ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Xabre

Wow die is snel zeg!, thx :D
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja snel he... kheb een stoornis, daardoor ken ik alle onderdeelnummers uit me hoofd

(0)
Trust me. I know what I'm doing.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

joeri_16V schreef:Viel me net op dat wanneer de auto stationair draait, de dashboard verlichting wat knippert. (verlichting staat dan gewoon uit)
Hoe verder hij terug valt hoe meer het begint te knipperen.
Klopt het dat de dynamo dan ver aan zijn eind is?
Heb er een filmpje van gemaakt, maakt misschien wat meer duidelijk.
http://smg.photobucket.com/albums/v174/ ... V00320.flv

Viel me vanmiddag op dat hoe verder ik de auto in zn toeren jaag, hoe hoger het punt ligt dat de verlichting zoals op t filmpje begint te branden.

Misschien iemand die me kan vertellen waar ik de massapunten moet zoeken, dan kan ik die iig al eens nakijken.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Joeri, dat ziet er inderdaad vrij apart uit, die controle lampjes horen niet te branden met de motor draaiende |:
Lijkt er toch op dat je ergens een slechte massa hebt zitten die via je dash uiteindelijk massa gaan maken.

Nare hier aan is het kan overal bijna zitten, zou als eerste de - pool van de accu beetje opschuren en de massa kabel tussen accu en carrosserie de aansluitingen ook opschuren (scheelt al gauw een paar ohm, ideaal is 0,3 Ohm ongeveer)

Gezien je lampen uit staan denk ik niet dat het door massapunten van je verlichting komt, zou ook even nakijken of de massa kabel die vanaf het blok komt naar de carrosserie controleren of die niet teveel weerstand levert.

1 ding is zeker dit zijn altijd de minder leuke zoek klusjes.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Massa van accu naar carrosserie en van blok naar carrosserie heb ik opgeschuurd.
Maar daar was het niet mee opgelost.
Nou heb ik van middag met een collega nog eens gekeken, en onder het inlaatspruitstuk zit nog een sensor.
Wanneer we de stekker daarvan lostrokken was alles weer zoals het hoort.
Steek je hem er weer terug op dan brand de feestverlichting weer.
Heb de sensor dan gelijk ook maar besteld (kost nog geen 10 euro) en komt dinsdag binnen.
Hoop dat daar het probleem mee opgelost is.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat voor sensor was het dan?
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Zit naast t oliefilter aan de linkerkant als je er voor staat.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Oliedrukschakelaar dus.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zit er dik in inderdaad, omdat de schakelaar hapert denkt ie dat ie geen oliedruk heeft en dat de motor dus niet loopt, vandaar dat de oliepijlmeter aan gaat.. zou wel even zeker willen weten of die daadwerkelijk wel oliedruk heeft op stationair toerental..
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

De meter op het dashboard geeft wel gewoon aan dat er druk is.
Als dat er niet was had ik het al lang moet merken.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

joeri_16V schreef:De meter op het dashboard geeft wel gewoon aan dat er druk is.
Als dat er niet was had ik het al lang moet merken.
In het filmpje zie ik dat ie inderdaad al op temperatuur is.. dan was ie er anders al wel mee gestopt inderdaad :wink:

Maargoed, als er geen oliedruk is maakt ie er een oliepijlmeter van en dan lijkt dat op oliedruk inderdaad..

Nieuwe sensor er in en knallen dus ! heb het overigens nog nooit meegemaakt dat ze stuk gaan.. maargoed... iemand moet de eerste zijn :D
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

als ik met de 19 turbo stevig doortrek, dan begint alles lekker te daveren bij wielspin en de verlaging... dan is het ook net een kerstboom op het dash, alle lampjes die bij jou branden flikkeren dan bij mij...
Bij gewoon rijden komen ze dan weer nooit aan, dacht ook gewoon dat dit altijd slechte massa was, maar kan dus een slechte sensor zijn?

Zullen het snel weten bij de jouwe he :)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Nieuwe oliedrukschakelaar zit er in, probleem lijkt opgelost.
Geen brandende lampjes meer :grin:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@joeri

Mooi zo :D
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Kan iemand even bevestigen of dit het relay is voor het koelwater-circulatie-pompje, wat een woord zeg...

77 00 777 652 RELAY
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... erpomp.jpg[/img]
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nummer 10 is het relais voor het koelvloeistofpompje. Het zit op het binnenspatbord, achter je linker koplamp.
(Ik heb het nu verplaatst naar de bladerenbak, waar vroeger de ABS module zat. Dat is een koelere plaats)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

weet iemand eigenlijk of een F7R uit een Megane aan de loop is te krijgen met een F7P kabelboom en ecu?
Trust me. I know what I'm doing.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou, er zit toch geen rotor en verdeelkap op zo'n ding? Dan lijkt het me lastig.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Rotor en verdeelkap is inderdaad anders, daarbij dus ook een bobineblok die tegen de bougie's aan zit met een aparte stekker, aansluitingen voor de sensoren zijn anders in de kop dus da's niet echt wat..

Vanwaar een F7R Megane motor ? je hebt toch al een 2.0?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja nee niet me eigen auto maar een andere :D maar dat wordt lastig dus
Trust me. I know what I'm doing.
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

nee hoor dat past prima heb je toch gezien in nijkerkerveen

bij mijn cabrio

groet Ron
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ow die van jou is dus opgebouwd met F7R hardware en F7P kabelboom en acu?
Trust me. I know what I'm doing.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Een F7R (megane) blok kan wel. Je moet een kamertje in de kop lagen frezen voor de verdeler. De gleuf zit al in de nokkenas. Verder kun je de draadboom + ECU van een F7P gebruiken en moet je de ECU re-mappen. Andere optie is alles van de F&R te nemen incl bobines en een imobilizer er op te zettten, waarmee je de startonderbreker buiten spel zet. Volgens mij zit er een 215mm koppeling op een megane F7R blok. Past dat?
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

Xabre schreef:ow die van jou is dus opgebouwd met F7R hardware en F7P kabelboom en acu?
je moet een ecu van een fase 1 of van een clio hebben
en chip van henk van fastschip
en dan gaat dat prima
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

effe vraagie....

een versnellingsbak voor een 19 diesel zijn die hetzelfde als
van een 16v..... bakcode's komen volgens mij wel overeen...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

bak van een diesel is anders
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

hey mensen,
ff een vraag:
de radiator van een 19 16V, is die groter dan die van een williams?
zo ja, past die ook op een williams?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee zijn hetzelfde, Ja dat is uit te wisselen maar heeft dus weinig zin ;)

Voor dit soort dingen moet je altijd ff op H-base.nl kijken of even bij de automatzaak in het radiateurenboek snuffelen.
Maar volgens mij is een (nieuw) standaard exemplaar ruim voldoende.
Zo rijd volgens mij Menno ook nog met de originele, terwijl daar nog 2 turbos bij stonden te fluiten. Zou je 'm even moeten navragen.
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Steven schreef:Nee zijn hetzelfde, Ja dat is uit te wisselen maar heeft dus weinig zin ;)

Voor dit soort dingen moet je altijd ff op H-base.nl kijken of even bij de automatzaak in het radiateurenboek snuffelen.
Maar volgens mij is een (nieuw) standaard exemplaar ruim voldoende.
Zo rijd volgens mij Menno ook nog met de originele, terwijl daar nog 2 turbos bij stonden te fluiten. Zou je 'm even moeten navragen.
ok thanx, weet ik genoeg :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Even een korte vraag, ik wil het spiegeltje zelf van mijn 19 16v ph2 vervangen (is allemaal van die rode meuk doorheen gelopen)
Heb deze geprobeerd los te wippen maar dorst niet helemaal verder te gaan.
In de spiegelbehuizing zit weer een soort behuizing waarop de spiegeltje zelf opgeplakt zit, althans zo lijkt het.

Kan ik deze gewoon loshalen zonder dat hij daarna niet meer terug te plakken is ?
Dit zodat ik het bestelnummer kan opschrijven en een nieuw spiegelglaasje kan bestellen, het blijkt dat er 2 bestelnummers zijn.

Alvast bedankt.

edit: het gaat trouwens om de buitenspiegel links :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gewoon trekken, voorzichtig.... zit geklikt met een soort veer.
Kans is wel groot dat die scheurt. Heb eventueel wel bestelnummers voor je,
maar die staan thuis op de pc, dus dan moet je even wachten.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

spiegelglas gaat kapot :) eruit halen = nieuwe kopen
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Meestal wel ja :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

maar roald wil zn spiegelglas toch ook vervangen? dus gewoon kapottrekken ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hij wil het onderdeelnummer opschrijven zodat die een nieuwe kan bestellen, dus in de tussentijd is een spiegel wel handig :p

77 01 033 503
77 01 033 506

Is allebei met verwarming, en volgens mij past het ook beide.
Is links.
Plaats reactie