Beste mensen,
Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. (F4R) Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen of het innerlijk van deze blokken?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Jimmy
Clio RS ph1 blok (F4R ?732?) het zelfde als Laguna?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Dat snap ik nu ook niet, ben je je ouwe kwijt ofzo?
Krijg bijna zin om te zeggen dat het blok wel hetzelfde is
Maargoed nog 1x NEE die blokken zijn uiterlijk hetzelfde, maar innerlijk toch behoorlijk anders.
Kijk maar eens op http://www.autoweek.nl in de carbase (autospecs)
Krijg bijna zin om te zeggen dat het blok wel hetzelfde is

Maargoed nog 1x NEE die blokken zijn uiterlijk hetzelfde, maar innerlijk toch behoorlijk anders.
Kijk maar eens op http://www.autoweek.nl in de carbase (autospecs)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik had Jimmy even getipt om het hier neer te zetten. Hier komen tenslotte meer 'motor-specialisten' dan in de Clio sectie en ClioRS topic.
@Steven
Ja, de autospecs zijn uiteraard anders, maar het gaat er denk ik om, hoe dit bereikt is? Zoals ik in het vorige topic zei meen ik dat krukas, drijfstangen etc.. anders zijn, evenals de zuigers i.v.m. vermogen, toerental en koeling.
Ik kan die bron echter even niet vinden, maar er zitten hier toch vast kenners op het forum die dit wél weten?
Als Jimmy even wil aangeven wat hij wil?
In theorie kan dit blok er wel ingehangen worden natuurlijk, incl in en uitlaat, echter de elektronica zal er weinig van snappen, die is ingeregeld op die 172pk natuurlijk. Mijn idee is ook dat het niet gaat werken...
@Steven
Ja, de autospecs zijn uiteraard anders, maar het gaat er denk ik om, hoe dit bereikt is? Zoals ik in het vorige topic zei meen ik dat krukas, drijfstangen etc.. anders zijn, evenals de zuigers i.v.m. vermogen, toerental en koeling.
Ik kan die bron echter even niet vinden, maar er zitten hier toch vast kenners op het forum die dit wél weten?
Als Jimmy even wil aangeven wat hij wil?
In theorie kan dit blok er wel ingehangen worden natuurlijk, incl in en uitlaat, echter de elektronica zal er weinig van snappen, die is ingeregeld op die 172pk natuurlijk. Mijn idee is ook dat het niet gaat werken...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
In het clio topic staat ook een stukje over de gehele kop die bewerkt is door mecachrome (met speciale kleppen en weet ik wat allemaal). Ook is de nokkenasverstelling vast anders, en de compressie is alvast ook anders.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Compressie is behoorlijk anders inderdaad,
1:11,0 vs 1:9,8. Boring en Slag zijn wel hetzelfde (2.0-16v uit Laguna II)
1:11,0 vs 1:9,8. Boring en Slag zijn wel hetzelfde (2.0-16v uit Laguna II)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Mensen,
Bedankt voor de snelle reacties. Net met de garage gebeld, en die zegt ook dat het een verkeerd blok is. Opzoek dus naar een andere. Mijn motor code is F4R-732 toch?
Als iemand weet waar ik een blok kan vinden hoor ik het graag.
Sorry voor het openen van een topic, maar ik dacht dat het misschien wel makkelijker zou zijn.
Groetjes,
Jimmy
Bedankt voor de snelle reacties. Net met de garage gebeld, en die zegt ook dat het een verkeerd blok is. Opzoek dus naar een andere. Mijn motor code is F4R-732 toch?
Als iemand weet waar ik een blok kan vinden hoor ik het graag.
Sorry voor het openen van een topic, maar ik dacht dat het misschien wel makkelijker zou zijn.
Groetjes,
Jimmy
de motorcode staat toch op je blok 
meestal voorzijde blok bij het vliegwiel op een ponsplaatje..

meestal voorzijde blok bij het vliegwiel op een ponsplaatje..
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Sodeju, daar staat inderdaad heel wat schadewerk zegDaan2D schreef:Ik zou hier eens proberen:
http://www.holtrop-demontage.nl/
Die hebben aardig wat Rsen staan

Ook een Mégane II RS die dakloos is geworden

[img]http://www.holtrop-renault-demontage.nl/615001/1120.jpg[/img]
@Jimmy
Goed zoeken naar zo'n blokje inderdaad. Een tijd terug hebben ze bij m'n pa op het werk een Clio phase1 RS opgekocht om mee te gaan racen. Heervoor hebben ze ook een nieuw blok moeten kopen. Die waren meen ik een 2000 euro kwijt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Niet alles wat er op de inet site staat hebben ze nog. Het meeste komt uit het buitenland.Adinsx schreef:Sodeju, daar staat inderdaad heel wat schadewerk zegDaan2D schreef:Ik zou hier eens proberen:
http://www.holtrop-demontage.nl/
Die hebben aardig wat Rsen staan![]()
Ook een Mégane II RS die dakloos is geworden![]()
[img]http://www.holtrop-renault-demontage.nl/615001/1120.jpg[/img]
.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Ik heb gebeld naar dat autodemontage bedrijf, En ze hadden wel een blok staan maar dan een F4R-730. Dit is er 1 zonder electronich geregeld gasklephuis. Maar die zet ik over van mijn oude blok. Gaat dat dan werken? Kosten: 1800 euro's.
Groetjes en heel erg bedankt voor het meedenken!
Groetjes en heel erg bedankt voor het meedenken!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die komt uit een phase I dan, dat gaat wel werken 

-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Ja van alles, mn distr. riem is afgebroken door mn blok heengeslagen. klepstoters lagen door mn blok heen, volgens mij ook een drijfstang gebroken enz. Nu heb ik er niet super veel verstand van maar zoiets was het.
Groetjes!
Groetjes!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Meer kan er volgens mij ook niet kapot....
Damn...
Al eens op onderdelenzoeker.nl gekeken / geplaatst voor een RS-blok ??


Al eens op onderdelenzoeker.nl gekeken / geplaatst voor een RS-blok ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jij maakt het wel heel spannend!JimmyClioRS schreef: mn distr. riem is afgebroken door mn blok heengeslagen. klepstoters lagen door mn blok heen
Zal wel goed mis zijn, maar goed. Kijk ook eens op ebay.de, wie weet...
Pas dan wel op, dan gaan ze ook woekerprijzen vragen.Arco Straver schreef:Meer kan er volgens mij ook niet kapot....Damn...
![]()
Al eens op onderdelenzoeker.nl gekeken / geplaatst voor een RS-blok ??
Maar als je iemand weet die er 1 heeft staan kun je zeggen dat je al voorzien bent en dan over een paar dagen gewoon achteloos langsrijden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
"RS" zegt u ??
*katjing...*
*katjing...*
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Ik weet niet of het heel spannend is. (ik heb me dit laten vertellen hoor) Als het goed is heb ik volgende week dat blok. Dan hoop ik dat ik over 2 weken weer kan rijden.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Info enz.
Groetjes Jimmy
Iedereen bedankt voor het meedenken. Info enz.
Groetjes Jimmy