Onderhouds teller Safrane reseten

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Jaco Reinie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 3 aug 2003 9:29

Weet iemand hoe ik de teller voor het volgend onderhoud in de boordcomputer kan resetten?
En ik heb ook een probleem dat de boordcomputer niet meer aangeeft hoeveel km ik nog kan rijden op de tank benzine, alle andere functies werken wel naar behoren.
Alvast bedankt voor de hulp.

Gr,
Jaco
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Denk dat je het beste ff je auto aan de laptop kan hangen bij de Renault dealer...kunnen ze alle storingen er iig even uithalen...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Heb je de boordcomputer zelf al ge-reset? Volgens mij doe je dat bij een safrane door het knopje van de bc zelf een poosje ingedrukt te houden. Het kan ook zijn dat je het resetknopje van de dagteller even moet omdraaien.
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Im mijn Mégane kan ik wanneer de volgende onderhoudsbeurt is niet ressetten.

De rest wel, inderdaad zoals Bart zegt, het knopje wat langer ingedrukt houden.
plieshout
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 1 sep 2004 10:56
Locatie: Tilburg

Bij een Renault Laguna GT ga je naar die teller toe met de boordcomputer en druk je hem minstens 10 sec. in. Na 3 sec. begint hij echter al te knipperen...maar je moet de knop nog vasthouden
Jaco Reinie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 3 aug 2003 9:29

Bedankt voor de tips.

Welk knopje moet dat zijn, die op de tellers om alles 0 te stellen? of die aan de ruitewisser bedienings pookje waar je mee kan switchen naar een andere stand of 1 van de 3 knopjes die naast het klokje zitten waarmee je de computer uit zet of de stem uit zet of de melding herhaald??
Echt er zitten te veel knopjes in die safrane van me!! Maar ik ga wel even wat knopjes langer ingedrukt houden wie weet.
Ik neem aan dat ik op deze manier niet het onderhoudsbeurt tellertje kan resetten. Weet iemand daar ook iets over. Ik weet bij BMW bv. dat je op de service stekker aansluiting 2 aansluitpuntjes moet kortsluiten om de teller te resetten. Is zo iets ook bij de safrane van toepassing? Het is zo iritand dat hij op 0 staat, ik zie hem graag aftellen :) .

Gr,
Jaco
plieshout
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 1 sep 2004 10:56
Locatie: Tilburg

Jaco Reinie schreef:Bedankt voor de tips.

Welk knopje moet dat zijn, die op de tellers om alles 0 te stellen? of die aan de ruitewisser bedienings pookje waar je mee kan switchen naar een andere stand of 1 van de 3 knopjes die naast het klokje zitten waarmee je de computer uit zet of de stem uit zet of de melding herhaald??
Echt er zitten te veel knopjes in die safrane van me!! Maar ik ga wel even wat knopjes langer ingedrukt houden wie weet.
Ik neem aan dat ik op deze manier niet het onderhoudsbeurt tellertje kan resetten. Weet iemand daar ook iets over. Ik weet bij BMW bv. dat je op de service stekker aansluiting 2 aansluitpuntjes moet kortsluiten om de teller te resetten. Is zo iets ook bij de safrane van toepassing? Het is zo iritand dat hij op 0 staat, ik zie hem graag aftellen :) .

Gr,
Jaco
Het knopje om alles mee op 0 te stellen moet je lang indrukken als je boardcomp op de stand staat die je wilt wissen/resetten.
Soul
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 sep 2004 15:55
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

Weet iemand hoe dat resetten kan gebeuren bij een Laguna DCI 120 pk van 2001 ?
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

zat met hetzelfde probleem, ga het zo meteen uitproberen!!!

pttm
Soul
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 sep 2004 15:55
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

Deel je bevindigen met ons, please !
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Soul schreef:Deel je bevindigen met ons, please !
t is me nog niet gelukt :evil: :evil: :@ :@

iemand nog tips???
Armando.B.
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Schiedam

pttm schreef:
Soul schreef:Deel je bevindigen met ons, please !
t is me nog niet gelukt :evil: :evil: :@ :@

iemand nog tips???
bij de nieuwe type laguna moet je met je scroll knopje op de ruitenwisserhandel naar het sleuteltje toe gaan meestal staat die op 0 en knippert die
dan hou je de knop op je tellerklok ingedrukt tot die knippert en als er 30000 in komt te staan dan kan je hem los laten

bij de safrane met boordcomputer gaat het bijna het zelfde, je gaat weer naar het sleuteltje en dan moet je de knop vast houden die de boordcomputer reset dus de meest linkse knopje, niet de knop die de dag teller op 0 zet.

dit moet het zijn.
cjibclient
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mar 2005 8:59
Locatie: Twente

Op het forum op http://www.renaultsafrane.nl staat een topic waar het voor de safrane beschreven wordt. Ik weet niet meer precies hoe het moet maar het is mij gelukt op de manier die daar staat.
Albert Peters
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 23:07

cjibclient schreef:Op het forum op http://www.renaultsafrane.nl staat een topic waar het voor de safrane beschreven wordt. Ik weet niet meer precies hoe het moet maar het is mij gelukt op de manier die daar staat.
ZO kom je nog eens iemand tegen :lol: :foto:

Maarre m`n Saffie Fase I `93 RT reset ik door de boordcomputer knop (dus niet de dagteller) ingedrukt te houden, en daarna het contact aanzetten. Je zit dan van alles gaan branden, en dan oplopende KM 10,100,1000,10.000.
Als dat gebeurt is staat de comp weer gereset.

M.vr gr Safraneclublid Albert
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Misschien heb je het boekje niet meer dat bij je Safrane kwam, maar daar staat alles beschreven hoe je de computer moet resetten.
Het is een heel handig naslagwerk, en de meest voorkomende problemen (met oplossingen) staan er wel in beschreven. Mocht je het boekje nu niet meer hebben, dan wil ik het wel (bij genoeg animo) inscannen.
Let wel, ik heb een Safrane uit 1997, in verband met type verschillen.
uka
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 10:52
Contacteer:

Ik heb laguna uit 2003 en wil niet naar de dealer om te reseten de kilometers van service kan iemand A.U.B mij helpen hoe het moet want op mijn boordcomputer heb ik knoop nr.2 niet en weet niet hoe ik moet dat doen
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

uka schreef:Ik heb laguna uit 2003 en wil niet naar de dealer om te reseten de kilometers van service kan iemand A.U.B mij helpen hoe het moet want op mijn boordcomputer heb ik knoop nr.2 niet en weet niet hoe ik moet dat doen
Boordcomputer op je serviceintervalmelding zetten en het dagteller knopje inhouden, als ie dan begint te knipperen nog een keer drukken en klaar :)
uka
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 10:52
Contacteer:

Ronal bedank,maar het probleem is op mij boordcomputer is geen daagtellerknop
bij laguna van b.v van 2001 is wel een knop tussen toerenteller en snelheidsteller.
ik heb een laguna van oktob 2003 en daar is nieks bij dashboord
ik heb geprobeerd met het knop op het eind van ruitwiser.de teller springt wel op null en knipert paar keer, maar ik kan nit de 30000 km terugzeten.
ik denk dat het knop in combinatie met en andere knop moet doen ,MAAR WELEKE?????????????????????????????????????
B.V GEPROBERD IN COMB. MET NUMMERS VAN CD-speler
B.V.D Uka
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Langer ingedrukt houden, dus als ie begint te knipperen nog steeds ingedrukt blijven houden. Dan komt er als het goed is automatisch 30.000 knipperend in beeld en pas als die niet meer knippert de knop los laten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie