Aankoop Clio V6
Ik ben zoekende naar een leuke Clio V6 Fase 1, welke als 2e auto gaat fungeren.
Nu heb ik er diverse zien staan op de autosites, echter kunnen jullie mij misschien meer vertellen over historie van dergelijke auto's.
Wat mij vooral opvalt zijn de prijsverschillen tussen de auto's uit hetzelfde bouwjaar.
Ik kwam een V6 tegen bij autocentrum van de Ven te Almelo, welke een Clio V6 uit 2002 met 96.400km hebben staan. De auto heeft bij 89.000 in 2007 de distributieriem vervangen.. Kenteken is 05-HV-VB.
Kan mij iemand iets vertellen over deze auto en eventuele aandachtspunten??
Nu heb ik er diverse zien staan op de autosites, echter kunnen jullie mij misschien meer vertellen over historie van dergelijke auto's.
Wat mij vooral opvalt zijn de prijsverschillen tussen de auto's uit hetzelfde bouwjaar.
Ik kwam een V6 tegen bij autocentrum van de Ven te Almelo, welke een Clio V6 uit 2002 met 96.400km hebben staan. De auto heeft bij 89.000 in 2007 de distributieriem vervangen.. Kenteken is 05-HV-VB.
Kan mij iemand iets vertellen over deze auto en eventuele aandachtspunten??
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Waarom een phase1 en niet phase2?
deze is betrouwbaarder, vele malen beter te rijden op nat wegdek en net wat meer vermogen.
Nu is de phase2 wel een stuk duurder, dus dat kan een reden zijn natuurlijk.
De Clio V6 is natuurlijk wel een liefhebbers auto, dus de prijs is meer wat de gek er voor geeft denk ik dan. Over de auto zelf weet ik vrij weinig, behalve dat deze bekend is in ons register.
Er zijn overigens wel forummers die een phase1 rijden of gereden hebben. Die kunnen er vast meer over kwijt
deze is betrouwbaarder, vele malen beter te rijden op nat wegdek en net wat meer vermogen.
Nu is de phase2 wel een stuk duurder, dus dat kan een reden zijn natuurlijk.
De Clio V6 is natuurlijk wel een liefhebbers auto, dus de prijs is meer wat de gek er voor geeft denk ik dan. Over de auto zelf weet ik vrij weinig, behalve dat deze bekend is in ons register.
Er zijn overigens wel forummers die een phase1 rijden of gereden hebben. Die kunnen er vast meer over kwijt

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik kan zo alleen Maus herinneren die er een (ph1) heeft gehad. Je moet hem kopen voor de looks denk ik en niet voor de "rondetijden". De ph1 is is door TWR gebouwd meen ik en die kampte met nogal wat kwaliteitsproblemen.
Mijn advies zou ook zijn om voor een ph2 te gaan (in mijn ogen velen malen mooier en technisch beter), maar ook al kies je voor een eerste serie dan heb je uiteraard nog steeds een enorm aparte auto voor de deur staan
Mijn advies zou ook zijn om voor een ph2 te gaan (in mijn ogen velen malen mooier en technisch beter), maar ook al kies je voor een eerste serie dan heb je uiteraard nog steeds een enorm aparte auto voor de deur staan

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Er komt regelmatig nog een forum gebruiker met een V6 naar de meetings dacht ik.. Rikkie ofzo dacht ik?Tom schreef:Ik kan zo alleen Maus herinneren die er een (ph1) heeft gehad. Je moet hem kopen voor de looks denk ik en niet voor de "rondetijden". De ph1 is is door TWR gebouwd meen ik en die kampte met nogal wat kwaliteitsproblemen.
Mijn advies zou ook zijn om voor een ph2 te gaan (in mijn ogen velen malen mooier en technisch beter), maar ook al kies je voor een eerste serie dan heb je uiteraard nog steeds een enorm aparte auto voor de deur staan
Laatst gewijzigd door AnthonyR op ma 20 jul 2009 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat een normale clio RS al niet onderdoet voor een ph1 qua prestaties. Zou weleens willen weten wat een ph1 en ph2 op een bank doen.Steven schreef:Net wat Tom zegt.
Zo'n ph1 is nog traag ook, met een beetje GT is dat al peanuts en dan ook gewoon op de snelweg tot over de 200.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dan zal een Clio RS sneller zijn als de V6 denk ik. Bochtenwerk is niet wat voor de phase1 V6. Ik meen overigens dat al eens ergens gelezen te hebben...Tom schreef:wat ze op een bank doen zou ik niets een zo interessant vinden. Je zou ze eigenlijk een goed moeten timen op een circuit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
wij hebben afgelopen weekend een rally gehad in de Ardennen/Frankrijk. Enkele V6'n aanwezig...
Een standaard V6, zowel ph1 als 2, kan niet mee met een clio3 RS. Zowel in het bochtenwerk als op de rechte stukken is de V6 nergens.
MAAR...
er was één V6 die dat wel kon en de RS3 ver achter liet. De auto van Robert Anthonis (EAC voorzitter). De mods aan die wagen zijn dan ook om uuu tegen te zeggen. Compleet aangepaste, gemodificeerde ophanging. Compleet uitlaatsysteem en custom map. En een klappertje, custom bak en koppeling eronder, en man wat maakt dat een verschil !!!
Er werd me afgelopen weekend ook verteld dat de standaard (te zwakke) bak van de V6 dezelfde zou zijn als van de Velsatis en sommige espace's. Wat daar van aan is durf ik niet te zeggen. Onbekend terrein voor mij.
Een standaard V6, zowel ph1 als 2, kan niet mee met een clio3 RS. Zowel in het bochtenwerk als op de rechte stukken is de V6 nergens.
MAAR...
er was één V6 die dat wel kon en de RS3 ver achter liet. De auto van Robert Anthonis (EAC voorzitter). De mods aan die wagen zijn dan ook om uuu tegen te zeggen. Compleet aangepaste, gemodificeerde ophanging. Compleet uitlaatsysteem en custom map. En een klappertje, custom bak en koppeling eronder, en man wat maakt dat een verschil !!!
Er werd me afgelopen weekend ook verteld dat de standaard (te zwakke) bak van de V6 dezelfde zou zijn als van de Velsatis en sommige espace's. Wat daar van aan is durf ik niet te zeggen. Onbekend terrein voor mij.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Nog effe dit,
wat betreft de clio V6 en circuit gebruik moet je even aan Mick de Jonge vragen. Zij hebben een V6 trophy (cup) en dat ding is naar het schijnt niet goed op circuit. Met hun 21 rijden ze dat ding er genadeloos uit. Daarom zijn ze ook op bezoek geweest bij Sodemo om daar een motor weg te halen die een pak meer vermogen heeft.
Ook niet vergeten dat een V6 een dikke 1400-en nog wat kilo moet versleuren.
wat betreft de clio V6 en circuit gebruik moet je even aan Mick de Jonge vragen. Zij hebben een V6 trophy (cup) en dat ding is naar het schijnt niet goed op circuit. Met hun 21 rijden ze dat ding er genadeloos uit. Daarom zijn ze ook op bezoek geweest bij Sodemo om daar een motor weg te halen die een pak meer vermogen heeft.
Ook niet vergeten dat een V6 een dikke 1400-en nog wat kilo moet versleuren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Denk dat de meesten een V6 kopen voor looks/exclusiviteit en niet voor prestaties?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Er waren tijdje geleden nog Clio V6 cup races, daarin onder meer de heer Bleekemolen.
Deze coureur reed ook in de Clio RS cup en vertelde ooit op de tv dat deze sneller is op het circuit dan de Clio V6, de V6 brak heel snel uit en dat zonder aan te kondigen, eenmaal aan de slip niet meer te houden.
Menig V6 verdween dan ook in de vangrail, daar waar je met de Clio RS gewoon vol de bocht kon nemen............aldus de Bleek!
Deze coureur reed ook in de Clio RS cup en vertelde ooit op de tv dat deze sneller is op het circuit dan de Clio V6, de V6 brak heel snel uit en dat zonder aan te kondigen, eenmaal aan de slip niet meer te houden.
Menig V6 verdween dan ook in de vangrail, daar waar je met de Clio RS gewoon vol de bocht kon nemen............aldus de Bleek!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ooit van Frans Verschuur het zelfde verhaal gehoord.. clio v6 cup was totaal niet te rijden
Bedankt voor alle reacties.
Waar het mij metname om gaat is de exclusiviteit, looks en dat de V6 toch rapper is dan de doorsnee auto.
Circuit wordt er niet mee gereden.
Waar het mij metname om gaat is de exclusiviteit, looks en dat de V6 toch rapper is dan de doorsnee auto.
Circuit wordt er niet mee gereden.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Als je ook met nat weer binnen blijft dan blijft ie ook heelKoen_J schreef:Bedankt voor alle reacties.
Waar het mij metname om gaat is de exclusiviteit, looks en dat de V6 toch rapper is dan de doorsnee auto.
Circuit wordt er niet mee gereden.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90

S4 had 325pk/550nm na kuurtje
M3 had 321pk op de achterwielen, wat met nat weer ook erg listig kon zijn.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
de eerste werden inderdaad door TWR laaielichter gebouwd, met de problemen van dien.
Sinds halverwege 2001 werden ze door Renault zelf in elkaar geflansd, maar kwaliteit en Renault in één zin is vragen om problemen
Apart is de V6 wel, doet de mensen ook omkijken, straatje keren wordt dan wel weer een probleem.....
Maar waarom geen Megane RS of een Clio Cup
Sinds halverwege 2001 werden ze door Renault zelf in elkaar geflansd, maar kwaliteit en Renault in één zin is vragen om problemen

Apart is de V6 wel, doet de mensen ook omkijken, straatje keren wordt dan wel weer een probleem.....

Maar waarom geen Megane RS of een Clio Cup
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Idd!! Ik blijf een Clio V6 Uber vinden!! Al is het alleen al om de looks en het geluid!! Maar zou idd wel voor een PH2 gaan! 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En als we dan toch bezig zijn, gister was ik even aan het googl'en maar er staat een fantastische gele phase2 te koop
Het is dat ik de euro's nodig heb eind van het jaar voor het huis wat in aanbouw is, anders....
Edit: we praten wel leuk over de phase2 die absoluut beter is, maar die zijn ook fors duurder als een phase1, en we weten natuurlijk nog niet wat je uit wil geven

Het is dat ik de euro's nodig heb eind van het jaar voor het huis wat in aanbouw is, anders....
Edit: we praten wel leuk over de phase2 die absoluut beter is, maar die zijn ook fors duurder als een phase1, en we weten natuurlijk nog niet wat je uit wil geven

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Persoonlijk vind ik de phase 1 ook mooier, maar lees toch dat er veel voordelen zitten aan een phase 2. Waarschijnlijk dat deze het dan ook gaat worden..
Of moet natuurlijk zoveel aanpassen aan een phase 1 zodat deze gelijk wordt aan de phase 2.. Dat is hetvolgende waarin ik me eens ga verdiepen voordat ik een Clio V6 aanschaf.
Of moet natuurlijk zoveel aanpassen aan een phase 1 zodat deze gelijk wordt aan de phase 2.. Dat is hetvolgende waarin ik me eens ga verdiepen voordat ik een Clio V6 aanschaf.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Ik zou voor de Phase2 gaan. Ziet er net wat agresiever uit, En heeft een betere wielbasis.
Maar een Phase1 is gewoon wat voordeliger qua aanschaf ten opzichte van een Phase2. Scheelt zo 10,000 Euro.
Koop je er 1, dan is het wel prettig als de distributie-riem net vervangen is.
Oh ja, pas op voor slecht gerepareerde schade's..
Er staat wel een hele mooie Phase2 te koop op dit moment.
Lekker kleurtje ook! Top.
Hier klikken

Maar een Phase1 is gewoon wat voordeliger qua aanschaf ten opzichte van een Phase2. Scheelt zo 10,000 Euro.
Koop je er 1, dan is het wel prettig als de distributie-riem net vervangen is.
Oh ja, pas op voor slecht gerepareerde schade's..
Er staat wel een hele mooie Phase2 te koop op dit moment.

Lekker kleurtje ook! Top.

Hier klikken
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hmm gaat het niet goed met VKV dat Chris V. zn halve collectie weg aan het doen is?
blijft een pracht van een V6
blijft een pracht van een V6

Zeer mooie V6, maar deze valt mj toch net iets te duur uit, daarvoor is mijn budget niet toereikend.
Distributieriem, staat van Banden, onderhoudshistorie en schadeverleden zijn voor mij idd de belangrijkste punten om op te letten.
Distributieriem, staat van Banden, onderhoudshistorie en schadeverleden zijn voor mij idd de belangrijkste punten om op te letten.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wat dacht je van deze?
http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... 0=&id=a702#
Even stevig onderhandelen over de prijs
http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... 0=&id=a702#
Even stevig onderhandelen over de prijs

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Grappig dat ik de laatste tijd vaak dit sort opmerkingen krijg te horen...paulvanrooij schreef:hmm gaat het niet goed met VKV dat Chris V. zn halve collectie weg aan het doen is?
blijft een pracht van een V6
Hij heeft besloten dat er een aantal weg mogen (niet moeten), als er wat verkocht wordt komt er gewoon weer ander leuk spul voor terug kan ik je verzekeren...

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
waarschijnlijk omdat ze dat bij cuboom (?) ook zo gedaan hebben laatst? vlak voor ze failliet gingen