[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
We hadden het er al zo vaak over gehad, "we moeten echt een circuithok kopen, sjaak!", maar het was er nooit echt van gekomen. Vorig jaar het virus toch wel echt te pakken gekregen en dus ook maar wat aangeschaft samen. Het ging om een Clio 16V ph I met wat opleukspul erop en erin; een kooi, 2 kuipen, wat leuke gordeltjes, zilvere speedlinetjes eronder en wat koni geel voor de wegligging. Daarnaast nog wat ditjes en datjes, maar niet echt zin om te veel in detail te treden. Toch wel aardig was aan gedaan van kleine klusjes, echter het bij inlassen van de lasplaten onder de kooi (zaten er niet in), kreeg ik toch wel mijn eerste twijfels over de dorpels. Ze zagen er redelijk goed uit, maar we wisten dat ze al een keer aangepakt waren.
Helaas werd een nachtmerrie duidelijk, het ding was zo rot als een stuk oude kaas. Beide zijden hadden als binnendorpel een stukkie plaat met een puntlasje vastgelast om de kit vast te houden; veel meer functie dan dat had het niet. Die was dus afgeschreven.. Toch zonde en een duur foutje, veel meer dan een toertocht en 6 rondjes Ring heeftie niet dienst gedaan...
De winter lang maar eens even bezinnen wat we gingen doen, we hadden de smaak wel te pakken, maar goed, we hadden allebei onze beperkingen door omstandigheden, dus was het wel handig er mee verder te gaan?
Toch een beetje blijven zoeken naar een vervanger, plan was een goede carrosserie op de kop te tikken en die maar te combineren met de rest van de onderdelen die we al hadden.
Gelukkig wat moois gevonden, een harde 16v met motorschade voor weinig. Gister opgehaald en naast haar donor gezet; we kunnen aan de bak!
Foto:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... N0309B.jpg[/img]
Motortje wordt wat opgefrist (waarschijnlijk nieuwe oliepomp, drijfstanglagers,waterpomp en distr. riem) en vast hier en daar wat klein spul. We hebben nog een set cupdempers liggen, dus die zullen hun plekkie ook wel vinden.
Wordt vervolgd!
Helaas werd een nachtmerrie duidelijk, het ding was zo rot als een stuk oude kaas. Beide zijden hadden als binnendorpel een stukkie plaat met een puntlasje vastgelast om de kit vast te houden; veel meer functie dan dat had het niet. Die was dus afgeschreven.. Toch zonde en een duur foutje, veel meer dan een toertocht en 6 rondjes Ring heeftie niet dienst gedaan...
De winter lang maar eens even bezinnen wat we gingen doen, we hadden de smaak wel te pakken, maar goed, we hadden allebei onze beperkingen door omstandigheden, dus was het wel handig er mee verder te gaan?
Toch een beetje blijven zoeken naar een vervanger, plan was een goede carrosserie op de kop te tikken en die maar te combineren met de rest van de onderdelen die we al hadden.
Gelukkig wat moois gevonden, een harde 16v met motorschade voor weinig. Gister opgehaald en naast haar donor gezet; we kunnen aan de bak!
Foto:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... N0309B.jpg[/img]
Motortje wordt wat opgefrist (waarschijnlijk nieuwe oliepomp, drijfstanglagers,waterpomp en distr. riem) en vast hier en daar wat klein spul. We hebben nog een set cupdempers liggen, dus die zullen hun plekkie ook wel vinden.
Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door Haas op ma 18 aug 2014 7:18, 18 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Goed bezig ! mooi dat er toch nog mee doorgegaan wordt, was wel jammer geweest anders.
Succes
Nice Haas, tis een ph2 ook nog
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
was t geen witte?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zn pa zal dat ding ondertussen toch wel bij t oud ijzer gezet hebben denk ik?
mooi man!
zonder stuurbekrachtiging hoop ik???
zonder stuurbekrachtiging hoop ik???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Hij vroeg het zondag nog hoe het met mijn witte staat, dus ongeveer hetzelfde als die van hemTom schreef:ik bedoelde Haas zijn meerjaren (meer decennia) plan .
Denk dat een heleboel mensen hier niet eens weten waar het over gaat
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
en wat zeggen jullie dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
jij had het al gezegd, nou die natnek van een Haas nog
Immer wieder die verdammte Holländer
Dankjewel...ome Ray
kleur 443 op een fase1? lijkt me niet de orginele kleur dan. cas ziet er in eerste opzicht netjes uit.
ah tuurlijk 432
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
voorjaar?
blok overlepelen binnen een dag. breng maar langs
ik zeg mee naar ringweekend.
blok overlepelen binnen een dag. breng maar langs
ik zeg mee naar ringweekend.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
gewoon die 2 clio`s mee en op de parkplatz van het hotel even swappenMerijn schreef:haha... Kom je effe een zaterdagje helpen in Waalwijk? Big Macs on me.
NIET doen!Merijn schreef:Op de nieuw zit wel stuurbekrachtiging, maar die gaat er gewoon weer vanaf.
Stuurbekrachtigingshuis is sneller, dus minder turns van lock-2-lock, stuurt dus makkelijker in zonder dat je enorm de buschauffeur aan het uithangen bent.
Dat hele fabeltje dat het vermogen kost vind ik toch altijd zo'n goedkope tunerspraat.
'Nog even een rondje ontluchten voor de zekerheid?'Steven(stk) schreef:gewoon die 2 clio`s mee en op de parkplatz van het hotel even swappenMerijn schreef:haha... Kom je effe een zaterdagje helpen in Waalwijk? Big Macs on me.
Dan plakken we er wel een NOS sticker op, om het vermogensverlies te corrigeren.Steven schreef:NIET doen!Merijn schreef:Op de nieuw zit wel stuurbekrachtiging, maar die gaat er gewoon weer vanaf.
Stuurbekrachtigingshuis is sneller, dus minder turns van lock-2-lock, stuurt dus makkelijker in zonder dat je enorm de buschauffeur aan het uithangen bent.
Dat hele fabeltje dat het vermogen kost vind ik toch altijd zo'n goedkope tunerspraat.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, als ik nog een dagje over heb na al dat gesleutel wil ik wel een dagje komen helpen, maar dan moet ie wel mee naar het RingweekendSteven(stk) schreef:gewoon die 2 clio`s mee en op de parkplatz van het hotel even swappenMerijn schreef:haha... Kom je effe een zaterdagje helpen in Waalwijk? Big Macs on me.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nou.. met een zaterdagje hangt die motor er wel in toertocht overslaanMerijn schreef:Jij hebt zeker vrije dagen over? We kunnen alleen in het weekend werken en komend weekend kunnen we al niet. Dan houdt het op, he.
er staat helaas iets meer op het programma dan die auto's in elkaar prakken...