ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ferdy
Über-Spammer

kort jij je drie regels sig dan ook even in, mister ? ;)

kort gezegd: 't mag niet :P
Riël
Über-Spammer

ow op mijn scherm zijn t er twee :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

daarbij.. een commerciele museum... :lol: dat is echte tegenspraak.
Riël
Über-Spammer

Abel schreef:daarbij.. een commerciele museum... :lol: dat is echte tegenspraak.
"en museum is een permanente instelling, zonder winstbejag, ten dienste van de gemeenschap en van haar ontwikkeling, toegankelijk voor het publiek, die de materiële en immateriële getuigenissen van de mens en zijn omgeving verzamelt, bewaart, onderzoekt en tentoonstelt en hierover informatie verstrekt voor studie, educatie en recreatie.[1]"

Verrek, hij heeft nog gelijk ook :grin:
Tja, hé je kan niet alles weten he :)
Abel
Über-Spammer

(Y)

zo compleet wist ik het niet te vertellen
Riël
Über-Spammer

Trouwens, wel grappig :)

Afbeelding
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vind er niks grappigs aan... Wat mij betreft gaat Google Streetview veel te ver wat betreft privacy schending. :(
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Ik vind er niks grappigs aan... Wat mij betreft gaat Google Streetview veel te ver wat betreft privacy schending. :(
Is gewoon legaal. Iedereen mag foto's maken van alles.
Merijn
Über-Spammer

Klopt... Het is ook legaal. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er blij mee ben. :P
Riël
Über-Spammer

Beetje krom, dan zou je veel meer problemen moeten hebben met alle beveiligingscamera's in winkels, bedrijven, panden en op straat, dan met google met streetview die sowieso als doel hebben niet de mensen maar de omgeving op de foto te zetten, en daarbij is de kans dat je op de foto komt zeer gering. (Bovendien: ik knip gewoon terug zoals je ziet :D)

Je 'airtime' op diverse bewakingsbeelden is tig keer groter, dus krom als je over streetview klaagt ;) Welcome to this world zullen we maar zeggen, maar google is maar n klein partijtje wat dat betreft.
Merijn
Über-Spammer

Denk je dat blij ben met al die 'beveiligingscamera's' dan? :) Echt niet!

De meeste mensen denken niet na over de consequenties van dit soort zaken...
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Welke consequenties?

Die dingen hangen er al jaren ondertussen, en al jaren lees ik van die 'Big Brother is watching you' verhalen van paranoide types (weet niet of jij daar bij hoort, dat mag je zelf invullen :wink: ) maar ik merk er niks van.

Zolang je geen gekke dingen doet...
Merijn
Über-Spammer

Nu merk je er nog niet veel van, dat klopt. Maar als je je in de materie verdiept, kom je veel meer te weten. Ik ga daar nu niet over uitwijden, want dan wordt ik waarschijnlijk direct bestempeld als 'conspiracy theorist'. ;)

Kijk gewoon maar eens 'even' naar deze documentaire:

http://www.youtube.com/watch?v=VebOTc-7 ... r_embedded

Dit heeft overigens geen direct verband met de camera's, maar wel met zaken die spelen op wereldniveau. Het centrale camera-systeem is slechts een deel van de plannen die op stapel staan.
Riël
Über-Spammer

Da's ook één van de vele. Die verhalen gaan er in als warme broodjes.

Zo leef ik lekker mijn eigen leven en wat andere conspiracies willen doen: succes :)

Mijn baas heeft een beveiligingsbedrijfje en die hangt zijn camera's echt alleen op om zijn klanten hun zaak te beschermen, en slaat die dingen net zo goed op. Daar doe ik op ;)
Merijn
Über-Spammer

Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wel met de massale aanleg van de 'beveiligingscamera's' in bijvoorbeeld Londen. Dat heeft NIETS meer met beveiliging te maken... Puur registratie van wie waar is en wanneer. Dit heeft heel veel weg van massa controle. En daar kan ik het niet eens mee zijn!!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Zijn die computersystemen al zo vergevorderd dat ze een gezicht kunnen koppelen aan een persoon, laat staan alle honderden, duizenden gezichten die langs één zo'n camera gaan, ook daadwerkelijk aan al die identiteiten kunnen linken?

En hoe zit het dan met heel Londen, is toch niet echt een klein stadje... dan moet je van al die camera's een real-time identificeersysteem hebben, en wat doet het systeem met toeristen... dat zijn er ook niet 2 of 3 die dagelijks Londen komen bezoeken.

Vind die documentaire trouwens wel interessant, tikkie aan de lange kant (0)

maar vraag me af hoe realistisch het is...

De USA die de wereld overneemt..
Zoiets heeft Hitler ook ooit geprobeerd, alleen had die er iets meer haast mee.
Hadden ze destijds ook geen troepen hierheen hoeven sturen maar gewoon een samenwerkings verband met Nazi-Duitsland kunnen sluiten (0)
GeniustheGzA

het begint altijd ergens...
[om met Kayser Soze te spreken: the greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist..]

Mijn mening is dat men de redenering verkeerd interpreteert.
Je hebt toch niks te verbergen dus maakt het niet uit dat je in de gaten gehouden wordt?
Ik heb inderdaad niks te verbergen (oke, weinig dan ;) ) maar dat betekent nog niet dat "men" altijd maar hoeft te weten waar ik ben!

en is er geen samenvatting van die doc...? hehe
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Merijn schreef:Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wel met de massale aanleg van de 'beveiligingscamera's' in bijvoorbeeld Londen. Dat heeft NIETS meer met beveiliging te maken... Puur registratie van wie waar is en wanneer. Dit heeft heel veel weg van massa controle. En daar kan ik het niet eens mee zijn!!
De kans is vrij klein hoor.. dat jij zo'n Googlemobiel tegen komt terwijl jij illegaal een rondje doet met je geschorste 5 :p
antoine
Car: Renault Clio III RS

Riël schreef:En aangezien de betreffende moderator even niet online is én er achter de schermen de conclusie is gekomen dat het een privé verzameling is, open ik m dan maar weer :beer: (L)

Overigens: leuk ! :)
Dank Je Riël (Y). Wanneer het een commercieel iets was had ik niets gezegt. Maar er zit helemaal niets commercieels is Gérard's museum. (Y)
Vos

Ik ben het wel met Merijn eens.... er kan ook teveel controle/toezicht zijn... wie zegt dat ik overal in de gaten gehouden/geregistreerd wil worden? kan me prima zelf redden, echt geen camera voor nodig....
Zijn die computersystemen al zo vergevorderd dat ze een gezicht kunnen koppelen aan een persoon, laat staan alle honderden, duizenden gezichten die langs één zo'n camera gaan, ook daadwerkelijk aan al die identiteiten kunnen linken?
De computersystemen van tegenwoordig kunnen dit 100% zeker weten nu al! Technisch gezien gaat het heel hard! Op de school waar ik werk is overal camerabewaking (tegen diefstal/leerlingen die spijbelen) echt big brother... camera's van erg goede kwaliteit waarmee je de grasprietjes kunt tellen op 50 meter afstand.....
Ad van Haperen
Contacteer:

Mwa ik heb er niet zo'n moeite mee hoor, als er straks een bekende van je vermoord word en het word opgelost omdat er geregistreerd is wie er allemaal in de omgeving zijn geweest ben je er ook blij mee...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Als jullie echt willen lachen

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=16573

Echt Hilarisch :grin: :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine
Car: Renault Clio III RS

Luco/Alpine-racer schreef:Als jullie echt willen lachen

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=16573

Echt Hilarisch :grin: :smile:
:bang: (S) eigenwijs zijn is ook een vak apart..
~thijs~
Contacteer:

hoor ik daar op het forum een puntje over jou rijstijl Luco?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

volgens mij niet :grin:
~thijs~
Contacteer:

Misschien dat je Downforce motorsport en Pennucciracing nog wat tips kan geven :lol:
van fietsbel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:smile: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Balen, volgens mij ligt DF eraf. Ik was net bij pagina 8. Erg vermakelijk, maar ik vrees met grote vreze voor de mensen die een rondje ring doen als hij ook op de baan is...
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Merijn schreef:Nu merk je er nog niet veel van, dat klopt. Maar als je je in de materie verdiept, kom je veel meer te weten. Ik ga daar nu niet over uitwijden, want dan wordt ik waarschijnlijk direct bestempeld als 'conspiracy theorist'. ;)

Kijk gewoon maar eens 'even' naar deze documentaire:

http://www.youtube.com/watch?v=VebOTc-7 ... r_embedded

Dit heeft overigens geen direct verband met de camera's, maar wel met zaken die spelen op wereldniveau. Het centrale camera-systeem is slechts een deel van de plannen die op stapel staan.
Tis wel erg van "Als" .... Eens kijken if ik 'm uit kan zitten en het dan nog snap. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Balen, volgens mij ligt DF eraf. Ik was net bij pagina 8. Erg vermakelijk, maar ik vrees met grote vreze voor de mensen die een rondje ring doen als hij ook op de baan is...
Dat is een van de redenen dat ik de ring niet op ga met TF.
Er rijden meer van deze mongolen rond :@
Merijn
Über-Spammer

Ik merk dat de meesten hier zo'n houding hebben van... "Tja, ach... Ik heb niks te verbergen, dus ik maak me er niet druk om" en de redenatie van dat er een moord wordt opgelost door die beelden. Dat is hetgeen waar ze mee schermen. Ze geven je een veilig gevoel... Wat mij betreft zeer onterecht.

Dit soort zaken zijn allemaal leuk, als ze met de juiste intenties gebruikt worden en juist dat is een 'probleem'. Nu lijkt het allemaal onschuldig en alleen maar voordelen te hebben, maar dat is alleen als het gebruikt wordt voor de juiste doeleinden. Ik denk dat in de hunt for power dit helemaal niet gebruikt gaat worden voor de juiste zaken.

Heel simpel uitgelegd, maar wel heel treffend: "Privacy Matters". Gemaakt door XS4All.

Kijk en reageer, svp. :)

Riël
Über-Spammer

Echt lukken wil het dan niet met de grip op de zaak te krijgen door mensen die er blijkbaar 'kwade dingen' mee willen doen.

Kijk, ik kan mijn leven leiden zoals ik dat graag wil en niets houdt me daar nu nog op tegen en ik zie ook niet gebeuren dat zoiets gebeuren gaan. Mensen zijn een mak volkje maar ook tot een bepaalde grens. Ik voel me nog niet aangetast in mijn privacy omdat de massa gewoon te groot is. Niemand kent mij. Zelfs met een camera op elke hoek niet.

Op DIT moment kun je beter zorgen dat je je Hyves van de hand doet. Of dat je je forumnaam wijzigt (kijk, notermans is weg). Dat zijn dingen waar ik wél tegenaan liep. Maar massale volkscontroles? Naaah.

En alle 'Als' zoals Arco het treffend noemt zijn inderdaad punten om NU over na te denken. Goed dat het gebeurt en dat houdt ons scherp. Maar zo'n grote oplichting/samenwerking krijg je met de gigantische uiteenlopende belangen op deze aardkloot nooit voor mekaar ;)
Maarten-Jan
Car: R19.R

George Orwell's boek 1984 is ook wel leuk om te lezen in dit kader :)
Sommige dingen zijn heel herkenbaar en dat is toch een rare gewaarwording.
Merijn
Über-Spammer

Riel... Ik vind dat je in principe gelijk hebt, MAAR... Dit soort dingen gaan niet van de 1 op de andere dag. De mogelijkheden zijn er en ze zullen uiteindelijk gebruikt gaan worden. Denk jij nu echt dat de camera's die op dit moment onschuldige metingen doen langs de snelweg, straks niet als kentekenregistratie gebruikt zullen worden?

Dat vind ik dus echt zwaar naief!

Privacy Matters geeft al aan dat de financiele voordelen van zulksoorts systemen enorm is, en waar draait het om in de wereld? Geld en macht.
Gesloten