ACT: Nürburgring
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als jij als een aap die bocht in ramt op 100% van je kunnen dan loop je idd risico. Neem je een blinde bocht zo dat je nog een correctie mogelijkheid hebt dan kom je waarschijnlijk WEL weer terug op Dottinger Hohe.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb er zelf dan ook totaal geen ervaring mee hoor
denk dat ik de 1ste keer erop veel zal worden ingehaald
zo in zo heb ik het idee dat je met een renault 19 16V, 1 van langzaamste op de baan bent?
Of valt dat nog mee?
denk dat ik de 1ste keer erop veel zal worden ingehaald

zo in zo heb ik het idee dat je met een renault 19 16V, 1 van langzaamste op de baan bent?
Of valt dat nog mee?
R19 16V '91
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Niet als ik er rijdJeff rsi schreef:ik heb er zelf dan ook totaal geen ervaring mee hoor![]()
denk dat ik de 1ste keer erop veel zal worden ingehaald![]()
zo in zo heb ik het idee dat je met een renault 19 16V, 1 van langzaamste op de baan bent?
Of valt dat nog mee?

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ik zou het ook is een keertje moeten proberen.. maar ben bang dat ik niet schadeloos naar huis gaat.Tim schreef:Valt wel mee hoor, al doet ervaring en een trage auto het nog best goed!
Opel Astra Station 1.6 benzine, Toyota Aygo 1.0, VW Polo Bluemotion 1.4 TDI 70PK en die krengen gingen toch best hard
Menig snellere auto voorbij
Alhoewel.. als ik op de boeren weggetjes rijd, rijd ik ook aardig goed door

Je moet gewoon lekker gaan rijden en jezelf enigzins in de hand kunnen houden, dan komt het best goed.
Het is niet zo dat je perse hard moet rijden en het is geen wedstrijd, klokken hoe snel je rijdt kan ik je dan ook niet aanbevelen. Lekker rijden en de baan leren kennen en genieten is het devies
Kleine kanttekening voordat ik weer de hypocriete lul ben, ja ik klok soms wel maar ik heb al "wat" ervaring. Daarbij is ook dat niet iets goeds want ongemerkt ga je toch harder rijden.
Het is niet zo dat je perse hard moet rijden en het is geen wedstrijd, klokken hoe snel je rijdt kan ik je dan ook niet aanbevelen. Lekker rijden en de baan leren kennen en genieten is het devies

Kleine kanttekening voordat ik weer de hypocriete lul ben, ja ik klok soms wel maar ik heb al "wat" ervaring. Daarbij is ook dat niet iets goeds want ongemerkt ga je toch harder rijden.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Maar ben als de dood dat er iemand bij me op klapt ( te hard/ niet opletten ) of ik rij hem zelf aan snot 

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Daarom zei ik het er ook achteraan 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een 19 16V ben je de traagste ook niet hoor, ik haal ook regelmatig iemand in op de Ring, enkel bergop is het ergeren met een 1.8 16Vtje.. dan is het net alsof je een bougiekabel doorknipt..
Daarbij is het risico dat iemand anders je van de baan veegt niet zo heel erg groot op de Ring hoor, grotendeels Porsche GT3 RSen die je onbenullig hard voorbij komen en ja, soms rijden ze bijna de neus van je auto er af omdat ze zo snel mogelijk weer op de lijn willen rijden. Daarbij weten de mensen die serieus hard gaan op de ring ook wel wat rijden is en is het allemaal niet zo erg als het lijkt.
Ik heb enkel een keer bijna een andere GT3 RS er af gereden omdat meneer net voor Kallenhard mij inhaalde, er voor gooide en vol aanremde voor de bocht terwijl ie een meter voor me zat. dan heb je zelfs met Clio RS remmen te weinig
Maar da's in al die ronden Ring ook nog maar 1x voorgekomen, ik denk dat het grootste risico bij jezelf ligt. De Ring is meer dan wat bochten, vooral de hoogteverschillen en hobbels in het wegdek doen gekke dingen met je wegligging. houd er rekening mee dat als je er af schuift en de vangrail je met gemak 3000 euro aan vangrail stuk rijd maar zelfs als ik een 9minuten ronde rijd met de 19 heb ik het idee dat ik nog genoeg marge over heb.
Gewoon rustig beginnen, de lijn leren rijden en de baan gewoon leren rijden. niet vanaf dag 1 het maximale er uit willen halen, dat kun je beter op Zandvoort doen ofzo.. daar heb je na een ronde of 10 wel aardig door hoe het in elkaar steekt.
Daarbij is het risico dat iemand anders je van de baan veegt niet zo heel erg groot op de Ring hoor, grotendeels Porsche GT3 RSen die je onbenullig hard voorbij komen en ja, soms rijden ze bijna de neus van je auto er af omdat ze zo snel mogelijk weer op de lijn willen rijden. Daarbij weten de mensen die serieus hard gaan op de ring ook wel wat rijden is en is het allemaal niet zo erg als het lijkt.
Ik heb enkel een keer bijna een andere GT3 RS er af gereden omdat meneer net voor Kallenhard mij inhaalde, er voor gooide en vol aanremde voor de bocht terwijl ie een meter voor me zat. dan heb je zelfs met Clio RS remmen te weinig

Maar da's in al die ronden Ring ook nog maar 1x voorgekomen, ik denk dat het grootste risico bij jezelf ligt. De Ring is meer dan wat bochten, vooral de hoogteverschillen en hobbels in het wegdek doen gekke dingen met je wegligging. houd er rekening mee dat als je er af schuift en de vangrail je met gemak 3000 euro aan vangrail stuk rijd maar zelfs als ik een 9minuten ronde rijd met de 19 heb ik het idee dat ik nog genoeg marge over heb.

Gewoon rustig beginnen, de lijn leren rijden en de baan gewoon leren rijden. niet vanaf dag 1 het maximale er uit willen halen, dat kun je beter op Zandvoort doen ofzo.. daar heb je na een ronde of 10 wel aardig door hoe het in elkaar steekt.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Goede tips Ronald!
PS, wanneer ga je weer is rond neuzen en alleen ''kijken'' ?
mischien dat we dan is samen ( of met nog meer )
kunnen gaan. Dan kan ik eens een snufje nemen
PS, wanneer ga je weer is rond neuzen en alleen ''kijken'' ?
mischien dat we dan is samen ( of met nog meer )
kunnen gaan. Dan kan ik eens een snufje nemen

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
2weekende terug kwam een e90 sedan wat lomp aan haalt de binnenbocht net niet,..schiet door komt buiten door het gras waardoor hij na binnenschiet zo in het achterscherm van een porsche 997 gt3 rs
Gebeurde in Werhseifen

Gebeurde in Werhseifen
op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
R19 16V '91
200 red je alleen als je vol uit gaat. en dat moet je gewoon niet doen de eerste keren. lekker rondjes rijden en gas los als je het niet vertrouwd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
@ Jeff, Lees nou nog eens goed wat er hier allemaal gepost is. Komt maar op 1 ding neer. Voorzichtig zijn en niet overmoedig.
Belangrijk voor de eerste keer zijn:
- voorzichtig zijn
- goed spiegelen!!!!!
- enkel mensen links voorbij laten gaan (en bij voorkeur dan je knipper naar rechts aanzetten)
- Zelf dus ook enkel links inhalen
- niet opgefokt raken
- bij werkzaamheden of ongevallen goed op blijven letten en vaart minderen!
- zorgen voor een auto die technisch goed is en zeker niet lekt!
Belangrijk voor de eerste keer zijn:
- voorzichtig zijn
- goed spiegelen!!!!!
- enkel mensen links voorbij laten gaan (en bij voorkeur dan je knipper naar rechts aanzetten)
- Zelf dus ook enkel links inhalen
- niet opgefokt raken
- bij werkzaamheden of ongevallen goed op blijven letten en vaart minderen!
- zorgen voor een auto die technisch goed is en zeker niet lekt!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
als je het niet vertrouwt gewoon je gas losJeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.

ja wanneer gaan we weer? Weer op de camping?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
+1 Wordt een dolle boel zo.AnthonyR schreef:neemt vast aandelen in de vangrail
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
domweg gas los is niet overal slimHaas schreef:als je het niet vertrouwt gewoon je gas losJeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.

Ringweekendje zie ik ook wel zitten

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niet?Tom schreef:domweg gas los is niet overal slimHaas schreef:als je het niet vertrouwt gewoon je gas losJeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
Ringweekendje zie ik ook wel zitten


Ben afgelopen zondag ook voor het eerst op de ring geweest. Heb zelf helaas niet gereden, maar zat bij mijn broer in de auto in een BMW 750 uit 1992.
Deze auto is echt super zwaar en we zaten er met 4 man in. Samen kwamen we op een totaal gewicht van ongeveer 2300kg. Mijn broer reed dus ook voor het eerst en het ging aardig goed. We hebben gewoon rustig gereden en goed opgelet wat er allemaal achterop komt. Kan op zich weinig gebeuren.
Alleen hadden we op 1 punt bijna een Ford Sierra die als een malle de binnen bocht nam via de curve stone en richting onze auto gleed.
Maargoed, je moet gewoon een paar ronden rijden en dan rustig beginnen en niet boven je kunnen gaan rijden.
Binnen nu en 1.5maand, ga ik met de Clio er heen. Ik heb een Clio 1.6 16v dus zal nog meer moeite hebben met de heuvels op te rijden
Zal dan wel laten weten hoe het is om zelf te rijden.
Deze auto is echt super zwaar en we zaten er met 4 man in. Samen kwamen we op een totaal gewicht van ongeveer 2300kg. Mijn broer reed dus ook voor het eerst en het ging aardig goed. We hebben gewoon rustig gereden en goed opgelet wat er allemaal achterop komt. Kan op zich weinig gebeuren.
Alleen hadden we op 1 punt bijna een Ford Sierra die als een malle de binnen bocht nam via de curve stone en richting onze auto gleed.
Maargoed, je moet gewoon een paar ronden rijden en dan rustig beginnen en niet boven je kunnen gaan rijden.
Binnen nu en 1.5maand, ga ik met de Clio er heen. Ik heb een Clio 1.6 16v dus zal nog meer moeite hebben met de heuvels op te rijden

Zal dan wel laten weten hoe het is om zelf te rijden.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Niet echt de slimste actie inderdaad op de Ring, het is op de Ring juist de kunst op pas op het gas te gaan als je weet dat je het gas op de vloer kunt houden.Haas schreef:als je het niet vertrouwt gewoon je gas losJeff rsi schreef:op zo'n lang rechtstuk, staat er dan voor de bochten aangegeven hoeveel meter je nog ongeveer hebt?
Ik ben dus bang dat als je 200 gaan ofzo wat je volgens mij wel red op een paar stukken, dat je dan dus niet echt weet wanneer je nou moet gaan remmen.
Zomaar ergens het gaspedaal liften is levensgevaarlijk op de Ring, volgens mij hebben we hier wel wat RTC'ers die daar over mee kunnen praten
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
ik doe wel de eerste ronden lekker rustig aan
en op een recht stukje iets harder..
Maar je kan ook je gevaren lichten aan doen en rechts blijven?
Of moet je persee alleen rechts knipper aan doen?

en op een recht stukje iets harder..
Maar je kan ook je gevaren lichten aan doen en rechts blijven?
Of moet je persee alleen rechts knipper aan doen?

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
het is OPENBARE TOLWEG (schreeuw schreeuw
). oftewel, ik mag hopen dat jij op de openbare weg ook niet met je gevarenlicht aanrijd als je gewoon rechts blijft? Die dingen heten niet voor niets gevarenlichten. Die gebruik je dan ook alleen in geval van gevaar/pech/ongeluk/...
Rechts knipper aanlaten en rechts blijven kan wel gewoon. Maar blijf dan ook echt goed rechts!
Rechts knipper aanlaten en rechts blijven kan wel gewoon. Maar blijf dan ook echt goed rechts!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
inderdaad, eerst een keertje naar Zandvoort. Daar kan je niet zo veel gebeuren.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Heb wel zelf vertrouwen maar alle informatie is natuurlijk welkomGeert schreef:inderdaad, eerst een keertje naar Zandvoort. Daar kan je niet zo veel gebeuren.

Mischien eerst maar een keer mee rijden met iemand en kijken of het was is ( die gene gaat dan natuurlijk vele malen harder als mij natuurlijk )
maar ik kijk het wel aan

PS, gaat er iemand binnekort kijken bij de nurburgring? heb ik wel zin om mee te gaan kijken
