ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Maarten-Jan
Car: R19.R

Hoe ongelofelijk snel die teller omhoog schiet als die gas geeft :worship: :worship:

Volgens mij is diezelfde teller hooguit 2 keer onder de 120 geweest :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het was duidelijk te zien waar dit gebeurt was. Word je toch altijd weer ff stil van... Die man heeft echt een mega klap gemaakt.

Paar uur later was de ring gewoon weer open voor TF...

De wereld draait (gewoon) weer door...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Chris schreef:
Het was duidelijk te zien waar dit gebeurt was. Word je toch altijd weer ff stil van... Die man heeft echt een mega klap gemaakt.

Paar uur later was de ring gewoon weer open voor TF...

De wereld draait (gewoon) weer door...
Ja het leven is soms heel erg hard :@
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

De Ring is gewoon een heel ander circuit dan alle andere circuits die bestaan.. er wordt niet voor niets geen F1 meer gereden en dit was al niet de eerste dode bij de VLN.. Overigens is hij op dezelfde plek gecrasht als Nikki Lauda in de F1 in '76.. alleen die heeft het dan weer net wel overleefd..

Daarbij wordt er echt extreem veel afgeschreven bij een gemiddelde VLN Race, is daarbij ook wel de meest spectaculaire klasse om bij te kijken. :)

Toch is de Ring toch wel het circuit waar je ooit in je leven eens gereden moet hebben, anders mis je echt wat.. (Nou GJ.. waar wacht je op.. trap aan die Megaaan :p )
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben het helemaal met je eens, Ro.

Nu ik zelf gereden heb daar, wil ik eigenlijk wel veel meer rondjes doen. Als je er 1 keer gereden heeft dan heeft het je te pakken....en dan is Zandvoort ineens niet zo spannend meer :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Nou het is leuk ja, maar ik ken circuits waar ik liever wil rijden, maar dan ook echt rijden.
Racen dus, rondjes rijden, ja is leuk, maar je gaat nooit tot het naadje.
(een enkeling uitgezonderd dan)
Ronald1916V

Ik ken genoeg mensen (en ja, daar lopen er hier ook een paar rond) die Zandvoort niets aan vinden.. dat is mischien een beetje persoonlijk of net wat je er van wil maken..

Ik rijd op de Ring NOOIT op de grens, wat overigens niet wil zeggen dat je niet hard rond kunt gaan..

Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zandvoort, daar doe ik niets anders dan lijnen rijden, de grens opzoeken en af en toe even overschrijden en ieder rondje klokken, de ruimte is er ook voor incl. fatsoenlijk asfalt.

Bedenk wel even voor je begint op de Ring dat als je er af gaat niet alleen je auto afschrijft maar ook minimaal 2500 euro aan vangrail en afsleepkosten mag lappen.. Daarbij kan het om lullige dingen ook al geld kosten..

Ik kwam bijvoorbeeld precies op 1km afstand van start/finish stil te staan met een dynamo die er mee op hield.. geen lampje zien branden maar wel €215,12 afsleepkosten en er komt nog een rekening voor wat manuren van waarschijnlijk €150 euro..

Dan ben je vast op de hoogte..
-Ray-
Contacteer:

en 9 van de 10 mensen willen ook graag in hun eigen auto heel naar huis
Immer wieder die verdammte Holländer
tutuur
Clubsponsor

heb overigens wel gehoord dat een baansluiting niet meer op je verhaalt kan worden, scheelt weer 1250 euro :lol:
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:Ik ken genoeg mensen (en ja, daar lopen er hier ook een paar rond) die Zandvoort niets aan vinden.. dat is mischien een beetje persoonlijk of net wat je er van wil maken..

Ik rijd op de Ring NOOIT op de grens, wat overigens niet wil zeggen dat je niet hard rond kunt gaan..

Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zandvoort, daar doe ik niets anders dan lijnen rijden, de grens opzoeken en af en toe even overschrijden en ieder rondje klokken, de ruimte is er ook voor incl. fatsoenlijk asfalt.

Bedenk wel even voor je begint op de Ring dat als je er af gaat niet alleen je auto afschrijft maar ook minimaal 2500 euro aan vangrail en afsleepkosten mag lappen.. Daarbij kan het om lullige dingen ook al geld kosten..

Ik kwam bijvoorbeeld precies op 1km afstand van start/finish stil te staan met een dynamo die er mee op hield.. geen lampje zien branden maar wel €215,12 afsleepkosten en er komt nog een rekening voor wat manuren van waarschijnlijk €150 euro..

doe mij zandvoort of assen maar, dat kost geen 1000+ euro om de baan echt goed te kennen en is een stuk veiliger.

niet dat de ring niet leuk is, maar toch :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

of een ps2 met gt4 kopen en de ring 1500 keer rijden....

hoef je hem in het echt minder vaak te rijden om em een beetje door te krijgen :lol:
Martijn Kool

tutuur schreef:of een ps2 met gt4 kopen en de ring 1500 keer rijden....

hoef je hem in het echt minder vaak te rijden om em een beetje door te krijgen :lol:
jij wel.

dat staat helemaal niet in verband met elkaar, een game vergelijken met het echte werk.

ga m maar is rijden en praat dan nog is.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: Nou, Martijn. Ik ben het deels met je eens.

Ik denk wel dat je met een videogame de bochten volgorde kan leren. (Y)
tutuur
Clubsponsor

ik ben gister nog meegeweest op de ring en echt wel dat het wat gescheelt heeft....

tuurlijk heb je met een game het gevoel en inschattingsvermogen vergeleken met het echt niet.... maar ik weet wel hoe de baan loopt en wat de verraderlijke stukjes zijn dus waar ik evt. 3 keer zo voorzichtig moet zijn...
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Voorzichtig doen is voor mietjes.....

Chris was aardig onder de indruk hoe ik voor de eerste keer over de Ring ging en in ronde 2 steeds betere lijnen begon te rijden.

Gang is alles :lol:
Martijn Kool

Lex schreef::lol: Nou, Martijn. Ik ben het deels met je eens.

Ik denk wel dat je met een videogame de bochten volgorde kan leren. (Y)
mja, het zal je vast iets voordeel geven en kunt vast wel leren wat er komt, maarja, dan nog, je rijdt niet in die auto zoals op de ps3 en je zit niet op 50meter afstand van de auto waarmee je rijdt.

en de vangrail komt iets harder aan :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

ach, met een cliko zal ik me minder inhouden dan met m'n gtt denk ik :p maar volgens mij is een gtt ook wel erg tricky op de ring....
Martijn Kool

tutuur schreef:ach, met een cliko zal ik me minder inhouden dan met m'n gtt denk ik :p maar volgens mij is een gtt ook wel erg tricky op de ring....
en waarom een gtt tricky-er dan een cliko?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

steeds beter zijn nog geen goeie :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:Ik ken genoeg mensen (en ja, daar lopen er hier ook een paar rond) die Zandvoort niets aan vinden.. dat is mischien een beetje persoonlijk of net wat je er van wil maken..

doe mij zandvoort of assen maar, dat kost geen 1000+ euro om de baan echt goed te kennen en is een stuk veiliger.

niet dat de ring niet leuk is, maar toch :P
Ik vind Zandvoort niet echt een vergelijking eigenlijk.. als je mij vraagt wat ik leuker vind kan ik je ook niet echt een fatsoenlijk antwoord geven.

Een ronde Ring is gewoon gaaf en vooral met wat baankennis, toch zijn 1 van de eerste ronden het gevaarlijkste.. ik hoor genoeg mensen roepen dat ze het maar onzin vinden met dat "rustig aan doen" en "niet te bang zijn.. gas er er op" maar je zult niet de eerste zijn die 'm binnen 15 ronden volledig kort rijden en er een vette rekening bij krijgen van wat vangrail e.d... Ik kan je zo even een paar mensen aanwijzen die dat wel even willen bevestigen hier.. :~

Overigens leer je de Ring maar op 1 manier goed en dat is gewoon lijnen rijden.. lijnen rijden en nog eens lijnen rijden.. en inderdaad, gewoon heel saai rustig aan doen en van bocht naar bocht het tempo opvoeren, gek genoeg heb ik het meeste geleerd van de 9 ronden in m'n Clio 1.4, dat ding was niet voorruit te branden maar dan zie je pas waar de juiste lijn zit.. 1x een foutje en je staat meteen stil met dat vermogen. :D

En ja, een Clio of GTT is inderdaad iets gevaarlijker op de Ring dan bijvoorbeeld mijn 19 16V of de 21T van Martijn vanwege de wielbasis maar als je in Swedenkreuz ineens van het gas af gaat weet je zeker dat je met beide auto's in de muur terecht komt.. Ik heb gisteren toevallig even 2 ronden met de 5GTT van Martijn Kool gereden, ding heeft belachelijk veel camber aan de voorkant staan maar met de rechter voet op de juiste stand was daar best aardig mee te sturen.. eigenlijk geen enkel momentje gehad van serieus overstuur terwijl dat met de 19 16V toch nog wel eens gebeurd op de Ring. :) maargoed.. die is dan weer van mezelf en dan neem ik wat meer risico.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald, ook op zandvoort moet je de vangrail aftikken hoor :D :grin: :lol:

Tuurlijk heeft de ring een naam en zijn charme, zou er graag een keer een wedstrijd rijden.
tutuur
Clubsponsor

Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:ach, met een cliko zal ik me minder inhouden dan met m'n gtt denk ik :p maar volgens mij is een gtt ook wel erg tricky op de ring....
is een gtt niet nog tail happier dan een cliko?

en ik bedoelde meer met een 16v die voor een paar 100 euro te krijgen zijn of mijn gtt waar iets met meerdere nulletjes aan besteed is...
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Ronald, ook op zandvoort moet je de vangrail aftikken hoor :D :grin: :lol:

Tuurlijk heeft de ring een naam en zijn charme, zou er graag een keer een wedstrijd rijden.
Ja, ik weet het.. maar de vangrail staat daar toch wel even wat verder weg, daarbij is de baan breder en het asfalt van nogal wat betere kwaliteit..

Ik heb ook wel meerdere malen achterstevoren gestaan op CPZ hoor. :wink:
tutuur schreef:
Martijn Kool schreef:

en ik bedoelde meer met een 16v die voor een paar 100 euro te krijgen zijn of mijn gtt waar iets met meerdere nulletjes aan besteed is...
't is maar net hoe je 'm afsteld, volgens mij zijn de verschillen minimaal. persoonlijk heb ik liever een auto die licht overstuurd is dan zo'n klereschip die alleen maar rechtdoor gaat. overstuur krijg je niet zomaar, gaat vaak toch wel een liftende rechtervoet aan vooraf.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ach, overstuur is best wel leuk, net rwd :D
En ik hoef niet te liften om overstuur te krijgen. :lol:
tutuur
Clubsponsor

je kan wel spelen met een overstuurde auto, een onderstuurde auto is ronduit saai :p

ik dacht dat cliko's niet zo erg last hadden van een soepele kont maar blijkbaar ook dus (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ja alleen is het snelste toch echt neutraal of iets onderstuurd.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:
Martijn Kool schreef:

Nope, een Clio is erger. (Y)
Tom
Moderator

een clio staat ook zo achterste voren als je niet uitkijkt. Met goede banden en een droog wegdek valt het allemaal wel mee. Maar als het nat wordt of je hebt wokkiebokkie banden dan kijk maar uit.
Ronald1916V

Ik wou zeggen, ik heb ook wel eens een grote bek maar een natte Nürburgring ga je mij niet meer op vinden. :lol: het is soms net alsof je op eieren rijd daar op nat wegdek.. :D

In tegenstelling dat ik altijd zeg dat ik er niet zo van houd om met iemand mee te rijden heb ik dat ooit (lees:Ringweekend 2008) wel eens gedaan.. even een rondje natte Ring met Geert mee in de Willy..

Je ziet het wel, even een fractie van het gas.. en U staat achterste voren.. en dit ging niet eens hard. :D
Tom
Moderator

dat was ook mijn geluksdag........... :@ :@
tutuur
Clubsponsor

sow! f*cking h*ll :lol:
Ronald1916V

tutuur schreef:sow! f*cking h*ll :lol:
:D

Ik heb me wel stuk gelachen eigenlijk, ook omdat er gewoon niets geraakt werd.. Ik zat eigenlijk nog best relaxed er naast omdat iedereen me al vertelde dat Geert wel aardig rustig reed, dus ik begon tijdens het rijden al wat geheugen op m'n telefoon vrij te maken voor een filmpje.. en ik was nog geen 10 seconden aan het filmen en we stonden al achterstevoren. :lol:

Hocheichen is eigenlijk wel een bekende plek daar voor.. vooral op nat, maar op droog kan het ook.. vooral met onze Astra GSI Tim achter het stuur.. of niet.. :lol:

@1.40 :D
tutuur
Clubsponsor

dat ging ook maar net goed zeg :lol:
Timmie82

tutuur schreef:dat ging ook maar net goed zeg :lol:

Mwoah ;)

Dit is overigens wel de reden dat ik nooit in iemand anders' auto de ring op ga. Kans op slopen is groot, zeker als je de auto niet kent. Alleen met Steven's auto (dit is zijn Clio) durf ik wel, dat komt altijd wel weer goed in geval van schade.
Timmie82

PS ontopic; de Clio komt inderdaad vrij snel om met de kont, veel sneller dan een Astra (al is mijne zonder interieur ook wel wat meer tail-happy). Deze Clio bleef uit de vangrail omdat ik de wielen blokkeerde op het moment dat de auto de kant op gleed waar ik (zijwaarts) heen wilde (bewuste actie). In dit geval was dat vrij eenvoudig te doen, ik kan me andere situaties voorstellen waarbij je gewoon geen tijd meer hebt (uitbreken en glijden over rubber banden is makkelijker op te vangen dan olie, koelvloeistof..)
Plaats reactie