ACT: Het weer
Trouwens, ik heb ooit bij iemand in de auto gezeten die had spul op de voorruit zitten waardoor de regen zo van de ruit af biggelde. Hij hoefde de ruitenwissers daardoor niet meer te gebruiken.
Kent iemand dat wondermiddeltje?

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Soms is de bagger op m'n voorruit zo erg dat de ruitenwissers het niet meer wegkrijgen, en de troep alleen maar verder wordt uitgesmeerd.
Heb meestal wel een doekje bij me en ruitenreiniger, 5 minuutjes werk, ff de voorruit en de ruitenwissers schoonmaken
Jammer dat het 's winters altijd wel koud is
Heb meestal wel een doekje bij me en ruitenreiniger, 5 minuutjes werk, ff de voorruit en de ruitenwissers schoonmaken

Jammer dat het 's winters altijd wel koud is

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
Miekje16V schreef:Trouwens, ik heb ooit bij iemand in de auto gezeten die had spul op de voorruit zitten waardoor de regen zo van de ruit af biggelde. Hij hoefde de ruitenwissers daardoor niet meer te gebruiken.Kent iemand dat wondermiddeltje?
nano-solution van de lidl werkt anders ook primaWouter de Wit schreef:rain-x ofzo heet dat
-
- Contacteer:
[img]http://vancouverisawesome.com/wp-conten ... rain-x.jpg[/img]Wouter de Wit schreef:rain-x ofzo heet dat
Yep, en dat werkt super

Er zijn ook andere middeltjes, bijvoorbeeld ClearVue van Turtle Wax:
[img]http://www.4kolka.pl/images/TW_clear_vu ... lant_s.jpg[/img]
Ik heb van beide nog een beetje in de koffer staan, maar tegenwoordig gebruik ik een ruitenreiniger met ingebouwde antiregen.
Niet elke winkel heeft dit trouwens, maar bij de Halfords hebben ze ProVision Ultra Clear, en eigenlijk bevalt me dit ook prima, scheelt weer een extra behandeling..
[img]http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/312020.jpg[/img]
Gruwelijk irritant inderdaad, na 10 km kun je weer als je wegens iets opspattend water hebt moeten wissen.Merijn schreef:Als je veel op de weg zit, heb je geen keus... Dan zie je niets meer nadat je 10 minuten op de snelweg gezeten hebt.

Sta ik net bij de benzinepomp om nieuwe vloeistof te halen, wat ik al jaren doe bij dezelfde pomp, krijg ik nu ineens de melding. Product niet toegestaan...

Morgen op de snelweg dan nog maar eens proberen

-
- Contacteer:
Als je dit eenmaal hebt, wil je bij regen echt niet anders meer
Ik heb wel eens een poosje zonder de anti-regen behandeling gereden, maar je mist het meteen. Heerlijk hoe makkelijk de druppels weglopen, en vooral bij zware regen verslechterd je zicht echt dramatisch
(zonder het spulletje dus he
)
Schijnt dat ijskrabben er trouwens ook makkelijker van wordt.

Ik heb wel eens een poosje zonder de anti-regen behandeling gereden, maar je mist het meteen. Heerlijk hoe makkelijk de druppels weglopen, en vooral bij zware regen verslechterd je zicht echt dramatisch

Schijnt dat ijskrabben er trouwens ook makkelijker van wordt.
Laatst gewijzigd door Edward op wo 23 dec 2009 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
afgelopen dagen best leuk kunnen spelen hier en daar
Alleen als ik lang moet rijden voor mijn werk is het allemaal wat minder leuk al die sneeuwpret. Komden week ben ik veel vrij dus laat de volgende lading sneeuw maar komen

Alleen als ik lang moet rijden voor mijn werk is het allemaal wat minder leuk al die sneeuwpret. Komden week ben ik veel vrij dus laat de volgende lading sneeuw maar komen

-
- Contacteer:
Hier sneeuwt het vandaag ook.
Ben echt blij met m'n winterbanden, iedereen op de autoweg reed 40 ofzo en ik kon er zonder problemen met 60 voorbij
Lekker in de 5e versnelling dus ook nog enigszins zuinig.
Had nog wel harder gekund maar ik wilde wel een beetje in de veilige marge zitten, om het maar ff mooi te zeggen
Ben echt blij met m'n winterbanden, iedereen op de autoweg reed 40 ofzo en ik kon er zonder problemen met 60 voorbij

Had nog wel harder gekund maar ik wilde wel een beetje in de veilige marge zitten, om het maar ff mooi te zeggen
-
- Contacteer:
Liever niet 
Met wat er hier nu aan sneeuw op de weg ligt, en dat is denk ik nog niet eens zoveel als een paar weken geleden in de rest van het land, is het echt ploegen op sommige plekken.
Maar met zo'n snelheid kun je wel mooi keihard crashen

Met wat er hier nu aan sneeuw op de weg ligt, en dat is denk ik nog niet eens zoveel als een paar weken geleden in de rest van het land, is het echt ploegen op sommige plekken.
Maar met zo'n snelheid kun je wel mooi keihard crashen

Gisteren uit eten geweest in Amersfoort met een maatje van me en op de snelweg terug was het lekker weer. Heen totaal geen sneeuw en terug was het niet heel ideaal met m'n ganz versleten zomerbanden... Was het maar vast 14 januari
Naja, kon opzich nog wel aardig door rijden maar ESP was wel lekker
Diverse achterwielaandrijvers stonden achterste voren in de berm, blijven oefenen 

Naja, kon opzich nog wel aardig door rijden maar ESP was wel lekker

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Gisteren nog een E30 BMW voor me, die ging goed dwars in de bocht en niet met opzet. Die moest wel 3 keer corrigeren voordat hij op de goede baan met de neus naar voren ging. Maar goed dat er geen tegenliggers waren...
-
- Contacteer:
Ik heb net ook even gespeeld, 19 weer terug, op brede zomer sloffen, dat ging alle kanten op, wel echt onwijze pret gehad haha. Moest me inhouden op de weg terug naar huis, iedere bocht dwars gaan alsof je een rwd auto hebt vinden sommige ook niet leuk. 

-
- Contacteer:
Wat is het tom? 

-
- Contacteer:

Ik was iets te laat met foto maken omdat ik eerst even voor het huis moest aanvegen (om de auto neer te kunnen zetten, zie 2e foto) maar toen ik het zo zag, koplampen zaten ook helemaal dicht. Maar goed dat het overdag was

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Nou tim, jij durft nogal, 70 door die sneeuw...

Ach met 10km ga je hier al dwars, ijs en daarop sneeuw op veel stukken dus dan ga je al snel alle kanten op, en je hoeft niks te doen, koppeling in, gas los, en gewoon rustig sturen waar je heen wilt gaan, en hopen dat je niks raakt haha.Tom schreef:Ik deed even een klein dutje na het horen van alle wannabee loeb'sJoopieboy schreef:Wat is het tom?

Beetje aandrijving op de voorwielen houden geeft meer tractie dan de koppeling intrappen. Zodoende kun je ook meer 'overstuur' creeeren, al is het in de sneeuw gewoon lomp glijden.
Met de saf valt het allemaal wat tegen, die is zo lomp zwaar dat ik amper merk dat er sneeuw ligt
Met de saf valt het allemaal wat tegen, die is zo lomp zwaar dat ik amper merk dat er sneeuw ligt