Ik rijdt al van '89 renault, voorheen met renaults van Familie.
De eerste eigen Renault een 25 Turbo diesel uit '85, omdat hij voor een diesel zo'n goed koppel had en lekker snel was en alle luxe had zoals aico en cruise control, en dat voor die tijd (is hij nog wel want hij staat hier nog (400 dkm))
De tweede een 25 V6 uit '90 omdat hij zo lekker snel was en nog steeds is want ook die heb ik nog (300 dkm).
De derde is een Safrane waarvan ik altijd zie dat ik hem niet mooi vond totdat ik er in ging rijden en ik ontdekte dat hij zo lekker reed, een 3.0 V6 initiale paris uit '97 voorzien van alle opties, 173 dkm (ook nog aanwezig). Momenteel op de originele wielen en de 1e fabrieksbanden (uit '95) van de Biturbo.
Deze laatste is mijn nieuw speeltje, gekocht omdat ik hem altijd al wilde hebben en ik er al 2,5 jaar naar gezocht had. Ik heb dit exemplaar uiteindelijk in Oostenrijk gevonden waar hij heel eventjes op internet stond en waarbij alle Biturbo's die ik tot dan toe gezien had op een 2e plaats kwamen. De eigenaar, een renault dealer van mijn leeftijd, waar ik het gelijk goed mee kon vinden wilde hem aan mij verkopen en ik heb er geen moment over moeten denken, ik was er tenslotte dan ook met de trein ernaartoe gereisd. En ik moest toch ook weer terug

Het is exemplaar nr. 632 uit nov. '95 met momenteel 40.000 km op de teller (dat verhaal horen jullie misschien nog wel) , compleet origineel. Originele banden met velgen moest ik van hem wel meenemen omdat het wel origineel moest blijven, maar vanwege haarscheurdjes was het niet verantwoord er ruim 1000 km op naar huis te rijden. Momenteel zitten de velgen er nog onder die hij eronder had gezet, dat is volgens mij het enige wat niet af fabriek origineel is.
Nu hebben jullie waarschijnlijk al een aardig beeld van deze "gek" en wie weet ontmoeten we elkaar binnenkort

Groeten, Jack Quaak.