Megane II RS 225

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
ro23
Berichten: 22
Lid geworden op: za 5 sep 2009 19:11
Locatie: zuid holland

Hallo daar!

Ik sta op het punt om een andere auto te kopen, ik heb nu een renault megane cabrio uit 2000, maar ik wil een renault megane RS uit 11/2005. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten (speciaal bij de RS)?

En weet iemand misschien iets van de history van die auto
(kenteken 20-sb-nl)?? ik hoor het graag van jullie


ciao Ro
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welkom hier.

Lees eens wat topics door mbt de RS en de registers. Hij staat wel in de lijst en met foto maar of er meer info van is durf ik zo niet te zeggen.

register
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27740
chat over register
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27423
Laatst gewijzigd door Tom op za 5 sep 2009 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

staat al een tijdje te koop bij KVK
Gommel
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 2 aug 2009 22:09
Contacteer:

Wat ik vind via RDW is het volgende (waarschijnlijk heb je het al, maar oke)

APK 15-05-2011
Is van 11-11-2005
Op naam van 02-10-2008
Oranje
Blokkie:MEGANE; 2.0 16V TURBO E4
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Ik denk dat de dealer, VKV, er je meer over kan vertellen. Wellicht is hij daar al jaren in onderhoud geweest. Het is immers de Renault Sport-specialist.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Word volgens mij door een verkoper mee gereden.. Maar dat weet ik niet zeker. Auto staat vaak voor de deur bij dealer :)
ro23
Berichten: 22
Lid geworden op: za 5 sep 2009 19:11
Locatie: zuid holland

Hey!


Bedankt voor de reacties, inmiddels heb ik een megane RS gekocht en ook opgehaald :D bij vkv rotterdam (de oranje rs).

ciao Ro
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

ro23 schreef:Hey!


Bedankt voor de reacties, inmiddels heb ik een megane RS gekocht en ook opgehaald :D bij vkv rotterdam (de oranje rs).

ciao Ro
Volgende stap is dan:

Je even voorstellen, lid worden van RTC en je op een meeting vertonen, pica's van de bolide.

Welkom!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Misschien zie ik het over het hoofd of zoek ik niet goed (S) , maar ik mis op deze site een goede uitleg over de verschillen tussen de standaard RS en de Trophy, F1 team R25 en F1 team R26. Bij het register staat wel een kort overzicht, maar ik zou bijvoorbeeld willen weten of de Trophy standaard het sportonderstel heeft?
En heeft de F1 team R25 ook het sperdifferentieel? En is de R25 alleen in het blauw geleverd?

Waarom ik dit alles wil weten? Omdat ik overweeg mijn Avantime te verruilen voor een Mégane RS.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welkom hier. Even voorstellen zou leuk zijn :wink: . Wat betreft je vragen zijn er vast mensen hier die antwoorden hebben. Even geduld en het komt goed.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

ro23 schreef:Hallo daar!

Ik sta op het punt om een andere auto te kopen, ik heb nu een renault megane cabrio uit 2000, maar ik wil een renault megane RS uit 11/2005. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten (speciaal bij de RS)?

En weet iemand misschien iets van de history van die auto
(kenteken 20-sb-nl)?? ik hoor het graag van jullie


ciao Ro
In Woerden staat er toevallig ook nog 1 te koop bij de Renault Dealer.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

renault15.17 schreef:Misschien zie ik het over het hoofd of zoek ik niet goed (S) , maar ik mis op deze site een goede uitleg over de verschillen tussen de standaard RS en de Trophy, F1 team R25 en F1 team R26. Bij het register staat wel een kort overzicht, maar ik zou bijvoorbeeld willen weten of de Trophy standaard het sportonderstel heeft?
En heeft de F1 team R25 ook het sperdifferentieel? En is de R25 alleen in het blauw geleverd?

Waarom ik dit alles wil weten? Omdat ik overweeg mijn Avantime te verruilen voor een Mégane RS.
De R25 is in Nederland alleen in het blauw geleverd en opties kon je niet aanvinken. Er zijn enkele zwarte exemplaren ( wereldwijd ) en ik geloof dat er in Nederland slechts 1 is. De R25 is zelf op basis van de basis RS alleen dan met het Cup onderstel en verder alleen optische aanpassingen. Qua onderstel is de Trophy gelijk aan de R25.

De R26 is voorzien van een sper-differentieel en op de R25 is dat niet zo volgens mij.

Succes met je zoektocht naar een mooi exemplaar!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Edit: laat maar..


@Renault15.17

Je hebt de weg gevonden zie ik? ;)

Ik zal vanavond even een verhuisdoos op de kop zetten waar alle renault-brochures in zitten. Even kijken wat wel of niet standaard was bij de Mégane RS.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

hier kan je wel wat mee:

Renault Mégane 2 Renault Sport 2004 - heden

De Mégane 2 Renault Sport is de sportieve telg van de Mégane familie. De auto biedt zowel een fel temperament als een hoog comfortniveau in het dagelijks gebruik. De innovatieve onafhankelijk scharnierende voortrein biedt een uiterst nauwkeurig rijgedrag. De RS heeft de behendigheid, de snelheid en het rijgevoel van een sportauto terwijl het comfort en de akoestiek van een 'grande routière' bewaard zijn gebleven. De Mégane RS richt zich op een geheel andere klantengroep dan de Clio RS 2.0 en RS V6. Ze is sportief, elegant en strak en leverbaar in een 3- en een 5-deurs uitvoering.
De basisuitrusting komt grotendeels overeen met de 2.0 16V Dynamique Luxe. De RS 2.0 16V Turbo is leverbaar met 5 verschillende lakkleuren: 267 Noir Doré (zwart met goudglans), D38 Orange Sanguine (fel oranje), D61 Gris Technique (zilver), I49 Bleu Profond (donker blauw) en J41 Bleu Artic (fel blauw). Deze zijn allemaal exclusief voor de RS 2.0 16V Turbo. Er is keuze uit 2 soorten bekleding, te weten Carbone Foncé (antraciet bekleding) en Orange Sanguine (oranje portier- en stoelbekleding, gordels oranje, en bij de optionele lederen bekleding oranje perforatie).
Het stuur en de bestuurdersstoel zijn essentieel voor het rijplezier. Daarom zijn er vele afstellingsmogelijkheden waarmee iedere bestuurder de voor hem ideale rijpositie kan vinden. De steunvlakken van de zitting en rugleuning van de voorstoelen zijn versterkt voor nog meer zijdelingse ondersteuning.
De Mégane Renault Sport is uitgerust met een onafhankelijk scharnierende voortrein. Dit innovatieve concept garandeert stuurnauwkeurigheid en compenseert de stuurreacties die vaak voorkomen bij een krachtige voorwielaandrijving. De afstelling van de schokdempers en de vering maakt een combinatie van sportief en tegelijkertijd comfortabel rijden mogelijk. Het krachtige en efficiënte remsysteem bestaat uit grote remschijven met op de voortrein Brembo remklauwen met 4 zuigers. De elektrische variabele stuurbekrachtiging en rijhulpsystemen ABS, ESP met onderstuurcontrole, tractiecontrole ASR en motorslipkoppelregeling, zijn speciaal voor de Mégane Renault Sport aangepast.

Renault Sport heeft op basis van de 2.0 16v turbomotor uit de topklasse van het merk een krachtige en comfortabele versie ontwikkeld. Het extra vermogen wordt verkregen dankzij een aanpassing van de hoofdonderdelen, zoals de turbo, de krukas en de zuigers. Met een maximaal koppel waarvan 90 % beschikbaar is tussen de 2.000 en 6.000 t/min, levert deze motor snel en aanhoudend veel trekkracht. De sportieve uitlaat geeft de auto een karakteristiek en sportief geluid.
De fabriek in Dieppe produceert de Mégane Renault Sport op basis van carrosserieën die gemaakt zijn in de Renault-fabriek in het Spaanse Palencia. Evenals de Clio RS 2.0 en de Clio V6 profiteert de Mégane Renault Sport van de ervaring en knowhow van de fabriek in Dieppe, die gespecialiseerd is in de productie van de sportauto’s van het merk.
In Frankrijk is er sinds april 2007 ook een RS dCi op de markt. De Nederlandse importeur ziet onder andere vanwege de forse BPM op dieselauto’s de prijs schrikbarend hoog worden, waardoor het koperspubliek gering zal zijn. De Mégane Renault Sport dCi beschikt over de 2.0 dCi 16V-motor, goed voor 175 pk. Het koppel bedraagt 360 Nm en wordt bij 2.000 tpm vrijgegeven. Volgens opgave van de fabrikant verbruikt de diesel slechts 6,5 liter per 100 km. Renault koppelt het blok aan een handgeschakelde zesbak. Buiten de motor en de achterspoiler is de dCi-uitvoering gelijk aan het benzinetype, dus met verlaagd onderstel, grotere remschijven, dikkere bumpers en sportief aangekleed interieur.

Mégane 2 Renault Sport Trophy 2005

Renault presenteerde met de Mégane Renault Sport Trophy een van de autosport afgeleide versie van de Mégane Renault Sport. De, in gelimiteerde oplage geproduceerde, Trophy onderscheidt zich door zijn straffere onderstel, zijn op hoge belastingen berekende remsysteem en zijn grafietkleurige 18" 'Bebop' wielen. De Trophy werd gepresenteerd op de Salon van Geneve in 2005 en is in Nederland vanaf juni 2005 te koop.
Met het doel voor ogen een sportievere versie van de Mégane Renault Sport op de markt te brengen, zijn de dynamische eigenschappen daarvan aanzienlijk aangescherpt. Het effect werd bereikt door toepassing van speciale onderdelen en afstellingen. Met als resultaat een met 10 % verminderde rolneiging en verminderde lift- en duikeffecten bij snel optrekken en remmen. De verbeteringen zorgen daardoor voor meer tractie op alle soorten wegdek.
De schokdempers, veren en stabilisatorstangen zijn afgestemd op een sportievere rijstijl dan bij het chassis van de Megane Renault Sport. Bij de achtertrein is de stijfheid van de veren met 77 % toegenomen tot 44 N/mm. De parameters van de elektronische hulpsystemen zijn aan het nieuwe onderstel aangepast. Het ESP-systeem kan voortaan worden uitgeschakeld. De drempel waarop het systeem in werking treedt is verhoogd en het effect is ook minder sterk ingrijpend. Ook het remsysteem is doorontwikkeld.
Buiten het sportonderstel onderscheidt de Trophy zich ook visueel van de andere modellen. Bij de carrosserie valt de kleur Gris Makaha op, in combinatie met de speciale, grafietkleurige velgen. In het interieur valt de stoelbekleding op, alsmede een groot aantal panelen in koolstofvezel look. Een typeplaatje met uniek serienummer op het dashboard benadrukt de exclusiviteit. Het stiksel van het leer op het stuurwiel, de versnellingspookknop en de versnellingspookhoes zijn blauw, evenals de naden van de stoelbekleding en de veiligheidsgordels. De serie limitee Trophy heeft dezelfde standaard voorzieningen als de Mégane Renault Sport, met als extra een 4x40W Cabasse-Tronic radio met geintegreerde 6 CD-wisselaar.
De motor is dezelfde als de Mégane Renault Sport, dus 225 pk en 300 Nm koppel. De Serie Limitee Trophy kent een meerprijs van € 1.250 ten opzichte van de referentieversie. Van de Trophy worden slechts 500 auto's gemaakt, waarvan er volgens eerdere berichten 45 beschikbaar waren voor de Nederlandse markt. Dat is teruggedraaid naar 25 auto's. Daarentegen is het sportchassis vanaf de tweede helft van 2005 ook voor de normale Mégane Renault Sport bestelbaar zijn voor een meerprijs van € 1.395.

Mégane 2 Phase II Renault Sport

In december 2005 werd de vernieuwde Mégane 2 voorgesteld. De facelift kan niet direct als wereldschokkend worden betiteld, daarom maak ik er ook geen aparte pagina voor. Renault heeft gekozen voor een rustige opwaardering van het uiterlijk, waarbij nieuwe lampen, een iets andere grille en een licht gemodificeerde bumper zijn aangebracht. Daarnaast is de stuurkolom opnieuw gekalibreerd. Ook is er sinds 2007 een Renault Sport 2.0 dCi 16V leverbaar. Deze motor is ook leverbaar met het sportchassis.

Mégane 2 Phase II Renault Sport Cup

Net als van de Clio 3 is er van de Mégane 2 Phase II RS een Cup-versie gemaakt. De Renault Card met handsfree functie is vervangen door een kaart met alleen afstandbediening. De verlichting aan de onderzijde van de portieren bij het openen zit er niet op. De zelfdimmende binnenspiegel heeft eveneens het veld geruimd. De radio in deze RS heeft geen MP3-ondersteuning en de lederen bekleding is vervangen door stoffen bekleding met grijze stiksels. De driedeurs Mégane RS Cup is 28.995 euro; de vijfdeurs 500 euro duurder. Een normale driedeurs RS is 33.835 euro.

Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team R25 2006

Renault presenteerde op de Autosalon van Brussel Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team. Deze is uitgebracht ter gelegenheid van het halen van beide kampioenschappen in de Formule 1. De versie komt in een gelimiteerde oplage van 40 stuks naar Nederland.
De gehele serie wordt in de kleur Bleu Alp gespoten. De Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team is gebaseerd op het Dynamique Comfort uitrustingsniveau, in tegenstelling tot de reguliere Renault Sport (Dynamique Luxe), en beschikt verder over radio/cd 4 x 15 watt met MP3 functie, automatische geregelde airconditioning. Verder heeft de uitvoering geel/blauwe beschermingstrips op de bumpers en flanken en staat de uitvoering op 18" lichtmetalen wielen in een zwart glanzende kleur.
Renault Sport voorziet de auto verder van een sportonderstel, geperforeerde remschijven rondom, specifieke schokdempers en veren en een volledig uitschakelbaar ESP. Uiteraard is het koetswerk voorzien van F1-emblemen en schittert op de achterste zijruiten en speciaal embleem. Binnenin staan Recaro-kuipstoelen met donker leder gecombineerd met blauw alcantara. De achterpassagiers zitten op donker met blauwe stof. Er geldt geen meerprijs voor de Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team.

Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team R26 2007

Renault presenteerde op de Autosalon van Parijs in september de Mégane 2 Phase II Renault Sport F1 Team R26. In tegenstelling tot de eerdere tijdelijke uitvoeringen beschikt de R26 over een licht opgevoerde motor, door een motormanagementaanpassing en een ander uitlaatsysteem. Het heeft op het prestatieniveau geen invloed.
De F1 Team R26 heeft ook het sportonderstel, dat is uitgerust met specifieke dempers, stijvere veren en stabilisatorstangen met gewijzigde diameter. Een limited slip differentieel is toegevoegd, terwijl het remsysteem is opgewaard met rood gelakte Brembo-klauwen.
De F1 Team R26 komt onder andere in de kleur Sirius op de markt. Op de bumpers en de portieren is een blokjesmotief aangebracht, dat desgewenst zonder meerprijs ook op het dak wordt aangebracht.

Mégane 2 Phase II Renault Sport R26 R 2008

De Mégane II krijgt een knallend afscheid in de vorm van deze R26 R. Hij is gebaseerd op de F1 Team R26 maar is niets meer of minder dan een circuitauto met straattoelating. De voorbereiding voor een rolkooi zit er standaard in, de rolkooi zelf staat op de optielijst. Deze R-versie weegt 123 kg. minder; onder meer omdat de auto geen achterbank heeft. Ook is de achterruitwisser verwijderd, de mistlampen zijn er niet meer, de koplampsproeiers zijn weg, er is nog maar 1 airbag en de climate control staat op de optielijst. Koning Mégane is verder niet voorzien van een snelheidsregelaar op het stuur en het uitlaatsysteem is lichter dan bij een standaard RS.

Verder zijn er koolstofvezel zittingen (-25 kg.) met zespunts gordels en ook de motorkap is van koolstofvezel (-7.5 kg.). De remschijven aan de achterzijde zijn van policarbonaat. De afstemming van het onderstel is gewijzigd en ook de bakverhoudingen zijn korter. De R26 R staat naar keuze op zwarte of rode 18" wielen. In eind oktober start de productie en in maart 2009 is het na 450 exemplaren afgelopen voor de R26 R. Er komen 10 van deze auto’s naar Nederland.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat is een mooie lijst Patrick (Y)
Waar heb je dat gevonden joh? :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

dat zou jij wel eens willen weten he :p

Eerlijk gezegd geen idee. Heb het van inet. Heb het toen is opgeslagen in word voor de registers (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

lang leve Google ;) (even zoeken op een stukje van een zin... 1e hit)

http://members.multimania.nl/azor/renau ... aners.html

Op die site staat ook nog een tabel met technische gegevens.


Nog meer info uit zijn index:
http://members.multimania.nl/azor/renault/
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

juist daaar kwam ut vandaan. Is een net en correct stukje
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

R25 is eigenlijk faceliftbody met de techniek van de trophy :) de R25 was er nog eerder als de officiele introductie van de facelift.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

AnthonyR schreef:R25 is eigenlijk faceliftbody met de techniek van de trophy :) de R25 was er nog eerder als de officiele introductie van de facelift.
ja dat klopt. Mijn broertjes gewoon toen met de r25 aanrijden bij mijn ouderlijk huis.Was toen erg verbaasd aangezien de facelift er nog niet was (officieel).
[img]http://img511.imageshack.us/img511/8210 ... medium.jpg[/img]

Ik weet overigens nog steeds niet welk kenteken hierbij hoort. Erg jammer
Nr 649
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Bedankt PatrickB. Is een duidelijk verhaal. Ik ga eens op mijn gemak rondkijken naar de diverse RS'en. In Veghel bij Arend staan er al 2, ik ga ze 2e paasdag maar eens een bezoekje brengen.

Ik neem aan dat, net als bij alle Mégane's II, een phase II beter in elkaar zit dan de phase I modellen?

Dave
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

renault15.17 schreef:Bedankt PatrickB. Is een duidelijk verhaal. Ik ga eens op mijn gemak rondkijken naar de diverse RS'en. In Veghel bij Arend staan er al 2, ik ga ze 2e paasdag maar eens een bezoekje brengen.

Ik neem aan dat, net als bij alle Mégane's II, een phase II beter in elkaar zit dan de phase I modellen?

Dave
het best zijn ze vanaf ph1 trophy, vanaf die versie hebben ze een beter onderstel gekregen. volgens mij was dat onderstel bij de ph2's ook nog een optie, maar dat weet ik niet zeker.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Wat kost ongeveer het vervangen van de distributieriem bij een megane rs?

Thnx! (Y)
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Het vervangen van de distributieriem kost volgens VKV in Gorinchem:
Distributieriem € 688,00
(prijs distributieriem vervangen is incl. vervangen aandrijfriem en rollen)
Alle prijzen incl. montage en BTW.
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

valt mee, ook iets in de buurt van den haag hahha
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat is nog goedkoper dan van een Clio RS zeg (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:Dat is nog goedkoper dan van een Clio RS zeg (0)
kan mij bijna niet voorstellen dat de distri van een meg goedkoper is dan die van een clio.

Maar als het zo is dan is dat een voordeel.

@sander welke trophy hebbie op het oog?
Er zitten een paar ex schade bakken bij op MP
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Kwa materiaal maakt het niet uit, maar kwa tijd zit je bij een megane toch echt wel gunstiger i.v.m. een stuk meer ruimte :)
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

is dat trophy spul los te krijgen
bedoel het onderstel
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja tuurlijk waarom niet? Bij schade zal zoiets toch vervangen moeten kunnen worden --> ondedeel nummers achterhalen.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

ramon16V schreef:is dat trophy spul los te krijgen
bedoel het onderstel
Ja, als je flink in de portemonnee wil tasten ;)

http://www.renault-sport.com -> Boutique
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Maarten-Jan schreef:Kwa materiaal maakt het niet uit, maar kwa tijd zit je bij een megane toch echt wel gunstiger i.v.m. een stuk meer ruimte :)
Dat is niet juist; origineel Renault kosten alle onderdelen bij een Mégane de helft dan bij een Clio.
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Inderdaad ja, je hebt helemaal gelijk, een distributieset voor een clio is 100 euro duurder(!)
Tijmen
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 22:01

Maarten-Jan schreef:Inderdaad ja, je hebt helemaal gelijk, een distributieset voor een clio is 100 euro duurder(!)
Heb je het dan ook over spanrollen, multiriem etc?
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

riem + rollen, dus geen multiriem.
Plaats reactie