Martijns gtt-tje | hmm
-
ff wachten. pas als ik het vast heb vertel ik het 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Vergeten foto's te maken.
Gister een andere turbo opgehaald. De oude turbo van Mark 5t. Een t2 hybride volgens mij. Ooit ook van Steven geweest
Inclusief 2,5" downpipe. Volgende week maar is monteren
Zal maandag even wat foto's schieten, meot er ook nog wat maken van die rode
Gister een andere turbo opgehaald. De oude turbo van Mark 5t. Een t2 hybride volgens mij. Ooit ook van Steven geweest

Inclusief 2,5" downpipe. Volgende week maar is monteren

Zal maandag even wat foto's schieten, meot er ook nog wat maken van die rode

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
ff een vraagje he
ik heb dus een 2,5inch downpipe straks. maar mn uitlaat is van orginele diameter. Nu wil ik het eerste stuk, tot aan de eerste/enige demper 2,5inch maken, dat is ongeveer tot aan de handrem.
Als ik hem vanaf daar 2inch(orginele diameter?) maak, heeft die 2,5 inch dan voldoende nut of?
want dan bestel ik een flexibel stuk en een stuk pijp en een verloop en bak ik die spullen in elkaar.
of ik maak een side pipe ik twijfel nog..
ik heb dus een 2,5inch downpipe straks. maar mn uitlaat is van orginele diameter. Nu wil ik het eerste stuk, tot aan de eerste/enige demper 2,5inch maken, dat is ongeveer tot aan de handrem.
Als ik hem vanaf daar 2inch(orginele diameter?) maak, heeft die 2,5 inch dan voldoende nut of?
want dan bestel ik een flexibel stuk en een stuk pijp en een verloop en bak ik die spullen in elkaar.
of ik maak een side pipe ik twijfel nog..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nee geen side pipe doen!! Gewoon doorwerken met 2.5 inch naar achteren een subtiel klein dempertje of "cherry bomb" d'r onder!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
vanaf halverwege terug naar 2 1/4 kan vast ook geen kwaad
sidepipe wel lache, maar zou t niet nog es doen. gewoon naar achteren leggen
sidepipe wel lache, maar zou t niet nog es doen. gewoon naar achteren leggen

-
halverwege naar 2inch kan dat wel kwaad dan?
anders laat ik de rest zitten, en doe ik tot aan de demper 2,5inch, die heb ik al verplaatst en zit onder de handremkabels gezien deze daar minder drempels raakt..
heb geen zin om een complete uitlaat te fabrieken, tis geen probleem om te maken hoor maar vind t financieel wel ff goed zo.
edit-
wat is er mis met een sidepipe dan? met demper er tussen is ook te?
anders laat ik de rest zitten, en doe ik tot aan de demper 2,5inch, die heb ik al verplaatst en zit onder de handremkabels gezien deze daar minder drempels raakt..
heb geen zin om een complete uitlaat te fabrieken, tis geen probleem om te maken hoor maar vind t financieel wel ff goed zo.
edit-
wat is er mis met een sidepipe dan? met demper er tussen is ook te?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik had er 1, met demper onder de auto en qua geluid was het perfect, heerlijke roffel met raampje los, maar met drempels niet ideaal en dat ding bungelt ook maar een beetje erbij zeg maar, een uitlaat in de uitsparing van de bumper oogt mooier en strakker. Geen idee of terug naar 2 inch een restrictie zal zijn bij een gt?
Bij de demper is dat geen probleem. DP minimaal 2,5 daarna is je uitlaatlucht genoeg gekoeld (en dus gekrompen) om makkelijk door die 2" te gana.
-
Zo, turbo is eraf, nu nog de andere erop:
[img]http://img708.imageshack.us/img708/7797/imag0127g.jpg[/img]
[img]http://img229.imageshack.us/img229/4103/imag0117.jpg[/img]
[img]http://img714.imageshack.us/img714/5010/imag0116uc.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/4187/imag0115m.jpg[/img]
Na het weekend gaat ie erop, probeer voor die tijd nog ff een sproeier te fixen en een paar uitlaatdelen, en dan kan ie hopelijk weer rijden
zal wel moeten want wil de slalomdag niet missen
[img]http://img708.imageshack.us/img708/7797/imag0127g.jpg[/img]
[img]http://img229.imageshack.us/img229/4103/imag0117.jpg[/img]
[img]http://img714.imageshack.us/img714/5010/imag0116uc.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/4187/imag0115m.jpg[/img]
Na het weekend gaat ie erop, probeer voor die tijd nog ff een sproeier te fixen en een paar uitlaatdelen, en dan kan ie hopelijk weer rijden

zal wel moeten want wil de slalomdag niet missen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Martijn,
Waar wordt je uitlaat dan flexibel ?
Volgens mij is ik een beweegbaar deel in de nieuwe opstelling of heb je daar nog een idee over ?
Waar wordt je uitlaat dan flexibel ?
Volgens mij is ik een beweegbaar deel in de nieuwe opstelling of heb je daar nog een idee over ?
-
@ Toine,
Die komt direct na dat deel op de foto. Komt morgen binnen.
Turbo zit er inmiddels op, downpipe ook, direct ff aangepast zodat ie wat hoger komt, hij lag zowat op de grond
had je nooit last daarvan mark?
bij deze direct een vraag:
Sproeier bestel ik morgen.
Wat is wijsheid, met of zonder waterkoeling? Mark reed zonder, ik reed met, turbo heeft wel een aansluiting daarvoor.
Slangen liggen er in principe. Ik denk dat ik hem wel aan sluit...
morgen de uitlaat afbakken (incl flexibel stuk toine
) en dan ff wat foto's
ohja, en een lambdasonde(zit aansluiting in downpipe), heb er 1 maar die zit muurvast en is inmiddels lam gedraaid
ronald jij nog wat liggen?
Die komt direct na dat deel op de foto. Komt morgen binnen.
Turbo zit er inmiddels op, downpipe ook, direct ff aangepast zodat ie wat hoger komt, hij lag zowat op de grond

had je nooit last daarvan mark?
bij deze direct een vraag:
Sproeier bestel ik morgen.
Wat is wijsheid, met of zonder waterkoeling? Mark reed zonder, ik reed met, turbo heeft wel een aansluiting daarvoor.
Slangen liggen er in principe. Ik denk dat ik hem wel aan sluit...
morgen de uitlaat afbakken (incl flexibel stuk toine

ohja, en een lambdasonde(zit aansluiting in downpipe), heb er 1 maar die zit muurvast en is inmiddels lam gedraaid

ronald jij nog wat liggen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Wat moet jij met een lambdasonde in de 5 ? tenzij je met injectie gaat rijden ?
Heb er nog wel 1tje liggen

-
- Contacteer:
Martijn,
voordeel van de waterkoeling is behoud van de Turbo door eenvoudig betere koeling , let wel een watergekoelde turbo is niet voor niets zo ontworpen
Nadeel is dat je koelwater temp hoger zal liggen .
Normaal gesprokken heeft een oliegekoelde turbo ook meer olie om zich heen om er ook mee te koelen , dat gedeelte waar het water in hoort te staan staat nu leeg ..
voordeel van de waterkoeling is behoud van de Turbo door eenvoudig betere koeling , let wel een watergekoelde turbo is niet voor niets zo ontworpen
Nadeel is dat je koelwater temp hoger zal liggen .
Normaal gesprokken heeft een oliegekoelde turbo ook meer olie om zich heen om er ook mee te koelen , dat gedeelte waar het water in hoort te staan staat nu leeg ..
-
afr meter ... nouja, ooit dan.Ronald1916V schreef:Wat moet jij met een lambdasonde in de 5 ? tenzij je met injectie gaat rijden ?
nu zit er een gat in de downpipe.. das ook niet handig maakt zo een kabaal
mooi wanneer breng je m?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ff een bout erin? 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
als jij de bout kan vinden...Haas schreef:ff een bout erin?
lamba sonde's zijn als ik me niet vergis, iets van M20x1,25 of zo, geen normale maat iig.
Zelf heb ik utieindelijk een blankingplug gevonden via PM Performance.
Project: GTT Blue Sport
-
ja he, ik heb aardig wat boutentroep liggen maar dit is geen standaard draad ofzoHaas schreef:ff een bout erin?

mja, ik fix wel een lambda, desnoods een kapotte, boeit me nu ff niet.
sproeier kan ik vanmiddag ophalen. uitlaatdelen ook vandaag als het goed is..
vanavond niet veel tijd maar morgen moet ie weer rijdend kunnen zijn.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Hangt er nog wel 1tje aan de muur bij mij tussen de kapot gereden onderdelenMartijn Kool schreef:ja he, ik heb aardig wat boutentroep liggen maar dit is geen standaard draad ofzoHaas schreef:ff een bout erin?
mja, ik fix wel een lambda, desnoods een kapotte, boeit me nu ff niet.
sproeier kan ik vanmiddag ophalen. uitlaatdelen ook vandaag als het goed is..
vanavond niet veel tijd maar morgen moet ie weer rijdend kunnen zijn.

-
breng m ff dan 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Es even een een duit in het zakje doen...
Ray had ooit de 2,5" sidepipe van K-tec en ging later terug naar de 2.25" slashcut dinges en die merkte toch wel duidelijk een verschil in hogere toeren. Rijdend met de T25.
Deze T2 laat toch ook vrij hoge toeren toe, dus ik denk na de middendemper terug naar 2", is toch niet echt aan te raden.
Ik zou toch proberen 2.25" door te trekken vlak voor of na de eerste bocht bij de achteras.
Maargoed, tijdelijk kan het geen kwaad, met een groep A carbachtig geval ga je flink lol hebben
Ray had ooit de 2,5" sidepipe van K-tec en ging later terug naar de 2.25" slashcut dinges en die merkte toch wel duidelijk een verschil in hogere toeren. Rijdend met de T25.
Deze T2 laat toch ook vrij hoge toeren toe, dus ik denk na de middendemper terug naar 2", is toch niet echt aan te raden.
Ik zou toch proberen 2.25" door te trekken vlak voor of na de eerste bocht bij de achteras.
Maargoed, tijdelijk kan het geen kwaad, met een groep A carbachtig geval ga je flink lol hebben

-
jij had een adnere nokkenstok of niet? dat ga ik niet doen in elk geval.Steven schreef:Es even een een duit in het zakje doen...
ik heb hem nu net bij de eerste bocht doorgeslepen bij de achteras dus pak een redelijk stukje 60cm buis... de middendemper verplaats ik en wordt een einddemper

Vind het eerst wel even prima zo. Sidepipe ga ik niet doen, heb gister ook is ff zitten kijken en die rij ik zo aan ballen dus dat wordt m niet, mn dorpel daar is al flink aan het roesten omdat ie ingedeukt is.
carros gaat hard achteruit volgens mij. gister schrok ik wel ff, wordt nog wel ff binnendorpel lassen voor apk en dan kan ie wel weer een jaar

trouwens steven, moet ik nog iets doen met een restrictor voor de olie? de orginele slang past er zo op namelijk. en ik heb is wat gelezen over restrictor, als die er neit tussen zit is je turbo zo kapot. of zi9t dat bij en gt in de slang ?
en trouwens, die grp A carb komt later, eerst zo rijden om ff de kosten te drukken

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Volgens mij ben je in de war met de restrictor in de koelleiding... ?
restrictor in de olie kan ik mij niet herinneren.
-
ik meende eens gelezen te hebben dat er iemand een turbo op een f7p gepleurd had, de restrictor voor de olie vergeten was en de turbo binnen 100km kapot liep.Riël schreef:Volgens mij ben je in de war met de restrictor in de koelleiding... ?
ik denk dat het op een gt niet hoeft, opening ziet er hetzelfde uit ook op deze turbo als bij een standaard turbo..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
hier misschien ?Martijn Kool schreef:ik meende eens gelezen te hebben dat er iemand een turbo op een f7p gepleurd had, de restrictor voor de olie vergeten was en de turbo binnen 100km kapot liep.Riël schreef:Volgens mij ben je in de war met de restrictor in de koelleiding... ?
ik denk dat het op een gt niet hoeft, opening ziet er hetzelfde uit ook op deze turbo als bij een standaard turbo..
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ng#2159920
Abel schreef:ja max 1 bar op de turbo. in de orginele toevoer van de gt zit een terugslagklep en een restrictor. die ziet er uit al een lange 6kant moer (deze is wel een cm of 4)![]()
-
- Contacteer:
Volgens mij heeft een Bougie dezelfde draad , dus stopt ookGerald schreef:als jij de bout kan vinden...Haas schreef:ff een bout erin?
lamba sonde's zijn als ik me niet vergis, iets van M20x1,25 of zo, geen normale maat iig.
-
haha das een goeie, draai er gweoon een bougie in, en dan hopen dat ie tegen de hitte kanToine van der Laan schreef:Volgens mij heeft een Bougie dezelfde draad , dus stopt ookGerald schreef:als jij de bout kan vinden...Haas schreef:ff een bout erin?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
net ff het flexibele stuk eraan gebakken en het verloop. de pijp komt morgen binnen.
ook de sproeier erin gedraaid. morgenavond hopelijk starten, desnoods met een bougie in het gat van de downpipe
ook de sproeier erin gedraaid. morgenavond hopelijk starten, desnoods met een bougie in het gat van de downpipe

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Soms zijn de oplossingen heel simpel

de downpipe zit met een schuifdeel inelkaar.
door het demonteren is ie iets gezakt vandaar dat ie nu over de grond loopt.
effe insprayen met iets olieachtigs en terug duwen of evt tikken met klos hout er tussen.
daarna de klem met afsteuning op je blok even rechtbuigen en vastzetten, zodat het schuifdeel niet meer los wil.
ik heb nog gekeken maar mijn nippel zat geen restrictie in.
ding zit volgens mij in de kopeling voor je flexibele slang.
effe insprayen met iets olieachtigs en terug duwen of evt tikken met klos hout er tussen.
daarna de klem met afsteuning op je blok even rechtbuigen en vastzetten, zodat het schuifdeel niet meer los wil.
-
m18x1,5 is de lambda is me net verteld dus die bougie wordt m niet, maar iemand heeft al een mooie oplossing voorgedragen, bedankt ger!mark 5t schreef:de downpipe zit met een schuifdeel inelkaar.
ik heb hem er wel goed opgehad hoor mark, heb m er daarna afgehaald en een stuk van het bovenste gedeelte afgeflexd, nu hangt ie mooi hoog. Hoop alleen dat ie niet tegen het sub aan komt met kantelen, maar dan zet ik m wel weer iets lager.
Die beugel past prima die je er bij had gedaan, helemaal super!
Vanavond als ik tijd over heb ga ik er even mee verder en hoop ik m ff te kunnen starten

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ff duimen voor je. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zou je die oplossing kunnen vertellen? Wellicht makkelijk voor anderen 

-
gewoon een lambdasondetutuur schreef:Zou je die oplossing kunnen vertellen? Wellicht makkelijk voor anderen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hahahaha