Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
PatrickG

Je kan ook die schade williams achterin meenemen naar de meeting ;)
Kan ik lekker alles eraf slopen :P
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Arco Straver schreef:Vinden de buren fijn om op zondagochtend gewekt te worden door brullende sidepipes .... :(

:smile:
Geen probleem hoor, op Zondagmorgen slaap ik vaak :p

Martijn Kool schreef:
ook nix zeggen aan de telefoon net he.. (U) :P
Nee, goed he.. ik wou eerst sneaky die motortakel bij je afdroppen van de week met dat ding maar ik heb 'm nog even nodig :p
Steven(stk) schreef:Ha ik wist het gewoon , maar uber fout istie zeker , spuit je hem nog in cammouflage kleuren ? (0)
Nee, hij blijft voorlopig zo, moet nog wel een keer een fris laagje lak op maar dan wordt ie gewoon weer mat-zwart.. maar aangezien ie toch wel eens wat blubber gaat zien blijft ie voorlopig zo (Y) :wink:
Tom schreef:mooi ding voor de ring (0)
Moet nog wel een Ring sticker op inderdaad... denk dat ik de mountainbikeroute maar eens ga doen met dat ding :D
PatrickG schreef:Je kan ook die schade williams achterin meenemen naar de meeting ;)
Kan ik lekker alles eraf slopen :P
De auto is 5,5 meter lang waarvan 2,5meter de laadbak... dus denk dat ik daar een heel eind mee ga komen :D maar eerst APK :p
PatrickG

Ronald, bedankt voor de spiegel!
Hij zit er al op :P
Ronald1916V

PatrickG schreef:Ronald, bedankt voor de spiegel!
Hij zit er al op :P
Geen dank he ! :D
Tim
Car: E36 M3

Ik wist het natuurlijk al maar echt een bruut apparaat :D
Binnenkort gaan we wel eens de routekennis door de bossen overbrengen, ik ken heel wat mooie routes hier door de bossen!!!

Binnekort ook eens met z'n 2-en wat ruwer terrein opzoeken, als 1 dan vast komt te zitten kunnen we mekaar dan assisteren bij gebrek aan lier :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dit klinkt echt zo vunzig Tim :S
PatrickG

Tim

Waar het hart van vol is, .... ;)
Nee, ik ben zowaar eens opmerkingen aan het plaatsen zonder dubbele betekenis :P
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Verhogen zoals ik al zij bij die bak :D :D :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V

PatrickG schreef:Engerd!

[img]http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... t-2692.jpg[/img]
Kijk ik zo boos dan ? :p
Tim schreef:Binnekort ook eens met z'n 2-en wat ruwer terrein opzoeken, als 1 dan vast komt te zitten kunnen we mekaar dan assisteren bij gebrek aan lier :)
Eerst eens kijken of ik dat ding rechtuit kan laten rijden op asfalt voordat de bossen in duiken :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Mooi man zon Dodge, zomers een paar volblafsletjess in de laadbak :grin: :grin:

is traanplaat, kan je daarna zo schoonspuiten (0) :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim

Ronald1916V schreef:Eerst eens kijken of ik dat ding rechtuit kan laten rijden op asfalt voordat de bossen in duiken :p
Maar in de bossen slijten je banden niet dus dat is geen excuus :lol:
Ronald1916V

Tim schreef:
Ronald1916V schreef:Eerst eens kijken of ik dat ding rechtuit kan laten rijden op asfalt voordat de bossen in duiken :p
Maar in de bossen slijten je banden niet dus dat is geen excuus :lol:
Weinig met bandenslijtage hoor... dit is volgens mij de slechts sturende auto ooit die ik gereden heb :p naja, sturen.. hij stuurt alleen maar.. rechtdoor ho maar :D
Tim

Hehe, dan maar eens kijken of ze hem kunnen uitlijnen :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dus al dat gestuur van B.A. in z'n GMC zijn toch wel op waarheid gebaseerd? :D :D
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:Dus al dat gestuur van B.A. in z'n GMC zijn toch wel op waarheid gebaseerd? :D :D
Ik heb het altijd idioot gevonden dat stomme gestuur van 'm.. als ik wist dat het echt zo was dan was ik wel blijven kijken :p

Deze Dodge heeft overigens geen stuurspeling.. wat 'm zo belabberd doet sturen is dat Pitmanarm-Principe, wat dus wil zeggen dat er een arm aan het stuurhuis zit (de Pitmanarm dus) die het linker wiel laat sturen, en tussen het linker en het rechter wiel zit dus weer een stang om het rechter wiel ook mee te laten sturen.. knap belabberd dus maargoed... je moet wat als je niets anders weet te bedenken :p

Een GMC heb ik overigens ook nog naar gekeken maar dat kon ik de buurt ECHT niet aandoen :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Doet me denken aan de besturing die we vroegah op onze skelter hadden :D

Dikke bak hoor, wat is het verbruik ongeveer? enig idee?
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:Doet me denken aan de besturing die we vroegah op onze skelter hadden :D

Dikke bak hoor, wat is het verbruik ongeveer? enig idee?
Geen idee.. rond de 1 op 3 bij fatsoenlijk rijden.. 3 op 1 bij iets minder fatsoenlijk heb ik van horen zeggen..

Maakt me weinig uit eigenlijk, ik presteer het in ieder geval om met een Clio 1.4 een verbruik te halen van 1 op 9,4 dus dat maakt ook al niet meer uit :beer:

Ik heb er overigens nog niet harder dan 50MPH mee gereden en dat vond ik voorlopig nog hard zat, toch eens kijken of ze tellers hebben met een KM/H schaalverdeling.. komt nooit goed zo :~
Tim

Streepjes zetten op de tellerbak bij bepaalde snelheden helpt tegen de boetes! Voor de rest let je toch niet op borden en doe je, net als ik :D, gewoon waar je zin in hebt ;)
Ronald1916V

Tim schreef:Streepjes zetten op de tellerbak bij bepaalde snelheden helpt tegen de boetes! Voor de rest let je toch niet op borden en doe je, net als ik :D, gewoon waar je zin in hebt ;)
Ik kan me nog goed herinneren dat ik ergens afgelopen jaar bij Arnhem bij de trajectcontrole op de A12 richting de Ring er pas achter kwam dat ik de tellerkabel was vergeten aan te sluiten na een motorwissel :p

Go-with-the-Flow zeg maar.. maar dan iets meer gas wil al jaren prima, zolang je niet ingehaald wordt is er niet aan de hand :D
Ronald1916V

Zo, ik ben weer thuis.. voor het eerst getankt met de Dodge, stukje snelweg moest er ook maar aan geloven, viel allemaal niet tegen.

Ben er wel achter dat de teller echt voor geen zak klopt.. ik had in gedachten om maar eens met 60mp/h te beginnen (100km/h) maar toen begon ik toch al wel wat auto's serieus in te halen :p dus die wielen zijn groot genoeg.. ook het sturen gaat steeds beter, reed na 20 km snelweg al een stuk relaxter en kon ik 'm al met 1 hand (W4L he :p ) bedwingen :D

Nog even een sprintje getrokken tegen 1 of andere Volvo, maar die gozer liet al vrij snel het gas los toen die sidepipe tegen z'n zijraam begon te spetteren :p

Mooi dan, uiteindelijk thuis gekomen.. geen parkeerplek, naja.. wel parkeerplek maar geen 2 waar ik 'm fatsoenlijk kon parkeren dus nog maar een blokkie om gedaan langs wat vrienden die 'm uiteindelijk ook wel konden waarderen :D uurtje later nog maar eens geprobeerd, ik zag een gaatje en dacht 'm daar wel even tussen te frotten.. na 3x steken en de heg van de buren er uit stond de halve buurt al buiten.. 40% met VET!! de rest was minder blij en begon wat te mopperen :p

Dus ik heb de rest van het wagenpark maar even netjes in de vakken geparkeerd en de Dodge netjes op de stoep gezet. er kan nu echt geen hond meer op de stoep schijten (he Kool ? :p ).. maar dat is morgenochtend rond een uurtje of 8 wel weer opgelost :p

Kan mooi zo.. voor vanacht.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 55-850.jpg[/img]

En het bonnetje wat er uit kwam rollen nadat ik 5 minuten die knop heb staan inhouden :wink:

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 71-920.jpg[/img]

Morgen maar eens meenemen naar het werk om te kijken of ie nog snel even APK waardig gemaakt kan worden van de week :~ :)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Wat een ubervet ding Ronald, daar kun je echt mee lachen :smile:
Steven
Car: M536

hehe vette shit Ro, heet je vanaf nu Ronald Lubking? Ga niet alles vanaf de foon lezen, maar ook voor sleuren naar de heilige groene grond?

Ow ik moet weer mee uit, cheers :beer:
Ronald1916V

Steven schreef:hehe vette shit Ro, heet je vanaf nu Ronald Lubking? Ga niet alles vanaf de foon lezen, maar ook voor sleuren naar de heilige groene grond?

Ow ik moet weer mee uit, cheers :beer:
Da's wel het juiste doel geweest waaarom ik naar zo'n ding gezocht heb, maar aangezien het een ex-amerikaans leger geval is heeft ie geen goedkeuring voor een trekhaak.

Is wel te krijgen hoor met een omweg maar eerst eens 120km/h proberen te rijden zonder kar :p
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Zo, ik ben weer thuis.. voor het eerst getankt met de Dodge, stukje snelweg moest er ook maar aan geloven, viel allemaal niet tegen.

Ben er wel achter dat de teller echt voor geen zak klopt.. ik had in gedachten om maar eens met 60mp/h te beginnen (100km/h) maar toen begon ik toch al wel wat auto's serieus in te halen :p dus die wielen zijn groot genoeg.. ook het sturen gaat steeds beter, reed na 20 km snelweg al een stuk relaxter en kon ik 'm al met 1 hand (W4L he :p ) bedwingen :D

Nog even een sprintje getrokken tegen 1 of andere Volvo, maar die gozer liet al vrij snel het gas los toen die sidepipe tegen z'n zijraam begon te spetteren :p

Mooi dan, uiteindelijk thuis gekomen.. geen parkeerplek, naja.. wel parkeerplek maar geen 2 waar ik 'm fatsoenlijk kon parkeren dus nog maar een blokkie om gedaan langs wat vrienden die 'm uiteindelijk ook wel konden waarderen :D uurtje later nog maar eens geprobeerd, ik zag een gaatje en dacht 'm daar wel even tussen te frotten.. na 3x steken en de heg van de buren er uit stond de halve buurt al buiten.. 40% met VET!! de rest was minder blij en begon wat te mopperen :p

Dus ik heb de rest van het wagenpark maar even netjes in de vakken geparkeerd en de Dodge netjes op de stoep gezet. er kan nu echt geen hond meer op de stoep schijten (he Kool ? :p ).. maar dat is morgenochtend rond een uurtje of 8 wel weer opgelost :p

Kan mooi zo.. voor vanacht.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 55-850.jpg[/img]

En het bonnetje wat er uit kwam rollen nadat ik 5 minuten die knop heb staan inhouden :wink:

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 71-920.jpg[/img]

Morgen maar eens meenemen naar het werk om te kijken of ie nog snel even APK waardig gemaakt kan worden van de week :~ :)
Prachtig :worship:

Trouwens zie ik het goed, 110 liter aan lpg? :(
Ronald1916V

110 Liter ja.. wat is daar mis mee ? :D
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:110 Liter ja.. wat is daar mis mee ? :D
al apk op dat hok?

ik zeg, langskomen ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:110 Liter ja.. wat is daar mis mee ? :D
al apk op dat hok?

ik zeg, langskomen ;p
Nee, had 'm vandaag wel meegenomen naar het werk maar had geen tijd vandaag om 'm even te keuren, heb 'm nog wel even getest in de blubber op de terugweg en dat ging prima (Y) :p damn wat een bodemvrijheid zeg :D

Vanavond even de claxon gefixt, V-snaartje van de stuurbekrachtigingspomp even aangespannen, op stationair toerental heb ik nu ook stuurbekrachtiging :p en even alles nagekeken. de automaatbak begint het nu ook eindelijk weer een beetje te begrijpen na 2 jaar stilstaan, die weet eindelijk een beetje welke versnelling bij mijn rechter voet hoort :p

Het eerste lampje van de 4 van de gasinstallatie is al wel uit dus dat schiet mooi op :D

Morgen maar even met de Renoo naar 't werk.. moet nog even langs het postkantoor en de Dodge kan de parkeergarage niet in :~ :beer:

Waarschijnlijk Donderdag de auto maar eens keuren en afmelden als ie goed is :)
Tim

Hij rijdt lekker kerel, man o man wat hoog :D Dat sturen is wel ff wennen zeg... :lol:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Sóóódebliksem ronald, wat een apparaat :bang:
Da's wel ff anders dan een Clio 1.4 :smile:
Ferdy
Über-Spammer

Clio kun je toch gewoon onder zo'n ding parkeren ?
Altijd handig, een mobiele garage :)

Tis wel een aparte verschijning :)
Hoeveel zuipt dat nou op gas ? :evil:
Ronald1916V

Ferdy schreef:Clio kun je toch gewoon onder zo'n ding parkeren ?
Altijd handig, een mobiele garage :)

Tis wel een aparte verschijning :)
Hoeveel zuipt dat nou op gas ? :evil:
Het schijnt dat ze de 1 op 4 wel kunnen halen maargoed, er ligt een 120liter gastank in de laadbak dus dan kunnen we wel even. na een avondje rondtouren is het eerste lampje van de 4 al uit iig :p
Robke
Car: Lexus IS250

Je tank is geen 120 liter als je er 110 ingepompt krijgt. :P
Of de vulbeveiliging is pleite, wat ik overigens goed mogelijk acht. ;)
Ronald1916V

Robke schreef:Je tank is geen 120 liter als je er 110 ingepompt krijgt. :P
Of de vulbeveiliging is pleite, wat ik overigens goed mogelijk acht. ;)
Moest een 120 liter tank zijn in ieder geval en hij was goed leeg.. 80% van 120 is geen 110 inderdaad.. dat klopt :p maargoed, altijd vol is ie toch niet :D hij is nu overigens alweer halfleeg.. na 60 mijl ofzo ? :p
Ronald1916V

Voor de liefhebber nog even een filmpje gemaakt van de Dodge W200 :)

Bijna klaar inmiddels, uurtje of 20 aan geknutseld van de week.. enkel nog een nieuwe stuurbekrachtigingsleiding monteren en een zekering zoeken voor de claxon, Dinsdag eens afmelden voor de APK :)

Vanmiddag nog even de laatste ronden Nürburgring gereden met de 19 16V, op straatbanden en gare remblokken weliswaar.. en op een natte baan met wat droge plekken, echt lekker ging het niet.. na de 2e ronde ging er een koelslang in 2en wat gelukkig snel gefixt kon worden.

@Timmie, tnx voor het lenen van gereedschap

@StevenSTK, tnx voor het lenen van wat koolzuurhoudend koelwater :D hij koelt prima er op.. al duurde het even voor de lucht er uit was :p
Plaats reactie