Maarten 2.0GTT_nieuwe aanwinst
nee hoor, achter gewoon standaard nog, dus daar schuift 13" zo overheen, enkel voor past het niet.
en jah... je kan achter naar voren gooien en dan achter de reserveband erom leggen, maar kvind zo'n schoepenvelgje wel leuk
en jah... je kan achter naar voren gooien en dan achter de reserveband erom leggen, maar kvind zo'n schoepenvelgje wel leuk

Ik zit even met het volgende betreffende de achterremmen en de handremkabelbevestiging.
op de foto is de thule te zien waar de handremkabel doorheen steekt, een soorte van eindstop zeg maar. Nu is mijn vraag, omdat er nog resten oude kabel inzitten, kan je deze eruit slaan en nieuwe erin stoppen of moet je de resten eruit peuteren omdat dat stopje/thule 1 geheel met de klauw is?
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven.
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4005.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4006.jpg[/img]
op de foto is de thule te zien waar de handremkabel doorheen steekt, een soorte van eindstop zeg maar. Nu is mijn vraag, omdat er nog resten oude kabel inzitten, kan je deze eruit slaan en nieuwe erin stoppen of moet je de resten eruit peuteren omdat dat stopje/thule 1 geheel met de klauw is?
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven.
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4005.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4006.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die moet je er gewowon uitslaan inderdaad, de nieuwe kabel heeft zo'n nieuw busje er omheen zitten die daar in schuift 

Ik zeg: leg de boormachine maar klaar!
Let wel dat nieuwe kabels soms een andere lengte hebben, dat je er eigenlijk 2 nieuwe moet hebben omdat anders dat halve maantje scheefstaat.
Nu kun je dat wel beunstyle oplossen met een busje eromheen knijpen, maar echt ideaal ist niet
Let wel dat nieuwe kabels soms een andere lengte hebben, dat je er eigenlijk 2 nieuwe moet hebben omdat anders dat halve maantje scheefstaat.
Nu kun je dat wel beunstyle oplossen met een busje eromheen knijpen, maar echt ideaal ist niet

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kom op! die handremkabels kosten ook de wereld niet, dus gewoon beide vervangen.Steven schreef:Ik zeg: leg de boormachine maar klaar!
Let wel dat nieuwe kabels soms een andere lengte hebben, dat je er eigenlijk 2 nieuwe moet hebben omdat anders dat halve maantje scheefstaat.
Nu kun je dat wel beunstyle oplossen met een busje eromheen knijpen, maar echt ideaal ist niet
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
boor 10 erin jassen en vervolgens in stukken eruit meppen.
ik ga nooit meer aan die dingen meppen als ze er niet makkelijk uit willen, heb 1x meegemaakt dat het makkelijk wou, verder zaten ze altijd vast...
ik ga nooit meer aan die dingen meppen als ze er niet makkelijk uit willen, heb 1x meegemaakt dat het makkelijk wou, verder zaten ze altijd vast...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4033.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4046.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4044.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4047.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4048.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4049.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4050.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4051.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4061.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4062.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4087.jpg[/img]
Nu ben ik bezig met de ICbuisjes
die thules van de remklauwen kreeg ik er in principe vrij eenvoudig uit... mn pa had een busje gedraaid van de juiste diameter waarmee de thule eruit te slaan was
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4046.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4044.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4047.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4048.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4049.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4050.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4051.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4061.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4062.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4087.jpg[/img]
Nu ben ik bezig met de ICbuisjes

die thules van de remklauwen kreeg ik er in principe vrij eenvoudig uit... mn pa had een busje gedraaid van de juiste diameter waarmee de thule eruit te slaan was
en we vorderen gestaag
inmiddels is het blok zover dat er eerdaags (wanneer er o.a. brandstof in de tank wordt getankt) gestart kan worden
De foto's zijn inmiddels al iets verouderd....
Binnenkort maar eens zoeken naar een 'stoffenboer' voor zwart alcantara en zwart leder voor de binnenkant
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4315.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4301.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4302.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4303.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4310.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4314.jpg[/img]

inmiddels is het blok zover dat er eerdaags (wanneer er o.a. brandstof in de tank wordt getankt) gestart kan worden

Binnenkort maar eens zoeken naar een 'stoffenboer' voor zwart alcantara en zwart leder voor de binnenkant

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4315.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4301.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4302.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4303.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4310.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4314.jpg[/img]
Gracias heren
Tijd erin steken vind ik niet erg, mss wel leuker dan ermee rijden
Uitlaatje komt uit Engeland bij CBG of CGB vandaan, einddemper met een gerold uiteinde en vanaf de eerste uitlaatbocht van het blok van RVS. Pasvorm moest wel aangepast worden, o.a. de ophanging bij de scherpe bocht vlak voor hij over de achterbrug heenkruipt...
Voor de rest is ie demperloos, dus denk dat er nog wel 's een RVS tussendempertje komt, maar die vond ik best aan de prijs, dus probeer ik 't eerst even.
Kzal daar van de week wel even fotootjes van maken, kheb de uitlaat ook netjes met RVSdraad gelast...
Nu ben ik aant rommelen met de temperatuursensoren op 't blok, die van de Volvo moet eruit en 1tje van Renault moet erin, ware het niet dat het totaal verschillend draad is met verschillende diameters, dus daar wordt nu een tussenbus voor gedraaid en getapt.

Tijd erin steken vind ik niet erg, mss wel leuker dan ermee rijden

Uitlaatje komt uit Engeland bij CBG of CGB vandaan, einddemper met een gerold uiteinde en vanaf de eerste uitlaatbocht van het blok van RVS. Pasvorm moest wel aangepast worden, o.a. de ophanging bij de scherpe bocht vlak voor hij over de achterbrug heenkruipt...
Voor de rest is ie demperloos, dus denk dat er nog wel 's een RVS tussendempertje komt, maar die vond ik best aan de prijs, dus probeer ik 't eerst even.
Kzal daar van de week wel even fotootjes van maken, kheb de uitlaat ook netjes met RVSdraad gelast...
Nu ben ik aant rommelen met de temperatuursensoren op 't blok, die van de Volvo moet eruit en 1tje van Renault moet erin, ware het niet dat het totaal verschillend draad is met verschillende diameters, dus daar wordt nu een tussenbus voor gedraaid en getapt.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
man man man wat een mooi grondig werk!
Ziet er superschoon uit allemaal.
Maar las ik nou laatst ergens dat een oliekoeler met de aansluitingen naar beneden moet zitten?
ivm lucht in het systeem???
(please correct me if i'm wrong!)
Ziet er superschoon uit allemaal.
Maar las ik nou laatst ergens dat een oliekoeler met de aansluitingen naar beneden moet zitten?
ivm lucht in het systeem???
(please correct me if i'm wrong!)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ziet er (zoals gewoonlijk) weer stark, netjes en zeer gaaf uit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
wat zit er onder je voorruit??
ik mag toch hopen geen roest..
of heeft een sloddervos lekker lopen kwakken met primer
in je ruitsponning??
verder blijft dit een leuk 5je
onderkant ziet er lekker fris uit
ik mag toch hopen geen roest..
of heeft een sloddervos lekker lopen kwakken met primer
in je ruitsponning??
verder blijft dit een leuk 5je
onderkant ziet er lekker fris uit

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Vreselijk....
Vreselijk netjes en gedetailleerd zeg!
Echt, complimenten voor zo'n verzorgde 5!

Vreselijk netjes en gedetailleerd zeg!
Echt, complimenten voor zo'n verzorgde 5!



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
pff wat een werk, erg netjes.
2.0 Liter zag ik in de titel?
2.0 Liter zag ik in de titel?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
In plaats van de standaard B18t is dit een B20T als ik me niet vergis. Dus een 2 liter volvo turbo blok.Luco/Alpine-racer schreef:pff wat een werk, erg netjes.
2.0 Liter zag ik in de titel?

Edit:
Mrtn schreef: maargoed.. de motor is idd een 2.0t van Volvo, ooit een atmosferische motor geweest en door een toenmalig Volvomonteur omgebouwd.
Laatst gewijzigd door Gerald op do 15 okt 2009 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
Ziet er echt erg goed uit man..... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
dank heren! Ben er zelf ook wel content mee
Kan nu zeggen dat ie echt roestvrij is (bij het raam is kit, raam moet er ook opnieuw ingezet worden), nieuwe neus, dorpels, bodemplaten, achterasophanging, bumperophanging achter enzo...
Nu verder met de binnenkant, das echt chaos nog, alleen de kabelbomen zijn klaar. Alle rotzooi van de vorige eigenaren eruit geknipt en zonodig vervangen, dus dat is nu ook klaar.
Zal vh weekend even een picje maken van het uitlaatsysteem. Bij de GT zitten geen hitteschildjes onder de auto? op die bij de tank na? Standaard 5jes hebben hitteschildjes onder de middentunnel doorlopen had ik laatst gezien?
Weet iemand dat?

Kan nu zeggen dat ie echt roestvrij is (bij het raam is kit, raam moet er ook opnieuw ingezet worden), nieuwe neus, dorpels, bodemplaten, achterasophanging, bumperophanging achter enzo...
Nu verder met de binnenkant, das echt chaos nog, alleen de kabelbomen zijn klaar. Alle rotzooi van de vorige eigenaren eruit geknipt en zonodig vervangen, dus dat is nu ook klaar.
Zal vh weekend even een picje maken van het uitlaatsysteem. Bij de GT zitten geen hitteschildjes onder de auto? op die bij de tank na? Standaard 5jes hebben hitteschildjes onder de middentunnel doorlopen had ik laatst gezien?
Weet iemand dat?