Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

26 euro is niet duur zeg, en dat incl. sensor :D

alleen als het zo goedkoop mogelijk moet waarom zou je er dan een meter ophangen? je wilt dmv de meter toch een stukje betrouwbaarheid, of iig een indiciatie als het niet goed gaat....

waarom dan besparen op de meter?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

true, dus probeer het wel met een verloopje..

gister ff de bende los gehaald, nu ff die slangen regelen en een adapter :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Meet je de temperatuur dan ná de oliekoeler?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tutuur schreef:26 euro is niet duur zeg, en dat incl. sensor :D

alleen als het zo goedkoop mogelijk moet waarom zou je er dan een meter ophangen? je wilt dmv de meter toch een stukje betrouwbaarheid, of iig een indiciatie als het niet goed gaat....

waarom dan besparen op de meter?
Omdat de metertjes gewoon goed zijn ondanks hun prijs, heb al een keer d.m.v. een externe (prof) meter gekeken hoeveel ze nou af wijken, dat is dus maar 5 graden te veel bij 100 graden olie temp. Druk meter gaf zelfs hetzelfde aan als de prof meter. Dus waarom 100 euro betalen als je voor 26 ook klaar kan zijn :wink: Mischien zijn ze wat minder duurzaam als de duurdere meters, dat moet nog blijken. Ze zitten nu inmiddels 2 jaar in de 19, nog steeds niet stuk :p (wooow :lol: :wink: )
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ik zie dat de links van mn vorige post het niet meer doen... :-(

Maar bij Conrad verkopen ze dus gewoon de juiste adaptertjes/verloopjes voor de Equus meters.
Kost je 4,39

Heb je dus voor een dikke 30E een meter die werkt (en nog goed ook, volgens Maarten-Jan).
Lijkt me een goeie deal.
Aangezien bij velen van ons het geld niet op de rug groeit.
En velen van ons ook nog eens een auto rijden die nogal wat van de portemonnee vraagt....

Het zijn idd misschien niet de meest fraaie meters. Beetje simpel en "plastic-ish". Maar zo lang ze hun werk doen ben ik tevreden. Hou persoonlijk ook niet zo van die opvallende, glimmende, kermis-LED-verlichte gevallen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik heb zelf een toerenteller van Equus in mijn Dodge zitten en het zijn gewoon simpele en degelijke meters en gewoon duidelijk afleesbaar :) heb voor de 19 16v zo'n RaceTech olietemperatuurmeter maar door al die rare kleurtjes en lampjes wordt het allemaal niet duidelijker
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:Ik heb zelf een toerenteller van Equus in mijn Dodge zitten en het zijn gewoon simpele en degelijke meters en gewoon duidelijk afleesbaar :) heb voor de 19 16v zo'n RaceTech olietemperatuurmeter maar door al die rare kleurtjes en lampjes wordt het allemaal niet duidelijker
zit die er al in ja??? zozo :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:Ik heb zelf een toerenteller van Equus in mijn Dodge zitten en het zijn gewoon simpele en degelijke meters en gewoon duidelijk afleesbaar :) heb voor de 19 16v zo'n RaceTech olietemperatuurmeter maar door al die rare kleurtjes en lampjes wordt het allemaal niet duidelijker
zit die er al in ja??? zozo :p
Standaard niet, nu wel dus :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:Ik heb zelf een toerenteller van Equus in mijn Dodge zitten en het zijn gewoon simpele en degelijke meters en gewoon duidelijk afleesbaar :) heb voor de 19 16v zo'n RaceTech olietemperatuurmeter maar door al die rare kleurtjes en lampjes wordt het allemaal niet duidelijker
zit die er al in ja??? zozo :p
Standaard niet, nu wel dus :p
waar heb jij hem op aangesloten dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je kan ook T-stuk tussen je olieslang monteren :) Vrij eenvoudig als je toch nog slangen moet regelen :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mrtn schreef:Je kan ook T-stuk tussen je olieslang monteren :) Vrij eenvoudig als je toch nog slangen moet regelen :)
mwah heb 2 rvs slangen op het oog, pasklaar, denk niet dat ik daar ff een t-stuk tussen wil zetten ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ben je al iets verder met die meter, Martijn?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee dat duurt nog wel ff, heb m nog niet eens besteld. tis me ook veel te koud nu om ff te sleutelen ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ah ok, duidelijk.
Het kwam in je posts over dat je dit al snel ging fixxen.
Laat maar weten als je iets voor elkaar hebt dan.

en idd, het is stervenskoud!
In een onverwarmde garage... :(
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

die stervenskoude garage is ook bij mij een probleem :(
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

spir@l schreef:Ah ok, duidelijk.
Het kwam in je posts over dat je dit al snel ging fixxen.
Laat maar weten als je iets voor elkaar hebt dan.

en idd, het is stervenskoud!
In een onverwarmde garage... :(
ik heb wel een kachel, een hete luchtblower op diesel/petroleum. Dan valt t mee, maar heb gewoon geen zin met die kutsneeuw en alles..

net vandaag ff 2 rvs slangen voor de oliekoeler opgehaald. Denk dat ik ze aansluit op de orginele sandwichplaat, ga er toch niet meer dagelijks mee rijden.

zit me ff af te vragen, waar gaan die aansluitingen op die sandwichplaat naar toe, alleen richting warmtewisselaar in de rad of ook richting turbo?

lees ik net ff toevallig dat 1meter te kort is voor een gt |:. nouja, ik probeer ze er wel op te krijgen..

nu dus nog 2 verloopjes van 1/2" naar de adapterplaat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Loopt alleen naar je radiateur.

Lengte is afhankelijk van waar je de koeler plaatst,
heb zelf 70 en 90cm gebruikt en het past.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Alpine schreef:Loopt alleen naar je radiateur.

Lengte is afhankelijk van waar je de koeler plaatst,
heb zelf 70 en 90cm gebruikt en het past.
hmm interessant, heb m zo:

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-voor.jpg[/img]
met dank aan die buitenlander voor de foto

jij?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

das toch goed zo... onderin pak je wel de meest (koude) rijwind...

ik heb 'm zo :)

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4315.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mrtn, jij hebt ook de gt originele sandwichplate gebruikt of niet? welke draad zit daarin? haal ik morgen even een verloopje en dan kan ik t f afmonteren..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat durf ik je niet te vertellen, ik ben met die sandwichplaat en oliekoeler naar een hydrauliekboer gegaan en heb daar gelijk slangen op maat laten maken.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

slangen zijn ruim voldoende (Y) ik heb em ook zo laag mogelijk gehangen maar heb dan ook wat extra ruimte in de bumper :smile:

Afbeelding
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mooie slangetjes Martijn, kost even wat tijd en we hebben de gladheid moeten trotseren maar het is gelukt :D

Snel de 5 afmaken, dan kan je aan de gang met de mijne :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zo, slangen zitten eraan, nu nog ff een verloop van de originele sandwichplaat naar de rvs slangen halen

lekker onduidelijke foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals je ziet, zat slang over gelukkig :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zit die intercooler nog steeds met die spanband trouwens :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik had de oliekoeler slangen links langs de radiateur lopen. Kun je de overlengte wat makkelijker kwijt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Wouter de Wit schreef:Zit die intercooler nog steeds met die spanband trouwens :D
uiteraard, wil prima ;)
GerryTT schreef: Ik had de oliekoeler slangen links langs de radiateur lopen. Kun je de overlengte wat makkelijker kwijt
Hmm goed idee, het ligt er nog steeds zo bij dus zal het (vrijdag pas waarschijnlijk) is ff proberen of ik dat ook haal..

tis nogal stugge slang inderdaad..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en zeker met deze temperaturen is alles hellemaal stug.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kachel aan (Y)

tenminste wel als ik bezig ben
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Maakt het nog iets uit of de aansluitingen van de oliekoeler aan de boven- of onderkant zitten??

Aansluiting beneden is bij een oliewissel wél helemaal leeg te krijgen. Maar ik heb eens gehoord dat er dan misschien een luchtbel in het systeem zou kunnen gaan zitten. Of kan dat niet?
Laatst gewijzigd door Bart GTT op wo 13 jan 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

aansluiting moet boven zitten om luchtbellen te voorkomen (Y)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb bij de beschrijving van zo'n oliekoeler (was van Mocal) wel eens zien staan dat de montage niet uit maakt. Maar met de aansluitingen boven weet je zeker dat er geen lucht in blijft hangen.
5GTT & clio II 1.6 16v
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh lucht???? dus jullie caterpan zit helemaal vol met olie tot aan de nok ?

De oliepomp verpompt het toch gewoon .......
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

jaa, maar als er nog geen olie in dat ding zit, dan zit er lucht in toch? :p
ik denk dat dat bedoeld wordt. als de olie erin gepompt wordt, en hij hangt "ondersteboven" dan zou er lucht in kunnen blijven hangen, waardoor je niet de volle capaciteit benut.
5GTT & clio II 1.6 16v
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

okee er zit lucht in ......er word van de ene kant olie aangevoert onder druk zeg 3 bar ...denk je dat ie dat beetje lucht wat er in zou kunnen zitten niet meteen weg drukt ?

En dat er in je cater geen lucht zit ?

Het gehele olie systeem is open .....denk maar aan het pijpje wat aan de zijkant van je blok zit bij je waterpomp...
Plaats reactie