mijn twingootje
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en even goed af laten stellen na inbouw..scheelt een hoop middelvingers bij tegenliggers 

-
- Contacteer:
Dan nog als oom agent zijn snor kriebelt krijg je hem...
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
een charmante glimlach van een dame wil nog wel eens wonderen verrichten bij oom agent

-
- Contacteer:
Nou en dat kan ze..

-
- Contacteer:
slijmbal

-
- Contacteer:
ies verboten:
Ronald1916V schreef:Kort gezegt mag Xenon vanaf 1 Mei 2009 enkel nog gebruikt worden in koplampen die daarvoor een goedkeuring hebben.
In koplampen met een code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen") moeten in koplampen met een code DC, DR of DCR. deze code staat in het koplampglas in het lijstje met typegoedkeuringen.
Dat is vanaf 1 Mei 2009 een APK eis en een wijziging in de Wegenverkeerswet.. dus met alleen lampjes er uit halen met de APK ben je niet mee gered.
Jammer dan, hadden die sjonnie's met die Golfjes en die Civic's die rommel maar goed af moeten stellen, dan was het helemaal niet zover gekomen.
-
- Contacteer:

heb ik weer..
mischien heb ik wel mazzel ..
haha dit weekend een leuke vrijgezele automonteur tegen gekomen dus wie weet als hij kan sleutelen dan ga ik een x bij hem op bezoek

-
- Contacteer:

-
- Contacteer:
fout, geld voor alle auto's, xenon lampen mogen alleen in de armaturen die daarvoor goedgekeurd zijn.. 
Jij ben in de war met die ruitesproeierts regels.

Jij ben in de war met die ruitesproeierts regels.
Geachte heer/mevrouw,
mijn dank voor uw snelle reactie
Maar ik hoop dat u toch nog e.e.a. kan toelichten, wellicht had ik mijn vraag beter moeten formuleren.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat gasontladingslampen moeten voldoen aan de wettelijke eisen.
De eis dat de voertuigen (ingevoerd na 31 dec 2005) met dergelijke verlichting voorzien moeten zijn van koplampsproeiers en hoogteverstelling is eveneens bekend.
De vraag is of er iets veranderd is voor voertuigen die vr 2005 in gebruik zijn genomen n gasontladingslampen (met CE keurmerk, etc) geinstalleerd hebben, zonder koplampsproeiers.
Met andere woorden, of er iets verandert voor autoeigenaren die in hun oudere auto een vervangingsset hebben laten plaatsen (aftermarketset), die wel een hoogteverstelling hebben (elektrisch of manueel gestuurd) maar geen koplampsproeiinstallatie.
Kunt u hier duidelijkheid over geven?
voorbeeld 1: een Peugeot 205 van oktober 1997, in 2003 van eigenaar gewisseld en ondertussen uitgerust met een wettelijk goedgekeurde en correct geinstalleerde bi-xenon vervangingsset)
voorbeeld 2: een Seat Leon van februari 2005, eveneens uitgerust met een wettelijk goedgekeurde H1 en H7 xenon vervangingsset.
En aangezien 1 mei al redelijk dichtbij is, wanneer verwacht uw instelling dat de nieuwe APK regels online zijn? Het zou vervelend zijn om pas tijdens een keuring achter de nieuwe wetgeving te moeten komen.
Met vriendelijke groet
Henk Kok
Eindhoven
En dit was het definitieve antwoord:
Geachte heer Kok,
In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.
Voor voertuigen in gebruik genomen voor 31-12-2006 veranderd er niets.
Aangezien de RDW er naar streeft om actuele informatie te verstrekken zal de nieuwe regelgeving APK pas op 1 mei digitaal online na te lezen zijn.
De erkenningshouders zijn al voorzien van de nieuwe APK boeken en de cd-rom wordt rond de 17de verstuurd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

mijn dank voor uw snelle reactie
Maar ik hoop dat u toch nog e.e.a. kan toelichten, wellicht had ik mijn vraag beter moeten formuleren.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat gasontladingslampen moeten voldoen aan de wettelijke eisen.
De eis dat de voertuigen (ingevoerd na 31 dec 2005) met dergelijke verlichting voorzien moeten zijn van koplampsproeiers en hoogteverstelling is eveneens bekend.
De vraag is of er iets veranderd is voor voertuigen die vr 2005 in gebruik zijn genomen n gasontladingslampen (met CE keurmerk, etc) geinstalleerd hebben, zonder koplampsproeiers.
Met andere woorden, of er iets verandert voor autoeigenaren die in hun oudere auto een vervangingsset hebben laten plaatsen (aftermarketset), die wel een hoogteverstelling hebben (elektrisch of manueel gestuurd) maar geen koplampsproeiinstallatie.
Kunt u hier duidelijkheid over geven?
voorbeeld 1: een Peugeot 205 van oktober 1997, in 2003 van eigenaar gewisseld en ondertussen uitgerust met een wettelijk goedgekeurde en correct geinstalleerde bi-xenon vervangingsset)
voorbeeld 2: een Seat Leon van februari 2005, eveneens uitgerust met een wettelijk goedgekeurde H1 en H7 xenon vervangingsset.
En aangezien 1 mei al redelijk dichtbij is, wanneer verwacht uw instelling dat de nieuwe APK regels online zijn? Het zou vervelend zijn om pas tijdens een keuring achter de nieuwe wetgeving te moeten komen.
Met vriendelijke groet
Henk Kok
Eindhoven
En dit was het definitieve antwoord:
Geachte heer Kok,
In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.
Voor voertuigen in gebruik genomen voor 31-12-2006 veranderd er niets.
Aangezien de RDW er naar streeft om actuele informatie te verstrekken zal de nieuwe regelgeving APK pas op 1 mei digitaal online na te lezen zijn.
De erkenningshouders zijn al voorzien van de nieuwe APK boeken en de cd-rom wordt rond de 17de verstuurd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

-
- Contacteer:
Toch vreemd dat ze bij de RDW verschillende antwoorden geven dan.. 

-
- Contacteer:
haha maar als ze het zelf niet weten dan heb je kans dat ik er tussen uit kan komen..
is trouwens iemand bekent met het probleem als je je knipperlicht aan doet naar links dat je gewoon licht mee knippert en in het dashboard het mistlampje indicator mee gaat knipper
ja heb geen nieuwe auto en het is dan wel makkelijk om een kerel te hebbe die handig is inplaats van alles sloopt haha
is trouwens iemand bekent met het probleem als je je knipperlicht aan doet naar links dat je gewoon licht mee knippert en in het dashboard het mistlampje indicator mee gaat knipper

ja heb geen nieuwe auto en het is dan wel makkelijk om een kerel te hebbe die handig is inplaats van alles sloopt haha
waarschijnlijk een massaprobleempje bij je achterlicht?
je had toch een vrijgezellige monteur gevondenmonstertje schreef:haha maar als ze het zelf niet weten dan heb je kans dat ik er tussen uit kan komen..
is trouwens iemand bekent met het probleem als je je knipperlicht aan doet naar links dat je gewoon licht mee knippert en in het dashboard het mistlampje indicator mee gaat knipper![]()

-
- Contacteer:
mm was het maar zo makkelijkmaar als ik de massa door knip en die op het fram van de auto doe blijft het probleem gewoon erger worden want dat doet hij hellemaal niks meer
haha en die automonteur die is voor mij
haha en die automonteur die is voor mij

wel een plek waar geen lak zit hemonstertje schreef:mm was het maar zo makkelijkmaar als ik de massa door knip en die op het fram van de auto doe blijft het probleem gewoon erger worden want dat doet hij hellemaal niks meer

-
- Contacteer:
haha shit dat heb ik dus verkeerd gedaan ...

-
- Contacteer:
gisteren eindelijk mijn debica bandje om mijn velgen gedaan en afgesteld met loodjes ookal staat er fe op
en toen gingen mijn nieuwe 15 ich velgen er onder..
zag er echt super sexy uit..
tot dat ik ging rijden heeft nog nooit zo veel pijn in mijn hart gedaan ..
dus ik heb vandaag ook weer moeten regelen dat hij uitgerold word..
maar wie weet heb ik op auto mania mijn nieuwe velgjes er wel onder
en toen gingen mijn nieuwe 15 ich velgen er onder..
zag er echt super sexy uit..
tot dat ik ging rijden heeft nog nooit zo veel pijn in mijn hart gedaan ..
dus ik heb vandaag ook weer moeten regelen dat hij uitgerold word..
maar wie weet heb ik op auto mania mijn nieuwe velgjes er wel onder
-
- Contacteer:
nee jammer genoeg niet was weer zo dom om mijn telefoon op de zaak te laten ligen 

-
- Contacteer:
[img]http://img230.imageshack.us/img230/9121/imag0016z.th.jpg[/img]
[img]http://img230.imageshack.us/img230/1074/imag0017o.th.jpg[/img]
haha het uitrollen is super gegaan zie hier het bewijs hehe eindelijk mijn velgen er onder

[img]http://img230.imageshack.us/img230/1074/imag0017o.th.jpg[/img]
haha het uitrollen is super gegaan zie hier het bewijs hehe eindelijk mijn velgen er onder

monstertje schreef: zag er echt super sexy uit..

-
- Contacteer:
bij f408 (lijkt me gezellig)tutuur schreef:ziet er super uit!! waar sta je op automaxx? dan kan ik ze ff in het echt bewonderen
-
- Contacteer:
thnx ben er ook echt super blij mee..RutgerJ schreef:Gefeliciteerd, ziet er gaaf uit hoor
ik zal ffies kijken of jullie er een keer zitten als ik langs loopmonstertje schreef:bij f408 (lijkt me gezellig)tutuur schreef:ziet er super uit!! waar sta je op automaxx? dan kan ik ze ff in het echt bewonderen

-
- Contacteer:
tutuur schreef:ik zal ffies kijken of jullie er een keer zitten als ik langs loopmonstertje schreef:bij f408 (lijkt me gezellig)tutuur schreef:ziet er super uit!! waar sta je op automaxx? dan kan ik ze ff in het echt bewonderenmet welke club ga je heen?
haha..
ik zit bij supreme team