ACT: 5 GT Turbo
No offense maar is dit een serieuze vraag Will?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Als dat een nieuwe turbo is ben ik sinterklaas

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Ik vraag me gewoon af waarom je hem als nieuw verkoopt terwijl er een zichtbare scheur in zit.tutuur schreef:No offense maar is dit een serieuze vraag Will?
Mijn was het nl. nog niet opgevallen dat daar een scheur zit.
En vond het sowieso al raar dat een dergelijke turbo zou worden gereviseerd....
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op ma 8 mar 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb er nog zo1 in de kast staan boven, my first kapotte turbo. die ga ik dan mooi verkopen, nooit geweten dat dat handel is 

Immer wieder die verdammte Holländer
Nee, die scheur kan geen kwaad. Maar hij is duidelijk zilver gespotenWilleon de Zoete schreef:Maar, als 'ie gereviseerd is, kan zo'n scheur dan kwaad?

2 keer goed heet trappen en die velgenspray is er ook weer af 

In mijn optiek is een scheur toch niet echt bevorderlijk voor de prestaties van de turbo....
In welk opzicht?
Zodra je vermogen gaat vragen zal de turbo warmer worden en uit gaan zetten, zo word de scheur ook groter en verlies je efficienty
Niet echt nee. Scheur gaat misschien wel meer dicht zitten als het aan alle kanten uit zet 
Enfin, ik ben je laatste woord wel gewend maar 100% van alle turbo's die ik gezien en gedraaid heb hebben deze scheur en geloof het of niet, het maakt geen jota uit.

Enfin, ik ben je laatste woord wel gewend maar 100% van alle turbo's die ik gezien en gedraaid heb hebben deze scheur en geloof het of niet, het maakt geen jota uit.
Ik rij zelf ook met een turbo met scheur, toch zou ik er niet 1 kopen die hem al heeft...(nieuw)
heb een nieuwe garret t25 thuis liggen en die heeft een stalen bus om het turbine wiel, neem aan om doorscheuren te voorkomen..
En van dat laatste woord ben ik niet met je eens, ik probeer gewoon te beredeneren waarom het wel of niet goed is... Daar is een forum toch voor?
Maar goed, meer ervaren mensen zeggen dat het niks uit maakt dus geloof het wel
heb een nieuwe garret t25 thuis liggen en die heeft een stalen bus om het turbine wiel, neem aan om doorscheuren te voorkomen..
En van dat laatste woord ben ik niet met je eens, ik probeer gewoon te beredeneren waarom het wel of niet goed is... Daar is een forum toch voor?
Maar goed, meer ervaren mensen zeggen dat het niks uit maakt dus geloof het wel

Naja het is ook overduidelijk geen nieuwe 
Ik weet niet of ze de scheur laten zitten na revisie. Ik denk van wel, omdat een reparatie gevaarlijker is.

Ik weet niet of ze de scheur laten zitten na revisie. Ik denk van wel, omdat een reparatie gevaarlijker is.
-
Ik heb de verkoper nogmaals gevraagd en volgens hem is de turbo 100% nieuw....
Er zit roest, vet en verf op, ik bedoel, ja euhWilleon de Zoete schreef:Ik heb de verkoper nogmaals gevraagd en volgens hem is de turbo 100% nieuw....
wij van jou ookRiël schreef:Enfin, ik ben je laatste woord wel gewend

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee ..ik heb toen mijn T25 preventief laten reviseren bij hoet/garret en toen bleek ook dan mijn uitlaat huis gescheurd was ....Riël schreef:Naja het is ook overduidelijk geen nieuwe
Ik had maar 1 keuze laten vervangen anders deden ze er niets meer aan
Of ik moest een hele uitlaatzijde aanleveren .
8 turbo's in een krat maar je raad het al geen hele uitlaatkant ...
Dus dat was een duur grapje.
En ja een scheur maakt zeker wat uit .....alleen is het makkelijk te verbloemen door de druk gewoon iets op te schroeven ....
Scheur gaat namelijk werken als een wastegate (tje)
Tevens als de scheur helemaal naar de schoepjes loopt kan hij nog vast slaan ook op de scheur
-
-Ray- schreef:wij van jou ookRiël schreef:Enfin, ik ben je laatste woord wel gewend

Denk dat we maar een afspraak moeten makenGerald schreef:Hij heeft hem hier iig niet opgehaald.

Vanaaf weer wat geprobeerd,bougiekabels gewisseld om dat uit te sluiten.
De auto loopt stationair als een dragster.
Stat.sproeier is gewisseld,carb is gereviseerd,verdeler en rotor zijn nieuw.
Heb even geen idee meer waar ik het moet zoeken,tips?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
carb. voet gescheurd zou kunnen of ergens false luchtAlpine schreef:
De auto loopt stationair als een dragster.
Stat.sproeier is gewisseld,carb is gereviseerd,verdeler en rotor zijn nieuw.
Heb even geen idee meer waar ik het moet zoeken,tips?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
brilliant !!ger schreef:"nieuwe turbo" standaard met scheur naar wastegate.....![]()
http://link.marktplaats.nl/328072019

Riel, ik kan er niks aan doen maar jij denkt echt hollands. Ik heb het al in diverse topics gemerkt. "Maakt niks uit, opschroeven en vlammen" !
Zoals iemand het al aangehaald heeft, Ray denk ik, die scheur in de turbine gaat wel deels dicht als hij warm wordt maar nooooooit helemaal waardoor je dus een extra wastegate krijgt. Het rijd wel, maar bevorderlijk kan het nooit zijn. Tevens heb ik wel de indruk dat veel GT-rijders er een andere mentaliteit op nahouden dan enkele jaren geleden. Toen was het zoals de Riel-style, het zal allemaal wel goed komen. Tegenwoordig wil iedereen het gewoon goed doen

Nu heb ik even wat anders, waar haalt de dynamo zijn voeding (+ en -) vandaan ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tja, of je gaat er 100% voor en het is je lust en je leven, of je hobby't ermee en stelt andere prioriteiten.
Ik haalde het zelf aan trouwens, ik verkoop nu ook geen pure onzin, alleen ik heb een andere denkwijze op deze oude 'rommel'. Andere keuzes, en voor mij is zo'n grappige vijf ook niet veel meer waard als een instelling 'het komt wel goed zo'. Heb je gelijk in
. Niks mis mee toch?
Ik haalde het zelf aan trouwens, ik verkoop nu ook geen pure onzin, alleen ik heb een andere denkwijze op deze oude 'rommel'. Andere keuzes, en voor mij is zo'n grappige vijf ook niet veel meer waard als een instelling 'het komt wel goed zo'. Heb je gelijk in

-
Even buiten bovenstaande discussie. Ik heb contact gehad met de verkoper en volgens hem zit er 100 % geen scheur in de turbo. Dus blijkbaar vertekent de foto????
Hij laat het me zondag met eigen ogen bekijken....

dadelijk beweerd hij nog dat het zo hoort te zijnWilleon de Zoete schreef:Even buiten bovenstaande discussie. Ik heb contact gehad met de verkoper en volgens hem zit er 100 % geen scheur in de turbo. Dus blijkbaar vertekent de foto????![]()

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
tja ik zie t ook als fun, niet als een auto waar per maand 1000 euro in gepompt wordt
als ie rijdt rijdt ie, als ie roest slijpen we het weg, bakken we een nieuw stuk in en gaat er een spuitbusje tegen aan
het blijft een koekblik uit 1987 met een hoog fungehalte
als ie rijdt rijdt ie, als ie roest slijpen we het weg, bakken we een nieuw stuk in en gaat er een spuitbusje tegen aan

het blijft een koekblik uit 1987 met een hoog fungehalte

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Prijs is wat laag, kijk maar eens wat een bv. k-tec vraagt voor een standaard turbo.Tom schreef:is die prijs overigens niet wat aan de lage kant voor een nieuwe turbo? of valt dat mee?
Maar ja, als ie er vanaf wil voor die prijs....
Project: GTT Blue Sport
Ligt eraan hoe je eraan gekomen bent
Verhalen genoeg van mensen die spullen die "over" zijn meenemen van der werk en het voor goud geld verkopen
Maar idd, als ie hem nieuw gekocht heeft is het erg laag

Verhalen genoeg van mensen die spullen die "over" zijn meenemen van der werk en het voor goud geld verkopen

Maar idd, als ie hem nieuw gekocht heeft is het erg laag

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
nee dat is waar maar nu zeg je me dat ik het dus verkeerd doe, en dat spreek ik wél tegen-jo- schreef:Het hoeft je lust en leven niet te zijn, je kan het ook gewoon goed doen. Met jouw gedachtengang blijf je ook steeds bezig en kan je niet van een betrouwbaar gegeven uitgaan.

Trouwens, het perfecte autotje bouwen betekent veel, maar zeker niet dat je niet bezig blijft ermee

Dan moet je t simpel en eenvoudig houden en dat doe ik wel. En ik heb jaren gereden met een scheur in een turbo, om daarop terug te komen, en dat boeit geen flikker, dat tiende barretje minder heb ik geen gram minder fun voor gehad, if you know what i mean.
Als dat jou gedachten gang is kan je dat beter bij elke post erbij zetten, je hebt tegen mij gezegd dat ik lulkoek verkoop maar blijkbaar is dat dus niet zo