet als ik er rijd :lol:
Tim
Car: E36 M3

Valt wel mee hoor, al doet ervaring en een trage auto het nog best goed!

Opel Astra Station 1.6 benzine, Toyota Aygo 1.0, VW Polo Bluemotion 1.4 TDI 70PK en die krengen gingen toch best hard :D

Menig snellere auto voorbij :)
paratroeper

Tim schreef:Valt wel mee hoor, al doet ervaring en een trage auto het nog best goed!

Opel Astra Station 1.6 benzine, Toyota Aygo 1.0, VW Polo Bluemotion 1.4 TDI 70PK en die krengen gingen toch best hard :D

Menig snellere auto voorbij :)
Ik zou het ook is een keertje moeten proberen.. maar ben bang dat ik niet schadeloos naar huis gaat.
Alhoewel.. als ik op de boeren weggetjes rijd, rijd ik ook aardig goed door >)
Tim

Je moet gewoon lekker gaan rijden en jezelf enigzins in de hand kunnen houden, dan komt het best goed.

Het is niet zo dat je perse hard moet rijden en het is geen wedstrijd, klokken hoe snel je rijdt kan ik je dan ook niet aanbevelen. Lekker rijden en de baan leren kennen en genieten is het devies :)

Kleine kanttekening voordat ik weer de hypocriete lul ben, ja ik klok soms wel maar ik heb al "wat" ervaring. Daarbij is ook dat niet iets goeds want ongemerkt ga je toch harder rijden.
paratroeper

Maar ben als de dood dat er iemand bij me op klapt ( te hard/ niet opletten ) of ik rij hem zelf aan snot (U)
Tom
Moderator

je kunt ook overdrijven. De kans is groter dat je hem zelf in puin rijdt dan dat er een op klapt als je gewoon oplet.
paratroeper

Daarom zei ik het er ook achteraan :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Met een 19 16V ben je de traagste ook niet hoor, ik haal ook regelmatig iemand in op de Ring, enkel bergop is het ergeren met een 1.8 16Vtje.. dan is het net alsof je een bougiekabel doorknipt..

Daarbij is het risico dat iemand anders je van de baan veegt niet zo heel erg groot op de Ring hoor, grotendeels Porsche GT3 RSen die je onbenullig hard voorbij komen en ja, soms rijden ze bijna de neus van je auto er af omdat ze zo snel mogelijk weer op de lijn willen rijden. Daarbij weten de mensen die serieus hard gaan op de ring ook wel wat rijden is en is het allemaal niet zo erg als het lijkt.

Ik heb enkel een keer bijna een andere GT3 RS er af gereden omdat meneer net voor Kallenhard mij inhaalde, er voor gooide en vol aanremde voor de bocht terwijl ie een meter voor me zat. dan heb je zelfs met Clio RS remmen te weinig :p

Maar da's in al die ronden Ring ook nog maar 1x voorgekomen, ik denk dat het grootste risico bij jezelf ligt. De Ring is meer dan wat bochten, vooral de hoogteverschillen en hobbels in het wegdek doen gekke dingen met je wegligging. houd er rekening mee dat als je er af schuift en de vangrail je met gemak 3000 euro aan vangrail stuk rijd maar zelfs als ik een 9minuten ronde rijd met de 19 heb ik het idee dat ik nog genoeg marge over heb. :)

Gewoon rustig beginnen, de lijn leren rijden en de baan gewoon leren rijden. niet vanaf dag 1 het maximale er uit willen halen, dat kun je beter op Zandvoort doen ofzo.. daar heb je na een ronde of 10 wel aardig door hoe het in elkaar steekt.
paratroeper

Goede tips Ronald!

PS, wanneer ga je weer is rond neuzen en alleen ''kijken'' ?
mischien dat we dan is samen ( of met nog meer )
kunnen gaan. Dan kan ik eens een snufje nemen :)
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

2weekende terug kwam een e90 sedan wat lomp aan haalt de binnenbocht net niet,..schiet door komt buiten door het gras waardoor hij na binnenschiet zo in het achterscherm van een porsche 997 gt3 rs |:
Gebeurde in Werhseifen :wink:
Jeff rsi

op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?

Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
R19 16V '91
Geert
Contacteer:

200 red je alleen als je vol uit gaat. en dat moet je gewoon niet doen de eerste keren. lekker rondjes rijden en gas los als je het niet vertrouwd.
Tom
Moderator

@ Jeff, Lees nou nog eens goed wat er hier allemaal gepost is. Komt maar op 1 ding neer. Voorzichtig zijn en niet overmoedig.

Belangrijk voor de eerste keer zijn:

- voorzichtig zijn
- goed spiegelen!!!!!
- enkel mensen links voorbij laten gaan (en bij voorkeur dan je knipper naar rechts aanzetten)
- Zelf dus ook enkel links inhalen
- niet opgefokt raken
- bij werkzaamheden of ongevallen goed op blijven letten en vaart minderen!
- zorgen voor een auto die technisch goed is en zeker niet lekt!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

neemt vast aandelen in de vangrail :grin:
Haas
Car: Megane RS

Jeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?

Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
als je het niet vertrouwt gewoon je gas los :)
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

wanneer wordt er weer geringt dan? (in verband met wat anders, hahahaha)........
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Geert
Contacteer:

ja wanneer gaan we weer? Weer op de camping?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

AnthonyR schreef:neemt vast aandelen in de vangrail :grin:
+1 Wordt een dolle boel zo.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator

Haas schreef:
Jeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?

domweg gas los is niet overal slim (0)

Ringweekendje zie ik ook wel zitten 8)
Tim

Tom schreef:
Haas schreef:

domweg gas los is niet overal slim (0)

Ringweekendje zie ik ook wel zitten 8)
Niet? :D :P
Tom
Moderator

:~ (0)
Jeff rsi

domweg gaslos zorgt soms voor een leuk zijwaarts effect (0)

maar ik wil het gewoon wel is proberen, en dan eerst dus maar lekker rustig aan (Y)

moet je er eigenlijk een helm op?
R19 16V '91
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Nee :)
Tim

Nee, hoeft niet. Het is tenslotte een openbare tolweg.
Bakkums

Ben afgelopen zondag ook voor het eerst op de ring geweest. Heb zelf helaas niet gereden, maar zat bij mijn broer in de auto in een BMW 750 uit 1992.

Deze auto is echt super zwaar en we zaten er met 4 man in. Samen kwamen we op een totaal gewicht van ongeveer 2300kg. Mijn broer reed dus ook voor het eerst en het ging aardig goed. We hebben gewoon rustig gereden en goed opgelet wat er allemaal achterop komt. Kan op zich weinig gebeuren.
Alleen hadden we op 1 punt bijna een Ford Sierra die als een malle de binnen bocht nam via de curve stone en richting onze auto gleed.

Maargoed, je moet gewoon een paar ronden rijden en dan rustig beginnen en niet boven je kunnen gaan rijden.

Binnen nu en 1.5maand, ga ik met de Clio er heen. Ik heb een Clio 1.6 16v dus zal nog meer moeite hebben met de heuvels op te rijden :P
Zal dan wel laten weten hoe het is om zelf te rijden.
Bakkums

Of er moet bij mij na de vakantie nog een Clio RS te koop staan, dan zou ik deze waarschijnlijk kopen en meenemen naar de ring :D
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Haas schreef:

Niet echt de slimste actie inderdaad op de Ring, het is op de Ring juist de kunst op pas op het gas te gaan als je weet dat je het gas op de vloer kunt houden.

Zomaar ergens het gaspedaal liften is levensgevaarlijk op de Ring, volgens mij hebben we hier wel wat RTC'ers die daar over mee kunnen praten :wink:
paratroeper

ik doe wel de eerste ronden lekker rustig aan (Y)
en op een recht stukje iets harder..
Maar je kan ook je gevaren lichten aan doen en rechts blijven?
Of moet je persee alleen rechts knipper aan doen? :(
Tom
Moderator

het is OPENBARE TOLWEG (schreeuw schreeuw :wink: :wink: ). oftewel, ik mag hopen dat jij op de openbare weg ook niet met je gevarenlicht aanrijd als je gewoon rechts blijft? Die dingen heten niet voor niets gevarenlichten. Die gebruik je dan ook alleen in geval van gevaar/pech/ongeluk/...

Rechts knipper aanlaten en rechts blijven kan wel gewoon. Maar blijf dan ook echt goed rechts!
Bakkums

Gezien het feit dat je zo onzeker bent van je zelf, zou ik advisere om helemaal niet te gaan rijden. Je moet wel met een beetje zelfvertrouwen de baan op.
Geert
Contacteer:

inderdaad, eerst een keertje naar Zandvoort. Daar kan je niet zo veel gebeuren.
paratroeper

Geert schreef:inderdaad, eerst een keertje naar Zandvoort. Daar kan je niet zo veel gebeuren.
Heb wel zelf vertrouwen maar alle informatie is natuurlijk welkom (Y)
Mischien eerst maar een keer mee rijden met iemand en kijken of het was is ( die gene gaat dan natuurlijk vele malen harder als mij natuurlijk )
maar ik kijk het wel aan :lol:

PS, gaat er iemand binnekort kijken bij de nurburgring? heb ik wel zin om mee te gaan kijken 8)
Plaats reactie