[Grotere Remmen]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
set wilwoods zijn ook wel goed hoor.
maar ja niet iedereen denk daar het zelfde over.
maar ik kan zeggen dat het super remmen zijn.
maar ja niet iedereen denk daar het zelfde over.
maar ik kan zeggen dat het super remmen zijn.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
schrikken zeker Heine 

Heel netjesmeganomaniac schreef:Het is inderdaad zwaar maar daar ging het me niet om....ik vond het originele niet goed remmen maar nu met deze upgrade wel...en het ziet er gewoonweg geweldig uit (iig dat vind ik
)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3BPTD8VP.jpg[/img]

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ja vooral in de regenLuco/Alpine-racer schreef:schrikken zeker Heine

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heine hut schreef:Ja vooral in de regenLuco/Alpine-racer schreef:schrikken zeker Heine

-
- Contacteer:
Dank je Jo...
Het was een grote ondernemeing om pas te krijgen..

Het was een grote ondernemeing om pas te krijgen..
-
- Über-Spammer
Een adapter ertussen en gaan? Of kwam je met de offset ook niet weg?
-
- Contacteer:
Ik heb inderdaad ook het hart van de schijf en de remleiding moeten laten maken.. 
Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?
Om dat te beoordelen moet je de zuigerdiameter weten van de brembo remklauwen, dan kan je het zo uitrekenen.jacques schreef:Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?
-
- Contacteer:
Hij remt echt lekker moet ik zeggen...jacques schreef:Ik neem aan dat je een hoofdremcilinder met 23.8mm zuiger hebt (staat dan 23 op de zijkant). Gaat dat goed in combinatie met de Brembo 4 zuiger remklauwen? Welke maat schijf gebruik je. Passen de klauwen direct op je fussee?

Het is gewoon de originele remcilinder van de coupe 2.0 16V
De Brembo remtangen zijn van Renault van de Clio III RS of Megane II RS
De schijfmaat is 312mm.
En ik kan je zeggen dat past zeker niet rechtstreeks op het fusee...
Kleine foto van de adapter
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GT8FKHS.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jammer dat ze een adaptertje nou net niet wat netter maken en wat vloeiender.
-
- Über-Spammer
Meen je wat dat kost
Je kijkt toch alleen maar naar de letters BREMBO

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja ik weet wat dat kost, heb hier drie sets liggen
Maar stukje afwerking is voor mij net zo belangrijk, het zal best werken, maar het ziet er toch niet uit man.

Maar stukje afwerking is voor mij net zo belangrijk, het zal best werken, maar het ziet er toch niet uit man.
-
- Contacteer:
Het scheelt inderdaad niet veel...Tom schreef:kruisen die bouten elkaar onderhand in die adapter of lijkt dat maar?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mag jij zeggenTim schreef:Poetser!
*rent hard weg
VANGRAILRAMMER

Maus schreef:Bart, je hoeft maar tot pagina 33 terug te bladeren.Bart GTT schreef:Ik heb onlangs een setje geboorde 285mm schijven op mijn auto gemonteerd icm Ferodo DS 2500 blokken. Ik moet zeggen dat het toch wel een stuk harder remt dan mijn vorige (al niet meer originele schijven en blokken) setup.
Nou zal het misschien wel in een van de vorige 40+ bladzijdes verteld zijn maar daar ben ik nu iets te lui voor om het op te zoeken...
Het probleem dus: als ik nu goed hard rem gaat de achterkant een beetje dansen... Hoe is dit nu het beste op te lossen? De remdrukverdeler af laten stellen? (en bij wie dan??)
Ik wil er niet zelf aan klooien, zonder dat ik precies weet wat er moet gebeuren, want ik heb geen zin om ineens achterstevoren te staan oid.
Moet de achterkant nu harder of juist minder hard remmen?? Ik zou zeggen harder omdat voor nu ook harder remt... Of redeneer ik nu toch wel een beetje verkeerd?
Hier wellicht ook nog wat nuttige info. (Om maar weer eens een oude discussie op te rakelen.

hoe groot is de maat van de remschijven van een rs? ik heb zelf k-tec remschijven onder mijn clio zitten maar ik ben bang dat 15 inch niet past...
nu lees ik net in een ander topic dat 15 inch op een rs past.... weet iemand zo de diameter hiervan?
nu lees ik net in een ander topic dat 15 inch op een rs past.... weet iemand zo de diameter hiervan?
gaat allemaal gewoon passen hoor .Vos schreef:hoe groot is de maat van de remschijven van een rs? ik heb zelf k-tec remschijven onder mijn clio zitten maar ik ben bang dat 15 inch niet past...
kan alleen zyn dat je de plakloodjes naar de binnenkant moet verplaatsen. 15 inch =285/288mm
16 inch=310mm
miss dat je met een spoorverbreder net mooier uitkomt?
een velg heeft richting de spaken vaak eerder al een verloop zitten, het zou dus kunnen zijn dat als de velg iets meer naar buiten gaat de klauw rondom net iets meer ruimte heeft 

ik hou ook niet van spacers, maarja soms kan het niet anders.... klauw afdraaien/slijpen vind ik dan weer zoiets