Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Mijn spruitstuk lekt een beetje ik denk dat mijn bouten wat los getrild zijn nou heb ik gepoogd om ze vast tre draaien de bouten onderaan zitten nu weer vast maar de bovenste bouten zitten nog steeds los maar ik kom er ook met geen mogelijkheid bij. Wie weet hoe ik hier bij kan komen?? En stel dat de pakking helemaal verrot is is het dan moeilijk om het te vervangen of moet dan de halve auto uitelkaar? (ik vrees het ergste)

Groeten Job
Menno

In of uitlaat spruitstuk?
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

sorry uitlaatspruitstuk
Job-turbo
Contacteer:

Nou jongens help me nou even !!
Menno

nou, lekkage kunnen die pakkingen meestal niet echt best tegen, redelijke kans dat ie dood is. Maar ik zou 't eerst gewoon proberen met vastzetten. Gewoon een eindeloze zoektoch naar een sleuteltje waarmee je er wel bij kan. Succes
rev it like a rental
Anonymous

Bij mij lukte het wel goed met een pijpsleutel en degene die er aan de onderkant van het uitlaat spruitstuk zitten lukte redelijk goed met de kniesleutel
Job-turbo
Contacteer:

Maar ik moet eerst ook dingen demonteren voordat ik er bij kan komen, maar wat moet ik allemaal weg halen want ik heb geen zin om teveel weg te halen.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Je moet de carburateur weghalen, en het schild dat over het inlaatspruitstuk heen zit, met die 2 beugels er op waar de gasveer aan zit en zo. En de turbo moet natuurlijk van het spruitstuk af als je dat wilt vervangen.

He is een klote werk, ik ben er 1 hele dag mee bezig geweest.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Roy
Moderator

Ik heb vorig jaar in Duitsland mijn uitlaatspruitstuk pakking eruit geblazen. Ik heb het laten maken en ik weet niet wat er allemaal precies uit moest maar ik weet wel dat ze er 1,5 dagen mee bezig zijn geweest. Maar die oude pakking was helemaal uitgedroogd dus echt aan vervanging toe. mzzl
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Pakking is trouwens rond de 4 tientjes
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Het los trillen van je uitlaadspruitstuk komt meestal dat je uitlaad niet goed hangt onder spanning dus dus je kan nu wel je pakking vervangen maar kijk er ook naar want anders is het na 2000 km weer mis dat was bij mij het geval

hoi,
Anonymous

Eyy, heb mn spruitstuk ook vervangen onlangs en heb et inderdaad knap lastig gehad.
Je moet inderdaad je carberateur demonteren en je hitteschild losmaken en zovermogelijk naar achteren/onderen drukken.
Heb daarna een ringsleutel 12/13 door de helft geflexed en zo met veel pijn en moeite allen aangedraaid.
let er alleen wel op bij het aandraaien dat je alles gelijk aandraaid en denk om de meest linker en rechter bout, die wil wel eens breken:sad:(

mzzls
Anonymous

inderdaad zorg dat je het gelijkmatig aandraaid want als er spanning op je spruitstuk blijft staan je die zo weer kapot/gescheurd
Plaats reactie