Sinds vandaag brand het motormanagement lampje in de twingo van mijn vriendin. Gaat om een twingo 1.2 8v uit 1999.
Het rare is dat er niets te merken is aan de twingo. We kwamen er 50 km van huis achter en konden er nog gewoon mee naar huis rijden. Er rammelt, lekt, kraakt of rookt niets en tijdens het rijden merken we ook niets.
Ik heb geprobeerd de OBD te resetten door de polen van de accu los te maken en even met elkaar te verbinden, maar dat heeft niets geholpen.
Is het mogelijk om de foutcodes bij een twingo met de hand uit te lezen? Bij mijn mazda kan ik het nl met een ledlampje en een paperclip...
Weet iemand een andere mogelijkheid waar ik naar kan kijken?
Het is fijn dat mmlampje, maar je kan er eigenlijk niets mee.
Ik hoor het wel.
Lampje motormanagement
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
denk dat je hem gewoon eens even uit moet laten lezen. Reno is niet met een paperclip
uit te lezen voor zover ik weet.
En dat lampje zit er ter waarschuwing / indicatie. Wat wilde je er nog meer mee doen dan?

En dat lampje zit er ter waarschuwing / indicatie. Wat wilde je er nog meer mee doen dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Magische wijze is hij nu weer uit.. Zal wel een tijdelijke storing zijn geweest. Nou ik bedoel dat je bij een twingo niets ziet. Watertemp, toeren enz.. Dus is leuk dat dat lampje dan gaat branden, maar vind dat ze het een beetje te algemeen houden. Zit nogal verschil tussen een foutieve meting van de lambda en een koelingsprobleem..
Wij hebben ooit met onze oude twingo dit ook gehad. Toen was het het schakelaartje onder de bestuurders stoel die losgeschoten was. Deze checkt of die moet gaan zeuren dat je je gordel om moet doen. Ik had de stoel naar voren geschoven en toen ging dat lampje ineens aan.
Uitlezen bij de dealer gaf dit meteen aan en was ook meteen verholpen.
Uitlezen bij de dealer gaf dit meteen aan en was ook meteen verholpen.
ik heb het ook een paar keer gehad
en na een aantal uren motoruit heft het zich gereset
bij mij kwam het omdat er een ontsteking niet goed mee liep
na nieuwe bobine was het weg en later kwam het nog een keer terug door een telaag zuurstof gehalte stond een tijdje achter een diesel in de file
kon er mee door rijden maar ze konden alles uit lezen in de computer
zlang het geel-oranje is was het alleen als waarschuwing wordt het rood moet je stoppen werdt mij verteld
dit is met een megane rs
dennis
en na een aantal uren motoruit heft het zich gereset
bij mij kwam het omdat er een ontsteking niet goed mee liep
na nieuwe bobine was het weg en later kwam het nog een keer terug door een telaag zuurstof gehalte stond een tijdje achter een diesel in de file
kon er mee door rijden maar ze konden alles uit lezen in de computer
zlang het geel-oranje is was het alleen als waarschuwing wordt het rood moet je stoppen werdt mij verteld
dit is met een megane rs
dennis
Dit lampje betekent een probleem welke je emissie kan beinvloeden.
Als de storing sporadisch was gaat hij naar een x-aantal rijcycli onder die storing vanzelf weer uit.
Als de storing sporadisch was gaat hij naar een x-aantal rijcycli onder die storing vanzelf weer uit.