ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Als die maar niet op z'n Surinaams telt :P
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik sluit het niet uit :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

is het van het weekend niet een beetje warm om in zo'n schijt reno zonder airco te zitten. Aardig peentjes zweten met dit weer :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zojuist de R19 16V weer in z'n hok gezet, ik sla over aankomende Zondag, wisselend weer en het voertuig nog niet helemaal zoals ik 'm wil hebben.

De 24ste ben ik er weer bij !
-Ray-
Contacteer:

Tom schreef:is het van het weekend niet een beetje warm om in zo'n schijt reno zonder airco te zitten. Aardig peentjes zweten met dit weer :D
nee dat wil je zeker niet. vandaag in de cabrio Gorinchem vice versa, niet te doen vanmiddag in de file tussen allemaal caravans op weg naar de camping in weet ik veel
Immer wieder die verdammte Holländer
Tim

Morgen geen regen net als vandaag en de temperatuur is ook wel prima. Korte broek, zonnebril en wat wil een mens nog meer 8)
Ronald1916V

Ronald1916V schreef:Zojuist de R19 16V weer in z'n hok gezet, ik sla over aankomende Zondag, wisselend weer en het voertuig nog niet helemaal zoals ik 'm wil hebben.

De 24ste ben ik er weer bij !
Mooi dan, hier ben ik dus even op teruggekomen... ik zou gisteravond met een paar lui naar Ground Zero Festival gaan in Bussloo, ik had nog geen kaarten, er was er 1tje ziek.. de ander had geen zin.. en de ander had eerst nog een verjaardag, mooi.. vroeg naar bed terwijl ik een beetje ingesteld stond op een hele nacht beuken (S).

Vroeg m'n bed in gedoken.. werd vanmorgen wakker om 09:00, starte m'n PC op.. zag de webcam van de Ring op m'n bureaublad.. zonnetje, nog mooi rustig op de baan.. ik denk, waarom ook niet..

De Clio aangetrapt, naar Wezep gereden.. 19 16V uit het hok getrokken, wat olie er bij, volgetankt en om 10:00 stond ik ter traditie bij Arnhem bij het laatste tankstation voor de grens voor een sauzijzenbroodje en een blikje Red Bull :D

Lekker doorgereden, kreeg om half 1 een SMSje van Tim dat ie zojuist aangekomen was bij de Ring, dat het lekker weer was en dat ie er alweer een rondje op had zitten.. die dacht zeker: die ligt nog in z'n bed te meuren.. zou 'm eens even lekker maken.. Ik had een afslag eerder genomen om via Altenahr/Kreuzberg/Camping Viktoria Station richting de Ring te toeren.. een keer wat anders..

Eenmaal aangekomen was het nog steeds net zo rustig als om 9:00 op de webcam dus meteen een rondje gedaan, het was gewoon verrassend rustig op de baan, en dat voor een Zondag. Bij Hocheichen lag er al wel een motorrijder onderuit maargoed.. ik heb het wel erger gezien bij de Ring :wink:

Lekker een rondje verkend, beetje lijnen gereden. hier en daar wat ingehaald en hier en daar werd ik ook weer ingehaald. Liep al met al lekker door.. wel wat Engelsen maar die wisten zich wel aardig te gedragen vandaag, daarna maar eens naar beneden gereden waarna ik Tim al tegen kwam op de weg naar boven.. ik denk, die kom ik straks vast nog wel tegen.. dus even beneden gekeken, toen ik weer naar boven ging kwam ik Tim weer tegen op de weg naar beneden dus toen maar eens even een belletje gedaan om te vragen wat ie van plan was :p daarna boven wat rondgekeken en jawel, de eerste baansluiting.. de baan was heel even dicht, ondertussen even wat drinken gehaald en wat rondgekeken.

Toen de baan weer open ging heb ik de 16V maar weer eens aangeslingerd, de baan lag er verder netjes bij dus ben maar weer eens wat gaan klokken, andere bandjes.. kleinere wielen.. op 17" kwam ik echt niet onder de 9:29 BTG omdat dat alle kanten op waaide, op 15" zat er al wat meer snelheid in en had op Zandvoort vorige week donderdag al gemerkt dat de uitgedroogde T1-Sjes toch nog wel aardig wat grip leverden. dus zowaar wat zitten timen...

De 2e ronde lag er bij Hatzenbach een motorrijder midden op de baan dus daar moest ik even van het gas af, toch een nette 9:16 BTG neergezet.. de 3e ronde er maar meteen achteraan gegooit, ging erg lekker, tot er bij Swedenkreuz weer gevlagt werd.. daar stond een Audi A6 Avant met de rechterkant in de muur.. al het grind weer over de baan daar, dus ze waren aan het vegen, jammer was dat.. vind het aanremmen voor Aremberg altijd weer een uitdaging :D uiteindelijk toch een nette 9:07 neergezet wat tot nu toe de snelste tijd is met de 19 16V..

Nog even wachten tot die R888's binnen komen.. van het winter die 2.0 even fixen en terughangen.. dan kom ik ook weer fatsoenlijk de berg op bij Kechelssen :D

Al met al echt een topdag, dat heb ik echt gemist.. lekker rijden zonder die drukte, Sparco stoel bevalt ook heel goed op de lange afstand, kun je echt prima in zitten :) uiteindelijk een dikke regenbui om 17:00, zo uit het niets.. toen maar naar huis gegaan :)

Nog wat standaard Ring foto's

Ferrari
Afbeelding

Nog eentje..
Afbeelding

MB 190 2.3 16V :worship:
Afbeelding

1 of andere Ford GT-P ofzo.. nog nooit gezien, en al helemaal niet met schade :p
Afbeelding

Lancia Delta
Afbeelding

E46 M3
Afbeelding

Nog 1tje... leuk ding, maar heb niets met dat kleurtje :~
Afbeelding

1 of andere Bentley
Afbeelding

Skyline R34 GTR
Afbeelding

De Audi die m'n snelle ronde verpeste :beer:
Afbeelding

De 19 in de regen.. en regenen, ja dat deed het ineens na 17:00 :D
Afbeelding

De remschijven van de 19 net zo blauw als de auto, maar faden? 0,0 :worship:
Afbeelding
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Niet eens een foto'tje van die Megané ? (0)

[img]http://i178.photobucket.com/albums/w241 ... C03530.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Van die R26R rijden er daar meer rond dan er in NL worden geleverd.

Heb een paar weken geleden er al iets van 30 geteld ofzo :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

In Nederland zijn er inderdaad niet zoveel :) Maar op de ring hoort die wel thuis :)
Ronald1916V

Inderdaad, als het in Nederland was had ik er een foto van gemaakt.. daar stikt het van die dingen.. net als de E46 M3 CSL.. die zie je hier ook nooit.. daar wordt je er mee doodgegooid
Ronald1916V

Ik zei van de week nog tegen Tim nadat ik m'n nieuwe spruitstuk gemonteerd had, die lambdasondebedrading moet ik nog wel even vastknopen..

Na 3 ronden raggen lag het spul over de grond te slepen.. hier halverwege :D

Afbeelding
tutuur
Clubsponsor

die ford is een fpv (ford performance vehicles) 315kw en 550nm :worship:
Steven
Car: M536

Naais Ronald, 9:16 is ook wel serieus hard, zeker met een 19 :)

Van de week snel maar es aan de gang met mijn Williams.
Johan Hogervorst
Contacteer:

9.07 was zijn snelste tijd.

Erg knap, leuke foto's alweer! (Y)
Steven

Zo zie je maar, een lange wielbasis heeft toch echt wel z'n voordelen.

Daarom stuurde die 309 eigenlijk net iets lekkerder :(
Ronald1916V

Steven schreef:Zo zie je maar, een lange wielbasis heeft toch echt wel z'n voordelen.

Daarom stuurde die 309 eigenlijk net iets lekkerder :(
Die lange wielbasis is wel prettig inderdaad, de wegligging is nu wat neutraler met de Koni's rondom wat zachter, dat overstuur op de grens vind ik minder prettig met de 19.. met een Clio is dat wel mooi :) Nu rijd ie wat prettiger..

Er zit nog wel wat meer in, vooral bij Swedenkreuz kan het gas er wel wat langer op.. Fuchsrohre kan opzich ook wel harder dan 195km/h maar dat gaat me gewoon hard zat, bij Brunnchen heb ik ook steeds ruimte over dus daar kan nog wel wat meer snelheid in.. maargoed, da's dan net die veiligheidsmarge die ik er een beetje in wil houden op de Ring.. ben wel tevreden met de 9:07 BTG :)
Steven

Tis zeker een nette tijd met de 1.8 (Y)

Nou Tim, ben benieuwd wat jij nu es gaat presteren met die Williams :D
Ronald die 2.0 erin en op naar de 8:45 allemaal. We kunnen zo wel een lekker lange trein maken straks hehe.

2x Willy, 19 en een Astra :)
Ronald1916V

Steven schreef:Tis zeker een nette tijd met de 1.8 (Y)

Nou Tim, ben benieuwd wat jij nu es gaat presteren met die Williams :D
Ronald die 2.0 erin en op naar de 8:45 allemaal. We kunnen zo wel een lekker lange trein maken straks hehe.

2x Willy, 19 en een Astra :)
Tim moet eerst eens aan fatsoenlijke banden, zoals het nu is blijft de 19 de Willy nog steeds voor op CPZ :p
Tim

Die 45 bandjes helpen er wel aan mee, echt een topkar zo de 19 als je het mij vraagt :)

Maare gisteren 10 rondjes gekacheld waarvan de helft half nat of in volle regen en mist, erg gaaf en een uitdaging waarbij je niemand op de baan tegen kwam!! :D

Qua rijden was gisteren echt een topdag, ernstig rustig op de baan en toen het nat werd helemaal!

Maar met goede banden (waar ik vandaag wederom een zeikmailtje achteraan gegooid heb omdat ze nog steeds niet binnen zijn... (S) ) moet er een boel winst in zitten en moeten we gewoon richting 8.45 op goede sloffen. Treintjes zijn tof :D

Van de week ook maar weer eens aan de klus met de Willy, genoeg dingen te doen nog!
Steven

Hoe dacht jij die lichte achterkant te gaan oplossen? Ik heb al eens aan die remdrukbegrenzer zitten knoeien, maar dat helpt weinig.

Misschien moet ik em eens wat strakker zetten :)
Ronald1916V

Steven schreef:Hoe dacht jij die lichte achterkant te gaan oplossen? Ik heb al eens aan die remdrukbegrenzer zitten knoeien, maar dat helpt weinig.

Misschien moet ik em eens wat strakker zetten :)
Het gaat juist mis als je 'm wat strakker zeg, de Willy van Tim had nergens last van voor de verlaging.. nadat we 'm verlaagd hadden en ik de eerste proefrit er mee gemaakt had stond ik bij de eerste afrit al dwars onderaan de verkeerslichten, daarna de achteras een tandje hoger en dat was ineens een stuk beter.. dus denk dat ie gewoon nog wat losser moet..

Ik ben wat wegligging betreft nu wel erg tevreden met de 19, dat vreemde geluid en getril bij een bocht naar rechts heb ik nog steeds NIET gevonden en daar wordt ik wel een beetje gestoord van, helemaal omdat zo'n beetje de complete voortrein/versnellingsbak vervangen is.. als dat voor elkaar is moet het helemaal goed komen :)

Moet zeggen dat die Sparco stoel ook heel wat goed maakt, je hoeft alleen nog maar te sturen en met de pedalen bezig te zijn, die originele kuipstoel zit je best prima in maar ongemerkt zit je je daar toch schrap in te zetten in de bocht, tevens bevalt het wel om een stuk lager te zitten.. had gisteren na 800 km met de 19 weer in de Clio stappen het idee dat ik in een vrachtwagen stapte.. jemig wat zit dat hoog :D
Tim

Die lichte achterkant doe ik denk ik in 1e instantie even niets aan, voor de 24 nog even proefrijden en kijken hoe het gaat, anders die van mij toch iets losser zetten om te proberen.
Steven

Kep de mijne al 36 slingers los gegeven, maar hij blijft zo zenuwachtig.
Hij remt em ook telkens nogal vaag scheef in, waarbij ie de kont naar links zwiept en je telkens een stukkie tegen moet sturen.

Misschien begint die HRC er ook de brui aan te geven, opeens zakte het pedaal een stuk lager paar weken terug.

Ouwe meuk kan ook nix hebben :p
Tim

Troep is het... :P
Ronald1916V

Die gare schokbrekers vervangen zou ook wel helpen Steve, heb ook eens een gare fietspomp gehad rechtsvoor. Dan was aanremmen ook een hele kunst :p
Steven

Ja ik zal Geert es van die Billsteins afhelpen...
Tim

De 1e rondjes waren trouwens niet helemaal volgens de die-hard circuit ridder regels, kent iemand die Hawai kleding? Geweldige rondjes zo, slippers maar wel aan de kant gegooid want dat was niet echt wat :P Jammer dat er geen foto's van zijn :P

[img]http://www.feestenkleding.nl/shop/compo ... b63d7d.jpg[/img]
TEAM009 Gert
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Ik ben wat wegligging betreft nu wel erg tevreden met de 19, dat vreemde geluid en getril bij een bocht naar rechts heb ik nog steeds NIET gevonden en daar wordt ik wel een beetje gestoord van, helemaal omdat zo'n beetje de complete voortrein/versnellingsbak vervangen is.. als dat voor elkaar is moet het helemaal goed komen :)
Dikkeme nog aan toe, daar had die van mij ook last van, heb het ook nooit kunnen vinden. En een goede stoel scheelt inderdaad een heleboel!!!
Ronald1916V

TEAM009 Gert schreef:
Ronald1916V schreef:
Dikkeme nog aan toe, daar had die van mij ook last van, heb het ook nooit kunnen vinden. En een goede stoel scheelt inderdaad een heleboel!!!
Ik snap er dus ook geen bal van.. dacht het gevonden te hebben door de aandrijfas te wisselen, vorige week donderdag dook ik de Tarzanbocht in op CPZ en ik hoorde het nog steeds en heb ook gewoon 2 uur lang achter elkaar door zitten knallen er mee en gisteren nog even 3 ronden Nurburgring maar het wordt ook niet erger.. ik ga maar eens van stuurhuis wisselen ofzo.. die heb ik nog niet gehad :p
ARNO16V
Contacteer:

Die "lichte" achterkant heb ik met m'n RS ook wel "last" van met een goeie rem actie, maar heb het nu gauwer met 17 inch d'r onder dan met 16 inch.

Overigens met het schroefsetje had ik er minder last van (was -60mm)
Hoe het kan, geen idee! :)
Ronald1916V

Kreeg nog een filmpje van iemand.. zit nog aardig wat herrie in de 19 zo.. had 'm nog nooit zo gehoord :D

Jammer dat er weer een Oliespoor lag in Brunnchen II.. had wel eens willen weten hoe het klinkt hoe ie daar volgas de berg op sputtert :p
Timmie82

Klinkt goed Ronald.. Leuk zo allemaal hard richting 9 minuten. Met wat mazzel hebben we de 24e een beetje vrij baan, kunnen we in een treintje eens wat lijnen rijden met z'n 4en. Allemaal onder de 9 minuten, moet absoluut kunnen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb de 24e ook maar vrij genomen... :)
Plaats reactie