Ringweekend 2010: 24 & 25 april, op naar 2011...

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zo ik ben thuis, wat een weekendje. heerlijk weer. en de clio bewijst zijn betrouwbaarheid maar weer eens. Paar heerlijke rondjes kunnen rijden :grin:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat gekke ding van ons heeft het ook 1200 km en 13 rondjes prima gedaan :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Zo ik ben ook net onder een lekker douche vandaan.

Ik zeg het was weer een top weekend.


2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hier ook weer thuis na een dagje Ring.
Rond 12.00 u waren wij (Arno, René, Gabri en ik) aanwezig in Adenau. Daar meteen al diverse RTC-ers op de terrasjes gespot.
Even langs de baan gekeken en toen een overheerlijke schnitzel naar binnen gewerkt! Daarna even bij de zufahrt rondgelopen en nadat de schnitzel een beetje op z'n plek lag, hebben we de klim naar Adenauer Forst gewaagd.
Ook daar weer diverse RTC-ers ontmoet en heerlijk nog een paar uur op onze stoeltjes langs de baan gezeten.
Zo'n dag is zo voorbij!
Volgend jaar maar de Ringtool van Ray overkopen en zelf serieus de baan op gaan! :smile: :lol:
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op zo 25 apr 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wil je de eerste optie? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zet me maar op de lijst! :grin:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jammer dat ik jullie allemaal niet gezien heb, mannen... :(
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Merijn schreef:Jammer dat ik jullie allemaal niet gezien heb, mannen... :(
Tja als je nou dat pakkie aantrekt wat op je advatar staat dan val je misschien wat meer op!! :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heeej, da's een goeie voor de volgende keer! :D :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Lex schreef:2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Er staat volgens mij nog een blauwe 16v te koop Lex......... :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
Lex schreef:2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Er staat volgens mij nog een blauwe 16v te koop Lex......... :p
Die wil ik niet meer :-(
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Maar wel Clio 16v (tzt) of iets anders??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Merijn schreef:Heeej, da's een goeie voor de volgende keer! :D :lol:
Tja d'r zit al een helm bij, kan je zo de ring op!! :lol:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Top weekend gehad. echt goed vermaakt!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Was weer een gezellig weekend. (Y) Te kort ook....

De taxi-afdeling is via Arnhem en Wezep ook weer thuis. Nog maar de helft turbodruk, dus rustig aan gedaan.

@ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo :S
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als ze daar ook goeie Jägerschnitzels serveren, prima (Y)

nou allemaal ff deze pagina's in de smiezen houden de komende dagen, voor degene die het niet al te druk hebben op hun werk :D

http://www.ringportal.nl/fotografie
Immer wieder die verdammte Holländer
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het was wederom een schitterend weekend! :worship:

@ Martijn, bedankt! :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Thuis! Foto´s en verhalen morgen maar, eerst ff slapen.

Bedankt jongens!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, ik ben ook weer terug. opzich een super weekend gehad.. mooi weer en veel gezelligheid :D

Helaas heb ik afgelopen weken (weer) voor niets iedere avond tot in de late uurtjes gesleuteld.. de toertocht ging probleemloos, geen slippende koppeling meer en de bak schakelde goed.. savonds aangekomen wou ik toch maar even een ronde doen om het gevoel weer even te krijgen aangezien ik de laatste Ringronden in Oktober afgelegd heb.. direct waardeloze lijnen, een momentje in Brunnchen met plotseling overstuur die ik gelukkig fatsoenlijk kon opvangen, versnellingsbakverhoudingen waar ik niet aan kon wennen en een vreemde trilling in de voortrein bij een bocht naar rechts.. helemaal pissed dat ding in de hoek gepleurd en een biertje gepakt..

Vanmorgen werd ik om 07:30 al wakker ofzo en baalde gewoon een beetje dat de auto nog steeds niet naar m'n zin was en dat ik dat ding gewoon niet meer zo lekker rondstuurde als in Oktober.. kortom, m'n bed uitgesprongen om maar eens even in alle rust naar een tankstation gereden om de bandenspanning te checken.. de nieuwe achterbanden van wat meer spanning voorzien en toen ik langs de Zufahrt reed ging de Ring net open.. dus besloten om zo even voor het ontbijt maar even snel een rondje te doen..

In alle rust de lijn weer opgezocht, bij T13 de eerste auto's ingehaald.. bij Hatzenbach nog een paar en verdomd, dit lijkt er weer op.. meteen met 210km/h door Fuchsrohre, direct de juiste lijn te pakken in AF.. Kallenhard was ineens weer m'n vriend.. zelfs Ex-Muhle ging zo makkelijk alsof m'n F7P weer ineens op benzine liep ipv op mengsmering, lekker plankgas de berg op.. ineens bij 6000 RPM op de toerenteller de begrenzer.. begrenzer ? die zit toch op 7000RPM ? daarna begon ie te haperen.. en te ploffen.. en dat werd erger.. en erger, in Brunnchen begon ie op 3 cilinders te lopen, beetje stotterend en knallend door Pflanzgarten 1,2 en 3.. waarna de pleuris uit brak, m'n toerenteller plat ging liggen, en ik voor de allerlaatste klotebocht stil kwam te staan, geen lampjes, niks meer.. accu leeg.. owja.. de dynamo.. die kon ook nog stuk.. |:

Ding in het gras geparkeerd, inmiddels was het rustig.. bleek een baansluiting te zijn zodat ik op het dooie gemak ff kon kijken wat ik verloren was.. ik zag al zo snel dat de plastic kap over m'n dynamo weggefakkeld was.. even gewacht, nog is geprobeerd om wat mensen te bellen om eventueel ff snel een accutje te scoren om 'm richting Zufahrt te sturen maar dat ging zo snel niet lukken omdat iedereen schijnbaar nog lag te slapen.. :lol:

Uiteindelijk maar ff een belletje gedaan naar de streckendinges.. 19 laten afslepen.. 215 euro afsleepkosten afgetikt en er komt waarschijnlijk nog 100 euro achteraan ofzo aan manuren maar dat zien we dan wel weer.. mischien wil de verzekering me sponsoren.. heb nog ruimte op de auto.. maargoed, dan moet ie wel rijden..

Tim kreeg ik uiteindelijk aan de lijn.. die heeft me maar is opgehaald bij Bongartz (afsleepcentrale waar je schijnbaar niet kan pinnen).. 19 daar maar laten staan en eerst maar is een ontbijtje gescoord bij Hannes en daarna lekker in de zon langs de baan gezeten.

Hier en daar meegelift bij diverse mensen achterin tussen de rolkooi om van kijkplaats naar kijkplaats geloodst te worden.. smiddags belde Martijn Kool me op of ik meeging een rondje in de 5 te doen op de Ring. leek me wel een strak plan dus die heeft me weer even opgepikt..

Hebben we eerst de rommel even afgehandeld, ff bij de 19 gekeken, aansluitingen van de dynamo losgehaald en afgetaped... accu van de 5GTT van Martijn er in en starten.. en jawel, hij liep weer.. naar het hotel gereden en accu weer in de 5GTT gezet en meteen de Ring op gegaan, lekker rondje meegereden en me geamuseerd van de dumpvalve met een armpje uit het raam :D

Daarna vroeg Martijn of ik een rondje wou doen met de 5GTT, naja.. normaal houd ik er niet zo van om met andermans auto op de Ring te rijden, maargoed.. ik ken de 5GTT inmiddels een klein beetje dus even een rustig rondje gedaan.. eenmaal aangekomen bij Start/Finish toch nog even snel aangesloten in de rij voor nog een rondje, ding stuurt wel goed maar da's toch wel even andere koek qua sturen dan een 19 16V. het viel me op dat Martijn niet harder dan 160 ging onderin Fuchsrohre maar ik heb met alle lef dat ik even had mischien de 170 aangetikt maar dat ging echt hard zat. ding loopt lekker makkelijk van bocht naar bocht ipv dat "torqueless" F7Ptje van mij :lol: Toch nog gewoon even 2 ronden hele lekkere lijnen gereden en langzamerhand kwam er toch nog wat snelheid in. :D

Toch hierbij nog even snel wat bedankjes !

- Tim, voor het ophalen en wat taxiritten in de omgeving. (Y) :lol:

- Tom,Rob,Ronnie,Paul, voor de gezelligheid richting binnenkant Adenauer Forst, wat een klere-stuk lopen maar wat gaaf zeg om daar te kijken! :lol:

- Martijn Kool, voor de bijrijdersrit en uiteraard de 2 ronden die ik met de 5GTT gereden heb, toch erg fijn om toch nog even na een half jaartje zonder Ring weer even fatsoenlijke vlotte lijnen te rijden. (Y)

- Martijn, Sabine en Cristiaan voor de terugrit naar huis.. zonder jullie had ik dat klerestuk naar huis moeten lopen.. :worship:

- De vriendelijke mensen van Hotel "Zur Burg" dat ik mijn auto een weekje mocht laten overnachten bij het hotel zodat ik 'm volgende week even in alle rust kan ophalen. (Y)

En uiteraard de rest van de mensen voor alle gezelligheid :D

Owja.. uiteraard m'n enige foto.. weinig snelheid.. veel pech..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 30-310.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mooi verslag Ronald, zonde van de dynamo. Bekijk het positief, afgezien van de dynamo loopt je auto weer zoals het hoort
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wie waren de 'onbekenden' in de rode 3-deurs megane rs en die blauwe RS ph3 die gistermiddag rond reden op de ring?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Rot van de problemen, maar je bent veilig thuis gekomen :D
En dan nag een de manier waarop :P
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Gelukkig hebben we op de terugweg mee kunnen liften met de BMW en de 21Turbo (Y)

Hoop er volgende keer toch echt bij te zijn met mijn eigen rijdende stokbrood, maar eerst (volgende week?) de bende lostrekken bij Geert...
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Balen Ronald, maar je zou toch een keer op een punt moeten aankomen dat je alles vervangen hebt aan die badkuip 19 16V :wink: :smile:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Maarten-Jan schreef:Balen Ronald, maar je zou toch een keer op een punt moeten aankomen dat je alles vervangen hebt aan die badkuip 19 16V :wink: :smile:
Naja, ding is afgelopen jaar toch serieus veel rond geweest op de Ring en andere circuits en leek toen echt onverwoestbaar. maargoed, soms gaat er ineens wat stuk en lijkt ineens alles er achter aan te komen.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is waar, vaak komt alles in 1 keer, dan is het even doorbijten, alles vervangen en dan kom je vanzelf op een punt dat het weer onverwoestbaar is.




... voor een tijdje :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb me ook prima vermaakt dit weekend, jammer dat ik zelf niet even heb kunnen sturen..., wel lekker even bij Chris ingestapt :D
Erg goed weer gehad, en zekerweten goed gelachen met zn alle... :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Martijn schreef: @ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo :S
Het moet niet gekker worden :lol: . Maar als het eten goed is voor een nette prijs dan zou het kunnen........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en trouwens martijn bedankt! Dat had ik nog niet gedaan volgens mij (F)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Is de nieuwe peus 308rc-z gisteren door meer mensen opgevallen, een zwarte afgeplakt rijdend op de baan en de andere stond bij de start.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gabri van der Veen schreef:Is de nieuwe peus 308rc-z gisteren door meer mensen opgevallen, een zwarte afgeplakt rijdend op de baan en de andere stond bij de start.
Jep, een zwarte die afgeplakt was en een witte zonder beplakking (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Heb weer genoten het weekend. Deze keer nieteens echt verbrand alleen een heel klein beetje bijgerood. Factor 50+ werkt dus prima :)

Even wat bedankjes:
- Het regelen: MartijnB
- Het rondje: Kool
- De lift: Peter
- Het ijsje: Gerald
- De gezelligheid: de rest
- Het weer: de zon
- De curryworst: Hannes

Hopelijk ben ik niks vergeten. :D
Megane R26 -> Megane 4 RS
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik ben erg benieuwd naar de :foto: van Ron en Paulus :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Die witte heeft ook rondgereden hoor ;)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Tom schreef:
Martijn schreef: @ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo :S
Het moet niet gekker worden :lol: . Maar als het eten goed is voor een nette prijs dan zou het kunnen........
all-inclusive... Maar dan wil ik ook special price just for you :p
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie