slecht stationair lopen bij koude start

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Léon16v

Ik ben bezig met het blok van een 2e 19 16v van me.
Het probleem wat zich nu nog voordoet is dat die heel slecht stationair loopt als die koud is. Zodra het blok op temperatuur is loopt die heel netjes, zoals het hoort!!
Heb zojuist eens Forté motor flush erin gegooid en fuel system cleaner van Forté, ma dat spul werkt hendig goed zeg, bohh!
Ik was zelf aant denke of misschien de choke kapot is of iets dergelijks?
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven hierop uit eigen ervaring of iets dergelijks!
Alvast bedankt!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Waarschijnlijk de temperatuursensor, da's de sensor met de witte stekker links op de cilinderkop, die begeven het wel vaker en geven dat probleem.

Succes
Léon16v

links of rechts op de cilinderkop ? want links zit toch de distributie? :p
en is dat die wat net voor de stationair-regelaar zit?
Tom
Moderator
Car: MB

het stuur zit links :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Léon16v

Jaa okee, ik bekeek het vanuit de positie als je bij de voorkant staat van de auto :lol:
Léon16v

heeft het F7P blok ook nog iets van een choke fsoo waar het aan kan liggen? zoveel kennis heb ik nog niet dat ik weet waar die zou kunnen zitte..
Arjen

Léon16v schreef:heeft het F7P blok ook nog iets van een choke fsoo waar het aan kan liggen? zoveel kennis heb ik nog niet dat ik weet waar die zou kunnen zitte..
Heeft geen choke. Wel een koude-startinjector. deze zit onder je inlaatspruitstuk.
Léon16v

Nou, ik heb de temperatuursensor eens vervangen maar het probleem bijft zich nog steeds voordoen. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? ontsteking is me verteld geworden!?

grtss
Plaats reactie