leeroy's 5 gtt combat; Verkocht

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
leeroy

sinds zaterdag mijn nieuwste aanwinst de welbekende 5 gtt met k-tec combat kit 8) ik had deze al een tijdje op het oog en heb hem nu eindelijk in mijn bezit :grin: op het eerste oog ziet ie er ok uit zijn alleen wel een hoop puntjes op de i te zetten, plaatwerk is op een paar punten na goed (wat ik tot nu heb gezien) ergste is de raamstijl vooronder die is er het ergste aan toe. hij staat ook niet mooi in de lak meer dus eerst eens kijken hoever ik kom met polijsten en anders een respray in de toekomst. motorisch zijn er ook nog een aantal dingen die er aan moeten gebeuren met name de koppeling die is slecht en een stekker op de startmotor valt er vaak af (foto :~ ) ga morgen een lijst maken en meteen wat dingen (proberen te) verhelpen. dennis was zo vriendelijk om mee te gaan aangezien ik niet helemaal los ben op de gtt bedankt daarvoor (Y) hij heeft ook de fotos gemaakt (Y) tot zover even, updates en meer info volgen zsm :beer:

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... rtniet.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ing159.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ing160.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ing161.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door leeroy op za 22 jan 2011 10:20, 11 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Feli met je aankoop. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bram (vospower)

Deze wagen blijf van eigenaar wisselen, top (Y)
DennisT
Moderator

Normaal gefeliciteerd kerel ;) Ik hoop dat de koppeling en startmotor snel opgelost zijn, dan kunnen we ff met de gt's een rondje over het asfalt gaan stuiteren :D
leeroy

ja ik hoop het ook startmotor is niet zo'n probleem koppeling wel hoop niet dat het het druklager is oid. brandstofpomp maakt sinds vanavond ook erg veel herrie hoop dat die niet binnen nu en een week overlijdt :lol:
maar ben er steeds meer (L) op aan het worden ondanks deze obstakels :lol:
-Ray-
Contacteer:

daar heb ik nog tig foto's van van 24 juli 2003 (net ff opgezocht) dattie net af was, toen nog van Dirk-Jan Hofmans (dacht ik), was iig een politie agent op een brommer ;)

sneak:

[img]http://img43.imageshack.us/img43/1907/1111111img.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Werkt de injectie nu ook naar behoren, of heeft christian(of Menno) het niet voor elkaar gekregen.

Gefeliciteerd. Weet het al een tijdje, maar moest mn mond houden :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Goed bezig Leeroy! (Y)

Erg leuk dat deze stoere GT altijd weer ergens opduikt...

Ik heb eigenlijk gemist dat Christian hem te koop had staan.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

kijkaan weer een nieuwe eigenaar! Leeroy veel plezier en houd ons op de hoogte met :foto: :foto:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
leeroy

zo eerste obstakel is er al.. hij start niet volgensmij is de brandstofpomp overleden motor gaat wel rond maar slaat niet aan. pomp gaf nog een keer een kreun waarna de motor een paar keer aansloeg en meteen weer af. vervolgens helemaal niks meer, dus.. :~ :lol:
*edit* ben aan het kijken geweest en heb een pomp gevonden weet iemand wat voor een bosch pomp erop zit?
DennisT
Moderator

Als je dat nou ff eerder zei, lag er gister nog onder :P Wel balen, maar wen er maar aan dat er regelmatig wat kapot gaat ;)

De injectie werkt super naar mijn idee Gerald, start lekker vlot en het blokje loopt erg netjes naar mijn idee!!!
leeroy

ja toen deed ie het ook nog :lol: en idd injectie werkt goed (Y) en @ chris ik heb een half jaar geleden een keer gezegd tegen christian dat als hij hem weg deed ik wel interesse had dus zodoende heeft ie niet te koop gestaan
Willeon de Zoete

Leeroy, gefeliciteerd! Leuk dattie binnen de club is gebleven! (Y)

Succes met het herstel!
leeroy

nou nieuw pompje hangt eronder maar hij start nog steeds niet en ik heb even geen idee meer wat het zou kunnen zijn. het pompje wat onder de auto hangt die maakte gister ontzettend herrie en vandaag dus niet starten ben er dus vanuit gegaan dat deze kapot was.. maar is dit dus wel zo zijn er mensen met suggesties? ik dacht dat er misschien nog lucht in kon zitten van het vervangen maar heb hem nu best lang en vaak gestart dus dat lijkt me niet meer, of kan het zijn dat de pomp in de tank ook overleden is?
Florus

In de tank zit geen pomp, heb je niet gewoon t geluid gehoord van 't pompje v/d reserve tank, die maakt nl. aardig kabaal als ie aanslaat, maargoed dan zou je tank goed leeg moeten zijn....
leeroy

zou best kunnen want tank was ook aardig leeg dat is het pompje naast het filter dan neem ik aan? want die loeide als een dolle ik heb er nog mijn hand tegen aan gehouden en was zeker die.
Florus

Misschien toch eerst ff wat peut in je tank gooien.

De pomp die naast 't filter zit is je hoofdpomp, je reserve pomp zit tegen je reserve tank aan, en is ongeveer de helft kleiner als je hoofdpomp.

En verders moet je gewoon ff de brandstofslang onder de kap losmaken,in een bakje hangen, dan ff iemand laten starten, dan kun je snel genoeg zien of de motor brandstof krijgt of niet.
turbo5

foto's van de motor :foto:
leeroy

Florus schreef:Misschien toch eerst ff wat peut in je tank gooien.

De pomp die naast 't filter zit is je hoofdpomp, je reserve pomp zit tegen je reserve tank aan, en is ongeveer de helft kleiner als je hoofdpomp.

En verders moet je gewoon ff de brandstofslang onder de kap losmaken,in een bakje hangen, dan ff iemand laten starten, dan kun je snel genoeg zien of de motor brandstof krijgt of niet.
ok dan heb ik iig wel de pomp vervangen die zo loeide, peut heb ik er gister meteen ingegooid toen hij moeilijk begon te doen en ben nog naar huis gereden daarna +- 100km, ik zal ook even controleren of de pomp wel prik krijgt want ik hoor ook niks bij op contact zetten. ik las ook wat dingen over het brandstofrelais dat deze kapot kan zijn..?
DennisT
Moderator

Je hoort geen pomp bij het op contact zetten, alleen als je start moet je hem daarna 1 tel door horen pompen. Niks losgeschoten onder de kap?
leeroy

uhm ja zover ik kan zien niet maar kan er ook niet veel wijs die spaghetti bende :lol: ik heb eens gemeten op de pomp moet ie toch zeker prik krijgen op contact of niet? en het brandstof relais zat wel wat meuk in al weet ik niet of deze nog gebruikt wordt of een andere van de 21 kabelboom
DennisT
Moderator

Nee krijgt dan geen prik :) Als je de pomp al hebt vervangen moet het haast wel een los stekkertje ofzo zijn denk ik.
leeroy

ok ik geef het even op, ik kan geen stekker vinden die lijkt los geschoten te zijn oid en op de pomp kan maar op 1 manier ik heb nog niet kunnen kijken of de pomp het ook echt doet maar daar ga ik uit van wel, wat losse stekkers betreft ligt er genoeg bedrading los achter de parafan maar kan daar niks zien wat de boosdoener lijkt wil hem eigenlijk vanavond wel klaar hebben zodat ik morgen naar mijn werk kan maar ik zie het somber in op dit moment (U)
Florus

leeroy schreef: ik heb eens gemeten op de pomp moet ie toch zeker prik krijgen op contact of niet?
Nee, hij krijgt pas prik als je gaat starten, 't brandstof relais wordt nl. aangestuurd door de toeren teller :wink:
DennisT
Moderator

Bel anders ff de ANWB Leeroy ;) (F)
leeroy

:klop: :dSb:
Ferdy
Über-Spammer

goed plan toch ?

of heb je geen abbo bij de ANWB ?
leeroy

ja nog wel maar dat ga ik echt niet meer gebruiken :lol: hebben me al een keer gruwelijk verneukt.. meer info in mijn williams topic
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Gaaf ding man :D

2x 449 blauw. :p

Wil iedereen tegenwoordig een combi Williams - 5GTT hebben ofzo? 8)
Laatst gewijzigd door Wouter op ma 19 okt 2009 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Car: E36 M3

Dan doe ik gewoon niet mee aan die trend :P
DennisT
Moderator

Wouter de Wit schreef:Gaaf ding man :D

2x 449 blauw. :p

Wil iedereen tegenwoordig een combi Williams - 5GTT hebben ofzo? 8)
Ja echt kansloos zeg, vooral als je een witte gtturbo erbij hebt...
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

leeroy schreef:ja nog wel maar dat ga ik echt niet meer gebruiken :lol: hebben me al een keer gruwelijk verneukt.. meer info in mijn williams topic
was jij dat niet met die verbrande kabelboom? :evil: , overigens hoe is t met het startprobleem?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
leeroy

nog steeds hetzelfde ga zo weer aan de slag als het wat licht begint te worden. heb gister niks meer gedaan ivm licht hij staat op straat vandaar.
heb een lijst gemaakt met wat ik stap voor stap ga checken zodat ik nu niet de draad weer kwijt raak zoals gister;

-leiding van benzinedrukregelaar afhalen en kijken voor brandstof opvoer
-geen opvoer dan pomp checken met wat prik erop (9v blokje dacht ik moet wel gaan)
-als de pomp werkt dan bekabeling controleren (relais klikt bij starten en zekeringen zijn heel)
-verdelerkap/bougies controleren op vonk

en als dat het allemaal niet is dan weet ik het ook niet meer :~
leeroy

@ hessel ja dat was ik met die kabelboom :p

ik ben weer wat verder :~ heb de leiding van de drukregelaar eraf gehaald en gestart; geen brandstof opvoer.
vervolgens de pomp met een 9v blokje proberen te laten draaien; draait maar niet van harte. ik denk doordat ie maar 9v krijgt en ook wat weerstand krijgt van de benzine(?)
toen de bekabeling eens gaan nakijken en op het moment dat ik de kabels van de pomp haal en daartussen een spanningszoeker hang dan zou deze toch moeten gaan branden op het moment dat ik start? zoniet is volgensmij het brandstof relais kapot of zie ik iets over het hoofd..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Normaal gesproken krijgt een benzinepomp toch 12v, dus dat ie het niet van harte doet met 9 is dan logisch toch?
Plaats reactie