Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

alexs schreef: Heb ooit ook zo een controle gehad, dat was alleen zonder RDW maar wel met de belastingdienst..

Dienstdoende één streper wilde ook alles zien, was toen met me RSi, gelukkig zat toen nog de F3P erin.. Als daar de RDW stond en ik met me F7P vraag ik me af hoe t afgelopen zou zijn..
was er niets aan de hand

je mag 40% meer vermogen hebben.

en dan nog, alsof hun het verschil weten. je kijkt teveel csi jonge

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Enige wat ik me af vraag met die vermogenswinst. Volgens mij is dat alleen als het om het blok gaat wat er officieel in geleverd is. BV ik rij nu in een Golf 1 Cabrio, officieel een 1.6 GTI met 110 PK. Nu zit er een 1.8 16V Golf 2 GTI blok in met ±150PK . Ik heb begrepen dat het toch echt niet de bedoeling is omdat er geen type goedkeuring op zit met dit blok.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

omkeuren kost tegenwoordig nog geen 100 euro (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ga niks omkeuren er zit gewoon de orginele C1J motor in, alleen is gereviseerd en geoptimaliseerd :grin: :grin:

Nieuwe cilinderkop is bijna klaar word erg netjes.......... en misschien nog wel iets sneller als die er nu op zit

Wat hebben ze gedaan
- Nieuwe verzwaarde klepveren
- Nieuwe inlaat kleppen
- Nieuwe klepgeleiders
- Alle poorten groter gemaakt en geflowed
- Inlaat spruitstuk geflowed
- In en uitlaatspruitstuk op kop (overgangen) pas gemaakt

Zal als die klaar is wat foto's maken maar zal volgende week worden.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Had je je vakantiegeld al binnen Joost...? :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn reactie was ook voor Thijs bedoeld :beer:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Had je je vakantiegeld al binnen Joost...? :wink:
nee nog niet volgende maand pas maar dit stond al in de planning......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

~thijs~ schreef:Enige wat ik me af vraag met die vermogenswinst. Volgens mij is dat alleen als het om het blok gaat wat er officieel in geleverd is. BV ik rij nu in een Golf 1 Cabrio, officieel een 1.6 GTI met 110 PK. Nu zit er een 1.8 16V Golf 2 GTI blok in met ±150PK . Ik heb begrepen dat het toch echt niet de bedoeling is omdat er geen type goedkeuring op zit met dit blok.
Daar kunnen ze inderdaad nog wel eens achterkomen maar neem nou bijvoorbeeld m'n 19 16V met de opgeboorde 1.8 (2.0 nu dus), da's gewoon een motorcode F7P (1.8 dus :p ) maar dan heeft wel 180 PK ipv 138PK.. als ze nummertjes moeten gaan checken komen ze er nooit uit, dan moeten ze 'm op een testbank zetten ofzo, naja.. en als ik iets stuk rijd dan rijd ik het goed stuk, dan hoef je die testbank er niet meer bij te pakken. :beer:

Nu moet ie er alleen nog weer even in. :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ze stonden er vandaag weer... (S)

Ze kunnen beterdeze zaken eens goed aanpakken!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wij hebben wekelijks minstens 3 passat's staan waar de ruit uit ligt en de navi weg is...
moesten we van de lease-maatschappij speciale boutjes gebruiken die niet los te draaien zijn, slopen ze het complete dash
nu alle navi's etsen met het kenteken, stickers op de auto, maar geloof echt niet dat dat werkt

blijkbaar gouwe handel die RNS 510's
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Als je ziet hoeveel er van die dingen gestolen worden, dan vraag je je toch wel af waar dat allemaal blijft?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat is toch al lang gaande? erg zat overigens, maar er wordt niet veel aan gedaan volgens mij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

oost-europa Anthony ;)

die dingen worden al gejat zo lang als ze geleverd worden in die auto's.

gebeurt niets, en blijft apart dat die systemen niet werken in een andere auto, gekoppeld zijn aan chassisnummer en aangemeld moeten worden via internet, online bij VAG zeg maar, maar dat er toch zoveel gejat worden en blijkbaar dus ook verkocht kunnen worden :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Mijn collega woont in de binnenstad van Utrecht, heeft een nieuwe audi A3 en in 2 maanden tijd is die al 2 navigatiesystemen verder (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

paulvanrooij schreef:oost-europa Anthony ;)

die dingen worden al gejat zo lang als ze geleverd worden in die auto's.

gebeurt niets, en blijft apart dat die systemen niet werken in een andere auto, gekoppeld zijn aan chassisnummer en aangemeld moeten worden via internet, online bij VAG zeg maar, maar dat er toch zoveel gejat worden en blijkbaar dus ook verkocht kunnen worden :D
Dat zeggen ze jah, maar die radio's werken in elk willekeurige auto :)
inside information :wink:
Mrtn = Maarten
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Der zal wel een manier zijn om het te omzeilen/kraken ja, maar wij moeten ze toch echt via de VAS-testkast aanmelden voor de navigatie enzo werkt ;) ben wel benieuwd welke inside-info jij dan hebt? :)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

beetje ON topic bijven....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zo cilinderkop is klaar maandag beginnen met monteren.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQQMUBJH.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGU7BDOT.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXCCEJKA.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTXQGTGT.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-T7FDOAJK.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WDDGBGJ.jpg[/img]

wat is er aan gedaan:
- Nieuwe zware klepveren
- Nieuwe klepgeleiders
- Nieuwe inlaatkleppen
- In en uitlaat spruitstuk aangepast
- Poorten aangepast
- Nieuwe klepseals
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er netjes uit, ben benieuwd naar het resultaat (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Een grote knal :evil: :evil:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Een grote knal :evil: :evil:
uit de uitlaat, zo nieuwe cilinderkop ertussen gemaakt loopt weer als een zonnetje.

met die grotere poorten iets meer koppel onderin en dat is goed te merken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ziet er strak uit die nieuwe kop (Y)

mooi dat het autootje weer kan brullen!! (Y)
R19 16V '91
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

na het uitwisselen van de cilinderkop tot de conclusie gekomen dat de koppeling het niet houd boven de 4000 t/p/m boven de 1.1 bar.....

Dus maar een nieuwe koppeling besteld bij K-Tec deze vandaag geleverd en vanmiddag beginnen met uitbouwen van de motor.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IVXFPW3G.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

blok staat ernaast morgen de koppeling erin en terug hangen en uiteraard nog een paar kleine dingetjes aanpassen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Hoorde zaterdag een verhaal van iemand die even met je meegereden was maar het toch redelijk ziek vond :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

goed bezig joost (Y)

ik hoor het wel wanneer je zover bent!
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) mooi koppelingetje :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

waarom doet zo'n koppeling het nou beter dan een originele? Dit plaatje heeft veel minder wrijving en zou dus eerder kunnen doorslaan lijkt me...
Mrtn = Maarten
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Mrtn schreef:waarom doet zo'n koppeling het nou beter dan een originele? Dit plaatje heeft veel minder wrijving en zou dus eerder kunnen doorslaan lijkt me...
ander materiaal als orgineel of als de versterkte die er al inzat en de drukgroep en lager is ook nog zwaarder uitgevoerd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Tjabel schreef:goed bezig joost (Y)

ik hoor het wel wanneer je zover bent!
morgen blok terug erin en denk woensdag ochtend klaar. kom wel ff een bakkie halen bij je op de zaak kan dan gelijk ff proberen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mrtn schreef:waarom doet zo'n koppeling het nou beter dan een originele? Dit plaatje heeft veel minder wrijving en zou dus eerder kunnen doorslaan lijkt me...
dit is ongeveer hetzelfde verhaal als smallere banden, dit hoeft niet per definitie minder grip te betekenen...

het gaat om de druk per vierkante centimeter, dit in combinatie met een materiaal wat meer frictie heeft levert veel meer grip, ook denk ik dat op deze manier je vliegwiel beter kan koelen wat de efficienty ook weer verbetert.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het gaat meer om de materiaal soort. De sinterplaat is veel harder, meestal zit er kevlar in verwerkt en andere troep wat je niet wil weten. Dit icm de vormgeving en krachtigere drukgroep geeft een veel betere wrijvingsquoficient.

Het nadeel, kan je zelf ook uitvogelen, is dat het vliegwiel veel meer afziet omdat het logischerwijs ook veel warmer wordt en daardoor de levensduur met 50% verkort.

Hetzelfde verhaal verkrijg je met stalen bussen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

iets vertraging bak gaat toch ter revisie dus donderdag hopelijk alles klaar.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mrtn schreef:waarom doet zo'n koppeling het nou beter dan een originele? Dit plaatje heeft veel minder wrijving en zou dus eerder kunnen doorslaan lijkt me...
Meer wrijving door meer druk per oppervlak, Dat heeft dit materiaal weer nodig. Omdat een gewone drukgroep niet zoveel druk per oppervlak creeert, maak je het oppervlak kleiner.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:
Mrtn schreef:waarom doet zo'n koppeling het nou beter dan een originele? Dit plaatje heeft veel minder wrijving en zou dus eerder kunnen doorslaan lijkt me...
dit is ongeveer hetzelfde verhaal als smallere banden, dit hoeft niet per definitie minder grip te betekenen...

het gaat om de druk per vierkante centimeter, dit in combinatie met een materiaal wat meer frictie heeft levert veel meer grip, ook denk ik dat op deze manier je vliegwiel beter kan koelen wat de efficienty ook weer verbetert.
Al is het met rubber het geval dat de wrijvingscoefficient afneemt, als de druk op de band vergroot. Daarom hebben brede wielen van hetzelfde rubber wél altijd meer grip.

(behalve in speciale omstandigheden zoals sneeuw en water).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie