ff voorstellen, Floor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
tutuur
Clubsponsor

nee de spoel die de enorme stroom/spanning opwekt om te kunnen lassen, miss overbelast waardoor de isoltaie om de wikkelingen gesmolten is en de speol dus eigenlijk niks doet dan kortsluiten...

zo'n spoel is wel nieuw te krijgen maar heb geen id of dat voor het jappending ook te krijgen is :~
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

Een spoel wekt een hoger amperage op.
Om te kijken of de spoel kapot is moet je de spoel op weerstand meten.
Als er bijna geen weerstand gemeten wordt is de spoel doorgebrand.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
mark 5t
Contacteer:

bel mij effe
lasmachines is mijn werk.
FloorV

mark 5t schreef:bel mij effe
lasmachines is mijn werk.
Thanks voor de hulp. Ik ga vanmiddag de spoel doormeten en het zou ook nog zo kunnen zijn dat de stroom weglekt naar de aarde. Dat ga ik ook nog ff doormeten. De stekker kabel is het iig niet. Daarna ben ik out of options, dus miss dat ik je aanbieding dan wel aanneem Mark. Zou je dan je nr door kunnen sturen?
mark 5t
Contacteer:

pm
Abel
Über-Spammer

JanGTT schreef:Een spoel wekt een hoger amperage op.
(N) wat een onzin.

als je heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel weerstand meet is de spoel doorgebrand.

spoel is een draad om een kern. dus draad heel geen/weining weestand. spel stuk, draad door dus, oneindig veel werstand of heeeel veeel door roet (koolstof geleid maar slecht)

U=IXR, nooit vergeten hé (wet van Ohm)
tutuur
Clubsponsor

of de isolatie van de draden is weggesmolten en zodoende maakt het draad direct contact zonder de hele spoel te volgen dus de weerstand is juist heel laag :~
FloorV

Ok, dan verwacht ik dat ik een kleine weerstand ga meten omdat er ergens een draad is doorgebrand alhoewel ik niets kon zien wat gesmolten was ofzo. Volgens mij is koolstof vorming ergens een teken van veroudering en het moet iets accuuts zijn en niet iets wat over lange tijd gebeurt is.
mark 5t
Contacteer:

erg vreemd dit allemaal
heb je mij vanmiddag geprobeerd te bellen toevallig?

mijn bluetooth deed namelijk moeilijk bel straks anders maar effe.
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

Abel schreef:
JanGTT schreef:Een spoel wekt een hoger amperage op.
(N) wat een onzin.

als je heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel weerstand meet is de spoel doorgebrand.

spoel is een draad om een kern. dus draad heel geen/weining weestand. spel stuk, draad door dus, oneindig veel werstand of heeeel veeel door roet (koolstof geleid maar slecht)

U=IXR, nooit vergeten hé (wet van Ohm)

onzin? dat valt wel meehoor :wink: . weet ook wel dat een spoel kapot is als je oneindig veel weerstand meet..

mja ontopic:

Marc is de expert.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
FloorV

Het moet nie gekker worden met dat ding. Heb 'm getest op mijn werk en daar konden we niets vinden intern. Daar zat een 16A met C-karakterestiek in en die sloeg er ook uit. Toen hebben we de daadjes die aan de andere kant van de aan/uit schakelaar zaten omgedraait en de stekker er andersom in gedaan en toen ging ie wel gewoon aan. We hebben ook geen extreme piekspanning gemeten, dus dat geeft al aan dat de stop eruit vlegt door kortsluiting. Toen heb ik zo'n ding meegekregen waarmee je de fase kant van het stopcontact kan meten, zodat ik weet hoe de stekker erin moet, maar zogauw ik dat thuis probeerde sloeg weer de stop eruit. Ik ga het nog een keer proberen in m'n garagebox, misschien dat daar een tragere stop inzit, maar daarna ben ik er klaar mee en gaat dat ding terug. Dan maar met het 5je op de aanhanger en naar een bedrijfje toe waar ik het laswerk kan doen.

Mark, heb jij nog ideen? Er was geen piekstroom te zien, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
tutuur
Clubsponsor

de fase heb je niks mee te maken als ie op 230v werkt :wink:
FloorV

tutuur schreef:de fase heb je niks mee te maken als ie op 230v werkt :wink:
Jawel, dat is de plus kant van het stopcontact. Maar ben er ondertussen ook achter dat er stopcontacten zijn die aan allebij de kanten een plus kant hebben. En laat dat nou net degene zijn die ik in mijn box heb :(
Robke
Car: Lexus IS250

Als je op beide contacten een fase hebt staan, zal alles wat je in die wandcontactdoos propt niet werken. :D
Je hebt altijd en fase en een nul, gezien het feit dat dit 230V wisselspanning is, maakt het niet uit hoe je de stekker erin steekt. Als het wél iets uit zou maken, had men er wel voor gezorgd dat je de stekker maar op één manier in de wandcontactdoos zou kunnen steken. :wink:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Precies, wisselspanning wisselt 50x per seconde van pool, dus of hij nu rechts begint met de plus en links eindigt of andersom, maakt helemaal niks uit. En sowieso met een lastrafo moet je een trage zekering hebben...
mark 5t
Contacteer:

erg moeilijk op afstand te beoordelen echter C karakterestiek zou het wel aan moeten kunnen.

ik ben nog steeds van mening dat je machine niet defect is echter is mijn ervaring met die chinese krengen erg slecht.

ik verkoop al duitse machines voor €600,- inclusief de btw.
deze zijn geschikt voor 230Volt en 400 volt en werken echt overal en altijd.

Hoe de fase in je WCD aangsloten zit mag niets uitmaken.

probeer de machine toch nog eens ergens op een ouderwetse smeltveiligheid dus poceleinen stop zeg maar.

als je je wcd doormeet met een "duspol" heb je inderdaad kans dat ie er uit slaat.

lasmachines werken nu een maal heel erg slecht met de nieuwe automaten beveiligingen van tegenwoordig.
FloorV

Nou, ik heb de oplossing gevonden. Ik snap niet zo goed waarom, maar die kabel met de klem erop, volgend mij heet dat de massa kabel, die moet op een stuk staal zitten. Dan slaat de stop er niet uit. Zogauw als dat je het apparaat aan probeert te zetten zondat dat die kabel op een stuk staal zit dan slaat de stop er weer uit. Heel bijzonder, maar ik kan iig weer verder met mijn 5je :)
mark 5t
Contacteer:

heel erg vreemd.
dan heb je ergens enorme lekspanning volgens mij.

pas je wel op dat het ding veilig is?

ik heb al meerdere van die chinese bagger dingen hier gehad voor reparatie en echt ze zijn LEVENSGEVAARLIJK!
FloorV

Ik hoef nog maar een paar stukjes te lassen en daarna breng ik 'm terug. Vind zelf ook nogal bizar allemaal, maar ben gewoon blij dat hij het weer doet. De monteur die 'm doorgemeten had zei al dat hij nogal een lekstroom meten, maar dat dat niets uit zou moeten maken. Toen kwam ik op dat iedee van die klem. Zal iig de omkasting niet aanraken als hij aanstaat, maar verder zal het wel loslopen. Iig bedankt voor de hulp iedereen :)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Zal wel loslopen, als dat ding een lekstroom heeft dan is die gewoon levensgevaarlijk en snap ik niet hoe jij kunt bedenken om daarmee door kunt werken, daarmee ontstaan juist ongelukken en ook doden.
Ik zou er echt mee oppassen!

Dus alsjeblieft, voor jezelf en anderen, breng dat ding terug, zelfs als je goed oplet kan het nog misgaan....
Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op vr 25 dec 2009 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Joopie.. Denk aub eens 10 sec voordat je iets gaat type. :wink:
tutuur
Clubsponsor

ik vind het anders een best reeële waarschuwing, met zo'n apparaat kan je beter 10s nadenken voor je gaat lassen :(
FloorV

Joopieboy schreef:Zal wel loslopen, als dat ding een lekstroom heeft dan is die gewoon levensgevaarlijk en snap ik niet hoe jij kunt bedenken om daarmee door kunt werken, daarmee ontstaan juist ongelukken en ook doden.
Ik zou er echt mee oppassen!

Dus alsjeblieft, voor jezelf en anderen, breng dat ding terug, zelfs als je goed oplet kan het nog misgaan....
Rustig rustig, ik zal echt wel voorzichtig zijn. De lekstroom die we hebben gemeten is niet dramatisch hoog. Er zit gewoon iets niet helemaal lekker in dat apparaat, maar dat is alleen bij het aanzetten. Als je eenmaal last dan is er niks aan de hand. Fijn dat je aan mijn veiligheid denk Joop, maar ik kan wel beetje voor mezelf zorgen hoor :)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Nja ok, als je maar voorzichtig aandoet, en niet te lang met dat apparaat blijt kloemelen, wie weet wat er gaat gebeuren. Succes ermee.

@antoine, mijn 1e reactie was idd wat te heftig, is al aangepast, thnx iig.
FloorV

Joopieboy schreef:Nja ok, als je maar voorzichtig aandoet, en niet te lang met dat apparaat blijt kloemelen, wie weet wat er gaat gebeuren. Succes ermee.
Ben klaar met kloemelen, hij zit weer in elkaar en ik ga alleen nog een stukje lassen. Daarna gaat hij terug. No worries :wink:
Johan Hogervorst
Contacteer:

(Y)

Fijne kerst trouwens nog en beste wensen alvast! :lol:
FloorV

Joopieboy schreef:(Y)

Fijne kerst trouwens nog en beste wensen alvast! :lol:
Jij ook de beste wensen Joop.
FloorV

Na flink wat werk de afgelopen maaanden zit het 5je weer aardig in elkaar. Hier een paar mooie shots:

[img]http://94.100.122.146/853650001-8537000 ... _xdxb.jpeg[/img]

[img]http://94.100.122.178/853650001-8537000 ... _sKSq.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.123/853650001-8537000 ... _GBK3.jpeg[/img]

[img]http://94.100.121.69/853650001-85370000 ... _ij6v.jpeg[/img]

[img]http://94.100.120.144/853650001-8537000 ... _R5qD.jpeg[/img]

Het subframe, gril, voorbumper en radiateur zijn verwisseld, heb wat plekjes overgespoten en de boel is weer rechtgebogen. Er zat flink wat speling op de homokineet recht, dus heb er een nieuwe aandrijfas op gezet. Opzich rijd hij nou wel weer ok, maar het lijkt net of er iets aan gaat lopen als ik boven de 120 rij. Het geluid word steeds erger als je harder rijd en boven de 160 is het geluid best hard en behoorlijk irritant. Heb zelf het idee dat het iets met mijn linker aandrijfas te maken heeft, maar weet het niet zeker. Het kan ook nog een uitlijn kwestie zijn. Iemand dit eerder meegemaakt??

Verder staat nog op de planning om een voetesteuntje te maken voor naast de koppeling en een externe oliekoeler te plaatsen. Volgende week worden eindelijk de deuken die erin zitten eruit gehaald door een bedrijfje hier in Haarlem. Het is maar een schoonheids ding, maar wou 'm toch een beetje opknappen voor aankomend jaar. En dan kan wat mij betreft het race seizoen snel beginnen :grin:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ziet er toch weer netjes uit hoor (Y)
Laatst gewijzigd door Wouter op zo 24 jan 2010 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Weer netjes gefixt dame. (Y)

ZIt er niet een afdekking van 1 van de wielkuipen los ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
FloorV

Wouter de Wit schreef:Ziet er tocht weer netjes uit hoor (Y)
Thanks, ben er ook wel beetje trots op :~ Vond het niet heel makkelijk om te doen, eigenlijk helemaal niet makkelijk....
Arco Straver schreef:Weer netjes gefixt dame. (Y)

ZIt er niet een afdekking van 1 van de wielkuipen los ?
Thanks meneer :smile:

Afdekking van de wielkuipen? Bedoel je die wielkasverbreders? Want die zitten wel vast. En die plastic dingen aan de binnen kant ook wel.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

FloorV schreef:
Wouter de Wit schreef:Ziet er toch weer netjes uit hoor (Y)
Thanks, ben er ook wel beetje trots op :~ Vond het niet heel makkelijk om te doen, eigenlijk helemaal niet makkelijk....
Hahaha.

Heb hier nog een witte GT staat, koplampframe moet nog iets gesteld worden en zit flauwe deuk in het achterscherm 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wedden dat ik eerder klaar ben dan je schadehersteller :D
Martijn Kool

Wouter de Wit schreef:
FloorV schreef:
Wouter de Wit schreef:Ziet er toch weer netjes uit hoor (Y)
Hahaha.

Heb hier nog een witte GT staat, koplampframe moet nog iets gesteld worden en zit flauwe deuk in het achterscherm 8)
ah die witte schade 5.

daar biedt ik 500 voor. mag je de deuken laten zitten

:lol:

netjes Floor, binnenkort weer rijden of?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

@ Martijn :gun: :gun:

:p

@ J-P, daar wil ik niet om wedden :D :D :D dat kan bijna niet anders
Plaats reactie