Ik heb een vraag voor de mensen die wat meer in de racerij zitten en wat meer van de Cup Clio's type 2 afweten.
Wat voor techniek wordt daar gebruikt en wat wijkt allemaal af van de standaard Clio.
Dat is ook wel leuke info voor de anderen denk ik!
Ik heb er ook een specifieke vraag over.
Ik kan een cup-inlaatspruitsuk kopen en die zou 5pk extra geven.
Dit is de omschrijving:
"Een std RS F4R inlaat spruitstuk met het beste (RS erin gegoten is nieuw van Renault Sport) knietje erbij is + 5pk."
Ken iemand deze? Is het een standaard spruit met alleen RS eop of is deze bewerkt?
En kan anders alleen een knietje 5pk extra geven?
Bedankt voor de reacties!
Wat zit er op een CUP CLIO 2
ik weet dat ze in de rally (group n) ook rijden met een aangepast inlaat spruitstuk. Dit zou inderdaad een aantal pk's moeten leveren.
K-tek levert iets vergelijkbaars
http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=2&pic=1
K-tek levert iets vergelijkbaars
http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=2&pic=1
-
- Über-Spammer
Wat is er o.a. anders:
Voortrein:
fusees, fuseekogels, veerpoten, draagarmen, voorremmen
achtertrein:
camberplates, schokbrekers, veren
wielen speedline met racebanden
plaatwerk:
poly deuren, poly motorkap, poly achterklep, koplampvervangers
Motorisch (weet niet alles):
inspuitrail, magneti marelli management, geflowde cilinderkop+inlaat (dit is waar jij het denk ik over hebt).
sadev seq 6bak.
interieur:
dash, stoel, kooi etc etc etc.
Kan inderdaad leuke info zijn maar houd er rekening mee dat dit echt serieus geld kost, en aan het cup spul heb je op de openbare weg toch niks. Allemaal veel te hard afgeveerd waardoor je toch alleen maar je rug breekt of van de weg stuiterd
Voortrein:
fusees, fuseekogels, veerpoten, draagarmen, voorremmen
achtertrein:
camberplates, schokbrekers, veren
wielen speedline met racebanden
plaatwerk:
poly deuren, poly motorkap, poly achterklep, koplampvervangers
Motorisch (weet niet alles):
inspuitrail, magneti marelli management, geflowde cilinderkop+inlaat (dit is waar jij het denk ik over hebt).
sadev seq 6bak.
interieur:
dash, stoel, kooi etc etc etc.
Kan inderdaad leuke info zijn maar houd er rekening mee dat dit echt serieus geld kost, en aan het cup spul heb je op de openbare weg toch niks. Allemaal veel te hard afgeveerd waardoor je toch alleen maar je rug breekt of van de weg stuiterd
Dat is zeker leuke info! Thanks!
Het is niet mijn bedoeling om de Clio extreem te maken maar er staan weleens van die Cup Clio's te koop en dan is het wel handig als je weet wat te gebruiken is.
Zo'n spruitstuk met RS logo zegt mij weinig maar lijkt wel een leuke toevoeging voor niet teveel geld. Zeker als deze bewerkt is.
Het RS logo is meegenomen.
Zo hebben ze ook remschijven, blokken(race en straat) etc. te koop.
Maar ook complete blokken, standaard en race.
Ze gebruiken Bilstein dempers. Op zich goed te gebruik op de openbare weg en zeker voor ringgebruikers, alleen verkopen ze die alleen samen met de carrosserie met kooi stabi's etc. Ik had namelijk interesse in de veerpootbrug achter en Bilsteins.
Ze hebben ook een V6 achterspoiler nieuw voor 175 Euro, maar ik weet nog niet of deze compleet is met kortere dempers voor de achterklep en bevestigingen en remlicht. Anders kan je net zo goed naar de dealer voor 230 Euro volgens een mede clublid.
Het is niet mijn bedoeling om de Clio extreem te maken maar er staan weleens van die Cup Clio's te koop en dan is het wel handig als je weet wat te gebruiken is.
Zo'n spruitstuk met RS logo zegt mij weinig maar lijkt wel een leuke toevoeging voor niet teveel geld. Zeker als deze bewerkt is.
Het RS logo is meegenomen.
Zo hebben ze ook remschijven, blokken(race en straat) etc. te koop.
Maar ook complete blokken, standaard en race.
Ze gebruiken Bilstein dempers. Op zich goed te gebruik op de openbare weg en zeker voor ringgebruikers, alleen verkopen ze die alleen samen met de carrosserie met kooi stabi's etc. Ik had namelijk interesse in de veerpootbrug achter en Bilsteins.
Ze hebben ook een V6 achterspoiler nieuw voor 175 Euro, maar ik weet nog niet of deze compleet is met kortere dempers voor de achterklep en bevestigingen en remlicht. Anders kan je net zo goed naar de dealer voor 230 Euro volgens een mede clublid.
-
- Über-Spammer
wie is "ze"
?
Bilstein cup rs dempers heb je niks aan, ook niet voor ringgebruik. Die dingen zijn gewoon te hard voor de openbare weg of ringgebruik. Je bent gewoon een stuiterbal op wielen zegmaar
Een set b6 is leuk, of een goede schroefset, een compleet cup onderstel zoals op de racewagens zit raad ik (en zeker weten ook anderen van hier) af.
Wat leuk is om je auto toch een betere performance te geven:
- Goeie ecu upgrade door Henk of Menno, evt met tb's en anderen nokkenassen.
- lichte wielen met toyo r888 bijvoorbeeld
- goede remmen, blokken m1166 van mintex of ds2500/3000 van Ferodo bijvoorbeeld. Grotere klauwen is leuk, maar 1000 euro ben je zo verder voor een set Ap of Alcon. Alternatief is Wilwood, hier moet je zelf maar wat info over zoeken
Voor een betere houding kun je ook nog andere stoelen/stuur monteren. Een rolkooi zou je in overweging kunnen nemen, maar waar is het einde?
Een complete Cup rs heb je al vanaf 13k ongeveer. Dit is dan wel iets met werk en waarschijnlijk onderhoud aan Sadev bak en andere kostbare zaken.

Bilstein cup rs dempers heb je niks aan, ook niet voor ringgebruik. Die dingen zijn gewoon te hard voor de openbare weg of ringgebruik. Je bent gewoon een stuiterbal op wielen zegmaar
Een set b6 is leuk, of een goede schroefset, een compleet cup onderstel zoals op de racewagens zit raad ik (en zeker weten ook anderen van hier) af.
Wat leuk is om je auto toch een betere performance te geven:
- Goeie ecu upgrade door Henk of Menno, evt met tb's en anderen nokkenassen.
- lichte wielen met toyo r888 bijvoorbeeld
- goede remmen, blokken m1166 van mintex of ds2500/3000 van Ferodo bijvoorbeeld. Grotere klauwen is leuk, maar 1000 euro ben je zo verder voor een set Ap of Alcon. Alternatief is Wilwood, hier moet je zelf maar wat info over zoeken

Voor een betere houding kun je ook nog andere stoelen/stuur monteren. Een rolkooi zou je in overweging kunnen nemen, maar waar is het einde?

Een complete Cup rs heb je al vanaf 13k ongeveer. Dit is dan wel iets met werk en waarschijnlijk onderhoud aan Sadev bak en andere kostbare zaken.
Beste medeleden,
kijk eens bij http://www.renault-sport.com/en/circuit/new_clio_cup/
, klik vervolgens op spareparts, sla de folder Clio Cup open en verbaas je over de enorme hoeveelheid niet standaard RS onderdelen.......

kijk eens bij http://www.renault-sport.com/en/circuit/new_clio_cup/
, klik vervolgens op spareparts, sla de folder Clio Cup open en verbaas je over de enorme hoeveelheid niet standaard RS onderdelen.......

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Über-Spammer
Nou ja, dan zie je elk schijfje, schroefje en dat soort meuk ook
Alles met een 77 of 82 nummer bijvoorbeeld is al gewoon standaard.

Alles met een 77 of 82 nummer bijvoorbeeld is al gewoon standaard.
-
- Über-Spammer
No worries, das gewoon handig om te zien of het onderdeel std. of speciaal is. Renault sport onderdelen beginnen meestal met een 60 nummer, of dat op de modernste Megane Rs en dat spul ook nog is weet ik niet, daar heb ik niet zoveel van gehad qua onderdelen.
Jammer dat het systeem links en rechts wat hapert
Zoveel ECHT speciaal spul zit er trouwens ook niet op zo'n auto. De ophanging, motor en bak met alle randonderdelen zijn de grootste verschillen. Voor de rest is het wat plastic hier en daar, lexaan ruitjes en dat soort spul.
Jammer dat het systeem links en rechts wat hapert

Zoveel ECHT speciaal spul zit er trouwens ook niet op zo'n auto. De ophanging, motor en bak met alle randonderdelen zijn de grootste verschillen. Voor de rest is het wat plastic hier en daar, lexaan ruitjes en dat soort spul.
Bedankt weer voor de reacties.
Kan ik zeker wat mee.
Het bedrijf met de cup spullen is http://www.racingdevelopment.nl
Sommigen weten dat ik een extreme Corsa B 2300 16V met throttle bodies heb gehad.
Zo extreem gaat de Clio denk ik niet worden maar throttle bodies gaan er mogelijk toch komen. Ben verslaafd aan het geluid ervan!!
Ik ben en beetje alle mogelijkheden aan het bekijken.
Maakt die Henk dus ook ECU's voor gebruik met TB's!
Wist ik niet. Dacht alleen een ECU update voor 190 Euro.
Ik weet niet of die computers van K-tec wat is.
Op zich een nette prijs voor een throttle bodie set.
Kan ook weer naar FCG Engineering. Op die site in mijn (ex)Corsa te vinden onder Specials.
FCG is goedkoper nog dan K-Tec en gebruikt de laatste versie DTA computer. Dan kan de motor in closed-loop draaien. Zuinig bij normaal gebruik en veilig met racen. Dan heb je de computer met een paar maanden terugverdient als je de auto dagelijks gebruikt.
Overweeg een Koni schroefset omdat ik daar zeer over te spreken was op de Corsa.
Verder moet er ooit wel een Quaife ATB sper komen. Dat scheelt echt.
Lichte wielen heb ik er al op.
Twijfel alleen over de banden die hierna erop moeten komen.
Kan ik zeker wat mee.
Het bedrijf met de cup spullen is http://www.racingdevelopment.nl
Sommigen weten dat ik een extreme Corsa B 2300 16V met throttle bodies heb gehad.
Zo extreem gaat de Clio denk ik niet worden maar throttle bodies gaan er mogelijk toch komen. Ben verslaafd aan het geluid ervan!!
Ik ben en beetje alle mogelijkheden aan het bekijken.
Maakt die Henk dus ook ECU's voor gebruik met TB's!
Wist ik niet. Dacht alleen een ECU update voor 190 Euro.
Ik weet niet of die computers van K-tec wat is.
Op zich een nette prijs voor een throttle bodie set.
Kan ook weer naar FCG Engineering. Op die site in mijn (ex)Corsa te vinden onder Specials.
FCG is goedkoper nog dan K-Tec en gebruikt de laatste versie DTA computer. Dan kan de motor in closed-loop draaien. Zuinig bij normaal gebruik en veilig met racen. Dan heb je de computer met een paar maanden terugverdient als je de auto dagelijks gebruikt.
Overweeg een Koni schroefset omdat ik daar zeer over te spreken was op de Corsa.
Verder moet er ooit wel een Quaife ATB sper komen. Dat scheelt echt.
Lichte wielen heb ik er al op.
Twijfel alleen over de banden die hierna erop moeten komen.
-
- Über-Spammer
Ah, de Sadev man
Heeft inderdaad vanalles liggen ja, adverteert ook op mp. Aardige kerel is dat
Of Henk ook de tb's kan doen met andere Ecu weet ik niet, Pm Jo van dit forum eens. Hij weet dat sowieso beter dan mij.
Zo'n sper wil ik ook nog eens, toch moeten we eens kijken of het wat kan zijn met een groupbuy
Voor banden moet je eens aan Tim/Steven/Ronald vragen, zij rijden op r888 circuit en ring

Heeft inderdaad vanalles liggen ja, adverteert ook op mp. Aardige kerel is dat

Of Henk ook de tb's kan doen met andere Ecu weet ik niet, Pm Jo van dit forum eens. Hij weet dat sowieso beter dan mij.
Zo'n sper wil ik ook nog eens, toch moeten we eens kijken of het wat kan zijn met een groupbuy

Voor banden moet je eens aan Tim/Steven/Ronald vragen, zij rijden op r888 circuit en ring

quiaffe sper? count me in 

-
r888 als dagelijks? ga maar sparen dan, die dingen hebben minder profieldiepte dan normale banden en slijten ook nog is harder
dan zou ik de r1r pakken, gaat iets langer mee en is meer een tussenweg.
dan zou ik de r1r pakken, gaat iets langer mee en is meer een tussenweg.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Cliogek rijd er niet dagelijks mee, of toch wel? Geen idee eigenlijk 

Effffe spammen jongens: kijk eens naar http://www.sportbanden.nl/pilotcup.html 

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
als het al in een normale maat te krijgen is zal het wel 2x zo duur zijn als r888 of r1r.
michelin is vast een goed merk, maar het is zo teringduur altijd..
michelin is vast een goed merk, maar het is zo teringduur altijd..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Beetje offtopic aan het gaan maargoed, r1r is uit te halen voor 150 inclusief verzenden (2 stuks). Maat 195-50-15.