MBE Pro 250 hybrid Turbo
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ts_id=3108
iemand hier ervaring mee of een idee hoe dit gaat blazen?
lijkt me wel een hele mooie upgrade voor weinig geld namelijk.
iemand hier ervaring mee of een idee hoe dit gaat blazen?
lijkt me wel een hele mooie upgrade voor weinig geld namelijk.
effe gebeld met maurice
blaast al bij 2500RPM vol mee.(max 1,5 bar)
schoepenwiel is net zo groot als bij de Pro 3000
maar door het kleinere turbinewiel spint ie veel eeerder op.
ik denk dat ik er effe eentje moet gaan bestellen.
blaast al bij 2500RPM vol mee.(max 1,5 bar)
schoepenwiel is net zo groot als bij de Pro 3000
maar door het kleinere turbinewiel spint ie veel eeerder op.
ik denk dat ik er effe eentje moet gaan bestellen.
Ik zou maar eens de A/R waardes opvragen en die vergelijken met wat je er nu op hebt zitten, ik vraag me sterk af of dit namelijk wel zoveel meer gaat bieden hoor Mark. Ik vermoed dat het je nog zal tegenvallen.
Wanneer zou deze z'n max koppel/druk gaan leveren volgens Maurice, 3500? Je huidige doet namelijk 3200, dus dat ontloopt elkaar niet veel.
Wanneer zou deze z'n max koppel/druk gaan leveren volgens Maurice, 3500? Je huidige doet namelijk 3200, dus dat ontloopt elkaar niet veel.
ik zal hem effe een mailtje sturen.
weet jij zo mijn A/R waardes nog ik meen compressor 0,48 toch?
turbine weet ik zo niet 123
weet jij zo mijn A/R waardes nog ik meen compressor 0,48 toch?
turbine weet ik zo niet 123
heb antwoord van Maurice.
ik moet toch echt eens kijen nu wat voor A/R mijn turbine huis heeft.
ik moet toch echt eens kijen nu wat voor A/R mijn turbine huis heeft.
heb effe gekeken.
mijn T2 heeft een 0,35 Turbine en een 0,49 Compressor
MB pro 250 heeft 0,49 Turbine en een ?,?? Compressor
Kan er iemand effe de diameters opmeten van de turbine en de compressor van een originele T2?
Maurice mailt de uitdraai van zijn pas in goes afgestelde gtt nog.
deze had 198 Wielpk en 277Nm aan de wielen.
volgens mij is dit echt een super upgrade maar ik wil eerst graag die AR van compressor van MB weten en de diameters van een originele.
mijn T2 heeft een 0,35 Turbine en een 0,49 Compressor
MB pro 250 heeft 0,49 Turbine en een ?,?? Compressor
Kan er iemand effe de diameters opmeten van de turbine en de compressor van een originele T2?
Maurice mailt de uitdraai van zijn pas in goes afgestelde gtt nog.
deze had 198 Wielpk en 277Nm aan de wielen.
volgens mij is dit echt een super upgrade maar ik wil eerst graag die AR van compressor van MB weten en de diameters van een originele.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
En let op de aanbieding hè Mark! Vanaf 8 november voor RTC leden een fikse korting voor zowel de 250 als de 300 versie!
eerst effe de originele diameters te weten komen.
iemand die effe een T2 kan opmeten?
iemand die effe een T2 kan opmeten?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Check de aanbieding van MB in het topic "Announcement afsluitmeeting" en in het aanmeldtopic.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
b]Update 28-10-2009:[/b]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... goMBCP.jpg[/img]
Vanaf 8 november tot aan het eind van 2009 heeft MB CarPerformance speciale aanbiedingen, zie onderstaande lijst.
Tijdens de afsluitmeeting kun je bij de heren van MB CarPerformance je bestelling opgeven.
Let op, deze aanbiedingen gelden alleen voor RTC clubleden!
* MBE pro250 turbo
zonder olie aanvoerleiding normaal 629,- euro, nu 549,- euro incl. btw.
met olie aanvoerleiding normaal 689,- euro, nu 609,- euro incl. btw.
* MBE pro300 turbo
zonder olie aanvoerleiding normaal 785,- euro, nu 729,- euro incl. btw.
met olie aanvoerleiding normaal 835,- euro, nu 789,- euro incl. btw.
* Shortshift los normaal 209,- euro, nu 150,- euro incl. btw.
* Clutchpin normaal 62,- euro, nu 45,- euro incl. btw.
* Shortshift compleet 257,- euro, nu 190,- euro incl. btw.
* Intercooler universeel 700×140×65 normaal 149,- euro, nu 109,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 1 normaal 1099,- euro, nu 999,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 2 normaal 2449,- euro, nu 2349,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 3 normaal 3890,- euro, nu 3349,- euro incl. btw.
* Turbo spruitstuk Clio RS phase 1&2 normaal 249,- euro, nu 149,- euro incl. btw.
* Turbo spruitstuk Clio 1 1.8 16v, 19 16v & Clio Williams normaal 249,- euro, nu 149,- euro incl. btw.
Alle artikelen zijn op voorraad (1-2 dagen levertijd), zolang de voorraad strekt. Turbokit versie 3 heeft 2 weken levertijd.
www.mbcarperformance.com
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... goMBCP.jpg[/img]
Vanaf 8 november tot aan het eind van 2009 heeft MB CarPerformance speciale aanbiedingen, zie onderstaande lijst.
Tijdens de afsluitmeeting kun je bij de heren van MB CarPerformance je bestelling opgeven.
Let op, deze aanbiedingen gelden alleen voor RTC clubleden!
* MBE pro250 turbo
zonder olie aanvoerleiding normaal 629,- euro, nu 549,- euro incl. btw.
met olie aanvoerleiding normaal 689,- euro, nu 609,- euro incl. btw.
* MBE pro300 turbo
zonder olie aanvoerleiding normaal 785,- euro, nu 729,- euro incl. btw.
met olie aanvoerleiding normaal 835,- euro, nu 789,- euro incl. btw.
* Shortshift los normaal 209,- euro, nu 150,- euro incl. btw.
* Clutchpin normaal 62,- euro, nu 45,- euro incl. btw.
* Shortshift compleet 257,- euro, nu 190,- euro incl. btw.
* Intercooler universeel 700×140×65 normaal 149,- euro, nu 109,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 1 normaal 1099,- euro, nu 999,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 2 normaal 2449,- euro, nu 2349,- euro incl. btw.
* Turbokit Clio RS versie 3 normaal 3890,- euro, nu 3349,- euro incl. btw.
* Turbo spruitstuk Clio RS phase 1&2 normaal 249,- euro, nu 149,- euro incl. btw.
* Turbo spruitstuk Clio 1 1.8 16v, 19 16v & Clio Williams normaal 249,- euro, nu 149,- euro incl. btw.
Alle artikelen zijn op voorraad (1-2 dagen levertijd), zolang de voorraad strekt. Turbokit versie 3 heeft 2 weken levertijd.
www.mbcarperformance.com
hele goeie tip willeon
maar iemand die effe de diameters van een originele T2 wil opmeten?
ik heb de mijne helaas verkocht.

maar iemand die effe de diameters van een originele T2 wil opmeten?
ik heb de mijne helaas verkocht.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Aan welke zijde? Inlaat of uitlaat?mark 5t schreef:hele goeie tip willeon![]()
maar iemand die effe de diameters van een originele T2 wil opmeten?
ik heb de mijne helaas verkocht.
Edit:
diameter schoepenwiel
inlaatzijde 31 mm
uitlaatzijde 41 mm.
maten zo nauwkeurig mogelijk gemeten met een duimstok
Project: GTT Blue Sport
Mb 250 turbo inlaat 42mm originele turbo 31mm dus 11mm groterGerald schreef:Aan welke zijde? Inlaat of uitlaat?mark 5t schreef:hele goeie tip willeon![]()
maar iemand die effe de diameters van een originele T2 wil opmeten?
ik heb de mijne helaas verkocht.
Edit:
diameter schoepenwiel
inlaatzijde 31 mm
uitlaatzijde 41 mm.
maten zo nauwkeurig mogelijk gemeten met een duimstok
uitlaat 32mm originele turbo 41mm dus 9 mm kleiner
iemand die dit beter kan verklaren kwa flow en performance?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
eerste gedachten om het te verklaren.
kleinere uitlaat dus hogere druk = meer toeren, inlaat moet meer lucht verplaatsen (=druk)dus groter?
Edit: http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.html
scheelt dit soms wat mark?
kleinere uitlaat dus hogere druk = meer toeren, inlaat moet meer lucht verplaatsen (=druk)dus groter?
Edit: http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch102.html
scheelt dit soms wat mark?

Project: GTT Blue Sport
na het stukje van Garrett gelezen te hebben denk ik dat door de grotere A/R waarde 0,49 aan de uitlaatgaszijde de turbo beter presteert op hogere toeren in vergelijking tot een standaard T2 met A/R van 0,35.
door nu een kleiner compressor wiel aan deze zijde van de turbo te nemen zal ie eerder opspoelen in de lage toeren en dus beter doorblazen door minder restrictie in de uitlaatzijde als een originel T2.
Nu alleen nog effe de inlaat A/R van die Mb turbo te weten komen.
en dat weer zien te verklaren.
door nu een kleiner compressor wiel aan deze zijde van de turbo te nemen zal ie eerder opspoelen in de lage toeren en dus beter doorblazen door minder restrictie in de uitlaatzijde als een originel T2.
Nu alleen nog effe de inlaat A/R van die Mb turbo te weten komen.
en dat weer zien te verklaren.
ok schuifmaat abel?
net antwoord gehad van maurice compressor A/R is 0,5
Rijd/reed jij niet op een hogere druk??mark 5t schreef:(max 1,5 bar)
En is 1,5 bar dan niet het zelfde als bij een originele T2 op 1,2 bar rijden?
Dan bedoel ik dat ie dan toch ook écht aan zijn eind zit... Altijd op zijn max aan het draaien is, geen reserve heeft. Of redeneer ik niet helemaal goed??
ik heb een hybride T2 die op zijn top draait idd 1,7 bar.
hierdoor gaat mijn uitlaatgas temp ook erg omhoog.
ik wil nu dus graag lagere druk gaan rijden iets van 1,5 bar en dan dus meer vermogen hebben bij een lagere uitlaatgas temp.
hierdoor gaat mijn uitlaatgas temp ook erg omhoog.
ik wil nu dus graag lagere druk gaan rijden iets van 1,5 bar en dan dus meer vermogen hebben bij een lagere uitlaatgas temp.
Zoals je in de derde post zelf zegt:
MB heeft met de 300 wel 210pk aan de wielen bij 1,5 bar en met deze toch wel een paar minder. De 300 heeft dan nog adem over.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk maar mee hoor, want als deze niet onder doet voor de 300 op 1,5 a 1,6 bar dan moet ik er ook nog maar eens goed over na gaan denken...
Dan rij je idd wel op lagere druk, maar dat is dan wel meteen weer de maximale druk voor die turbo... Ga je dan niet weer het zelfde probleem krijgen als bij je huidige turbo?mark 5t schreef:effe gebeld met maurice:
blaast al bij 2500RPM vol mee.(max 1,5 bar)
MB heeft met de 300 wel 210pk aan de wielen bij 1,5 bar en met deze toch wel een paar minder. De 300 heeft dan nog adem over.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk maar mee hoor, want als deze niet onder doet voor de 300 op 1,5 a 1,6 bar dan moet ik er ook nog maar eens goed over na gaan denken...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En dus ff doorsparen en toch voor de 300 gaan lijkt mij. (als je serieus vermogen wilt gaan draaien zoals Mark en jij).
Die 250 zie ik als een zeer goede verbetering t.o.v. de standaard T2 met een aangepaste carburateur, intercooler en nog een paar dingen.
Die 250 zie ik als een zeer goede verbetering t.o.v. de standaard T2 met een aangepaste carburateur, intercooler en nog een paar dingen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dan heb ik denk ik toch nogsteeds wel de juiste turbo gekocht.Arco Straver schreef:En dus ff doorsparen en toch voor de 300 gaan lijkt mij. (als je serieus vermogen wilt gaan draaien zoals Mark en jij).
Die 250 zie ik als een zeer goede verbetering t.o.v. de standaard T2 met een aangepaste carburateur, intercooler en nog een paar dingen.

Het zou leuk(er) zijn als de turbo íets eerder op zou spoelen maar deze gaat wel erg lang door hoor. Ben er tot nu toe nogsteeds tevreden over.
ik wil idd een turbo die zo vroeg mogelijk inkomt.
ach ik zal er nog eens over denken en met maurice over lullen.
ach ik zal er nog eens over denken en met maurice over lullen.
Helaas kan de turbo die vroeg opspint niet op hoge(re) drukken draaien.
Je zou eigenlijk een T2/T3 zou moeten kunnen maken maar ik heb gehoord dat het verschil van uitlaat- en compressorkant te groot zou zijn. Heb ik gehoord, maar of dat klopt...??
Overleg nog maar eens goed met Maurice en houd ons maar op de hoogte!
Want een turbo die bij 2500 al vol meeblaast en dan toch (met gemak) 1,6 bar kan leveren lijkt mij toch niet verkeerd!
Je zou eigenlijk een T2/T3 zou moeten kunnen maken maar ik heb gehoord dat het verschil van uitlaat- en compressorkant te groot zou zijn. Heb ik gehoord, maar of dat klopt...??
Overleg nog maar eens goed met Maurice en houd ons maar op de hoogte!
Want een turbo die bij 2500 al vol meeblaast en dan toch (met gemak) 1,6 bar kan leveren lijkt mij toch niet verkeerd!
